Hüppa postitusse

Kuidas sobiks E30 igapäeva autoks?


Soovitatud postitused

Tere,

 

Olen juba aastaid uurinud vanemaid kolmanda seeria bemme ja on nagu ikka tekkinud vahest impulsiivne vajadus just ka endale osta üks, nagu ka sellel kevadel, millega eristuda tänavatel liikuvatest hallidest liisitud autodest ning ka teha üht-teist autoga ise. Endal on olemas garaaz, vajalikud tööriistad - isegi mehaanikupaberid ja vabalajal meeldib just tehnikaga tegeleda ja olen nii mõndagi garaazis ära teinud alustades 412 täielikust mootoriremondist viimse seibini kuni ka ühe jaapanlasele kompressori paigutamisest nullist. Endale meeldib soojas garaazis istuda ning autodega tegeleda, kuid seda ka põhimõttel, et auto on ikka ka vastupidav ja läbitud vahemaa autoga on ikka pikem kui see aeg, mis garaazis autot parandades.

 

Siit tuleb ka küsimus - kas on halb mõte omastada endale üks E30 veidi kõrgemas hinnaklassis (4-5k) ning seda pidada daily driverina, välja arvatud talvel?

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/21185-kuidas-sobiks-e30-igap%C3%A4eva-autoks/
Jaga teistel saitidel

Tänaseks päevaks 4-5k€ on üsna keskmine hinnaklass e30 puhul. Igapäeva autona kasutamiseks pead sa teadma mida sa igapäeva autolt ootad aga kui sa pead silmas tehnika vastupidavust siis võrreldes kaasaegsete liiklusvahenditega on see üleprahi kuna veermik ja ka muu tehnika on lihtne ja katki minevaid asju vähe- umbes nagu mosse mootoril. 1,8l mootoriga isend vast igapäevaautoks sobivaim, isegi automaatkastiga jaksab autot liigutada täitsa piisavalt ja kütusekulu on mõislik. Kui foori alt minnes esimene tahad olla alati, siis jääb see muidugi väikseks.

  • Meeldib 3
  • Aitäh 1

Mootor erilist kriitilist tähtsust ei oma, olen aeglaste autodega harjunud, kuid ei teeks viga näiteks üks M20 vahele istutada pikemas perspektiivis, mis ka vaikselt mõttes kõlgub. Eks hoian turul silma peal ja uurin, ehk tuleb midagi head müüki, kuid ei loodagi leida komplektset kollektsionääri autot, vaid pigem ikka ise midagi originaalset ja silmapaistvat ehitada. 

Muudetud , muutis jan17

Ma olen natuke pessimistlikum, sest järjest enam kaob järelturult ära varuosi sellele autole ja ülalpidamine hakkab tasapisi ebamõistlikuks muutuma. Kõiksugu veermike osi on veel lademetes aga paljud spetsiifilisemad detailid hakkavad otsa saama. 

  • Aitäh 1

Igapäeva sõiduk näeb ikka suht hullu vatti, talvel läga ja sool, parkla mõlgid ja võimalikud avariid.viimase osas pole ka 80 disainitud sõiduk kuigi sõitjaid säästev.Ma arvan, et igapäeva sõiduk peaka siiski olema turvaline ja majanduslikul mõistlik pidada.Lisaks võiks olla piisavalt ükskõik autost ja võtma seda kui tarbeeset.e30 on oma mõõtmetelt nagu tikutoos ja tagaiste on mõeldud jalutuile.Igapäeva autona on e30 siiski väsitav, hobiautona doseerides aga pakub palju emotsiooni ja rõõmu.

Muudetud , muutis sass
  • Meeldib 1
  • Aitäh 3

Oleneb ju puhtalt läbisõidust. Eelmisele postitajale märgiksin juurde, et isik otsis autot siiski suveperioodiks. Sisuliselt ise müüsin ühel hetkel enda uuemad autod maha ja ostsingi endale rullika suviseks sõiduks. Kahe hooaja peale kogunes vast u 10 000 läbisõiduks. Kui väga lahja mootoriga ei ole, siis dünaamiliselt nagu iga teine auto tänapäeval või isegi kiirem. Lisavarustust on ka neile juba omajagu pakutud, et väga meeletult kompromisse ei pea tegema. Mina tundsin puudust püsikiirusehoidjast, mis kindlasti tulevikus saab järgi paigaldatud. Samuti tavalised istmed pole just kõige mugavamad. Esines samuti perioode, kus sõitsin iga nädal Lõuna-Eesti ja Tallinna vahet. Liiklusõnnetuse korral oleks tõesti jama majas, aga autoga peab ikka sõitma, mitte lasta tal garaažis seista. Vastupidavuse koha pealt on super, jupid ei maksa mitte midagi ja ise ei viitsi käsigi külge alati panna, kuna hooldusega saab pea iga üks hakkama ning ei maksa midagi. Ei saa nendest isikutest aru, kes oma diisel universaal E30tega sõita ei julge, minu jaoks need nii erilised masinad küll pole. 4-5k eest ma usun, et kes otsib see leiab ka korraliku, 1.6 mootoriga pillidest keriksin mina aga julgelt edasi.

  • Meeldib 2
  • Aitäh 1

mina panin oma lobudikuga ikka krt sügisest sügiseni igapäevaselt, oli väga fun, vedasin lapsi koera ämma, sööki jooki poodi koju misiganes :) isegi lõuna eesti kruusateedel sai sõidetud. eks jah ei ole nii mguav vbla kui 2018a octavia, aga  octavia ei pakuks mingit emotsiooni peale väikese kütusekulu ka :)

  • Meeldib 2

Mis mootoriga sõitsid üldiselt?

