Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131618

Tere!

 

Minu hobiauto otsingutega on enamik teist kursis selle foorumiteema kaudu. Ei hakka kõike seal välja toodut enam kordama, aga peamine põhjus, miks ma endale just seda marki ja mudelit autot tahtsin, on seotud lapse- ja nooruspõlvega: mu ema vuras 90ndatel koos minu ja mu vennaga ringi sellise pre-FL kupeega ning loomulikult ostsin ma 16-aastaselt oma esimeseks autoks samuti pre-FL kupee E30.

 

Nüüd, kus vanust, kogemust ja rahanatukest juurde kogunenud, oli aeg uue hoolealuse leidmiseks. Aega võttis see ostmise protsess peaaegu terve aasta. Antud autot käisin esmakordselt vaatamas 2018. a novembrikuus ja juba siis hakkas see mulle kohe väga meeldima. Erinevatel põhjustel, millest võin pikemalt kuskil kokkutulekul rääkida, läks auto ära ostmisega aega pea pool aastat ning sellega oli igasugust vigurit, kuid teisipäeval veeres see hõbedane R6 kupee minu õue peale. :)

 

Mulle väga meeldib see, et tegu on just kupeega, samuti auto värv, R6 mõnusalt jörisev mootor, küllaltki hästi teada omaniku-, ülevaatus- ja läbisõiduajalugu ning lõpuks muidugi originaalilähedane välimus.

 

Auto andmed BMW esindusest:

185978607_BMWesindusest.png.e78e734a2cca7f07f8c874d33daf3530.png

 

Lisadest:

  • kaduma on läinud lisa S286A ehk pudelikorgiveljed (asendatud Ronali replicatega) ja S650A ehk originaalraadio (asendatud BMW Bavaria C Reverse RDS raadioga)
  • lisatud on aftermarket puldist kesklukk koos signalisatsiooni ja immobilaiseriga

Auto ajalugu:

Alles on 1988. a ostudokumendi koopia, hooldusraamat, kasutusjuhend, BMW Service raamat, Saksa müügileping, Soome ülevaatus- ja omanikuajaloo väljavõte. Laias laastus 1988-2008 Saksamaal, 2008-2013 Soomes ja al 2013 Eestis, mina peaksin olema 5. omanik. Läbisõit tundub auto välimust ja dokumente vaadates usutav.

  • 01.02.1988: auto veeres välja BMW Dingolfingi tehasest.
  • 09.02.1988: esmaregistreerimine BMW Mannheimi esinduses (Frankfurdi ja Stuttgarti vahel) - 1. omanik (sakslane).
  • 18.04.1999: viimane sissekanne auto hooldusraamatus läbisõiduga 71 700 km samas piirkonnas Neuhofenis Saksamaal.
  • 27.03.2008: auto ostmine ja toomine Saksamaalt Wittlichist (Luksemburgi lähistel) Soomesse dokumentide järgi 1. omaniku käest 2500 euroga ja läbisõiduga 105 000 km - 2. omanik (soomeeestlane).
  • 02.04.2008: auto Soomes arvele võtmine Lahti kandis.
  • 06.09.2013: omanikuvahetus Soomes - 3. omanik (soomlane).
  • 22.09.2013: auto ostmine ja toomine Soomest - 4. omanik (eestlane).
  • 04.10.2013: auto Eestis arvele võtmine läbisõiduga  136 866 km - sestpeale on auto ajalugu kõige paremini teada ja eelmise omaniku tütar, kes autot peamiselt kasutas, on ka siia foorumisse autoteema teinud:
  • 30.04.2019: omanikuvahetus Eestis läbisõiduga 175 668 km - 5. omanik (mina).

Probleemid:

Olen tänaseks autoga veel väga vähe sõita ja seda näppida saanud, kuid mõned probleemid olen suutnud juba tuvastada (täieneb):

  • kõrvalistuja elektriküljepeegli reguleerimine ei tööta, ainult juhipoolne peegel plõksub
  • esirattad käivad välja keerates koopasse (liiga kõrge ja lai rehv ilmselt - 225/60/15) [08.05.19: uued 205/55/15 rehvid all]
  • check-paneelil põleb kühlwasser tuli (ilmselt anduri viga) [27.06.19: anduri vahetusest piisas]
  • tahhomeeter aeg-ajalt töötab, aeg-ajalt mitte , kuid ökonomaiser töötab (kelladeblokk üle vaadata) [08.07.19: korras]
  • salongiventilaatori temperatuuri reguleerimisnupu ei lähe päris kuumani välja (tundub olevat trosside probleem) [02.06.19: korras]
  • kojamehed tahavad vahetamist ja kojamehed ei lähe päris lõpuni õigesse asendisse [04.05.19 seisuga kojamehed vahetatud]
  • klaasipesuvee süsteemi kapotialusest kolmikust pritsib osa klaasipesuvedelik välja, klapp sai vahetatud [02.06.19: korras]
  • kõrvalistujapoolne salongipirn tahab vahetamist [6.05.19: korras]
  • sama salongivalgusti korpus on katki [08.07.19: korras]
  • tagurpidi käigu sissepanemine liigutab keskkonsooli plastikut ja rooli all kinnitus puudu [10.06.19: käigukastihoovastiku puksid vajasid vahetust]
  • kapott sulgub raskelt [06.05.19: korras]
  • 80ga sõites rool väriseb (kettad?) [27.06.19: esimeste õõtshoobade tagumised puksid ja rataste balansseerimatus olid probleemiks]
  • suurema hoo pealt pidurdades piduripedaal väriseb (kettad?) [27.06.19: pidurisüsteem sai pea täielikult välja vahetatud - torud, voolikud, töösilindrid, trumlid ja nüüd korras]

Plaanid:

Peamine idee on hooldada auto korralikult ära ja viia ta maksimaalselt originaalilähedasse konditsiooni. Ühtki sellist lisa, mida E30-tele toona ei pandud, pole mul plaanis külge panna. Erandi teen ehk turvalisuse kaalutlustel ehk alarmsignalisatsioonile. (täieneb)

  • vahetada hammasrihm (viimati vahetatud 2013 ca 50 000 km tagasi) [10.06.19: korras]
  • vahetada kõik vedelikud ja filtrid (küünlad ja radiaator on eelmise omaniku poolt hiljuti vahetatud) [27.06.19: korras]
  • teha igaks juhuks põhja all ja rattakoobastes korrosioonitõrjet [2019 sügisel tehtud]
  • määrida ja õlitada kõik muud liikuvad osad [02.06.19: korras]
  • vahetada praegune raadio välja originaalraadio BMW Bavaria C Reverse CDS või parema vastu, mis ei vaja võimendi [01.07.19: olemas]
  • vahetada valged udutuled originaalsete kollaste vastu  [16.05.19: vahetatud]
  • vahetada veljed 15-tolliste BBS kärgvelgede vastu (cross-spoke style 5, eelistan 1:1-le vahetust) [2020. aprillist uued veljed all]
  • lisada udutuled (kel on, võib pakkuda, eelistan võimaluse korral originaale Hiina omadele) [01.08.2019: olemas]
  • asendada nn USA tüüpi numbrimärgid tavalistega [06.05.19: korras]
  • vahetada aukudega keskkonsooli osa (käsipiduri juures) [01.08.2019: olemas]
  • soetada originaalne ohukolmnurk [04.05.19: esialgu läks tavaline]
  • hankida tulekustuti, esmaabikarp ning tõkiskingad [04.05.19: olemas]
  • kunagi hiljem, kui natuke juba sõidetud ja omatud, võib kaaluda E30 originaal esi- ja tagaspoileri paigaldamist (tehaselisa mitte M-Tech mudelitele) [olen sellest plaanist loobunud]
  • kui selliseid asju üldse liigub, siis võib kaaluda ka sama polstrikoodiga sportistmete soetamist
  • M-Tech 2 roolist olen ka alati unistanud, aga neid liigub vähe ja ulmehindadega…[26.08.2019: olemas]
  • aku vajab vahetamist värskema vastu [10.06.19: uus aku peall]

