Hüppa postitusse
Postitatud
comment_108065

Heihei, juhtus kätte punane litsilõks. Tehasest lahkus 1989 silmatorgates lasso katuseluugiga ning istmesoendustega. Alustanud on auto oma teekonda Soomes ning Eestis olen esimene numbritega omanik. Põhi väidetavalt keevitatud, samuti on saanud ka 2009 a. üsna algaja näppus valminud värvitöö. Veermikule annab tööd vana M40, mis on oma elus tiksu perioodi saavutanud. Tehtud töödest ka niipalju, et taha on veetud vask piduritorud, uus summutijooks, minu poolt vahetatud radikas ning esimesed piduriklotsid. 

Sõitmist segavaid faktoreid on ka. Kolks esimeses püstakus(hiljuti on vahetatud tugilaager, kuid kolks on siiski alles jäänud). Taga sillas samuti veo rakendumisel tekkiv kolks.

Üritasin püstakut ka juba ette võtta kuid ei õnnestunud seda alt saada ning ladusin sama lollilt tagasi kokku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Maru koledalt sööb rehve seestpoolt.

4.JPG

Probleemsemad kohad kere tagaosas.

5.JPG

Tekkis küsimus, et mis jupiga siin täpsemalt tegu on, näeb üsna nutune välja.

7.JPG

Siit paistab esimene makse riigile

8.JPG

9.JPG

10uus.jpg

11.JPG

Sai siis soetatud uus-vana radikas kasutajalt Tenzki. Tuli välja ,et pole kyll päris see mis peaks sobima, aga pookisin selle külge ning ei saa moto tempe enam normaalseks. Nimelt maanteel on nagu pisut jahe ning kohapeal seistes kipub keema minema. Kas õhk sees või puuduva tuulekoja pärast? Läbi radika õhutusnipli sai õhutatud küll, kuid mootori juures olev polt on kinni mis kinni. Ehk kellelgi ideid?

12.JPG

Mis konksud need on?

13.JPG14.JPG15.JPG

 

Muudetud , muutis Max.

  • Vastuseid 236
  • Vaatamisi 23,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nii, tänavune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis püssi põõsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jääda 😁. Küll tiirlesid mõtted M4X, M5X ja igasuguste M20

  • Mõned dollarid hiljem... ~10000km see hooaeg   D2 coilid 51 püstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ühed päästetud ning kasutust leidsid 45 püstakud. Riiulis on ootel ka

  • 3/3   Muudest muljetest:   Pidurid, pidurid, pidurid. Tunnen, et krt kergelt jäävad peale, lükata raske. Jantisin, mis ma jantisin, aga olin piduripedaali vedru külge unustanud sik

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_127298

B25 kolbidega 731 ei sobi. Eta otsa peaks sobima kohe. Eta kolbidega 885 ka pigem poolkõva (minu meelest vale).

 

Ehk oleks mõtekas uurida, millest selline õlikulu tuleb. Kui kolvigrupp on talutav, siis windorf ehk teeb kaanega imet. Kui tööpinnad üle käia ja uued puksid+sääretihendid saab, kannatab ehk mõnda aega taas sõita. Kui aga silindrid ja rõngad õhtal, läheb mootoriremont üsna kalliks. 

  • Autor
comment_127306

Panustan siiski kolvigrupile. Viimane kord kaant maha vōttes olid tööpinnad ikka päris peeglid. Samas surved on väga head,  ehk sellepärast et koguaeg on silindrites “wet compression test” :ipb-happy-smile:, aga jah kahjuks sellest ei piisa, et õli seintelt piisavalt effektiivselt pühkida.

  • 9 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_131679

Nii, tänavune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis püssi põõsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jääda 😁. Küll tiirlesid mõtted M4X, M5X ja igasuguste M20 koosluste seas, aga siis andis tõuke ikkagi riiulis olev 84 tõusuga väntvõll M20 kasuks. Sai siis exceli tabel lahti võetud ja nimekiri koostatud(kirjas ka rahaline kulu). Tahaks võimalikult vähe pläkutada kuid tooks läbi selle postituse välja mõned punktid, millest võib kellelgi mujalgi kasu olla.

 

Siin on kirjas selle mootori key komponendid, mis külge said sätitud või on tähelepanu väärsemad:

  • 885 kaas - endiselt 2.5 mootorilt. Survestatud; uued juhtpuksid; mõni uus klapp; pesad töödeldud; -0.05 pinnalihv
  • Doonor mootor M20B27(E30), millelt tuli suuremas osas ainult plokk ning kepsud(130mm)
  • Väntvõll - M52B28 .25 under
  • Kolvid - 9.7:1 M20B25 mootorist. Pole enam esimeses nooruses, aga hei, kogu see build on siiski täitsa budget
  • Nukk - dr. Schrick 272 + nuke reguleeritav rihmakas
  • Ultrahellitatud M50B25 pihustid (aug.2019 seisuga M52B28 pihustid)
  • Loomulikult esimese väntvõlli simmeri puks + M50 pikem väntvõlli polt.

Tooks kõige pealt siis välja mõned üldised punktid:

 

Kolvid:

M20B25 mootorites kasutati 3 tüüpi kolbe. 9.7:1[KS], 9.4:1, 8.8:1[Mahle](ehk 125kw vs 126kw). Antud mootoris saab kasutada neid kõiki. Mõni vajab rohkem modimist, sest varasematel kõrgema SA-ga kolbidel on seelikud pikemad ning seetõttu kohtuvad väntvõlli vasturaskustega. Kuna mingi ~18-20mm tundus nagu liig mis liig kolvilt lihtsalt maha saagida, siis sai šnitti võetud välismaa foorumist, millest sai idee kärpida ainult nii palju kui vaja ning jätta kolvile siiski õige pikkus. Mahle kolb läheks vb isegi modimata sisse.

v2lismaakoi.jpg.6290b350c415866e9ddf2e2102ec5742.jpg-Pilt välismaa foorumist.

 

Kuna isal on võimalused trei tööks, siis sai oma "projekti" tallegi tutvustatud ning arvas tema, et isegi nii palju nagu ülal pildil näidatud, pole vaja maha võtta. Said võetud mõned mõõdud, isa poolt välja arvutatud vasturaskuste raadius ning läks kogu teooria kolbidel praktikasse. Kuna treipingis casual viisil oli asi keeruline, siis sai kasutusele võetud lendtera meetod ning kolvid vastavasse rakisesse fikseeritud.

kolb1.jpg.2351fabcdcd2e7ba996add2d812ec2e1.jpgkolb2.jpg.664ef7933d196d9d8506a4419dff396d.jpgkolb3.jpg.f4641a5527406795e4bdbe398273ffff.jpgkolb4.jpg.584f657be0749c6b93b016515c00e308.jpgkolb5.JPG.5287ad274dd9e2ae0a6851bfded9d97d.JPGkolb6.JPG.646ad2cf45670b9ad3b059b4c0a1335c.JPG

 

Tulemuseks ilusa raadiusega kolvid, millelt võetud materjali ainult nii palju kui vaja ning tänu millele on mootoris stabiilsemad. Kolvi ja vasturaskuse clearence on vägagi tighty- kohati paneb isegi südame verd tilkuma. Sõrmeava kohal "paberist" ribad sai pärast maha töödeldud. Viimasena ühte kaalu aetud.

 

Kepsud:

Sahvrisse varutud väidetavalt M20B20 kepsud ning nende silmad olid lõppvaatlusel ikkagi liiga koledad. Sai siis võetud ETA kepsud. Nüüd oli laual 2 komplekti kepse, mis visuaalselt on erinevad. Registreerin ka siia nende erinevused, et kui keegi juhuslikult kunagi üksikut kepsu otsib, siis teab, et kõik 130mm pole samad. Minu ETAst tuli esimese pildi alumine variant. Esimesel pildil ülemine oli mu mäletamist mööda väidetavalt 2-liitriselt.(Ise arvan, et erinevus tuleneb pigem tootmisaastast kui konkreetsest mudelist)

  • ülemine silmus
  • alumine pakk
  • silmuse õliava
  • kaaluvahe ~21g

IMG_1415.JPG.5c5520960aa967dc3800f290deb1eaff.JPG

 

 

IMG_1416.JPG.92e736057e92085a9293248d4b6ff212.JPGIMG_1417.JPG.edc5d28d38ead06d70aa2800d73cfe23.JPGkeps3.JPG.c47edab241ae92bcfcbc54f90ff7a204.JPG

 

Saaled:

 

Meie M20 mootorid on aastatega nii mõnegi uuenduse saanud. Seal hulgas hakati 3/88 ja edasi kasutama uuemat tüüpi raamsaalesid. 

Teoreetiliselt kuni 2/88 peaks kasutusel olema 360° õlisoonega saaled. Sealt edasi aga 180° õlisoon ning teine pool on sile(leiab ka uuematüübi mootoritest). Kuna mu M52 väntvõll oli juba remont mõõdus, siis lugesin netist, et varasemaid 360° soonega saalesid ei ole enam üldse hästi saada, rääkimata ülemõõdust - ainukese lahendusena pakuti välja osta 2 komplekti uuema tüübi saalesid ning siis sealt 2x180° soonega saalet kokku kompunnida. 

Võtsin siis meile tuntud neti poed lahti ning hakkasin tootevalikut koodide järgi järjest guugeldama. Peale põhjalikku pildituvastust jõudsin järeldusele, et GLYCO H948 on 360° õlisoonega ning kõiketakka oli võimalik soetada ka ülemõõdus. Seega ma ei tea, miks levib jutt(või levis), et varasemaid ülemõõdus saalesid pole saada.

 

Kepsusaalega on lihtsam, nendega pole aastatega meile olulisi muudatusi sisse viidud.

IMG_1358.JPG.df866d61ee65877c1e6fd2b0b6f1cb26.JPG

 

Simmeri puks:

 

E30zonest võetud joonise järgi tehtud. Toorikuks saab edukalt kasutada M50/52 varuosa koodiga 11211726449. Sellel on juba olemasolev hea simmeri pind.

Treial: iša.

 

toorik.jpg.57d3bed813aed12bf14dcf24d98a58c0.jpgIMG_1309.JPG.a33d2a861ff382d8efbd0fbe1e6e1c9f.JPG

 

Siit edasi kerge flow mootori ehitusest. 

 

Kuna terve ehituse aeg oli kogu aeg ilgelt kiire, siis ei saanud kõiki asju päris nii nagu oleks tahtnud. Haige kui kiiresti võib aeg nokitsedes lennata.

Samuti ei ole üldse meeldiv, eriti veel R6 ning tihtipeale üksinda, remontida ilma vastava pukita. 

 

upp1.JPG.531a39008831dd517cee09ec2f8d3399.JPGUK-st telltiud plastigauge. Kiire viis enamvähem aimu saada, mis seis saalede vahel on.upp2.JPG.7c48250afba5643c30bbf861be16fb92.JPGupp3.JPG.140e049b9eafa58974c8ff6ca3e2dfa0.JPGupp4.JPG.a53930053d4d1af687acdd35290996ad.JPGSilindrid said hujoobinhooniga üle käidudupp6.JPG.973ffa8e03a4f4ef95a0e52d0306f57e.JPG

 

Kuna juba stock 2.5sega käis kolb õrnalt pähe(tõenäoliselt tänaseks juba liialt lihvitud kaane tõttu), siis seekord sai see üle mõõdetud. Enampavähempa sinna ~1mm kanti jääb. Pole aimugi, mis see stock mootoril normaalne oleks. Ehk päästis see, et 2.8 pöörlev osa on 0.5 madalamal kui näiteks stock 2.5sel. Samas olen kuulnud ning tundub vahest ka loogiline ,et ETA plokk on ise ka 0.5 madalamal enda pöörleva sisu poolest. Paraku unustasin täielikult seda kõrgust üle mõõta. Laseb asjal veits sisse töötada ning ehk saab siis juba endoskoobiga uuesti uurida.

Klappide kliirents sai ka üle kaetud- ruumi küll ja veel.

upp7.JPG.9c303cb72dab439c3bdea3fe29cee1f1.JPG
upp8.JPG.a1c88dc45169a1132a113905b4ecf5ba.JPGupp9.JPG.9e5cee42ed30025bbe0d5578f7f0e04d.JPG

 

Tänaseks on mootor nüüd nii kaugel ning tuleb vaikselt hakata autoni toimetama. Nipetnäpet veel tahaks veel mootori juures asju muuta, nagu nt õlipumba rihmaratas. 

Samuti tundus silma järgi vaadates, et ÜSS märk läheb väntvõllil veits mööda. Märgil olles on kolb juba hakanud alla minema.

 

edit(paar tuhat kilti hiljem): Kindlasti tuleb korralikult üle kontrollida väntvõlli suure poldi seib. Kui rant liiga järsk jätta, puutub seib väntvõlliga kokku ning selle tulemusel ei pingutata hammasrihmaratast korralikult ära millest hakkab otsaratas kolisema ning self destructib.

 

1749059509_up1(1).jpg.6777ca73587c1e3aa6d2901c2af5b904.jpg2075034645_up1(2).jpg.da78d14b3e53aabec67ae465e853d847.jpg1382520274_up1(3).jpg.d821bf044dd05b3b1980e30bca2464d3.jpg1850171738_up1(5).jpg.cff676b44c4e24b56c4418ce1c1f2e67.jpg

Muudetud , muutis Max.
info lisamine.

comment_131692

Tubli ettevõtmine, mootoripukki soovitan investeerida.Hulga mugavam töötada mootori kallal ning transport on lihtsam, lisaks võtab garaazis vähemruumi.Ise ostsin Tööriista Marketis mingi hiina käraka ja m52 mootoreid on kenasti hoidnud.

Arvata on, et see pole su viimane mootori ehitus :)

Muudetud , muutis sass

  • Autor
comment_131694

@sass Sai isegi puki sebimisega tegeldud, aga siis jäi see soiku ning hiljem karistaski juba oma varasem tegemata töö. Mõtlesin ka lasta kiiresti midagi kokku keevitada, aga ei tahtnud teiste aega sellega raisata ning nii ma end karistasin :D Järgmine kord kindlasti abivahenditega.

 

@Margo Kuule see jäigi mõõtmata, mis on totaalselt ajapuuduse tõttu, sest mõtted on ainult järgmiste sammude peal. Algul ei tahtnud üldse nii kaugele seda lõikust lasta, aga muud moodi ei olnud paraku võimalik. Need kolvid netipildil läksid kasutusse turbomootorisse. Samamoodi sõrmepesadesse sisse mindud - pildilt vaadates äkki on mul natuke õhem. Kogu seda sõrmepesa toestab veel see seeliku osa, mis minema sai lastud, et ega ta nii mõeldud ei ole jah. Ega õpibki alles siis, kui kuskil tükid taga 😂.

Muudetud , muutis Max.

  • Autor
comment_131703

Mafi osas ma milleri poole tonnist kitti ei mõtle. On ka võimalikud custom lahendused, aga need võivad kohati kokkuvõttes sama kalliks minna kui ms paigaldus. See MS võib nii mõeldes kiireminigi tulla kui plaanitud, aga siis peab hakkama kõva kodutööd tegema, asju varuma, tegijat otsima jne. 

Vahepeal peab elu ka elama ja tööl käima :D 

  • Autor
comment_131744

Olen ka kunagi Markusega sellest teemast rääkind. Ta ütles, et tal on seadistamiseks tehnika olemas. Aga kuna minust asub ta üsna kaugel, siis otsisin kedagi lähemalt. 

 

Praegu võtsin ühendust Raimoga Rebellionestoniast ning pakkus segu kontrollimist widebandiga ning siis vastavate seadistuste tegemist. Samuti varianti kasutada piggybacki afm-st loobumiseks. 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.