 

Väga just mugavust ei otsigi, sest eelistan igakell tähelepanu üle mugavuse, ehk üks põhjus ka, miks olen paartuhat kilomeetrit ühe vana 412 Moskvichiga ringi vuranud. Ilmselt kuna ka see on olnud paar kuud igapäevaautoks, siis poleks ju probleemi ka üks E30 selle asemele muretseda, eks? Suur tänu kõigile vastajatele igaljuhul, lihtsalt tahtsin veenda, et kuidas pea 30 aasta vanune tehnika veel vastu peab ja et millised on ülalpidamiskulud (kütusekulust eriti ei hooli).

  • Meeldib 1
13 tundi tagasi, PriitJ ütles:

Ei saa nendest isikutest aru, kes oma diisel universaal E30tega sõita ei julge, minu jaoks need nii erilised masina küll pole......

 

Turbodiisel touringu peidushoidmine on rohkem õigustatud, kui mõne muu e30-ne (kui sellel üldse on õigustust :) )

Kindlasti on see enamuse jaoks naljakas, aga see on haruldasem, kui m3. TD touringuid on toodetud vaid 7390tk vs m3 17 tuhat millegagi.

Eestis pole neid enam palju järel, enamus on ümber ehitatud või niisama lammutatud.

Sellega iga päev kärutamine mingit erilist säästu küll endast ei kujuta, võrreldes just mõne väiksema bensukaga (316-318i)

Lisaks ei ole paljusi varuosi enam saada, paljusi lihtsaid vajaminevaid juppe pole kunagi olnudki b osana.

Ise pea 10a sellisega igapäevasõite teinud.

 

  • Meeldib 3

Igapäeva masinaks vast mõni vag 1,9 TDi 55, 66 või 81 kw ja mk4 isend . Kütusekulu valdavalt 6L/100 km , vastupidav ja jupid saiaraha eest .

E30 ikka rohkem suve või hobiauto , loomulikult sõidad nii palju kui saad .

Algselt soovitaks MargusRaska keretööde päevikuga tutvuda , kus siis kogu valu ja e30 ilu on esindatud .

Seda muidugi siis kui sa klaasriide ja vaigu najal seda püsti hoida ei taha .

 

 

Muudetud , muutis ryan
2 tundi tagasi, ryan ütles:

Algselt soovitaks MargusRaska keretööde päevikuga tutvuda , kus siis kogu valu ja e30 ilu on esindatud .

Seda muidugi siis kui sa klaasriide ja vaigu najal seda püsti hoida ei taha .

 

See ikka pani mõtlema küll kui palju roostet võib ühes vanemas autos peidus olla. Ostuhetkel vist on väga vajalik kahepostilise peale ajada ja kõik võimalikud nurgad läbi torkida ja uurida või mis?

Muudetud , muutis jan17

Ma ei saa aru sest poleemikast siin nüüd :D E30, nagu kõik teised autod, on tehtud sõitmiseks. Tahad ja meeldib,  siis miks mitte. Kui leiad mõne sellise,  mis proovisõidul toimib ja mida harja-kühvliga kokku pühkima ei pea siis ehk saabki sõidud sõidetud.

Vastupidavus nii vana auto puhul tähendab, et nad on meie ajani vastu pidanud - erinevalt tervest hulgast vahvatest 80ndate liikuritest. Ei saa lubada muretut elu aga mingit erilist nööki ka mitte. Kruvikaga torkida pole mõtet, rikud müüja tuju ära :D

  • Meeldib 3

Minul isiklikult on 86' sedaan suvepoolaastal daily autoks (sõidan nii linna kui maanteed igapäevaselt) ning minu vajadusi katab igati. Mugavusvarustust muidugi ei ole, kuid selle kompenseerib mõnus retrohõng ja rõõm teisele rullimehele käppa visata, kui mõni vastu juhtub sattuma. Tõsi  - väga pikki otsi reeglina selle autoga ette ei võta ning neljakesi trippima minna ei ole ka kõige ruumikam, kuid üksi-kaksi igapäevakeerutamiseks sobib mulle suurepäraselt. 

Arvestades Eesti muutuvat ilma siis 3km vihmas rattaga pole kōige lōbusam. Aga see selleks. 

E30 sobib igapaeva autoks küll. Kui talv välja arvata. 

Endal 7a peamise autona olnud ja ei kurda. Vahel on küll mōne uuema masinaga tore sōita küll ja konditsioneeri nautida aga E30ga on lihtsalt âge sōita. 

Kui hinnad nii räiged poleks siis hangiks mōne odavama pilli ka talvel kimamiseks. 

  • Meeldib 1
20.4.2019 kell 23:14, hiis ütles:

Ja selliste küttuse hindade juures on päris kuulukas ikka 2,5 lasta ,korraliku rahakotti nõuab. Pole just kõige säästlikum mootor.

sellise suhtumisega, ei tasuks üldse hobiautot pidada,  pole just kõige odavam hobi.

 

 @Jan17 aga mina sõitsin m20b25ga.

  • Meeldib 2

   Mōtlen et päris kuulukas ōppilasele vōi noorele Ennastki  paneb küll mōtlema et mōnusat raha lendab lihtsalt. Vōibolla ma olen liiga palju  uute ja säästlikumate autodega ära harjunud . Ta tahab  ju  igapäeva sōidukiks .

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus