Hüppa postitusse
Postitatud

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

  • Vastuseid 376
  • Vaatamisi 93,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • pahaaimamatult jääb mulje, et kodanikud, kes hirmsast ehitada soovivad ei oma eriti üldsegi tehnilist taipu  ..kui te endale ei taha teenet teha, siis tehke teistele ja ärge ehitage autot sedasi "ehku

  • Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei to

  • Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

oli toimetava auto peal muidu enne seda panin külge aga kindel pole 

 

 

aga kui pole selle viga siis mida veel proovida 

 

Ei tulegi kohe pähe, aga tundub, et ikkagi vända andur, kui oled pumba juba välistanud.

Filter ei ole umbes?

  • 4 nädalat hiljem...

Tuli minu kätte e30 millel on ise mootorikäpad tehtud ning mootor liiga ette jäetud nii, et radikas ära ei mahu :) sai siis nyyd e36 käpad kylge pandud, ning siit nüüd küsimus, milliseid mootori patju kasutada ?? 

e34, ole hea loe ees pool kirjas. Võimalik, et pead padja tagurpidi panema ja freesima väheke.

Muudetud , muutis Tenzki

pole vaja midagi tegelikult freesida. Jääb õiges asendis ka normaalne, aga jah, võiks eelneva teemaga ka tutvuda, sellest niipalju räägitud siin.

küsisin sellepärast,et oli kiiresti teada vaja ning ei olnud aega tervet teemat läbi lugeda :)

Toprani e34 mota padi maksis 6eur tükk Forsis.Fäänsimad brändid mõistagi kallimad.

Muudetud , muutis sass

  • 1 kuu hiljem...

Küsimus jahutusvedeliku taseme anduri kohta: M50 mootor, E36 318IS radiaator, suurem variant, millel antud andur puudub. 
Kas selleks, et check panelis see tuluke ära kaotada piisab sellest, et hangin selle anduri sinna ja ühendan E30 originaal jahutusvedeliku taseme juhtmetega? 
Või asi veidike keerulisem? 
Selline andur on siis E36 radika oma. 
engine_cooling_coolant_expansion_tank_e3

 

EDIT: Võimalik, et sain oma küsimusele ise vastuse. 
E30 318is-l on sarnane andur ja ilmselt tulekski see sinna panna. 
Pildi järgi ütleks, et klemmid peaksid ka pistikusse otse sobima. 

auto-parts-OE-No-61311384739-coolant-lev

Muudetud , muutis RaidoM

Jõudsid juba vastata :D 
Aga selge, siis on easy fix. 
Siis peab õlitaseme anduri ka ära ühendama ja saab sellest jõulupuust lahti lae all. 

  • 3 kuud hiljem...

panin autole peale m52b28 moto koos zf kastiga, getragi käiguhoovastik on liiga pikk. Mille hoovastik võiks sobida ?

 

muidu kõige lihtsam on lühendada olemasoleva hoovastiku oma mootori ja kasti asetsuse järgi

 

 

Muudetud , muutis Leks

  • 2 kuud hiljem...

Passisin ummikus ja e36 EL vent puhus teises astmes,ning ikka kipub temperatuur üle normi minema.

Kasutan e30fl radikat ja vetilaatorile on tehtud alumiiniumist koda.

Kas võib õhk sees olla või termostaat vigane? Tavasõidul ja jahedamate ilmadega pole probleemi.

Mootor m52b28

Kork 2 bar

Muudetud , muutis sass

Mis termolülitit sa kasutad? Mul on e36 compacti oma, sellega ongi temp nõks üle normi. Osad rakenduvad veel suuremate kraadide juures.

Vent puhub õiget pidi ja pidevalt töölepannes ei parane olukord kuumade ilmadega või ummikus olles.

fl radikal peaks õhk  välja tulema ülejooksust?

Muudetud , muutis sass

Eeldan ülejooksu järgi et paisupaak eraldi?

Kuidas õhutad üldse?

Õhutatakse muidu ikka külma seisva mootoriga kohapeal, kork maas. ülejooksust tuleb piuksu alles siis kui surve süsteemis üle 2bar. Miks üldse 2 bar kork sul?

Kas m50 on üldse mootoril õhutusnippel? Seal originaalis paisupaagiga radikas, millel õhutus korgi kõrval.

Üldiselt ei ole eraldi paisupaagi korral mingit erilist õhutust vaja, ainult valad jahutusvedelikku ja õhk tuleb välja , paisupaagist kuulda ka. Hiljem peale sõitu ja jahtumist kontrollid üle ja valad normi. E30 r6 mootoritega vähemalt nii, m50 ei tea väita.

 

m50 mootoritel ongi 2 bari kork. m50 mootoril õhutusnipplit pole, radika küljes on õhutusnippel. need radikad ei maksa enam uutena ka väga palju, 328 radikas on veits alla soti.  jääb kapotialune tunduvalt puhtam ja kenam vaadata. ENamus inimesed on mõelnud selle õhutamise enda jaoks tunduvalt keerulisemaks kui see tegelt on.

IMG_20170529_215953.jpg.77a0d445b5eaeca0df3a112c8d6b072e.jpgEhk siis võtsin termostaat algatuseks välja, 88° Wahler.Keetsin potis ja avaneb ca 4-5mm.Avamis tempi ei tea kuna puudub termomeeter.Märkasin noolt termostaadi korpuse servas,mida see nool märgib?

 

Muudetud , muutis sass

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus