Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0
zaddam

M50 mootori paigaldus e30-le

Küsimus

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

Kui just umbes pole või ei leki siis mina jätaks alles, päris niisama see autole ei ole pandud. Mingi väike effekt paagist tuleva bensiini- ja õhuauru filtreerimisel enne sisselaset tal ikkagi on..
Kui tahad hirmasti lahti saada siis ühenda lihtsalt voolikud omavahel kokku. Voolikuid lahti ära kindlasti jäta.

Muudetud , muutis markusH

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei toimi. Teise toru otsas olev klapp on kogu aeg suletud ja avatakse vaid korra käivituse hetkel, et söefiltrist aurud sisselaskesse tõmmata.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Paagipoolse otsa lahti jättes võib sealt bensiinilõhna tulema hakata, mis tee salongi sissetõmbe avadesse leiavad..

Võimalik, et seda sisselaske klappi avatakse ka muudel aegadel - e30 ajudes on igatahes kaks 8x8 tabelit selle avamise kohta. Ise pole jõudnud veel üle kontrollida ja ei julge 100% kinnitada.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Paagipoolse otsa lahti jättes võib sealt bensiinilõhna tulema hakata, mis tee salongi sissetõmbe avadesse leiavad..

Võimalik, et seda sisselaske klappi avatakse ka muudel aegadel - e30 ajudes on igatahes kaks 8x8 tabelit selle avamise kohta. Ise pole jõudnud veel üle kontrollida ja ei julge 100% kinnitada.

E30 kohta ei tea, aga M50 puhul reaalne kogemus, et käivitades avatakse. Ega loogiliselt võttes muul ajal ei saagi ta ju suvalisel hetkel lisa kütuseauru sisse imeda. Lihtsalt kapoti alla pole loomulikult soovitatav jätta seda otsa lahtiselt. Alles võib ta muidugi jätta - selle topsiku jaoks kohti on kapoti all.

E34 oma peaks lühem gaasitross olema küll, kui ise otsa ei taha teha. Samas M20 trossid peaks ka palju lühemad olema kui M4x omad.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

M50 drossel ja e34 tross jah sobivad omavahel.. trossil on vist 90graadine jõnks ka lõpus..

M52 drosselil on hoob drosseli all, ja sinna vist e34 tross ei istu eriti -  kes mida kasutas M52 puhul ? 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Peaks sobima ikka E34 oma. M50 puhul on neid hoobasid nii üleval kui all. Vbolla E36 üleval ja E34 all, aga mul mõlemat varianti olnud ja trossi pikkus palju ei muutu sellega.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Küsimus selline, et m54b28 sisselaskel elektrooniline siiber, tahaks seda ära kaotada ja kasutada m50 drosselit aga kumbki kinnitub erineva nurga all kolle külge (m54 püstiselt vs m50 risti) ja m50 oma ei mahu pesasse sisse ilma õhukanalit pikendamata

kui nüüd flantsid nikerdada ja keevitada toru vahel, kas siis peaks mootoritöös ka miskit muutuma seoses selle ruumala suurenemisega sisselaskes?

Muudetud , muutis hondamtx

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Selle jaoks on spets flants müüa ja mingi ruumala pärast pole mõtet muretseda. Pigem muretse, mida su auto aju manuaalsest siibrist arvab, kui sa just mingit progeaju ei kasuta.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mina tegin selle ise ..väga lihtne!

Aga kui soovid kuskilt kaugelt maalt seda osta/tellida/oodata, siis sedasi saab kaa

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Ja selle tegemiseks cnc pingid on kindlasti kõigil kodus olemas, palju lihtsamadki tegevused paljude jaoks suur peavalu, ega see ise tegemine ka odav lõbu pole :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

see pilt ei lähe kuidagi kokku sellega mis reaalsus on ju. sellega saad 10 mm või miskit eemale koldest aga reaalselt on rohkem vaja, sest originaal aaubb suht sügaval.

Või siis ma mäletan valesti

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mina tegin ka 10mm paksuse plaadi ..kõik sobis!

