Hüppa postitusse

kurikristjan

Foorumikasutaja
  • Postitusi

    629
  • Registreerus

  • Viimati külastas

  • Võidetud päevi

    42

Kõik, mis kurikristjan postitas

  1. Või ostad (ehitajad ja torumehed ilmselt laenavad töö juurest) armaflexi isolatsioonimatti, kust saad ise välja lõigata. Peenemat tulemust ihates otsi koht, kus on vesilõikuspink ja lase neil lõigata.
  2. Kas see on piisavalt talvine? 😀 mul on ühest oma roikast jäärajalt ka paar tk arvutis, lükkan hiljem siia ehk
  3. kurikristjan

    Lobamokkade rubriik

    Kaua seisnud on? Äkki on pihustid lihtsalt kinni?
  4. DME on ECU jah. Süütepooli primaarmähise pinge peabki pulseerima, muidu ei tekiks sekundaarmähises pinget ega küünlas sädet. Õigupoolest tuleb selle plussklemmile pidev pluss ning juhib DME seda miinusklemmi lülitamisega täpselt nagu Zigulil - ainult, et ilma mehaaniliste kontaktideta. DME saab väntvõlli asendiandurilt (ja mootoritel, millel on, ka nukvõlliandurilt) signaali selle pöörlemiskiiruse ja asendi kohta, millele vastavalt arvutatakse süütehetk DME parameetritesse kirjutatud tabelite põhjal ja saadetakse vajalikul hetkel süütepoolile impulss. Seda impulssi ei mõjuta M40 mootoril (ega Motronic juhtimisega M20) süütejagaja absoluutselt, sest sädeme jaoks vajalik pinge tekitatakse olenemata sellest, mis asendis see on - ja see liigub kas läbi jagaja süüteküünlasse või "taob kuskilt üle", nt. juhul, kui jagaja ei ole õiges asendis. Muuseas suudab jagaja toimida ka juhul, kui rootor ei ole parasjagu klemmiga absoluutselt kohakuti, sest pinge ülekanne rootori ja klemmide vahel on üle õhu, s.t. ükski klemm jagajakaanes ei puuduta füüsiliselt rootorit peale süütepoolist rootorile mineva keskmise klemmi. Vastus sinu küsimuse teisele poolele on, et see, kas M40 mootoril jagaja kaas on kraad hilisem või varasem, ei oma üldse mingit tähtsust, kuni jagaja kontaktipaar on süütehetkel piisavalt kohakuti ja pinge saab liikuda rootorilt klemmile edasi ilma, et kuskilt mujalt kergema tee leiaks. Uuematel mootoritel, nagu E30 puhul M42, on juba edasijõudnum jagajata süsteem, kus on igal silindril oma süütepool. Ajastuse reguleerimine on endiselt sama põhimõttega nagu M40, lihtsalt ühe süütepooli neljakordse lülitamise asemel lülitatakse vastavalt mootori asendile vajalikku süütepooli ehk jagamine toimub juba DME sees. Loo lõpuks oli see jagaja kaane avade ovaalseks viilimine täiesti kasutu ajaviide, millest mingit kasutegurit ei teki. Kui on soov süüteajastusega mängida, tuleb eepromi lugema ja kirjutama õppida.
  5. Jagaja asend pole kuidagi seotud süüteajastusega, sest selle AINUS funktsioon on sädet vaid õigesse kohta jagada. Kogu ajastuse reguleeringu teeb DME. Süütepooli lülitab DME. Reguleerimisamplituud on piisavalt väike, et originaalseadituse puhul ilmselt vabrikust seatud jagaja töövahemikust piisab täielikult. Reguleeritakse väntvõllikraadidega, seega nukkvõllikraade teeb 1 kraad süüteajastuses vaid pool. Kui jutt oleks Jetronic M20-st, siis seal jagaja keeramine aitaks, sest see on täiesti erinev süsteem, kus ka süüte trigger on jagaja sees.
  6. Seal videos on tavaline LSD. Visco-LSD tahab pm kahte erinevat õli ja selle visco õli kohta infi vähe, tehas ilmselt ei ole mõelnud, et seda remonditaks. Poleks vist väga loogiline, kui viscoelement oleks silmini õli täis, sest soojuspaisumise puhul kaotaks siis kohe mingi tihendi. Paksem õli ilmselt suurendaks "preloadi" ja ilmselt ka lukustuks varem?
  7. kurikristjan

    O salongiõhu anduri

    Soovitan fotol oleva viguri leidmiseks kiigata ka e34 varuosakoodi klappi, üpris sarnane vidin on mälu järgi ka neil ja enamusel peaks peal ka olema.
  8. Loodetavasti on radika ümber olevad õhusuunamise plastikosad ka kõik olemas.
  9. Pakuks, et see võib olla ka normaalne töötemperatuuri kõikumine paari kraadi võrra. Ilm, temperatuur, koormus, viskosiduri tervis jne mängivad rolli. Lisamärkuseks, et temperatuurikell ei ole lineaarne.
  10. NGK küünaldel on neljanumbrilised koodid, millega saab kataloogidest otsida. BPR5EY 1233 BP5ES 7832 ZGR5A 5077
  11. Reaalses elus pole erilist vahet, kumma sa paned, süütavad mõlemad ja samuti on kuumusaste sama. ZGR5A on võib-olla veerand karva võrra parem, kuna viib sädeme rohkem põlemiskambri keskele. Nagu kuskil mujal eile ütlesin, on süüteküünal samasugune vaidluseallikas nagu mootoriõligi. Kõigil on oma põhimõtted valimiseks, aga reaalselt üht teise vastu testinud ja sellekohast andmepanka koostanud ei ole tavaliselt keegi.
  12. kurikristjan

    LSD saadavus

    Ei saa hästi küsimusest aru, järelturg = aftermarket ju? Kui elemendist piisab, siis Quaife ehk? See vist isegi eluaegse garantiiga. Pole muidugi ketaslukk. Tootjaid on veel. Komplektset "võta karbist ja pane alla" asja kas ei saa või on hind kõrge. Müüakse ebay ja teistes kohtades.
  13. E39 296mm kettaga kasutab ka 15" velge, ma pakun, et 16" töötab ideaalselt. 17" muutub vajalikuks kettamõõduga ~325mm.
  14. kurikristjan

    O:m40 summuti pükse

    Leian Põltsamaal M40 püksid. 53858447
  15. Komplektne lahtine differ, vaikne, päritolu 1994 E36 316i compact (poolteljed 8mm poldiga, sobib E30 alla väljundflantside või sisemiste poolteljeotste vahetusega). Ülekanne 3,45. Hinne €125. 53858447, Põltsamaa Vahetusvariandid: E30 325i, 325e, 324td, 323i manuaali kardaan; TYP188 difrikaas; TYP188 ülekanne või differ alates 3,64 ja üles; E32/34/39 15" veljed; otse tunnelile kinnituv shortshifter; M20 hooratas; TYP 188 LSD või selle osad; E30 63l paak; E30 325i summuti esimene pool (originaal); korralik 731 lõpuga M20 plokikaas; E30 FL esituled.
  16. Pikk lugu lühidalt oli jah, et prooviti kümmet keemiat ja lõpuks pandi uus. Ei ole see asi nii roosiline. Youtube on videosid täis, kus nähtavasti õnnestub, kuid ilma keemiainseneri hariduseta ma ei julgeks usaldada mingis aines leotatud plastikut. Kui peaks hapraks muutuma vms, siis varsti pahandus kapoti all. Asi peab siiski taluma laia temperatuurivahemikku ja kuni 2 bar ülerõhku, ma ei riskiks. Alles hiljuti läks oma autol paisupaak lõhki, väga ebameeldiv.
  17. kurikristjan

    Lobamokkade rubriik

    Ega tuulutus umbes ei ole?
  18. kurikristjan

    Lobamokkade rubriik

    H2 asemel saab ka oeprof.ee-st hinnaorientiirid kätte. Aetomotorsi sidebusiness, (leti)hinnad kohati paremad, kui H2.
  19. 22 nuudiga ketas, võlli täpsustan.
  20. M54 mootori otsast kuuene manuaal pakkuda. GS6-37BZ Kuues käik oli vist 0,83, ehk siis üpris E30 originaali viiendaga lähedase ülekandega, saab suurema mootoriga difrit vahetamata maanteepöörded E30 originaal kastiga võrreldavaks. Kast on iseloomult suht sama, mis M47 2.0 diisli kuuene, kuid teised ülekanded ja koda, ehk siis ka kasti nurk mootori suhtes. Väljundflants on sama, mis E30 "suur flants". Huvi korral võin selgitada välja pikkuste vahe kojast flantsini võrreldes Getrag 260-ga. Neid kaste ei jookse sülle just iga päev. Asub Põltsamaal. Hind 500 53858447
  21. kurikristjan

    R4 -> R6

    Spidoploki koodipulk vale. Erinevalt kasutatud mootorist kütuse hetkekulu signaal kas ühendamata või puudub mootoriaju poolelt. Odomeeter peaks siiski töötama, kui spidomeeter töötab, neil ja mootorivahetusel seost raske näha.
  22. Korralik vanakooli automaat töötab väga hästi, isegi pööretemaia M42 otsas on täiesti sõidetav ja arvestatava minekuga. Vedu kusjuures on konkreetne ja kohaltvõtt võib ka üpris äkiline olla. Seltsimees paaver on ilmselt vaid läbiaetud saradega sõitnud... 😏
  23. Koaksiaalil ju kõrgsagedus sees. Sellepärast komponent - bassielement alla ja kõrgsagedus üles.
  24. Kõige lihtsam on panna ette 5,25" komponendid ja taha aknalauale samas mõõdus koaksiaalid, nii ei ole vaja originaali rikkuda. Lauda lõikudes mahutab taha ka 6,5" edukalt, kui pole väga sügavad. Ovaalidega reeglina on vaja juba plekki ka lõigata või aknalauda tõsta. Ette suuremaid elemente panna või kogu auto peale elemente lisada on juba korralik leiutamine. E30 ei hiilga eriliste võimalustega.
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus