Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131618

Tere!

 

Minu hobiauto otsingutega on enamik teist kursis selle foorumiteema kaudu. Ei hakka kõike seal välja toodut enam kordama, aga peamine põhjus, miks ma endale just seda marki ja mudelit autot tahtsin, on seotud lapse- ja nooruspõlvega: mu ema vuras 90ndatel koos minu ja mu vennaga ringi sellise pre-FL kupeega ning loomulikult ostsin ma 16-aastaselt oma esimeseks autoks samuti pre-FL kupee E30.

 

Nüüd, kus vanust, kogemust ja rahanatukest juurde kogunenud, oli aeg uue hoolealuse leidmiseks. Aega võttis see ostmise protsess peaaegu terve aasta. Antud autot käisin esmakordselt vaatamas 2018. a novembrikuus ja juba siis hakkas see mulle kohe väga meeldima. Erinevatel põhjustel, millest võin pikemalt kuskil kokkutulekul rääkida, läks auto ära ostmisega aega pea pool aastat ning sellega oli igasugust vigurit, kuid teisipäeval veeres see hõbedane R6 kupee minu õue peale. :)

 

Mulle väga meeldib see, et tegu on just kupeega, samuti auto värv, R6 mõnusalt jörisev mootor, küllaltki hästi teada omaniku-, ülevaatus- ja läbisõiduajalugu ning lõpuks muidugi originaalilähedane välimus.

 

Auto andmed BMW esindusest:

185978607_BMWesindusest.png.e78e734a2cca7f07f8c874d33daf3530.png

 

Lisadest:

  • kaduma on läinud lisa S286A ehk pudelikorgiveljed (asendatud Ronali replicatega) ja S650A ehk originaalraadio (asendatud BMW Bavaria C Reverse RDS raadioga)
  • lisatud on aftermarket puldist kesklukk koos signalisatsiooni ja immobilaiseriga

Auto ajalugu:

Alles on 1988. a ostudokumendi koopia, hooldusraamat, kasutusjuhend, BMW Service raamat, Saksa müügileping, Soome ülevaatus- ja omanikuajaloo väljavõte. Laias laastus 1988-2008 Saksamaal, 2008-2013 Soomes ja al 2013 Eestis, mina peaksin olema 5. omanik. Läbisõit tundub auto välimust ja dokumente vaadates usutav.

  • 01.02.1988: auto veeres välja BMW Dingolfingi tehasest.
  • 09.02.1988: esmaregistreerimine BMW Mannheimi esinduses (Frankfurdi ja Stuttgarti vahel) - 1. omanik (sakslane).
  • 18.04.1999: viimane sissekanne auto hooldusraamatus läbisõiduga 71 700 km samas piirkonnas Neuhofenis Saksamaal.
  • 27.03.2008: auto ostmine ja toomine Saksamaalt Wittlichist (Luksemburgi lähistel) Soomesse dokumentide järgi 1. omaniku käest 2500 euroga ja läbisõiduga 105 000 km - 2. omanik (soomeeestlane).
  • 02.04.2008: auto Soomes arvele võtmine Lahti kandis.
  • 06.09.2013: omanikuvahetus Soomes - 3. omanik (soomlane).
  • 22.09.2013: auto ostmine ja toomine Soomest - 4. omanik (eestlane).
  • 04.10.2013: auto Eestis arvele võtmine läbisõiduga  136 866 km - sestpeale on auto ajalugu kõige paremini teada ja eelmise omaniku tütar, kes autot peamiselt kasutas, on ka siia foorumisse autoteema teinud:
  • 30.04.2019: omanikuvahetus Eestis läbisõiduga 175 668 km - 5. omanik (mina).

