Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0
zaddam

M50 mootori paigaldus e30-le

Küsimus

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

Info puudulik siin.

BMW vaakumvõimude osas saab kasutada ka E21 vaakumvõimenti. Samuti võib iga kell panna mõne muu vaakumvõimu millel auguvahe sama.

Kardaanid sobivad ka E28 omad, jälgida tuleb samuti flantsi suurust vastavalt käigukastile.

 

 

Käigukasti võib kasutada ka M20 ja M21 oma.

Muudetud , muutis erxx

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

ühtehi rihmaseibi ma küll ära ei võtnud.ainult sisselaske kolle oli maas.uskuge või ei sidur sobib 324-ja oma st.korv 1,6-se oma ja ketas 324. Käigukasti eluiga on suht lühike kui väikse mootoriga autost rääkida.käigukasti kinnituses ei pidanud midagi muutma ainult hoovastikus.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Niipalju, kui mina praegu teinud olen, siis samuti ühtki rihmaratast maha ei võtnud, eemaldasin sisselaske ja läks koos kastiga sisse. Kastiks Getrag 240 m50 sidurikomplektiga. Vahetada tuleb ainult hooratta sees olev laager, kui G240 kasti kasutada - siduriketta nuut sama. Autole jäi originaal vaakumvõim ja sisselaskekollet ei pidanud ka modima, kui piisavalt pikka juhipoolset mootoripatja kasutada.

Veel üks huvitav fakt, et doonormootori sain algusaastate e34 pealt ja seal on m50 mootorijuhtmestik C101 pistikuga ehk plug and play variant.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Lihtsalt huvipärast küsin, et miks sisselaske eemaldate?

 

mul mahtus mootor koos getrag 240-ga kõigi sisselasete, väljalasete ja muu mudruga ülevalt sisse.

 

Teisele kerele tõstes sai ära võetud ainult roolivõimu rihmaratas, siis läks veel ruumikamalt sisse...

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Sisselaske eemaldamine lihtsustab juhtmete, starteri, soenduslõdvikute kinnitamist. Ei ole ise koos kk paigaldanud, arvan et kui koos kk paigaldada siis ei pea selle starteriga jamama. Suht jama neid kinni keerata kui sisselase ees on.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mootor sillatala külge kinnitada ja siis tõstukiga kere peale lasta on vist kõige lihtsam meetod.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Oleneb olukorrast, mina suutsin palju kahjustusi nii tekitada (üksi tehes ja e30 mootoriga)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Ma panin mustale ka samamoodi kere mootori peale probleemideta.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Tegid seda ka üksi ja suvalise tõstevahendiga? Ei usu, ikka tõstukiga Einari garaazis. Pole siin tõstukeid ju igas kodus, seega ma ei näe sellises variandis mingit erilist lihtsust.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Tegin seda üksi  ja tõstuki peal jah aga tõstukist oligi jutt Chulol. Ilma tõstukita seda eriti teha ei tahaks vist.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Ma suutsin tänu rihmaratta eemaldamata jättmisele eest raamipleki ära mölkida ja lisaks veel soojendusradika ühe toru otsa katki teha. Auto seisis veidi kõrgemal pukkide peal ja taliga lasin mootori vahele koos käigukasti ja koos sisselaske kollektoriga. Üldiselt sõltub kõik sellest, kui head on abivahendid, seda paremini saab mootori peale ka.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mul läks mootor komplektis koos käigukastiga otsa ja midagi ei juhtunud, eks voolikuid oli vilets kinnitada aga muud midagi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Võib kasutada ka E30 kaste. Mina kasutasin näiteks M42 kasti, kuna see oli garaazis olemas ja kuna aeglase ülekandega LSD oli taga, siis tahtsin seda säilitada. Ainuke asi, mida jälgida, on hooratta sees olev laager, kuna kasti võlli otsad on erineva paksusega.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Võib kasutada ka E30 kaste. Mina kasutasin näiteks M42 kasti, kuna see oli garaazis olemas ja kuna aeglase ülekandega LSD oli taga, siis tahtsin seda säilitada. Ainuke asi, mida jälgida, on hooratta sees olev laager, kuna kasti võlli otsad on erineva paksusega.

Mis kardaani kasutasid?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kuna endal ka varsti sama töö ees ,siis tekkis paar küsimust:

algne mootor oli 1,8 karpa ja juhtmestikul pistik puudub-kuidas lahendada?

diffri ülekanne?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

ega kleegi ei tea,kas m51 otsast kast ka istub m50 külge bolton? m51 kast peaks kannatab suht kõva kärtsu ja mürtsu juba ju.iseasi,mis tagumise ülekandega tegema peaks

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril.

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Sidur on m50b25 ja m51d25-l identne sama kehtib ka väntvõlli sees oleva käigukastivõlli tsentreerimislaagri kohta. Ka sidurikoja ees olev kaitseplekk on sama. Ma julgen arvata, et M51 käimar on bolt on M50-le.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Muudetud 14.10: Tegin väikse võrdlustesti garaazis. M50 ZF-i ja M42 Getrag 240 erinevus on ainult sidurisse minev võll välimuselt. Kastid on samade pikkustega, sama sidurikojaga. Sidurikettal erinevus diameetris ja istub mõlema kasti võllide otsa. Üldiselt tähendab see seda, et kindlasti on omavahel vahetatavad M40, M42 ja M50 kastid.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

M10 ja M30 käigukastid on omavahel vahetatavad aga ülejäänutest erinevad.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

m30(e34 530i 89a) ühemassiline hooratas koos surveplaadiga ilusti m50 moto küljes m50 siduri ketta ja starteriga (e36 320i 92a)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Omavahel vahetatavad jah kastid, kuid kas mitte m50 küljes ei jää m20 kast nurga alla?

Ja keegi võiks küll sellsit infpt jagada, et kudias on m51 mootori käigukasti vastupidavus suuremale jõule ja mis ülekannetega on m51 käigukast?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus