Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131618

Tere!

 

Minu hobiauto otsingutega on enamik teist kursis selle foorumiteema kaudu. Ei hakka kõike seal välja toodut enam kordama, aga peamine põhjus, miks ma endale just seda marki ja mudelit autot tahtsin, on seotud lapse- ja nooruspõlvega: mu ema vuras 90ndatel koos minu ja mu vennaga ringi sellise pre-FL kupeega ning loomulikult ostsin ma 16-aastaselt oma esimeseks autoks samuti pre-FL kupee E30.

 

Nüüd, kus vanust, kogemust ja rahanatukest juurde kogunenud, oli aeg uue hoolealuse leidmiseks. Aega võttis see ostmise protsess peaaegu terve aasta. Antud autot käisin esmakordselt vaatamas 2018. a novembrikuus ja juba siis hakkas see mulle kohe väga meeldima. Erinevatel põhjustel, millest võin pikemalt kuskil kokkutulekul rääkida, läks auto ära ostmisega aega pea pool aastat ning sellega oli igasugust vigurit, kuid teisipäeval veeres see hõbedane R6 kupee minu õue peale. :)

 

Mulle väga meeldib see, et tegu on just kupeega, samuti auto värv, R6 mõnusalt jörisev mootor, küllaltki hästi teada omaniku-, ülevaatus- ja läbisõiduajalugu ning lõpuks muidugi originaalilähedane välimus.

 

Auto andmed BMW esindusest:

185978607_BMWesindusest.png.e78e734a2cca7f07f8c874d33daf3530.png

 

Lisadest:

  • kaduma on läinud lisa S286A ehk pudelikorgiveljed (asendatud Ronali replicatega) ja S650A ehk originaalraadio (asendatud BMW Bavaria C Reverse RDS raadioga)
  • lisatud on aftermarket puldist kesklukk koos signalisatsiooni ja immobilaiseriga

Auto ajalugu:

Alles on 1988. a ostudokumendi koopia, hooldusraamat, kasutusjuhend, BMW Service raamat, Saksa müügileping, Soome ülevaatus- ja omanikuajaloo väljavõte. Laias laastus 1988-2008 Saksamaal, 2008-2013 Soomes ja al 2013 Eestis, mina peaksin olema 5. omanik. Läbisõit tundub auto välimust ja dokumente vaadates usutav.

  • 01.02.1988: auto veeres välja BMW Dingolfingi tehasest.
  • 09.02.1988: esmaregistreerimine BMW Mannheimi esinduses (Frankfurdi ja Stuttgarti vahel) - 1. omanik (sakslane).
  • 18.04.1999: viimane sissekanne auto hooldusraamatus läbisõiduga 71 700 km samas piirkonnas Neuhofenis Saksamaal.
  • 27.03.2008: auto ostmine ja toomine Saksamaalt Wittlichist (Luksemburgi lähistel) Soomesse dokumentide järgi 1. omaniku käest 2500 euroga ja läbisõiduga 105 000 km - 2. omanik (soomeeestlane).
  • 02.04.2008: auto Soomes arvele võtmine Lahti kandis.
  • 06.09.2013: omanikuvahetus Soomes - 3. omanik (soomlane).
  • 22.09.2013: auto ostmine ja toomine Soomest - 4. omanik (eestlane).
  • 04.10.2013: auto Eestis arvele võtmine läbisõiduga  136 866 km - sestpeale on auto ajalugu kõige paremini teada ja eelmise omaniku tütar, kes autot peamiselt kasutas, on ka siia foorumisse autoteema teinud:
  • 30.04.2019: omanikuvahetus Eestis läbisõiduga 175 668 km - 5. omanik (mina).

Probleemid:

Olen tänaseks autoga veel väga vähe sõita ja seda näppida saanud, kuid mõned probleemid olen suutnud juba tuvastada (täieneb):

  • kõrvalistuja elektriküljepeegli reguleerimine ei tööta, ainult juhipoolne peegel plõksub
  • esirattad käivad välja keerates koopasse (liiga kõrge ja lai rehv ilmselt - 225/60/15) [08.05.19: uued 205/55/15 rehvid all]
  • check-paneelil põleb kühlwasser tuli (ilmselt anduri viga) [27.06.19: anduri vahetusest piisas]
  • tahhomeeter aeg-ajalt töötab, aeg-ajalt mitte , kuid ökonomaiser töötab (kelladeblokk üle vaadata) [08.07.19: korras]
  • salongiventilaatori temperatuuri reguleerimisnupu ei lähe päris kuumani välja (tundub olevat trosside probleem) [02.06.19: korras]
  • kojamehed tahavad vahetamist ja kojamehed ei lähe päris lõpuni õigesse asendisse [04.05.19 seisuga kojamehed vahetatud]
  • klaasipesuvee süsteemi kapotialusest kolmikust pritsib osa klaasipesuvedelik välja, klapp sai vahetatud [02.06.19: korras]
  • kõrvalistujapoolne salongipirn tahab vahetamist [6.05.19: korras]
  • sama salongivalgusti korpus on katki [08.07.19: korras]
  • tagurpidi käigu sissepanemine liigutab keskkonsooli plastikut ja rooli all kinnitus puudu [10.06.19: käigukastihoovastiku puksid vajasid vahetust]
  • kapott sulgub raskelt [06.05.19: korras]
  • 80ga sõites rool väriseb (kettad?) [27.06.19: esimeste õõtshoobade tagumised puksid ja rataste balansseerimatus olid probleemiks]
  • suurema hoo pealt pidurdades piduripedaal väriseb (kettad?) [27.06.19: pidurisüsteem sai pea täielikult välja vahetatud - torud, voolikud, töösilindrid, trumlid ja nüüd korras]

Plaanid:

Peamine idee on hooldada auto korralikult ära ja viia ta maksimaalselt originaalilähedasse konditsiooni. Ühtki sellist lisa, mida E30-tele toona ei pandud, pole mul plaanis külge panna. Erandi teen ehk turvalisuse kaalutlustel ehk alarmsignalisatsioonile. (täieneb)

  • vahetada hammasrihm (viimati vahetatud 2013 ca 50 000 km tagasi) [10.06.19: korras]
  • vahetada kõik vedelikud ja filtrid (küünlad ja radiaator on eelmise omaniku poolt hiljuti vahetatud) [27.06.19: korras]
  • teha igaks juhuks põhja all ja rattakoobastes korrosioonitõrjet [2019 sügisel tehtud]
  • määrida ja õlitada kõik muud liikuvad osad [02.06.19: korras]
  • vahetada praegune raadio välja originaalraadio BMW Bavaria C Reverse CDS või parema vastu, mis ei vaja võimendi [01.07.19: olemas]
  • vahetada valged udutuled originaalsete kollaste vastu  [16.05.19: vahetatud]
  • vahetada veljed 15-tolliste BBS kärgvelgede vastu (cross-spoke style 5, eelistan 1:1-le vahetust) [2020. aprillist uued veljed all]
  • lisada udutuled (kel on, võib pakkuda, eelistan võimaluse korral originaale Hiina omadele) [01.08.2019: olemas]
  • asendada nn USA tüüpi numbrimärgid tavalistega [06.05.19: korras]
  • vahetada aukudega keskkonsooli osa (käsipiduri juures) [01.08.2019: olemas]
  • soetada originaalne ohukolmnurk [04.05.19: esialgu läks tavaline]
  • hankida tulekustuti, esmaabikarp ning tõkiskingad [04.05.19: olemas]
  • kunagi hiljem, kui natuke juba sõidetud ja omatud, võib kaaluda E30 originaal esi- ja tagaspoileri paigaldamist (tehaselisa mitte M-Tech mudelitele) [olen sellest plaanist loobunud]
  • kui selliseid asju üldse liigub, siis võib kaaluda ka sama polstrikoodiga sportistmete soetamist
  • M-Tech 2 roolist olen ka alati unistanud, aga neid liigub vähe ja ulmehindadega…[26.08.2019: olemas]
  • aku vajab vahetamist värskema vastu [10.06.19: uus aku peall]

Pildid:

Hetkel pole mul piltide tegemine esimene prioriteet. Sellest tulenevalt kasutan eelmise omaniku auto24 müügikuulutuse pilte. (täieneb)

 

114397304.jpg.a62f9ee543bfb6c20459dc0b233b3a48.jpg114397308.jpg.1fbfacea4061db6301fbd4aa51b5f158.jpg

 

114397333.jpg.ce038ffe09c0aec3d996684c8c724725.jpg114397341.jpg.135ffde8f68be928fa89bbc7e6c6a9d5.jpg

 

114397353.jpg.362ada225337bd5630c1352dc9313248.jpg114397371.jpg.cec9ec28ce592f55cff235d709457481.jpg

 

114397377.jpg.73ae9ad536a7d94dd673cc2eb70e8406.jpg114397401.jpg.c8b21135495ed3aec7da6436a2ae5215.jpg

 

114397405.jpg.9a11e56216e46b8753e63a17b1227d97.jpg114397386.jpg.acaf8054302e90f596a1458a121a1b55.jpg

 

114397409.jpg.952372dccc1a43997906e8326320c7db.jpg

 

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Vastuseid 213
  • Vaatamisi 17,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kohe peale Pivarootsi meetupi võtsin suuna Saksamaale. Kokku sõitsin buumeriga maha ca 3000 kilomeetrit keskmise kütusekuluga 8,3 l/100 km-le. Ühtegi probleemi ei tekkinud. Kõige lõbusam oli muidugi B

  • Nii, esimesed 100 km on sõidetud. Käima läks auto poolest pöördest, enne kontrollisin vaid mahlad üle ja süüdet. Mõnus on ikka sõita sellise "iseloomuga" autoga. Igal pool pead pöörduvad ka.  