Pildid:

Hetkel pole mul piltide tegemine esimene prioriteet. Sellest tulenevalt kasutan eelmise omaniku auto24 müügikuulutuse pilte. (täieneb)

 

114397304.jpg.a62f9ee543bfb6c20459dc0b233b3a48.jpg114397308.jpg.1fbfacea4061db6301fbd4aa51b5f158.jpg

 

114397333.jpg.ce038ffe09c0aec3d996684c8c724725.jpg114397341.jpg.135ffde8f68be928fa89bbc7e6c6a9d5.jpg

 

114397353.jpg.362ada225337bd5630c1352dc9313248.jpg114397371.jpg.cec9ec28ce592f55cff235d709457481.jpg

 

114397377.jpg.73ae9ad536a7d94dd673cc2eb70e8406.jpg114397401.jpg.c8b21135495ed3aec7da6436a2ae5215.jpg

 

114397405.jpg.9a11e56216e46b8753e63a17b1227d97.jpg114397386.jpg.acaf8054302e90f596a1458a121a1b55.jpg

 

114397409.jpg.952372dccc1a43997906e8326320c7db.jpg

 

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Vastuseid 213
  • Vaatamisi 17,2tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kohe peale Pivarootsi meetupi võtsin suuna Saksamaale. Kokku sõitsin buumeriga maha ca 3000 kilomeetrit keskmise kütusekuluga 8,3 l/100 km-le. Ühtegi probleemi ei tekkinud. Kõige lõbusam oli muidugi B

  • Nii, esimesed 100 km on sõidetud. Käima läks auto poolest pöördest, enne kontrollisin vaid mahlad üle ja süüdet. Mõnus on ikka sõita sellise "iseloomuga" autoga. Igal pool pead pöörduvad ka.  

  • Tanel_P
    Tanel_P

    Sain Saksa omaniku järeltulijatelt sellise dokumendi enda valdusse:    

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_133039
2019-7-10 kell 21:46, Toivoku ütles:

pljad mind nii häirivad kulunud märgid, olen vist enda 7mesel juba 4 korda neid hiinamärke vahetanud, varsti ostan vist uued orikad :D

Võin jagada kontakti kust saab kvaliteetsed custom embleemid tellida. 

Kahe embleemi hind on 130 euri. 

Disain tehakse vastavalt sinu soovidele. 

IMG_20181212_185511_486.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_133372

Olen sel suvel kasutanud E30-t praktiliselt igapäevaautona - kuskil 40 km päevas. Päris mõnus, ainult kõige kuumematel päevadel oli pisut vaevarikas, aga lahtine katuseluuk aitas enamasti hädast välja. Usun, et hooaja lõpuks koguneb ca 5000 km.

 

Täna sain peale pikka töönädalat jälle pisut aega autoga tegeleda. Päeval käisin üle 15 aasta Sauel OÜ Remoreksis. Foorumlastelegi tuttav Igor poleks nagu eriti vanemaks jäänudki. :)Ostsin ära mustad ukselingid, süütepooli kummikaitsme koos piibuga, teise udutulede lüliti ja käigukanginaha. Õhtul proovisin kõiki asju külge, paraku süütepoolijuhtmest siiski asja ei saanud - liiga lühike ja piibu ühe otsa kuju hoopis teistsugune (L-tähe kujuline, mul aga sirge). Seega jätsin külge panemata. Selgeks sai ka, et ainult kummikaitsega pole midagi teha - seda piibujuhtmest eraldada pole võimalik. Eks vaatab kunagi kuskilt teise.

 

Udutulede lüliti abil hakkasid lõpuks ometi Hiinast ostetud udutuled sirama. Nüüd saan ka sõita, nagu "pahad poisid" linna peal ringi sõidavad - eesmiste udutulede ja parktuledega. Pilte ka:

20190802_201816.jpg.ec3dc37223ecd3603a333848581a3eef.jpg 20190802_202610.jpg.c0a25361923c37c8483ef48edc811aae.jpg

 

20190802_201825.jpg.564d153615a57ff46c8ce84ee0fde70a.jpg 20190802_202632.jpg.10733b5a3535a4d04fb98945a5c77613.jpg

 

20190802_201851.jpg.8b62110a3e68a2958607f5eaa06f1188.jpg 20190802_202952.jpg.d8220ce22655076aaadcd0f82e2d231c.jpg

 

20190802_203537.jpg.1aa67b7e91589c6e20e3342f40663cdf.jpg

 

20190802_212401.jpg.a67701f7dde3dafc5c13a925351ea6bd.jpg

 

Kui need 15-tollised BBS-id ainult kuskilt veel leiaks...

Muudetud , muutis Tanel_P

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_133771

Täna sai Carzone's ära vahetatud ka generaatori pinguti vöö ja rullik - need kaks jäid eelmistest kordadest tegemata, kuna juppe polnud saada ja tuli tellida.

 

Selgus ka, et õlikork oli lekkima hakanud ja õli korgist mootoritpidi alla veninud, seega tuli uus õlikork panna. Paistab ka, et mingi hetk tuleb esiamordid ära vahetada, koos sellega ka šarniirid, rooliotsad ja sillastend teha. Arvatavasti jääb järgmisse hooaega.

 

Lõpetuseks ka üks tore uudis - sain lõpuks oma autole M-Tech2 sportnahkrooli (385 mm). Aitäh @Krysten väga ilusa ja käe all mõnusa rooli eest!

 

20190827_182252.jpg.d951c5a6b2219be3e8d87fd4ec90d861.jpg20190827_183831.jpg.1c5c9a6d7521b2c0fcb0bbcb87e48fe8.jpg

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Autor
comment_133791

Eks igal inimesel tuleb ära tunda see piir, kust maalt ta ennast mugavalt ja kindlalt tunneb millegagi tegeledes. Ma arvan, et ma ise poleks isegi pinguti vahetuse vajadusest aru saanud. :)

 

Mis rooli puudutab siis, mina olen ikka väga-väga rahul. Nahk tundub käe all palju mõnusam kui see kitsuke kummirool. Aga kellele ema, kellele tütar.

 

P.S. See originaalrool on müügis ja kui keegi soovib, siis täiesti saadaval.

comment_133796

Selleks polnudki suurt vajadust, jupimüük toidab lihtsalt. Need hambad on enamusel maha keeratud. 

 

Ei vaidle üldse maitseeelistuste üle, kõik arusaadav. 

Vahest võib ema isegi parem, aga moraal polnudki selles, rohkem see, et see on suur e34 rool.

 

Mis kumm vs nahk puudutab, siis nahk on üli vastuvõtlik mustusele ja higile. Ole sa ükskõik kui puhas, rool ikka määrdub ja hakkab kleepuma. Kui enam ei kleepu, siis on mustusekiht juba peal.

Kummikatega seda muret pole 

Isiklikult tunnen ennast kohe ebamugavalt  kui nahkrooli pean hoidma käes. 

 

PS kui see kummikas alles järgmine kuu, siis olen huviline.

comment_133892

Märjema lapiga pesed rooli ära ja kuiva/pehme rätiga üle ja ongi valmis. Otseselt vee all leotada pole vaja.

Uue auto roolid võtavad ka kogu higi ligi.

Ma olen pesnud alati pea iga valga otsa sest hakkab kleepuma lõpuks.

 

Arvutihiirega on sama lugu, teiste oma väga näppida ei tahaks, külge jääb 😂

 

UV protection kreemiga võiks ka korra aastas üle käia.

Muudetud , muutis ryan

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_134106

Täiendasin just esimest postitust ja avastasin, et suurem osa selle aasta "programmist" on mul õnnestunud täita.

 

Sel nädalal käis auto siis ka Aqua City's korrosioonitõrjet saamas. Kõik logarid võeti ilusti alt ära, põhi tehti üle Noxudel 300ga ja sisepinnad Noxudol 700ga. Garantii anti 12 kuud, mida saab pikendada iga-aastase ettenäitamise korral. Lisaks selgus, et karpide eesosas on mõlemal pool väiksed läbivad augud - seega vajab siiski millalgi keevitamist, kuid mitte see aasta. Hooaja lõpuni on jäänud vähemasti kindlustuse aspektist kuu ja kümmekond päeva, kui just lumi maha ei tule varem... :)

 

 

Muudetud , muutis Tanel_P

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_134598

Nii, 6 kuud, 4500 km ja paar tuhat eurot hiljem võib minu esimese E30 hooaja selle autoga lõppenuks kuulutada. Kokkuvõttes oli väga vahva suvi ja autoga sai ikka omajagu sõidetud. VIimased kuu aega on BMW oodanud talvekorterisse parkimist ning täna sai auto veel kord üle pestud ja garaaži pandud.

 

Rehvid pumpasin täis, aknaklaasipaagi lasin tühjaks, bensupaagi lasin täis, aku võtsin maha ja panin sooja, käsipidurit peale ega käiku sisse ei jätnud. Ei tea, kas peaks midagiv veel tegema? Ma ei suuda ka otsustada, kas on kuivas (kuid jahedas) garaažis autole peale vaja veel mingi kate panna või mitte. Mis te arvate?

 

Enamik hooaja alguses tuvastatud probleeme said lahenduse, kuid mõned vanad ja uued pärandan järgmisse kevadesse:

  • odomeeter jäi 180 000 ette löömisel kinni, samuti tripomeeter - ei tea, kas kelladebloki kala või miks nii?
  • kõrvalistuja elektripeegel ikkagi ei toimi, olen kõik ühenduskohad lahti võtnud ja üle käinud, ainult plõksub juhi pool, kui reguleerida;
  • esisild koos amortidega vajab remonti, kirjutasin sellest paar posti eespool;
  • peale rihmavahetust ikkagi midagi piniseb mootoriruumis ja suureneb koos pööretega, ei tea kas rihm teeb häält, pinguti sai ju vahetatud;
  • rattalaagrid kontrolliti küll üle, aga mulle siiski tundub, et parem esimene rattalaager undab - 50/60 juures tuleb ja 80/90 juures kaob, rooli paremale keerates läheb laulmine ära.

 

Praegu rohkem midagi ei meenugi. Muidu igati hea auto ja jään kevadet ootama!

 

Paar pilti ka lõppu:

944144302_2019-11-0212_44_14.jpg.b10c3ea26e5fb0a0991236d37a345684.jpg

 

668367141_2019-11-0212_44_51.jpg.cdb8a90c0860761ca5fafc83d752b555.jpg

comment_134599

Praeguse biokütusega jätaks ma paagi just nii tühjaks kui võimalik, kevadel värske ikka parem :)

 

Pikemaks seismiseks soovitatakse ka uksed ja luugid "teise astmesse" jätta ehk siis mitte täitsa kinni - tihendid puhkavad. 

 

Huvitav, kas liiga pingul geneka rihm ei või mõliseda? 

 

Edit: mõned lasevad ka pukkide otsas vedrudel puhata.

Muudetud , muutis Max.

comment_134601

Aspenit  paak täis  ja pole probleemi :)

Tanel tankis vast ettenägelikult alexelas, kus pole kumbki kütus solgitud. Eestis on paljudes tanklates isegi 98 solgitud mingil määral, seda kirjutas isegi autoleht.

Ise vedasin lätist seisvatele, aga ega kunagi ei tea, mis solk reaalselt on ja mida sealtki saad.

Paagi võid tühjaks jätta, aga kütusesüsteemis ja pihustites nagunii kütus sees.

 

30a vanad tihendid vast nagunii üsna surnud juba. Uksed lahti jättes on vaba tee igasugustele elukatele ja närilistele, kui just mingi tubane garaaz pole.

 

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.