- Vastuseid 213
- Vaatamisi 17,3tuh
- Loodud
- Viimane vastus
Teemas enim postitanud
Populaarsed päevad
Kõige populaarsemad postitused
-
Kohe peale Pivarootsi meetupi võtsin suuna Saksamaale. Kokku sõitsin buumeriga maha ca 3000 kilomeetrit keskmise kütusekuluga 8,3 l/100 km-le. Ühtegi probleemi ei tekkinud. Kõige lõbusam oli muidugi B
-
Nii, esimesed 100 km on sõidetud. Käima läks auto poolest pöördest, enne kontrollisin vaid mahlad üle ja süüdet. Mõnus on ikka sõita sellise "iseloomuga" autoga. Igal pool pead pöörduvad ka.
-
Sain Saksa omaniku järeltulijatelt sellise dokumendi enda valdusse:
Esiletõstetud vastused

Tere!
Minu hobiauto otsingutega on enamik teist kursis selle foorumiteema kaudu. Ei hakka kõike seal välja toodut enam kordama, aga peamine põhjus, miks ma endale just seda marki ja mudelit autot tahtsin, on seotud lapse- ja nooruspõlvega: mu ema vuras 90ndatel koos minu ja mu vennaga ringi sellise pre-FL kupeega ning loomulikult ostsin ma 16-aastaselt oma esimeseks autoks samuti pre-FL kupee E30.
Nüüd, kus vanust, kogemust ja rahanatukest juurde kogunenud, oli aeg uue hoolealuse leidmiseks. Aega võttis see ostmise protsess peaaegu terve aasta. Antud autot käisin esmakordselt vaatamas 2018. a novembrikuus ja juba siis hakkas see mulle kohe väga meeldima. Erinevatel põhjustel, millest võin pikemalt kuskil kokkutulekul rääkida, läks auto ära ostmisega aega pea pool aastat ning sellega oli igasugust vigurit, kuid teisipäeval veeres see hõbedane R6 kupee minu õue peale.
Mulle väga meeldib see, et tegu on just kupeega, samuti auto värv, R6 mõnusalt jörisev mootor, küllaltki hästi teada omaniku-, ülevaatus- ja läbisõiduajalugu ning lõpuks muidugi originaalilähedane välimus.
Auto andmed BMW esindusest:
Lisadest:
Auto ajalugu:
Alles on 1988. a ostudokumendi koopia, hooldusraamat, kasutusjuhend, BMW Service raamat, Saksa müügileping, Soome ülevaatus- ja omanikuajaloo väljavõte. Laias laastus 1988-2008 Saksamaal, 2008-2013 Soomes ja al 2013 Eestis, mina peaksin olema 5. omanik. Läbisõit tundub auto välimust ja dokumente vaadates usutav.
Probleemid:
Olen tänaseks autoga veel väga vähe sõita ja seda näppida saanud, kuid mõned probleemid olen suutnud juba tuvastada (täieneb):
kõrvalistuja elektriküljepeegli reguleerimine ei tööta, ainult juhipoolne peegel plõksubesirattad käivad välja keerates koopasse (liiga kõrge ja lai rehv ilmselt - 225/60/15)[08.05.19: uued 205/55/15 rehvid all]check-paneelil põleb kühlwasser tuli (ilmselt anduri viga)[27.06.19: anduri vahetusest piisas]tahhomeeter aeg-ajalt töötab, aeg-ajalt mitte , kuid ökonomaiser töötab (kelladeblokk üle vaadata)[08.07.19: korras]salongiventilaatori temperatuuri reguleerimisnupu ei lähe päris kuumani välja (tundub olevat trosside probleem)[02.06.19: korras]kojamehed tahavad vahetamistja kojamehed ei lähe päris lõpuni õigesse asendisse [04.05.19 seisuga kojamehed vahetatud]klaasipesuvee süsteemi kapotialusest kolmikust pritsib osa klaasipesuvedelik välja, klapp sai vahetatud[02.06.19: korras]kõrvalistujapoolne salongipirn tahab vahetamist[6.05.19: korras]sama salongivalgusti korpus on katki [08.07.19: korras]tagurpidi käigu sissepanemine liigutab keskkonsooli plastikut ja rooli all kinnitus puudu[10.06.19: käigukastihoovastiku puksid vajasid vahetust]kapott sulgub raskelt[06.05.19: korras]80ga sõites rool väriseb (kettad?)[27.06.19: esimeste õõtshoobade tagumised puksid ja rataste balansseerimatus olid probleemiks]suurema hoo pealt pidurdades piduripedaal väriseb (kettad?)[27.06.19: pidurisüsteem sai pea täielikult välja vahetatud - torud, voolikud, töösilindrid, trumlid ja nüüd korras]Plaanid:
Peamine idee on hooldada auto korralikult ära ja viia ta maksimaalselt originaalilähedasse konditsiooni. Ühtki sellist lisa, mida E30-tele toona ei pandud, pole mul plaanis külge panna. Erandi teen ehk turvalisuse kaalutlustel ehk alarmsignalisatsioonile. (täieneb)
ahetada hammasrihm (viimati vahetatud 2013 ca 50 000 km tagasi)[10.06.19: korras]vahetada kõik vedelikud ja filtrid (küünlad ja radiaator on eelmise omaniku poolt hiljuti vahetatud)[27.06.19: korras]eha igaks juhuks põhja all ja rattakoobastes korrosioonitõrjet[2019 sügisel tehtud]määrida ja õlitada kõik muud liikuvad osad[02.06.19: korras]vahetada praegune raadio välja originaalraadio BMW Bavaria C Reverse CDS või parema vastu, mis ei vaja võimendi[01.07.19: olemas]vahetada valged udutuled originaalsete kollaste vastu[16.05.19: vahetatud]vahetada veljed 15-tolliste BBS kärgvelgede vastu (cross-spoke style 5, eelistan 1:1-le vahetust)[2020. aprillist uued veljed all]lisada udutuled (kel on, võib pakkuda, eelistan võimaluse korral originaale Hiina omadele)[01.08.2019: olemas]asendada nn USA tüüpi numbrimärgid tavalistega[06.05.19: korras]vahetada aukudega keskkonsooli osa (käsipiduri juures) [01.08.2019: olemas]soetada originaalne ohukolmnurk[04.05.19: esialgu läks tavaline]hankida tulekustuti, esmaabikarp ning tõkiskingad[04.05.19: olemas]kunagi hiljem, kui natuke juba sõidetud ja omatud, võib kaaluda E30 originaal esi- ja tagaspoileri paigaldamist (tehaselisa mitte M-Tech mudelitele)[olen sellest plaanist loobunud]M-Tech 2 roolist olen ka alati unistanud, aga neid liigub vähe ja ulmehindadega…[26.08.2019: olemas]aku vajab vahetamist värskema vastu[10.06.19: uus aku peall]Pildid:
Hetkel pole mul piltide tegemine esimene prioriteet. Sellest tulenevalt kasutan eelmise omaniku auto24 müügikuulutuse pilte. (täieneb)
Muudetud , muutis Tanel_P