  • Tanel_P
    Tanel_P

    Sain Saksa omaniku järeltulijatelt sellise dokumendi enda valdusse:    

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_140548

@tisler Saad oma mõtet palun täpsustada?

@extreme327- plokikaane juurest lekkis, nukkvõllisimmer oli väsinud ja immitses, väljalaskekollektori plekktihendid vajasid vahetust, kokkuvõttes: terve tihendikomplekt ülevalt ja alt koos kõigega: mootor maha, plokikaas eemaldada ja tihenditevahetus, karteritihendi vahetus, hammasrihma ja rulli vahetus, uus veepump ja simmerid külge.

comment_140549

9f8d88d87d567e38a7d251a1628ae77d.png

 

Seesama auk, mis pildi keskel, tegelt istub sinna selline kummist londike otsa, et vesi, mis salongi öhuvötuavadest sisse jookseb tuleks sealt alt välja - puudumisel immitseb vesi vaikselt tulemüüri isolatsiooni vahele ning lõpetabki roostena kunde jalgeall. OE kood 51731911369

  • Autor
comment_140553

Vahendan @MZ Auto viimast update'i:

"Mootor iseenesest pulkadeks, tundub heas seisus, plokil hoonijäljed näha. Kaas läheb kindluse mõttes survestamisse ja vaadatakse klappide seisukord üle."

 

BA589AB4-C54B-4BE3-B8FB-208781AE1805.jpeg

 

EDFAA10F-FB12-4C0D-B88E-6ABD68084F91.jpeg

1 minut tagasi, Tiit ütles:

Tihendivahetust eristab kap-remondist mõni tuhat eurot. :P

Eks ma natuke tegin huumorit ka, aga mõte jääb samaks.

comment_140556

Hea põhjalik õlivahetus :D Jõle mugav oleks nüüd kast üle vaadata, simmerid võllidele, käigukulissile, uus õli sisse. Need ka suht rögased tavaliselt. Siis käiguhoovastiku puksid jne, uus sidur kui vaja.

 

Äkki saadki kuivaks põhjaaluse :D M20 muidu tore asi aga jah. Tundub et väliskesta õlitus on neil nagu omapära, mitte rike. 

 

comment_140558

Käigukasti kinnitustala juurest põhjaalt/salongist roostetavad selle kummilutiga autod ka. Need lutid kõigil umbes ja enamus vesi jookseb hoopis tiiva taha, millest on põhjustatud nende aluäärte tüüpiline roostetamine ja ka kaitsmekarbi taguse alumise osa rooste

Kas paned selle müramati ka uue?

Plokk korraga värvi, aluosade värskendus?

 

Viimastel autodel mul lekkinud see korgist karteritihend, aga küll plokikaane vahelt ka jõuab hakata :)

comment_140623

Antud juhul oli eesmärgiks mootoriremont, mitte restaureerimine. Küsimus pole ka rahas, vaid ajas. Sellise ilmaga tahaks ikka ju kena autot tarbida, mitte seismas vaadata :) Eks siin nii mõnedki oskavad rääkid mis see musta numbri vääriliseks tegemine tundides tähendab ja ka originaalosade tellimine võtab veel omajagu lisaks. Praeguste töödega on vahetatud kogu mootori tihendiring ja tehtud plokikaas. Nagu mõned iseteeninduse kasutajad on öelnud "E30 on nagu Tallinna linn, kunagi ei saa valmis". Kokkuvõttes on tegemist ühe väga korraliku eksemplariga ja samas tempos jätkates on kindlasti ka need pisemad silma riivavad asjad varsti tehtud. Rõõm on selliste autodega töötada. 

26832378-2F90-4666-9B9F-B4020CD3CA4A.jpeg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_140716

Nii, teen ilmselt rohkem enda jaoks lühikokkuvõtte sellest, mis vahepeal tehtud sai. Auto oli pea terve aprilli @MZ Auto juures remondis. Mul endal teine sõiduvahend olemas ja vahepeal sadas lundki, nii et hooaja avamisega väga kiiret polnud. Mis tehtud sai?

  • õlivahetus (lausa 2x) :)
  • parem tagumine rattalaager
  • jahutusvedeliku vahetus koos tasemeanduriga
  • mootoriruumi pesu
  • õli- ja õhufilter
  • elektrilise antenni install
  • kõik mootori tihendid vahetatud
  • plokikaas survestatud ja lihvitud
  • klapisääretihendid
  • klapivahede reguleerimine
  • süüteküünalde vahetus (NGK)

 

H2'st tuli ka tellimus kohale - el. antenn, jalamatid, käigukangi nupu embleem, kõrvalistuja istme avamise traat. Kõik peale viimase on ka oma koha autos leidnud. Pilte:

 

773564644_2021-05-1221_43_27.jpg.7506fd2cd0a09bba890e3f7fb486d28d.jpg 

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.