Probleemid:

Olen tänaseks autoga veel väga vähe sõita ja seda näppida saanud, kuid mõned probleemid olen suutnud juba tuvastada (täieneb):

  • kõrvalistuja elektriküljepeegli reguleerimine ei tööta, ainult juhipoolne peegel plõksub
  • esirattad käivad välja keerates koopasse (liiga kõrge ja lai rehv ilmselt - 225/60/15) [08.05.19: uued 205/55/15 rehvid all]
  • check-paneelil põleb kühlwasser tuli (ilmselt anduri viga) [27.06.19: anduri vahetusest piisas]
  • tahhomeeter aeg-ajalt töötab, aeg-ajalt mitte , kuid ökonomaiser töötab (kelladeblokk üle vaadata) [08.07.19: korras]
  • salongiventilaatori temperatuuri reguleerimisnupu ei lähe päris kuumani välja (tundub olevat trosside probleem) [02.06.19: korras]
  • kojamehed tahavad vahetamist ja kojamehed ei lähe päris lõpuni õigesse asendisse [04.05.19 seisuga kojamehed vahetatud]
  • klaasipesuvee süsteemi kapotialusest kolmikust pritsib osa klaasipesuvedelik välja, klapp sai vahetatud [02.06.19: korras]
  • kõrvalistujapoolne salongipirn tahab vahetamist [6.05.19: korras]
  • sama salongivalgusti korpus on katki [08.07.19: korras]
  • tagurpidi käigu sissepanemine liigutab keskkonsooli plastikut ja rooli all kinnitus puudu [10.06.19: käigukastihoovastiku puksid vajasid vahetust]
  • kapott sulgub raskelt [06.05.19: korras]
  • 80ga sõites rool väriseb (kettad?) [27.06.19: esimeste õõtshoobade tagumised puksid ja rataste balansseerimatus olid probleemiks]
  • suurema hoo pealt pidurdades piduripedaal väriseb (kettad?) [27.06.19: pidurisüsteem sai pea täielikult välja vahetatud - torud, voolikud, töösilindrid, trumlid ja nüüd korras]

Plaanid:

Peamine idee on hooldada auto korralikult ära ja viia ta maksimaalselt originaalilähedasse konditsiooni. Ühtki sellist lisa, mida E30-tele toona ei pandud, pole mul plaanis külge panna. Erandi teen ehk turvalisuse kaalutlustel ehk alarmsignalisatsioonile. (täieneb)

  • vahetada hammasrihm (viimati vahetatud 2013 ca 50 000 km tagasi) [10.06.19: korras]
  • vahetada kõik vedelikud ja filtrid (küünlad ja radiaator on eelmise omaniku poolt hiljuti vahetatud) [27.06.19: korras]
  • teha igaks juhuks põhja all ja rattakoobastes korrosioonitõrjet [2019 sügisel tehtud]
  • määrida ja õlitada kõik muud liikuvad osad [02.06.19: korras]
  • vahetada praegune raadio välja originaalraadio BMW Bavaria C Reverse CDS või parema vastu, mis ei vaja võimendi [01.07.19: olemas]
  • vahetada valged udutuled originaalsete kollaste vastu  [16.05.19: vahetatud]
  • vahetada veljed 15-tolliste BBS kärgvelgede vastu (cross-spoke style 5, eelistan 1:1-le vahetust) [2020. aprillist uued veljed all]
  • lisada udutuled (kel on, võib pakkuda, eelistan võimaluse korral originaale Hiina omadele) [01.08.2019: olemas]
  • asendada nn USA tüüpi numbrimärgid tavalistega [06.05.19: korras]
  • vahetada aukudega keskkonsooli osa (käsipiduri juures) [01.08.2019: olemas]
  • soetada originaalne ohukolmnurk [04.05.19: esialgu läks tavaline]
  • hankida tulekustuti, esmaabikarp ning tõkiskingad [04.05.19: olemas]
  • kunagi hiljem, kui natuke juba sõidetud ja omatud, võib kaaluda E30 originaal esi- ja tagaspoileri paigaldamist (tehaselisa mitte M-Tech mudelitele) [olen sellest plaanist loobunud]
  • kui selliseid asju üldse liigub, siis võib kaaluda ka sama polstrikoodiga sportistmete soetamist
  • M-Tech 2 roolist olen ka alati unistanud, aga neid liigub vähe ja ulmehindadega…[26.08.2019: olemas]
  • aku vajab vahetamist värskema vastu [10.06.19: uus aku peall]

