Jump to content
E30 COMMUNITY
P2hkel

Lobamokkade rubriik

Recommended Posts

Vbl tähendab see seda,et ei olla kinni selles täpses mõõdus 195/65. 14" või 15" peab ikka olema äkki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tundub siiski, et saab ka suuremaid velgi ja rehve kasutada.

 

Rehvide kohta on veel hetkel kehtivas määruses öeldud (kood 506):

Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele.

Ja uues 26.08.19 kehtima hakkavas määruses:

Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama velje mõõtmetele ning ratas peab saama rattakoopas vabalt pöörelda.

 

Ja velgede kohta on veel kehtivas määruses öeldud (kood 508):

Nõuded: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud ja ETRTO nõuetele vastavaid velgi;

Uues kehtima hakkava määruse sõnastus:

Nõuded: 1) peab kasutama Euroopa rehvide ja velgede tehnilise organisatsiooni (ETRTO) standardi nõuetele vastavaid velgi;

 

Ehk mina loen välja, et enam ei pea veljed ja rehvid ainult sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele vastama ja saab kasutada ka muid standardile vastavaid velgi/rehve.

 

Üle 30 aasta vanustel autodel saab/võib ka pidureid nüüd ise ümber ehitada ja ei pea kasutama ainult valmistaja poolt ette nähtud osi ja sõlmi.

 

Ühesõnaga vähemalt minule tundub, et nõuded on mõistlikuks muudetud ja autoritele võib kiitust ja tunnustust jagada :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis on igati tore muudatus. Põrkasin just nädal tagasi probleemi otsa kus mootori vahetus on mnt ametis pooleli. Vales suuruses rehvid/veljed ehk kasutusel 205/55/15. Ehk saab tuleval nädal siis protsessi lõpule viidud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui asendusmootoriga suurimat lubatud teljekoormust ei ületa, siis peaks ilusti arvele saama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma loen seal seda välja, et päris ikka ei saa panna. ´´ loobutakse võimsuse ja massi piirangutest´´ , seega kubatuuri piirang ikka kehtib?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Määruse nr 42 lisa 1 ja lisa 2 koodi 701 punkt 7 tunnistatakse kehtetuks. Tunnistatakse kehtetuks punkt, millega kehtestati piirangud asendusmootori massile, töömahule ja võimsusele. Asendusmootori töömaht ei mõjuta sõiduki liiklusohutuse taset. Töömahu muutus mootori puhul mõjutab kõige rohkem mootori võimsust ja massi. Seetõttu töömahu alusel mootorivahetuse piiramine ei ole otstarbekas. Samuti puudub otsene seos mootori võimsuse ja liiklusohutuse vahel, mistõttu asendusmootori võimsusele enam piiranguid ei seata. Sõidukile asendusmootori paigaldamisel on oluline jälgida, et uue asendusmootori massi tõttu ei ületataks lubatud teljekoormuseid.

  • Meeldib 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korras. Mootori vahetus ametlik... ei pidanud enam angaari isegi minema. Kirja teel tuli teade. Et korras. Vaja veel minna ära vormistada uus pass.      PS. Tehtud

Edited by Sohwer
  • Meeldib 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma saatsin avalduse,ja nüüd juba 1kuu möödas ja vastust pole. Eks tuleb kohapeale minna ja kuna süsteem muutus siis vast saab lihtsamalt selle ära teha. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.tehnoulevaatus.ee/uudised-tehnonouete-maarus-kommentaarid/

 

Printige see nüüd ilusti välja ja siis pardakasse kaasa, et oleks üv mehele hea näidata!

 

Leidsin omale mõned olulised punktid;

...."Samas kuna veermiku ümberehitus ei ole keelatud, siis ei ole kohustust järgida tootja määratud geomeetriat".

See tähendab siis coilide või madaldusvedrude kasutamist, kus siis vedrustuse geomeetria muutub.

Velgede ja rehvide valikul on soovitatav järgida sõiduki veermiku ja vedrustuse geomeetriaga seotud tootja poolseid juhiseid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sai ülevaatusel käidud just ja räägitud tuttava ülevaatajaga. Küsisin uut rehvide teemat ja ütles, et enam ei pea jah kasutama seda mõõtu mis passis on aga rehv peab vastama veljele. Ehk siis igasugused stääntsimehed saavad ikka oma velgi vahetada ennem ülevaatust, sest stretchitud rehvid ei ole veljemõõduga vastavuses. Vastavalt velje laiusele on ette nähtud teatud parameetrid rehvi kõrguse ja laiuse osas. Mootorivahetuse legaliseerimisega peaks ise ka hakkama varsti tegelema, eks siis näis, kas saab jälle Härra Hansoviga memuaare kirjutada või on asi tõesti nii ilus nagu osad räägivad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 tundi tagasi, Tomzz ütles:

To Sohwer

Lihtsalt saatsid avalduse ja tuli vastus Okkaly Dokkaly😀 ja muud midagi?

Peaaegu. avalduses siis mootori mudel. kw ja mootori plokilt ka tähise  pilt . Päritolu . Ehk mis mudelilt pärit. Kui võimalik siis ka vin. Ja heitgaaside test koopia.

Siis kui vastus käes . Angaari näitama. Tehti kapotialusest pilt ja tehti ka pilt mootori markeeringust . 

PS. Minu swap on selline m21 ---m57. 142kw. ja seoses sellega polnud vaja kaaluda. 

 

 

Edited by Sohwer

Share this post


Link to post
Share on other sites

endal e34 sama keiss,et m21 m57 vastu. mis käppasid ja kinnitusi kasutasid? ise ju väidetavalt ei tohi teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaalumise loogikale ei saa päris pihta. Nüüdkui ainuke nõue on justkui teljekaal, siis seda kohati kontrollida ei suvatseta. Miks peaks kaaluma ainult R4-->R6 swappe, kui ka nt m21 ja m57 on täiesti erinevad mootorid.

 

Teiseks on heitgaaside mõõtmine minuarust vajalik vaid selleks, kui autol on andmete muudatuste  hetkel kehtiv üv. Ilma ülevaatuseta autol ei näe jällegi mingit pointi sellist testi nõuda.

 

Või mis on teie teooriad, faktid viimaste kohta? 

Edited by Max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käpad on e46 m57 omad ja padjad on e28 m30 omad. Kui ma nüüd ei eksi...  Kasutusel 6manu kast.  Pean mustast märkmikust varuosade  päritolu ja koodid üle vaatama.

 

Toivoku sul peaks ju olema juba sarnase swapiga masin e34 vast.

Edited by Sohwer

Share this post


Link to post
Share on other sites

okei, vist 46 käpad teised, pidin ise kasutama e38 ja e34 käppa  aga ühepoole käpp oleks võinud 7cm pikem olla ja pidin tegema vahetüki vahele sillatalale ja mootoripadjale, lihtsalt mõtlesin,,et kuidas keegi midagi lahendanud on :)  Mul jah juba täitsa teeb ketsigi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ökonomaiseriga probleem.. ehk näidik, mis näitab kütusekulu. Näidik kas istub nullis või põhjas, kuid enamasti nullis. Tükk aega ühtlase gaasiga maanteel sõidad siis nagu tahaks midagi näidata, kuid ei miskit. Kust probleemi otsida? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 tundi tagasi, jan17 ütles:

Ökonomaiseriga probleem.. ehk näidik, mis näitab kütusekulu. Näidik kas istub nullis või põhjas, kuid enamasti nullis. Tükk aega ühtlase gaasiga maanteel sõidad siis nagu tahaks midagi näidata, kuid ei miskit. Kust probleemi otsida? 

endal oli m50ga sama jama, just eile sain korda. minu veaks oli see et üks vaakum voolik oli katki(see mis sisselaske koldest kütuselati juurde jookseb), vahetasin selle välja ja nüüd kõik toimib.

Edited by MartinM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleks selle paljuräägitud pooltelgede teema juurde tagasi.

 

Logistasin nädalavahetusel murelikult enda sõiduki poolteljed üle ja tõdesin, et lõtk täitsa tuntav.  Kuskilt kvaliteetseid jämedamaid pooltelgesid peale ei paista tulevat ja isegi lõtkuga pooltelgesid müüakse juba 50+ euri tükist :O  On kellegil mingi "plaan B" ka olemas, või sõidame kõik nii kaua kui originaaltükke jätkub, ning siis rakendame hobuse E30 ette? :D

 

Mis seal pooltelje juures nõrgim lüli on, mis harilikult järgi annab? võll ise pooleks või laguneb ots ära? Taastada ei anna kuidagi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use & Privacy Policy