Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY

rkiik

Foorumikasutaja
  • Postitusi kokku

    10
  • Registreerus

  • Viimati külastas

  • Võidetud päevi

    3

rkiik võitis päeva viimati 17. aprill

Kasutajal rkiik oli kõige rohkem sisu meeldimisi!

Foorumi reputatsioon

16 meeldimist

Kasutajast rkiik

  • Tiitel
    Algaja

Profiili info

  • Minu autod
    E30 sedaan 89' m20 2.8 stoker
  1. 316i '89 m20 stroker - rkiik

    Natuke update jälle. Pihustid on praeguseks küljes, sai 6 töötavat nö. originaali ja jookseb mõistlikult. Lisaks sellele on klapikaas nüüd poleeritud ning spidonõelad punased. Klapikaas väga äge, nõeltega nii rahul pole, aga eks jõuab timmida, rohkem testimõttes sai tehtud. Peale seda kogu pidu sai bensiinipaaki vahetatud, eelmine oli mõlgiga ja üle ~30L ei saand tankida. Pealt näha lihtne töö, aga lõpuks sai hoolega ropendatud ja lammutatud. Nimelt jackstandide peal ei ole seda paaki üldse tore vahetada, kinnitused roostes ja muud esimesel korral tegemise võlud. Lisaks sellele sai veel alguses kogemata 63L paak tellitud, selle sain ringivahetatud. Peale lastud natuke roostekaitset ja laupäeva hommikuks oli paak all ja auto sõitis. Käisime ühel mingil kogunemisel Pirita rannaparklas ja sinna jõudes otsustas, et nüüd laseme kõik bensiini, mis mootorisse jõudma peaks, asfaldile. Pealevool oli lahti tulnud. Auto sai sellega endale ka uue nime Suur Pahandus, osaliselt selle loigupärast ja osaliselt siin muude omavaheliste naljade pärast. Köie otsas tagasi garaaži ja paak uuesti alt ära, panime ilusti kokku, teise ringi aeg oli märgatavalt lihtsam ja kiirem juba. Nüüd nagu oleks natuke rahulikum, auto sõidab ja loodetavasti ei pea sellega tükk aega nüüd tegelema, väljaarvatud kahe paagipoole vaheline toru, mis sai asendatud ajutiselt mingisuguse suht koht suvalise asjaga, kuna eelmise paagiküljes olev oli nii pehme, et seda ei saand vana küljest lahti. Uus on müstlise hinnaga, nii et kui kellelgi pakkuda on, siis võib mulle kirjutada. Vahepeal käis auto ka poleeris, et seda värvi paremaks saada ja ise olen tulemusega väga rahul. Natuke aega on ilmselt vaikus, sest puhkan natuke auto all olemisest ja üritan sõita, ilmselt lähiajal paneks sellest sajandist maki sisse, et peale raadio ka midagi saaks kuulata. Lähima kuujooksul teeb ära uue esipõlle (praegune suht räbal, ilmselt tuleb tehase oma, koos IS lip-iga, võibolla testiks siin foorumis liikund BBSi replica), pidurid üle käia ja siis tahaks ülevaatuse ära teha. Seekord natuke rohkem pildimaterjali, auto sai vahepeal ka modell olla.
  2. Lobamokkade rubriik

    16111177925 koodiga väiksema kütusepaagi kahe poole vahelist toru kellelgi ei vedele kuskil Tallinna ümber?
  3. 316i '89 m20 stroker - rkiik

    Paar nädalat tagasi, kui ilus ilm oli, tõin auto talveunest endale linna, korteri alla maaalusesse. Auto oli viimasest käivitumisest kaks-kolm kuud seisnud, aku oli isegi piisavalt täis, et paugust käima minna ja läks poolest pöördest. Korteri alla mulle tuua oli muidugi eraldi challenge, sest alla läks ta sealt ainult plankude abiga. Korraks sai juba mõlgutatud, et otsin coilivõtmed ülesse, et keeran seal kõrgemaks või ostan 17 veljed, et välja ka saaks. Nüüd mööduv nädalavahetus laupäev oli ka ilus ilm ja tuli tuju sõitma minna, siis sai jälle abimehed plangud appi võetud ja välja saadud ning 100km ringi sõidetud. Täitsa sujuv oli kõik, põhiliselt häirib ikka kergelt rikas segu. Mõeldud-tehtud, sai sõbranna juurde garaaži ja otsast lammutama hakkatud. Mingi hetk sügisel olin Toivo juurest originaal pihustid saanud ja nendega võiks nagu segu paika joosta, varuks oli ka üks nn. "stock" aju, sest peal oleva ajuga on üritatud midagi teha ja seda segu ulme suurte pihustitega nii heaks saada, kui võimalik. Eks kõik asjad võtavad aega, kui esimest korda teha. Kõige pealt sai pead murtud, et kuidas pihustite ühendus lahti saada, aga lõpuks tuli lihtsalt natuke kangutades. Kui kütuselatti maha võtta, siis selle töö tegi palju lihtsamaks, kui klapikaas ka maha võtta. Pihustid väljas ja esimese hooga sai kõik ära vahetatud, uued küünlad pandud ja proovisõidule mindud. Auto oli uimane ja tundus nagu ei jookseks kõik pütid. Too õhtu jätsime sinna paika. Järgmine päev, siis sai mõeldud, et mis teha või kust midagi läbi on. Sai need samad pihustid uuesti välja võetud, Toivo käest veel 6 tükki toodud ja siis sai mõeldud geto viis, kuidas testida, et kõik 6 tükki reaalselt töötaks ka. Tuligi välja, et keskmised kaks tükki olid läbi. Katse-eksitus meetodil sai 12st täpselt 6 tükki käima. Sai siis 6 töötava pihustiga käima pandud ja "tuunitud" ajule ei meeldind enam üldse miski, vaevu püsis elus. Sai siis teine nn. stock aju tagasi pandud ja sellega töötas ühtlaselt. Proovisõidul tuli, aga välja, et poob kuskil kinni, jõudu on suvaliselt, gaas on väga ebaühtlane ja kõik muud sümptomid, mis viitab, et üks pihustistest jääb tilkuma. Sellest ka väike GIF. https://imgur.com/a/MeQAE Nüüd mõtlengi, et üritan mõnda taastada ja selle ühe ka ilusti korda saada või ostan lihtsalt ühe uue ja siis peaks täitsa mõnus sõita olema. Kuna klapikaas oli ka päris palju maas, siis sõbranna võttis endale ülesandeks seda lihvida ja pollida, et saaks ilusa läikiva alu kaane. See muidugi on tükk maad tegemist, aga natuke on veel aega, ilma ju ikka veel ei ole. All natuke pildimaterjali ka.
  4. 324td Touring '89 m50b25 - oismets

    Kurat ilus asi, tahad äkki mulle ka teha miski hinna eest :D?
  5. 316i '89 m20 stroker - rkiik

    Ega tal otsest eesmärki pole. Üks bränd E30tega seoses: http://www.thedirtythirty.co/ , sealt tulnud. Kevadel tuleb uus esiklaas ka, nii et siis pole enam.
  6. 316i '89 m20 stroker - rkiik

    Pesust tulles pirtsutas oma pihustite tõttu jälle, oli küünlad täiesti üle ujutanud ja käima ei läind. Puhastasin küünlad ära ja nüüd sai garaaži.
  7. Mõtlesin, et teen ka oma autost teema, siis nunnu järge pidada. Autoks 89 aasta sedaan, tehasest 1.6 ja mitte liiga paljude lisadega. Värviks Delphin Metalic. Eestisse on auto jõudnud Leedust 2015 aastal ja põhiline ehitus on toimunud Leedus. Sealt on saand omale m20 (jutu järgi 2.8 strokeri), sisu, vedrustuse (natuke muditud TA-Technixi coilid) ja muud igasugu pudi-padi. Mina tõin ta endale 2017 Juunis ja alates selles on päris palju juba ära tehtud, aga teha on veel palju. Alates ostust on tehtud: * Uus summuti (2.5" ühe reso ja mingi lõpupütiga, eelmine oli 1.6 oma ja ei hinganud väga) * Esisilda korrastatud (õõtsapuksid, rooliotsad jms), sillastend * Mootoririhma vahetus * Jagajakaas/rootor/küünlajuhtmed/küünlad * Vändaandur, sinine temp andur, pruun temp andur, termostaat * G260 käigukast, sidur, shortshifter, hooratas treitud (enne oli miski e36 kast, istus viltu ja jube pilla-palla oli kõik, teine ei püsind sees vahepeal) * Bensiinipump, gaasitross (ja selle kummid, puksid jms), jpm Järgmiseks hooajaks oleks vaja ära teha: * Bensiinipaagi vahetus (praegune lekib, kui üle poole paagi panna) * originaal pihustid tagasi panna (praegu on sees Audi 2.2 turbo omad ja jookseb natuke rikalt) * Pidurid, õlivahetus, rehvid, sillastend, küünlad Eks neid plaane on veel, aga neid jõuab siia jooksvalt ka puistada. Teema tegemise hetkel on auto korralikus pesus ja keemilisespuhastuses, et saaks ta garaaži ära panna, ei tahtnud ta üldse tükkaega käima minna ja tänu sellele venis ära panek pikale. Jätan natuke pildimaterjali ka:
  8. Lobamokkade rubriik

    Kas kellelgi oleks Tallinnas testiks laenata uuema tüübi (üksik mootori ees olevat) vändaandurit m20le?
  9. Kes, kus ja keda nägi

    Ütlen ka õigustuseks sõna sekka. Rammu sai proovitud äkki 60-70ni
×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus