Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131618

Tere!

 

Minu hobiauto otsingutega on enamik teist kursis selle foorumiteema kaudu. Ei hakka kõike seal välja toodut enam kordama, aga peamine põhjus, miks ma endale just seda marki ja mudelit autot tahtsin, on seotud lapse- ja nooruspõlvega: mu ema vuras 90ndatel koos minu ja mu vennaga ringi sellise pre-FL kupeega ning loomulikult ostsin ma 16-aastaselt oma esimeseks autoks samuti pre-FL kupee E30.

 

Nüüd, kus vanust, kogemust ja rahanatukest juurde kogunenud, oli aeg uue hoolealuse leidmiseks. Aega võttis see ostmise protsess peaaegu terve aasta. Antud autot käisin esmakordselt vaatamas 2018. a novembrikuus ja juba siis hakkas see mulle kohe väga meeldima. Erinevatel põhjustel, millest võin pikemalt kuskil kokkutulekul rääkida, läks auto ära ostmisega aega pea pool aastat ning sellega oli igasugust vigurit, kuid teisipäeval veeres see hõbedane R6 kupee minu õue peale. :)

 

Mulle väga meeldib see, et tegu on just kupeega, samuti auto värv, R6 mõnusalt jörisev mootor, küllaltki hästi teada omaniku-, ülevaatus- ja läbisõiduajalugu ning lõpuks muidugi originaalilähedane välimus.

 

Auto andmed BMW esindusest:

185978607_BMWesindusest.png.e78e734a2cca7f07f8c874d33daf3530.png

 

Lisadest:

  • kaduma on läinud lisa S286A ehk pudelikorgiveljed (asendatud Ronali replicatega) ja S650A ehk originaalraadio (asendatud BMW Bavaria C Reverse RDS raadioga)
  • lisatud on aftermarket puldist kesklukk koos signalisatsiooni ja immobilaiseriga

Auto ajalugu:

Alles on 1988. a ostudokumendi koopia, hooldusraamat, kasutusjuhend, BMW Service raamat, Saksa müügileping, Soome ülevaatus- ja omanikuajaloo väljavõte. Laias laastus 1988-2008 Saksamaal, 2008-2013 Soomes ja al 2013 Eestis, mina peaksin olema 5. omanik. Läbisõit tundub auto välimust ja dokumente vaadates usutav.

  • 01.02.1988: auto veeres välja BMW Dingolfingi tehasest.
  • 09.02.1988: esmaregistreerimine BMW Mannheimi esinduses (Frankfurdi ja Stuttgarti vahel) - 1. omanik (sakslane).
  • 18.04.1999: viimane sissekanne auto hooldusraamatus läbisõiduga 71 700 km samas piirkonnas Neuhofenis Saksamaal.
  • 27.03.2008: auto ostmine ja toomine Saksamaalt Wittlichist (Luksemburgi lähistel) Soomesse dokumentide järgi 1. omaniku käest 2500 euroga ja läbisõiduga 105 000 km - 2. omanik (soomeeestlane).
  • 02.04.2008: auto Soomes arvele võtmine Lahti kandis.
  • 06.09.2013: omanikuvahetus Soomes - 3. omanik (soomlane).
  • 22.09.2013: auto ostmine ja toomine Soomest - 4. omanik (eestlane).
  • 04.10.2013: auto Eestis arvele võtmine läbisõiduga  136 866 km - sestpeale on auto ajalugu kõige paremini teada ja eelmise omaniku tütar, kes autot peamiselt kasutas, on ka siia foorumisse autoteema teinud:
  • 30.04.2019: omanikuvahetus Eestis läbisõiduga 175 668 km - 5. omanik (mina).

Probleemid:

Olen tänaseks autoga veel väga vähe sõita ja seda näppida saanud, kuid mõned probleemid olen suutnud juba tuvastada (täieneb):

  • kõrvalistuja elektriküljepeegli reguleerimine ei tööta, ainult juhipoolne peegel plõksub
  • esirattad käivad välja keerates koopasse (liiga kõrge ja lai rehv ilmselt - 225/60/15) [08.05.19: uued 205/55/15 rehvid all]
  • check-paneelil põleb kühlwasser tuli (ilmselt anduri viga) [27.06.19: anduri vahetusest piisas]
  • tahhomeeter aeg-ajalt töötab, aeg-ajalt mitte , kuid ökonomaiser töötab (kelladeblokk üle vaadata) [08.07.19: korras]
  • salongiventilaatori temperatuuri reguleerimisnupu ei lähe päris kuumani välja (tundub olevat trosside probleem) [02.06.19: korras]
  • kojamehed tahavad vahetamist ja kojamehed ei lähe päris lõpuni õigesse asendisse [04.05.19 seisuga kojamehed vahetatud]
  • klaasipesuvee süsteemi kapotialusest kolmikust pritsib osa klaasipesuvedelik välja, klapp sai vahetatud [02.06.19: korras]
  • kõrvalistujapoolne salongipirn tahab vahetamist [6.05.19: korras]
  • sama salongivalgusti korpus on katki [08.07.19: korras]
  • tagurpidi käigu sissepanemine liigutab keskkonsooli plastikut ja rooli all kinnitus puudu [10.06.19: käigukastihoovastiku puksid vajasid vahetust]
  • kapott sulgub raskelt [06.05.19: korras]
  • 80ga sõites rool väriseb (kettad?) [27.06.19: esimeste õõtshoobade tagumised puksid ja rataste balansseerimatus olid probleemiks]
  • suurema hoo pealt pidurdades piduripedaal väriseb (kettad?) [27.06.19: pidurisüsteem sai pea täielikult välja vahetatud - torud, voolikud, töösilindrid, trumlid ja nüüd korras]

Plaanid:

Peamine idee on hooldada auto korralikult ära ja viia ta maksimaalselt originaalilähedasse konditsiooni. Ühtki sellist lisa, mida E30-tele toona ei pandud, pole mul plaanis külge panna. Erandi teen ehk turvalisuse kaalutlustel ehk alarmsignalisatsioonile. (täieneb)

  • vahetada hammasrihm (viimati vahetatud 2013 ca 50 000 km tagasi) [10.06.19: korras]
  • vahetada kõik vedelikud ja filtrid (küünlad ja radiaator on eelmise omaniku poolt hiljuti vahetatud) [27.06.19: korras]
  • teha igaks juhuks põhja all ja rattakoobastes korrosioonitõrjet [2019 sügisel tehtud]
  • määrida ja õlitada kõik muud liikuvad osad [02.06.19: korras]
  • vahetada praegune raadio välja originaalraadio BMW Bavaria C Reverse CDS või parema vastu, mis ei vaja võimendi [01.07.19: olemas]
  • vahetada valged udutuled originaalsete kollaste vastu  [16.05.19: vahetatud]
  • vahetada veljed 15-tolliste BBS kärgvelgede vastu (cross-spoke style 5, eelistan 1:1-le vahetust) [2020. aprillist uued veljed all]
  • lisada udutuled (kel on, võib pakkuda, eelistan võimaluse korral originaale Hiina omadele) [01.08.2019: olemas]
  • asendada nn USA tüüpi numbrimärgid tavalistega [06.05.19: korras]
  • vahetada aukudega keskkonsooli osa (käsipiduri juures) [01.08.2019: olemas]
  • soetada originaalne ohukolmnurk [04.05.19: esialgu läks tavaline]
  • hankida tulekustuti, esmaabikarp ning tõkiskingad [04.05.19: olemas]
  • kunagi hiljem, kui natuke juba sõidetud ja omatud, võib kaaluda E30 originaal esi- ja tagaspoileri paigaldamist (tehaselisa mitte M-Tech mudelitele) [olen sellest plaanist loobunud]
  • kui selliseid asju üldse liigub, siis võib kaaluda ka sama polstrikoodiga sportistmete soetamist
  • M-Tech 2 roolist olen ka alati unistanud, aga neid liigub vähe ja ulmehindadega…[26.08.2019: olemas]
  • aku vajab vahetamist värskema vastu [10.06.19: uus aku peall]

Pildid:

Hetkel pole mul piltide tegemine esimene prioriteet. Sellest tulenevalt kasutan eelmise omaniku auto24 müügikuulutuse pilte. (täieneb)

 

114397304.jpg.a62f9ee543bfb6c20459dc0b233b3a48.jpg114397308.jpg.1fbfacea4061db6301fbd4aa51b5f158.jpg

 

114397333.jpg.ce038ffe09c0aec3d996684c8c724725.jpg114397341.jpg.135ffde8f68be928fa89bbc7e6c6a9d5.jpg

 

114397353.jpg.362ada225337bd5630c1352dc9313248.jpg114397371.jpg.cec9ec28ce592f55cff235d709457481.jpg

 

114397377.jpg.73ae9ad536a7d94dd673cc2eb70e8406.jpg114397401.jpg.c8b21135495ed3aec7da6436a2ae5215.jpg

 

114397405.jpg.9a11e56216e46b8753e63a17b1227d97.jpg114397386.jpg.acaf8054302e90f596a1458a121a1b55.jpg

 

114397409.jpg.952372dccc1a43997906e8326320c7db.jpg

 

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Vastuseid 213
  • Vaatamisi 17,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kohe peale Pivarootsi meetupi võtsin suuna Saksamaale. Kokku sõitsin buumeriga maha ca 3000 kilomeetrit keskmise kütusekuluga 8,3 l/100 km-le. Ühtegi probleemi ei tekkinud. Kõige lõbusam oli muidugi B

  • Nii, esimesed 100 km on sõidetud. Käima läks auto poolest pöördest, enne kontrollisin vaid mahlad üle ja süüdet. Mõnus on ikka sõita sellise "iseloomuga" autoga. Igal pool pead pöörduvad ka.  

  • Tanel_P
    Tanel_P

    Sain Saksa omaniku järeltulijatelt sellise dokumendi enda valdusse:    

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_131621

Kunagi kokkutulekul sai vähe uuritud seda masinat. Tundus üsna heas (originaal)seisus olevat. Mingil põhjusel nüüd üle värvitud?  

Stanged ja peeglid on ka originaalis värvimata ja mustad. Tööd jagub ka parimatega, see on kindel :)

Istmete osas võta need Tomstah spordikad ligi, kõva algmaterjal olemas. Halli fl r6 kraami liigub harva, ei tasu võimalust käest lasta.

 

comment_131622

Rõõm kuulda, et pikk otsimine on lõpuni jõudnud, muretuid kilomeetreid!
 

Kas karbid ja ukselingid plaanid mustaks tagasi värvida/vahetada? Ja mind on mõnda aega painanud esitulede küsimus - millistel on "naerusuuga" ning millistel autodel ilma?

  • Autor
comment_131626

@eix22 - PetraP on oma teemas ka kirjutanud sellest stangede värvimisaktsioonist. Aitäh istmete vihje eest!

@sysi - tänan heade soovide eest! Lühikeses perspektiivis värvitööde plaani pole, aga pikemas perspektiivis on see täitsa reaalne. Kas tehasest ei veerenud 320i-sid kerevärvi peeglitega välja?

 

Üks pilt ka peale tänaõhtust kruiisimist:

237079934_2019-05-0321_32_08.jpg.f275d636892bd11a6ff28fa1ab5839af.jpg

 

Muudetud , muutis Tanel_P

comment_131628

Minu teadmised võivad olla puudulikud, ent värvitud stanged + peeglid olid facelift shadowline autodel (vist?). Ehk autod, millel kroomitud aknakaar olid kõik mustade stangede ja peeglitega. Ukselingid olid minuteada kõigil mustad. Absoluutsele tõele siinkohal ei prentendeeri :)

comment_131631

Nii ta on jh, olenemata mudelist on värvitud peeglid ainult shadowline puhul. See kehtib ka pre facelifti puhul.

Standardis on shadowline "lisa" kõigil touringutel olenemata mudelist, 318is ja m3.

Ainult 325ix on mitte shadowline lisa  puhul tehasest värvitud stangedega, aga peeglid ikka mustad :)

Shadowline pakuti ainult koos kindla autovärviga. Tegelikult sõltub nagunii värvivalik aastakäigust, mudelist ja keretüübist.

Osadel mudelitel valik veel rohkem koomale tõmmatud, see on prospektides  isegi eraldi välja toodud ,  "begrentes farbangebot" (piiratud värvivalik). Näiteks 318is, 325ix, 325i m-technik autod jne. 

 

Sellist nn ilma naeruta luupi pandi esimeseotsa FL 09/87-09/88

 

  • Autor
comment_131718

Kui hobiautot otsisin, siis kujutasin ette, et hakkan vaid pühapäeval päikesepaistelise ilmaga sõitma. Esialgu on muidugi eufooria nii suur, et olen ostust saati iga päev või vähemasti õhtu mõne tiiru teinud. Kuidagi mugav on ilma mugavusteta. :)

 

Olen esimest posti tasapisi täiendanud, osad probleemid on juba lahenenud ja osad plaanid realiseerunud, samas palju on veel teha, kuni täielikult saab rahule jääda. Suunatuled peaksin saama peatselt 1:1-le vahetatud kollaste vastu, velgedega läheb ilmselt keeruliseks, kuna nii mõni teinegi on valmis 15-tolliste BBSide eest "tapma". :) Seega läksin hetkel seda teed, et vahetasin lihtsalt koopasse käivad 225/60 profiiliga rehvid uute 205/55 vastu. Enam koopasse ei käi.

 

Täna jäin ka esimest korda tee peale. Mugavustega harjunud inimesena jätsin loomulikult tuled põlema ja pärast poolteist tundi nii seismist oli see juba pisut eelajalooline aku tühjaks saanud. Tuleb vist ka akuvahetus ette võtta. 1,5h parktuledega seismist ei tohiks ju soojal aastaajal akut tühjaks tõmmata? Teab keegi, mis aku kõige optimaalsem E30-le oleks (tarbijaid peale tavapäraste + signa ei ole).

 

Lõpetuseks paar klõpsu ka täna õhtust. Kes märkab veel erinevusi välimuses võrreldes ostuga?

1805164897_2019-05-0821_17_45.jpg.7cfdea673ba5fe7db8812304d7a2f5a5.jpg

1278069404_2019-05-0821_18_47.jpg.1c9de87db21d07b20ec3534e07974edc.jpg

  • Autor
comment_131726
10 tundi tagasi, GTA ütles:

Oleks võind siis oodata kuni 320 numbri saaks :D Ja selle rõveda halli numbrialuse ka minema visata ühtlasi. Aga positiivne muutus küll.

Veljed on okeid ju ja täitsa sobivad, ajastukohased. Aga mitte nii edevad, et keegi sul 1:1 oleks nõus orig. BBS vastu vahetama, dream on. :P

 

Oodata selles mõttes, et kuni 320 DBY oleks ette löönud? :) Nagu ma eelpool ka ütlesin, siis värvitööd pole hetkel prioriteet. Kui kunagi värvimiseks läheb, siis kõik asjad korraga. Hetkel on ju terve ja toimiv asi olemas, las olla.

Veljed hetkel käivad kah ja jään 1:1-le vahetuse peale lootma. 500 eurot panen uute velgede asemel pigem tehnika hooldamise alla.

Muudetud , muutis Tanel_P

comment_131728

Sellest numbri ootamisest ei ole enam kasu. Varem sai jh nii peale passides omale sobiva numbri.

Nüüd annab arvuti büroos olevate numbrite seast ette sulle 2 numbrit , mille vahel saad valida.

Kõigepealt pead kindlaks tegema büroo, kus sinule meelepärane number asub.

Sest see DBY sari on üle eesti laiali. Näiteks 100-200 Tallinnas, 200-250 Valgas jne.

Et sobiva numbri saamine sellisel viisil kujuneks üsna suureks peavaluks, kui muidugi tutvusi pole :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_132307

Täna oli esimene päev, mil oli rahulikult aega auto kallal nokitseda nii, et naised-lapsed ei segaks. :)

 

Vahetasin uste tüüblid uute vastu, et polstrid sõidu ajal ei nagiseks. Samuti kiskusin aftermarket raadio välja, et soetatud Bavaria C3 sisse proovida. Selguski, et ilma originaalpistikuta midagi teha ei ole - Panasonicule on aretatud oma pistik ja originaalpistik on kaduma läinud. Ühtlasi sai temperatuuri reguleerimise nupu tross takistuse tagant lahti aidatud ning nüüd liigub täies ulatuses nii, nagu vaja. Küll on üks keskkonsooli kinnitus rooli all puudu ja teine kõrvalistujapoolne kindalaeka taga asuv kinnitus samuti. Teagi, kust neid otsida - mõne doonori pealt vast.

 

Proovisin ka soetatud udutulede lülitit külge installeerida ja selgus, et millegipärast ei lähe kahenupulise lülitiga tagumine udutuli põlema. Eesmised ei saagi minna, kuna neid veel ei ole. Keegi oskab midagi arvata? K8 relee on olemas ja omal kohal. Udutulesid ikka otsin veel...

 

Uuel nädalal siis plaanis auto Carzone´i hooldusse viia, lubati ka tasuta asendusauto anda. Samuti plaanin soetada Motipi värvipulga koos lakiga, et mõned kriipsud-kraapsud ära peita, roostemuundur alla ja värv peale. Ühtlasi ostan ka jahutusvedeliku anduri ära ja vahetan ära - saab veateatest lahti. Olen ka ühelt entusiastilt originaalraadio pistiku leidnud, tuleb järele minna.

 

Peale värviparandusi võiks lasta auto ära poleerida ning keraamilise kaitse peale panna. 

 

939431068_2019-06-0212_07_31.jpg.e277937946354c6be7853b54544f534b.jpg

 

225744377_2019-06-0212_07_35.jpg.98bab5a13ef118768640ae28c10b65d3.jpg

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Autor
comment_132364

@jan17 ja @sysi

Eile sysiga koos arutasime ja vaatasin tema kahenupulist lülitit. Temal läheb tagumine udutuli põlema ka siis, kui esimesed udutuled on väljas. Minul ei tee kahenupuline lüliti praegu mitte midagi - ei lülita tulesid ega signaallampi armatuuris. Kuna 1- ja 2-nupulisel on täiesti erinevad klemmid, mis pistikupessa lähevad, siis on variant, et kahenupuline lüliti ise on vigane?

comment_132373

Keraamikaga mõtle hoolikalt järgi, kas on vaja. Vana värv, kurat seda teab kui paks ja kust on üle värvitud ja kui korralikult. Linnalegend on, et mõjub vanale värvile mitte kõige paremini, mis on siuke umbes nagu, et milline on kõige parem õli jutt. Teine asi on see, et selleks, et keraamika eluaja lõppemisel peab ta üleni korralikult maha võtma ja see nõuab sügavat poleerimist, mis vanema auto puhul võib keerukaks muutuda.

comment_132401

Kui plaan autot edasi pidada, siis mina teeks juba tervenisti ülevärvi. Võimaldab likvideerida ka mingi osa roostest, mida sellisel autol nagunii juba plekkide all leidub (kui just keretööd tehtud pole?). Suvi rahulikult ära sõita ning sügisel hea aeg tegelemiseks. Kulu kindlasti suurem kui värvipulgal ja poleerimisel, aga saad ka tip-top tulemuse. Auto värvitoon muidu väga ilus ja üldse v hea väljanägemisega! 

comment_132402
1 tund tagasi, Tanel_P ütles:

@rkiik Point taken. Selge on, et auto värv vajaks pisut värskendamist. Tavaline poleerimine ja vahatamine ajaks asja ära ka ilma keraamikata?

Ajab ikka, tihedamini peab "uuendama" lihtsalt, kui keraamikaga. Samas poleerida ei ole vaja nii sügavalt enne ja pärast. Kui kohta tahad, siis ise oskan soovitada sellist meest nagu Märt Summatavet Tallinnas. https://www.facebook.com/pages/category/Car-Wash/Shwax-garage-394365900605672/. Oskab ka nõustada auto peale vaadates, et mida ja kuidas.

  • Autor
comment_132466

Nii, täna sai auto peale nädalast asendusautoga (vt all pilti) ringi vuramist kätte. Läbisõidu 176 400 km pealt sai Carzone-is tehtud ostujärgse hoolduse ja remondi I osa. Vahetatud ja tehtud sai:

  • õli Shell HX7 10w40 koos õlifiltriga ;
  • õhufilter
  • kütusefilter
  • jahutusvedelik
  • käigukastiõli 
  • diffriõli
  • hammasrihm koos veepumbaga
  • klapikambrikaane tihend
  • genekarihm
  • roolivõimu pumba rihm
  • juhipoolne tagumine rattalaager
  • kardaani vahelaager
  • kardaani vahemuhv
  • karterituulutuse toru
  • käigukasti simmer
  • hoovastiku simmer
  • klapivahed olid korras

Ajutiselt jäid tegemata pidurid ja roolivõim, kuna aeg sai lihtsalt otsa ja osa juppe polnud piisavalt kiiresti saadaval. Vahetamist tahavad tagumised piduritorud, eesmine pidurivoolik, roolivõimu purk koos voolikuga ja üht-teist veel.

 

Ise sain õhtul ka pisut nokitseda - külge läks uus aku (FIAMM, 60Ah 600A), vahetasin välja katkise juhipoolse esisuunatule ning jahutusvee tasemeanduri. Viimase tuli check-paneelis veel ära ei kustunud, aga see on ilmselt selle tõttu, et tuleb peale jahutusvedeliku vahetust veel jahutusvedelikku peale kallata. 

 

877025328_2019-06-1021_13_36.jpg.9e42157aeb6723c1ff7be145ba181770.jpg

 

1305174595_2019-06-1021_30_39.jpg.5636687ebb7c3685d4a6d6d53aa8c688.jpg

Muudetud , muutis Tanel_P

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.