Pildid:

Hetkel pole mul piltide tegemine esimene prioriteet. Sellest tulenevalt kasutan eelmise omaniku auto24 müügikuulutuse pilte. (täieneb)

 

114397304.jpg.a62f9ee543bfb6c20459dc0b233b3a48.jpg114397308.jpg.1fbfacea4061db6301fbd4aa51b5f158.jpg

 

114397333.jpg.ce038ffe09c0aec3d996684c8c724725.jpg114397341.jpg.135ffde8f68be928fa89bbc7e6c6a9d5.jpg

 

114397353.jpg.362ada225337bd5630c1352dc9313248.jpg114397371.jpg.cec9ec28ce592f55cff235d709457481.jpg

 

114397377.jpg.73ae9ad536a7d94dd673cc2eb70e8406.jpg114397401.jpg.c8b21135495ed3aec7da6436a2ae5215.jpg

 

114397405.jpg.9a11e56216e46b8753e63a17b1227d97.jpg114397386.jpg.acaf8054302e90f596a1458a121a1b55.jpg

 

114397409.jpg.952372dccc1a43997906e8326320c7db.jpg

 

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Vastuseid 213
  • Vaatamisi 17,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kohe peale Pivarootsi meetupi võtsin suuna Saksamaale. Kokku sõitsin buumeriga maha ca 3000 kilomeetrit keskmise kütusekuluga 8,3 l/100 km-le. Ühtegi probleemi ei tekkinud. Kõige lõbusam oli muidugi B

  • Nii, esimesed 100 km on sõidetud. Käima läks auto poolest pöördest, enne kontrollisin vaid mahlad üle ja süüdet. Mõnus on ikka sõita sellise "iseloomuga" autoga. Igal pool pead pöörduvad ka.  

  • Tanel_P
    Tanel_P

    Sain Saksa omaniku järeltulijatelt sellise dokumendi enda valdusse:    

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_132692

@MargusRaska - Aitäh! Mul on selline imelik tunne, et varem või hiljem jõuab ka see auto sinu kätte. Aga mitte sel aastal. :)

 

Igatahes, läbisõidu 176 600 km pealt lasin Carzones ka ostujärgse hoolduse ja remondi II osa ära teha. Tehtud ja vahetatud sai sai:

  • jahutusvedeliku lõdvik ja jahutusvedelik
  • sisselaske lõdvik
  • sisselaske õhutoru
  • tagumised pidurivoolikud ja piduritorud koos kõige vajaminevaga
  • tagumiste pidurite töösilindrid
  • tagumised piduritrumlid
  • pidurivedelik
  • esisilla tagumised õõtshoova puksid
  • roolivõimendi õlipaak ja voolikud
  • roolivõimendi õli
  • bensupaagi tuulutus
  • tagumise summutipüti tripid ja tihendid
  • jagaja kaas ja rootor
  • tagumised sillatalapuksid
  • siduri töösilinder
  • rataste balansseerimine

Tulevaseks seemneks ja mõtteaineks jäid veel genekarihma pinguti ja laagrid.

 

Nüüd on auto täitsa heas sõidukorras, isegi tänase vihmase ilmaga oli väga mõnus sõita - rool ei värise, piduripedaal pidurdades samuti mitte, käigud lülituvad normaalselt.

 

Järgmised plaanid on siis rohkem esteetilised:

1) korrosioonitõrje

2) poleerimine ja vahatamine

3) udutuled (järelturult ei õnnestu saada, katsetan 29 euro eest hiinakaid)

4) BBS style 5 otsin ikka nagu tikutulega... 600ga saab Ronali replicad.

 

P.S. Julgen Carzone-i oma senise kogemuse pealt igati soovitada - Indrek on UMis töötamise kogemusega, teenindus ja suhtlus on igati meeldiv, asendusauto hinna sees, asukoht Sakus mulle probleemi ei valmistanud.

 

Pilte ka:

1694372606_2019-06-2714_19_42.jpg.f14f99152ee80da71268a91ed9f2a0e7.jpg

 

20190619_100843449_iOS.jpg.5739be17acee6afd5ad369a09fb6f1f3.jpg

 

Ja prillikive pole olemas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20190619_100849533_iOS.jpg.e3ba01d71dec06dea4409f09abfb0645.jpg

 

20190619_100857767_iOS.jpg.ae1840724f2b630177e1270817f963fe.jpg

 

20190619_100905620_iOS.jpg.a2d56f671b0fc1b0fd35934ba47a1fbc.jpg

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Autor
comment_132778

1. Võimalik, et eelmisel omanikul oli TÜV-s tutvus sees. Summuti kinnitused olid samuti ausõna peal. Aga need mittemõõdetavad asjad on ju ülevaataja "subjektiivselt" hinnata.

 

2. Ülevaatusest rääkides, astusin eile ühte sisse ja palusin abi tulede kõrguse reguleerimisel. Saadeti pikalt ja öeldi, et ega siin autoteenindus pole. Kas see ongi nüüd praktika? Varasemast mäletan, et alati sai TÜV-punktis tasuta tulede kõrgust kontrollida.

 

3. Ja lõpetuseks, kiskusin eile salongiventilaatori välja, puhastasin ja määrisin ära ning pidurdamisel ventilaatori juures tekkinud krigin on kadunud. :) Nüüd tuleb ainult temperatuuri reguleerimise klamber kuskilt keskkonsooli seest üles leida. Mis arvate, kas selleks tuleb kogu keskkonsool lahti võtta või pääseks trossidele ja neid kinni hoidvatele klambritele ligi ka nt kindalaeka juurest?

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Autor
comment_132793

Kas see oli siiras või pahatahtlik küsimus? Kui siiras, siis võin vastata. Väga lihtsalt iseenesest, kui ventikamootor juba käes oli. Minu oma probleem seisnes selles, et ta oli sodi täis ja liikus käega liigutades väga raskelt. Määrisin ära vaid labade ja mootori vahelised liikuvad osad, hakkas juba käega liigutades hulga paremini ja vaiksemalt liikuma. Lisaks oli sinna üks metallosa sattunud, mis ilmselt kriginat tekitas. Hetkel sellega OK, järgmisena võtan katuseluugi reguleerimise ette - sealt tuleb hetkel liiga palju tuulemüra sisse.

comment_132795

Maki installiks tuleb läheneda kindalaeka või roolialuse poolt. Trossi kohendamiseks kõige lihtsam vast installitud makk välja ja keskpaneel ära.

Kui luuk on tehaseseades ja sa pole enne luugi hingeeluga kokku puutunud, siis ei soovita sul seda näppida.

Ei ole sealt sellist probleemi veel täheldanud ühegi auto puhul. Lahtise luugi puhulgi tõmme ja vuhin liiga lahja :)

Võimatut pole miskit muidugi.

Luugi tagumine pool peabki nõks allpool olema, kui seda plaanid välja regullida.

Vända ja luugi liikumine omavahel on paigas?

comment_132800

Päriselus on pms vastupidi. Eks proovi ja anna teada :D 

Vbl õnnestub, aga võib juhtuda, et pead värvitööd siis kiiremini plaanidesse võtma.

Mõnel autol istub luuk ideaalselt ja ühtib katusekujuga.

Paljudel juhtudel võid kõik nurgad tasa panna, aga keskelt ikka luuk mitu mm allpool või vastupidi.

Üldjuhul ,kui taga nurgad tasa või üle pisut, siis keskelt jääb luuk allapoole.

Kui sul luuk tagant terves ulatuses allapoole, siis jh arusaadav.

 

 

 

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.