Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_120286

Ahoi spetsialistid!

Postitan siis siia ka oma saatuse :)

Tegelikult olen E30 kupeed ja 2,5 mootoriga pilli otsinud juba mitu aastat, aga kuna kõik on sellised raiped mida ei tahaks eemalt pulgaga ka puudutada, siis otsimiseks see on jäänudki, või pole raatsinud lihtsalt niipalju pappi välja käia. Lõpuks siiski leidsin sobiva pilli (minuarust). Loomuikult nagu iga asjaga siin elus ei lähe kõik alati täiuslikult ja perfektselt (eranditult välja arvatud minu naine) tekkis võimalus soetada 318i, millele peale tõstetud 125kW mootor ja roolivõim. Äge pill millega Prisma parklas õhtuhämaruses ringe teha onju. Mõne päevapärast aga juhtus ime. Müüki paisati täiesti originaal korras 1985a. E30 2,5 ETA 2,7  mootoriga. Ainsad miinused sedaan ja ETA. Kuna auto tundus komplektne ja pre facelift, siis ikkagi tirisin selle endale ligi. Ulme äge pill on. Tegemist on kindlasti kõvasti, aga saksas 85 aasta augustis ostetud, ühe omaniku käes peetud ja kahjuks ka viimased kümme aastat seisnud. Seega ilmselt kere suht pudi, kuigi tõsta kannatab ilusti ja vähemalt tiivad, ja enamus põhjast on kõvad...

Vaja arvele võtta ja siis vaatab edasi mis saab. Kuna elutee umbes poolepeale jõudmas, siis üritan pilli taastada/hoida originaalsena ja mingeid coile, toonklaase jne. ei tule sinna mitte kunagi. Võtan seda sõidukit kui pensionisammast, mis talvel ilmselt garagest välja ei liigu.

Täna mõtlesin paar klõpsu ka teha. Ilm oli hea ja kaamera ka autos juba, aga kuna päike oli erakordselt ere, otsustasime sõprade juurest läbi käia kohvil ja siis päike ära läkski. Panen siia ikkagi pildid mis tehtud sai. Järgmisel korral paremad.

Kriitikat talun hästi ja olen väga pika vihaga :) Seega iga nõu on teretulnud!

 

Type code 1551
Type 325E (EUR)
E series E30 ()
Series 3
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M20
Displacement 2.70
Power 0
Drive HECK
Transmission MECH
Colour BRONZITBEIGE METALLIC (139)
Upholstery (0152)
Prod.date 1985-08-01
 
Vehicle options
S286 BMW LA wheel BMW Styling
S300 Central locking with antitheft system
S314 Door mirror / driver's lock, heated
S320 Deleted, model lettering
S351 WAERMESCHUTZGLAS BRAUN, RUNDUM  
S400 Slide/tilt sunroof, manual
S662 Radio BMW Business CD
S680 Radio antenna, manual

DSC_0732.JPG

DSC_0737.JPG

DSC_0738.JPG

DSC_0741.JPG

DSC_0742.JPG

DSC_0748.JPG

DSC_0756.JPG

DSC_0759.JPG

DSC_0762.JPG

DSC_0766.JPG

DSC_0768.JPG

DSC_0772.JPG

Muudetud , muutis renxx

  • Vastuseid 73
  • Vaatamisi 6,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ahoi! Vahepeal polegi midagi jõudnud teha. Mingile 350h Lexusele sai 0-100 pähe tehtud  niisama linnapeal. Krt, selle autoga pole võimalik sõita nii et kõik ei vahiks ja iga vähemgi kobedam pill

  • Paned suurema velje, vaatad et võiks olla madalam rehv, paistaks ilusam. Paned madalama rehvi, vaatad et autol koopad tühjad, vaja madalamaks lasta. Lased madalamaks, siis vaatad et rattad liiga kõhu

  • Nonii. Pill sai ikkagi arvele  Numbrid käes ja küljes ka. Kindel on see, et vahetan need ilma sinise värvita ja est logota vanema tüübi numbrite vastu.   Nüüd enne suuremaid (loe: "

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_120304

Väga kõva pill, ei saa teistkordselt mainimata jätta. See on esimese otsa pre, mitte lihtsalt pre :)

(esiots,sisu jpm on erinev hilisemast pre'st mis tuli alates 09/85 siis)

325e on originaalsena tänapäeval juba väga haruldane, kuna enamus näeb/nägi neis head "ehitusobjekti" mootori osas lihtsalt võimsust tõstes. Selle pilli puhul teeb asja pisut haruldaseks just see, et on vanaotsa pre peal, mille põhimudelid olid tegelikult 316-323i .

325e lisandus alles 85a algul ja 09/85 oli ju suurem mudeli/kere uuendus (lisandusid valikusse ix ,tava 325i, diisel, kabrio jne) 

Seega toodeti umbes 9 kuud selliseid pille nagu teil.

Mingi "üle käimine" on varem vist ikka toimunud, mootoripistik peaks kandiline olema sel aastakäigul ( muidugi ei ole välistatud ,et just 325e tarbeks muudeti see varem ära)

Taha on peatoed ka ise lisatud, varustusleht ei näita seda :)

 

  • Autor
comment_120312

Täna sai siismaanteeametis ära käidud. Pilli arvele ei saanud. Nii vana aparaat, et saksa andmebaas ei näidanud seda autot. Vanade autode puhul pidi see tavaline olema kui saksast otse toodud. Teevad nädala algul päringu ja siis võiks nagu õnnestuda. Küll aga andis ametnik mõista, et peaksin konsulteerima tehnilise osakonnaga, kuna kui ma seda autot säilitada suudan nii nagu see on, siis pidavat olema kindel musta numbri kandidaat. Naljakas, et järjekorras seistes käisid autoärikad küsimas et kas saaks selle ära osta 😀

Saksas üks taoline veel müügis, a see klassik juba el akende ja luugiga ära rikutud😀

https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-325e-typ-e30-1-hand-originalzustand-schalter-starnberg/245931901.html?ref=eyeCatcher&eyecatcher=1

 

Kui selle Saksa pilli ja endaoma kapoti alust võrrelda, siis väga palju erinevusi ei leiagi. Samas keegi ei garanteeri 100% et 32 aastaga keegi autol midagi modifitseerinud ei ole.

 

Minu auto mootoriruum ja sakslase oma:

 

 

 

IMG_4086.PNG

IMG_4085.PNG

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_120522

Nonii. Pill sai ikkagi arvele :smiling-face-with-halo:

Numbrid käes ja küljes ka. Kindel on see, et vahetan need ilma sinise värvita ja est logota vanema tüübi numbrite vastu.

 

IMG_4314.JPG.95b31034d2e83382ab16f4cdec8c4615.JPG

Nüüd enne suuremaid (loe: "talviseid") toimetusi tegelen tasakesi pisi vidinatega.

Kuna tühikäik pisut puterdas, otsustasin tühikäigumootorit nö puhastada. Tulemuseks sain korralikult lonkava tühikäigu..

Hetkel siis tühikäigumootori otsiguil. Kui kellegil on, siis olen pakkumistele avatud.

IMG_4261.JPG.df7e9413f0f0ffc9cb7b9a8ac041b2e5.JPG

 

Järgmiseks võtsin ette kogu armatuuri valgustuse. Korras pirnidega on ulmeäge nii retro pilli kohta. Telefonipilt teeb kollast juurde aga muidu on ikka kena punane nagu peab.

IMG_4206.JPG.cbfb1776e5fd78ba6920e0dcaaf6ff3a.JPGIMG_4207.JPG.5e144648278709d1074661f802d11885.JPG

 

Kuna service tulede kustutamine ei olnud produktiivne, uurisin ka kella akusi lähemalt. Pilt mis avanes oli selline:

IMG_4321.JPG.538c8084565e8bcc67ce98ed30c57111.JPG

 

Pole kindel kas annab taastada, aga proovin vähemalt. Samuti kui kellegil on korras moodulit pakkuda, siis tehku seda.

 

Üldisemalt lasin spetsialistil auto üle vaadata ja üllatus oli suur.

Arvasin et ostsin romu, aga selgus et just äsja on Saksas ära vahetatud kogu piduri torustik ja kõik kütusega seonduv, torud, bensupump jne. Kõik tükid on originaalosad. Sealhulgas ka õõtsapuksid, stabikakondid jne. Kogu sumps on uus ja A varuosa. Põhja all läbivat roostet palju pole ja tõsta kannatab igast asendist. Aku on uus "Varta" "BMW" logodega, pagassi vaipade alt nagu uus pill. Miinuseks on kundepoolne esitiib mis on B varuosa ja loomulikult siis ka värvitud. Stangede kroom läigib kahtlaselt hästi ja pole suutnud tuvastada kas originaalid, või hiinast tellitud. Kaldun arvama viimast.

Küünlajuhtmed on mingi uuema tüübi omad. Klappe vaja ka regullida.

Kui tühikäigumootori leian ja pilli käima saan lähen kohe linnavahele kihutama esimese asjana 😀

Ah jaa, üks jant on ka. Iga kord kui kuskil sõidan, siis kõik vaatavad. Või siis olen lihtsalt nii edev ja kujutan kõike seda ette 😀....

comment_120533

Seda spidot võid proovida taastada. Aga omast kogemusest võin öelda, et minul ei õnnestunud. See jooksma läinud patarei oli seal veel palju kurja teinud. Lõpuks ostsin kaks doonor spidot millest sain enda originaali peale peale ühe kokku teha. 

 

Mulle enda e30-ga sõites ka tundub, et kõik vaatavad järgi. Kuigi ei ole auto nii edev ja ideaalne veel :D

comment_120581

85 aastal ja minu 86 novembri masina kapotialused tunduvad mõnevõrra erinevad. Ju on täiustatud.

 

Tühikäigu lonkamist saad parandada reguleerkruvist ka. See tuleb küll ampermeetriga paika keerata, aga mina niimoodi heaks ei saanud ja keerasin kõrva järgi. Kusjuures lamda lahtiühendamine triikis minu autol kergelt ujuva tühikäigu koheselt siledaks. Ilma lamdata siiski sõita pole tahtnud.

  • Autor
comment_120615

Täna siis võtsin südame rindu ja läksin lambist ülevaatusele. Taaskord oli üllatus suur. Masin näitas et heitegaasid, veermik, tuled viled, pidurid ja amordid on nagu uuel autol. Nii vähemalt öeldi. Aga põhja osa, eriti karbid liiga keskmised...

Kerega sellel talvel veel mässama ei hakka, üritan pisemate asjadega ühele poole saada.

Esiteks, vahel läheb veidi kuumaks palava ilmaga ummikutes. Visco vahel töötab vahel mitte. Teine visco olemas aga võtit pole et vahetada. Klappe peaks kindlasti regullima, nende asjadega saan ise hakkama. Kelladest ikkagi vist asja ei saa. Vanad akud on niipalju kurja teinud et pole lihtsalt midagi kuhugi joota. Korra isegi töötas, aga suht porno värk jääks. Kui kellegil on kelladest service osa vedelemas, siis ostaks ära.

Hetkel kõige suurem mure on ikkagi tühikäik. Sellele ma jaole ei saa. Lisaõhk on kahtlane. Kõik voolikud mis kätte sain tunduvad ilma pragudeta. Lammutusest võtsin kaks tühikäigumootorit. Üks peaaegu toimiski, aga pöördeid ikkagi alla 1000 suurt ei saanud ja lõpuks hakkas sellega ka tühikäik hüppama. Teisega hüppas kohe nagu ka sellega mis peale puhastamist hüppama pani. 

Ratsisin ise midagi valmis ja asi toimib ilusti. Vähemalt suvekuudel. Kirjutasin aretisest siia:

Tellin ikkagi tutika tühikäigumootori ära, siis on vähemalt kindel et selle detaili saab probleemist välja jätta. Uus termostaat on olemas ja igasugused temperatuuri andurid vahetatud. Lähiajal peaks värskema kuupävaga rehvid hankima ja alla panema.

Kohustuslik autopilt siis ka siia, sest peale ülevaatuselt saadud infot oli rõõm veelgi suurem ja kohe kutsus veiderdama 😀

IMG_4358.JPG.0bf01107d8fec0a842fda3ea5a0e57ce.JPG

 

  • Autor
comment_120641

Sai piilutud nüüd jagajakaane sisse. Pilt oli väga kole ja sellest ka kerge värin mootori töös.

IMG_4368.JPG.f7f03204b84e432bec1a1360f8b87e4a.JPG

 

Kui asi juba laiali oli ja uut nagunii hetkel pole, siis vähemalt lasin liivakaga üle koledad kohad ja pill töötab palju siledamalt. Jagajakaas siis ka 85aastast...

IMG_4369.JPG.9634c135dbdde1867bdb60aa951d61ae.JPG

 

Nüüd küsimus:

Kus kohast ja mis firma süütemöllu peaks ostma? Beru?

Esinduse ja Forssi hinnapakkumised on nagu öö ja päev. Hinnas polegi asi, aga mungit hiina jama ei taha selle auto külge toppida. Vaja on siis küünlad, juhtmed, juhtmete renn, jagajakaas, rootor.

 

  • Autor
comment_120696

Eks ma rohkem kirjutan siia rohkem nagu sellepärast, et kunagi hea vaadata mis ja millal tehtud on. Tobenaljakas on see, et sama lugu kopeerub ka bmwclub foorumisse. See selleks..

Vahetasin nüüd ära jagajakaane ja rootori.

Uued tükid sai "Beru" toode valitud, aga kui vanu asju maha kakkusin, siis originaalis oli "Bosch". Pill käib nagu kell, aga hinge kriibib ikkagi..

IMG_4386.JPG.94eed6249da9070ebde2ae731ac84494.JPGIMG_4392.JPG.edf6e0fb3ce56e15e71b3b41d0162326.JPG

 

Jagaja kaas oli kutu ja ega 85 aasta rootorist ka suht enam midagi järgi polnud. Kuna hetkel juhtmeid ei saanud, siis vähemalt kiskusin ära selle vidina juhtmete ümbert mis mõeldud uuemale mootorile. Kuigi ma ei tea kas need juhtmed sobivad sellele motole, on need siiski täiesti uued, aga see krdi võru on ära hakkinud ühe juhtme.

 

 

IMG_4398.JPG.0e0fdeeec63a55505833e8950762a92d.JPG

 

Mootori tõõs häireid ei kohta ja seega jäävad juhtmed samad. Küünlad on ka uued "Beru" toode paigaldatud. Loodetavasti margipõhised.

Visco sai uus ja testitult jahutab nagu peab.

IMG_4390.JPG.05676b97bb546a5cc05400fad944944f.JPG

 

Järgmiseks võtan ette klappide regulli, mulle tundub et klõbiseb nagu vana "Lada", eks paistab mis välja tuleb, mootori regullija ma eriti pole :)

Ja siis jääb vaid keemiline ja kellade service, millest ma pole veel jagu saanud.

Kere jääb hetkel tähelepanuta ja kui ma sellega talvel ei sõida siis ega ta hullemaks ikka ei lähe.

 

Naljakas, aga vahepeal tuli hull mõte peale ikkagi mingi teine velg vahepeal alla lükata. 

Kuna rehve nagunii vaja siis vist hangin mingid edevad replicad ka. Ongi üks löterdamine..

IMG_4381.JPG.2def2c8eba9620fedecefb5c29cb0ccc.JPG

 

Midagi sellist näiteks, aga mitte üle 15" ja masinal midagi kindlasti muuta ei kavatse.

comment_120697

Ilus auto! Ma soovitan veljevalikul ikka mitu korda mõelda, kas sa selliseid tahad. Neid on lihtsalt liiga palju saanud - BBS RS algupäraga velgi vist üldse 4x100 valemiga ei eksisteerinudki ja replicad on jõudnud iga kolmanda rullnoka alla.

Igaüks teab ise, aga äkki polegi sinna alla midagi ägedat vaja - sest pudelikork on ise äge? Või kui ikka on ägedat vaja, siis äkki leiab veel midagi.

  • Autor
comment_120698

Vot siin väljendubki kõige selgemelat minu lõhestunud isiksus :)

Kuni üleeilseni olin kindlal seisukohal et mingit jama sellele autole alla ei topi. Pudelikorgile uus rehv ja kõik, sest plaan seda pilli ju originaalsena hoida...

Muudetud , muutis renxx

comment_120700

4x100 valemiga RS-e ikka omajagu erinevaid, kuid neil on ka korralikud hinnasildid küljes. Muidugi võib vahest õnneks minna ja olematu raha eest nad kuskilt ära lohistada, aga selline võimalus on üsna pisike. Replicaid ma küll sinna alla ei paneks. Enamus replicaid kaugelt ära tuntavad juba ja teevad sellise auto üldmilje kuidagi odavaks. Ise valiksin mingid ajastukohased kärjed... e30 enda originaal style5 veljed on ka ilusad, kui nad korralikud on. 

comment_120703

Paned suurema velje, vaatad et võiks olla madalam rehv, paistaks ilusam. Paned madalama rehvi, vaatad et autol koopad tühjad, vaja madalamaks lasta. Lased madalamaks, siis vaatad et rattad liiga kõhu all. Vaja flantse või laiemaid velgi :D Siis hakkab rehv koobast närima, värv nahkas. Vaja korralikku jäika vedrustust. Jäigad vedrud rikuvad sõidumugavuse ja siis mõtled et s***a see rull, ostan parem viiese pemmi.

Ühesõnaga, mina ei näpiks ka midagi :) Style 5 asemel soovitaks pigem mingeid oma aja tuunerite velgi -  Melber, MSW (OZ), Rial, Exip vms. Kõiki on saada kärjemustriga ning 15x7 ET13 umbes, pre kerele istuvad kenasti alla ka.

 

 

  • Autor
comment_120715

Selles suhtes, et autol veljepärast nagunii ei muudaks midagi. Velg veljeks, mingit jama sinna alla ei tule ja pudelikorgid saavad hoopis uued rehvid. Tänud, kes mind maapeale tagasi tõid:)

Veljekapslid ostaks endiselt..

 

Võtsin ette täna klappide regulli.

Keskmiselt oli klappide vahe 0,3-0,35 mm.

pole ime et klõbises. Oma lolli peaga interneti juhistega regullisin ära ja krt ma ei tea kas see sai hea või mitte, aga väga palju vaiksem on küll kui varem. Mingi tiks muidugi jäi, aga sama palju tiksub ka tutikas skoda.

 

IMG_4405.JPG.f46f7333974ee6c604e80908d3073532.JPG

 

IMG_4413.JPG.c69d959382b07a8580fa724d4f4b06b1.JPG

Kui juba lammutamiseks läks, hüppasin Forssist läbi ja haarasin kaupluses oleva ainukese klapikambrikaane tihendi ka. See oli vist mingil neegril silmajärgi välja lõigatud. Kuidagi jube mööda. Ilmselt vahetan välja, praegu jätsin ikkagi uus ju

IMG_4415.JPG.854792f89b1405f74128a536699f98c6.JPG

 

Kuigi õlivardast tundub õli kena ja värske, siis klapikambrikaas väljendab hoopis midagi muud.

IMG_4412.JPG.9eca3c03bfa30b4587cc4f56e0076541.JPG

 

Täitsa kole. Tegin puhtaks, aga ilmselt on kogu mootor seda jama täis. 

Mis meetoodi ja vahendiga saaks kõige ohutuma ja optimaalsema tulemuse mootori puhtaks saamiseks?

 

Järgmisena läheb vahetusse hammasrihm, rullik, veepump, termostaat ja sellega seonduvalt ka jahutusvedelik.

Millist õli soovitate?

Muudetud , muutis renxx

  • Autor
comment_120727

Täna rulli pestes tuli tõdeda, et kui pesuriga katust korralikumalt loputada ajab luugivahelt kergelt vett tuppa. 

Ükspäev oludesunnil paduvihmaga sõites probleemi polnud. Kummaline.

Üks romantiline pilt ka oma kahe kaunitariga päikeseloojangut nautimas :)

IMG_4420.JPG.29feb542cb4b4f6f2294e5de53b15d75.JPG

comment_120731

Katuseluugi tihend ei peagi hermeetiline olema, seal on äravoolud ja tagaservas renn mida on näha siis kui tagaserva üles tõstad luugil. Kui aga liiga palju ülevalt peale tuleb siis ei jõuagi vesi ära voolata ja niriseb üle ääre salongi.

 

Lisaks võivad äravoolud umbes olla- esimesed äravoolud jooksevad küljekarpidesse esikõlarite taga, tagumised äravoolud pagasniku külgedel tuulutusklappidesse.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_121847

Ahoi!

Vahepeal polegi midagi jõudnud teha. Mingile 350h Lexusele sai 0-100 pähe tehtud :D niisama linnapeal. Krt, selle autoga pole võimalik sõita nii et kõik ei vahiks ja iga vähemgi kobedam pill tahab kohe joonele panna. A eks ma ise samasugune tainapea ole...

Et pildilt mitte kaduda ( edev nagu ma olen), siis käisime täna pilte tegemas. Üliäge sügisene värvilitse puulehtedega päikesepaisteline ilm oli. Kui jõudsime poolele teele kadus päike ja kohale jõudes hakkas ka vihma täiega sadama. Ehk siis kõik läks tavapäraselt. Statiivi ei hakanud välja kiskuma, kuid mõne klõpsu tegina ikka.

 

DSC_1077.JPG

DSC_1088.JPG

DSC_1095.JPG

DSC_1112.JPG

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.