Sepikojas meil CNC masin puudub, kuid on olemas puurpink ja muud mänguasjad ning suutsin nendega ja oma jäsemetega imiterida CNC pinki lõdvalt :))

Suure hädaga leiaksin aja ja suudaksin pakkuda isegi abi hädasolijatele.

Tööhind määratakse OÜ Metal Up Yr Arse tariifi järgi ja see on oi-oi kui kallis :D 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kas see söe filter paagituulutus süsteemis on vajalik asi ? Või saab ühendada vollad otse ilma selle filtrita 

 

212613_x800.jpg

mina viskasin selle vahelt ära kuna mul jäi karpa pena paak alla ainult mis ringi tõstsin oli pump.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

panen välja 50 eurose preemia isikule kes paneb mu mootori tööle.

kõik pöörleb, pihustitel, ajul on vool peal.

releed vait.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Pearelee kutu äkki? Kas Releedele voolud tulevad korralikult ikka peale? Toide ja lülitusvool mõõda üle.

Kui puudu on lülitusvool, siis ma kahtlustaks väntvõlli/nukvõlli asendi anduri viga.

Muudetud , muutis Chulo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289561

 

siin on juttu käigukasti ja kardaani kompotist.

 

 

 

- Jos getrag 260 E30: E30 325i kardaani ja perä välityksellä 3.5-4.0, M20b25 neulalaakeri vaihdettava
- Getrag 260 laatikko tulee vinoon joten laatikon takakannake muokattava ja vaihteensiirtovipu/vaihdekepin alapallo käännettävä myös vinoon jotta keppi asettuu oikein
- Jos E34/E36 ZF: E30 324td/E30 M3/E30 325 eta/E36 328i kardaani, vakio laatikon kannake, perä 2.8-3.5 välityksellä (vitonen suora vs. getrag jossa vitonen ylivaihde)
- E36 320i/323i/325i getrag 250, vakio kannake, kardaani E30 320i tai 324d tai E36 325i, vitonen suora vaihde, joten perävälitys 2.8-3.5
- Loppupään E30 318is 90-91 getrag 240 käy, vakio kannake, E36 325i getrag kardaani, 228mm kytkin (M20), vitonen ylivaihde -> perävälitys 3.5-4.0
- M50 ZF-laatikon kanssa käytettävä vaihdekeppiä, jossa pallon ja alakiinnikkeen välissä on vähintään 20mm tavaraa (esim E34 tai E36 ZF-laatikkoinen), G260 kanssa E30 normikeppi menee tai lyhyet välit saa E34M50 kepillä.
- Aina kun käytetään E36 kardaaneja, täytyy kannatinlaakeri vaihtaa E30-malliseksi. Huom! E30 kannatinlaakereita kahta eri mallia, toinen epäkesko ja toinen ei. Tilaa auton vuosimallin mukaan niin menee aina oikein
Muudetud , muutis sass

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kes millist lõpupüti kasutab? Ise otsin midagi kaheraudset, et oleks viisakas lõpptulemus nii vaadates kui kuulates

Muudetud , muutis Leks

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kasutasin E30 325i 125kW lõpupütti, oli igati viisakas ja lihtne paigaldada :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Jah, see oleks lahendus. Kas gaasid väljuvad korralikult, s.t pole võimsuse kadumist väiksema kui originaalis m50l sumpsi pärast ?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Liitu vestlusega

Sa võid postitada praegu ning registreeruda hiljem. Kui sul on kasutajakonto, logi kohe sisse, et postitada oma nimega.
Meelespea: Sinu postitus vajab avaldamiseks moderaatori nõusolekut.

Külaline
Vasta sellele küsimusele...

×   Kleebitud koos vormindusega.   Kleebi hoopis tavalise tekstina

  Lubatud on ainult 75 emojit.

×   Sinu link on automaatselt manustatud.   Näita hoopis tavalise lingina

×   Sinu eelnevalt kirjutatud sisu on taastatud.   Puhasta tekstiala

×   Sul ei ole võimalik pilte otse kleepida. Laadi üles või lisa pilt aadressilt.


×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus