Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
Max.

318i kupee '89 - Max

Soovitatud postitused

Heihei, juhtus kätte punane litsilõks. Tehasest lahkus 1989 silmatorgates lasso katuseluugiga ning istmesoendustega. Alustanud on auto oma teekonda Soomes ning Eestis olen esimene numbritega omanik. Põhi väidetavalt keevitatud, samuti on saanud ka 2009 a. üsna algaja näppus valminud värvitöö. Veermikule annab tööd vana M40, mis on oma elus tiksu perioodi saavutanud. Tehtud töödest ka niipalju, et taha on veetud vask piduritorud, uus summutijooks, minu poolt vahetatud radikas ning esimesed piduriklotsid. 

Sõitmist segavaid faktoreid on ka. Kolks esimeses püstakus(hiljuti on vahetatud tugilaager, kuid kolks on siiski alles jäänud). Taga sillas samuti veo rakendumisel tekkiv kolks.

Üritasin püstakut ka juba ette võtta kuid ei õnnestunud seda alt saada ning ladusin sama lollilt tagasi kokku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Maru koledalt sööb rehve seestpoolt.

4.JPG

Probleemsemad kohad kere tagaosas.

5.JPG

Tekkis küsimus, et mis jupiga siin täpsemalt tegu on, näeb üsna nutune välja.

7.JPG

Siit paistab esimene makse riigile

8.JPG

9.JPG

10uus.jpg

11.JPG

Sai siis soetatud uus-vana radikas kasutajalt Tenzki. Tuli välja ,et pole kyll päris see mis peaks sobima, aga pookisin selle külge ning ei saa moto tempe enam normaalseks. Nimelt maanteel on nagu pisut jahe ning kohapeal seistes kipub keema minema. Kas õhk sees või puuduva tuulekoja pärast? Läbi radika õhutusnipli sai õhutatud küll, kuid mootori juures olev polt on kinni mis kinni. Ehk kellelgi ideid?

12.JPG

Mis konksud need on?

13.JPG14.JPG15.JPG

 

Muudetud , muutis Max.
  • Meeldib 3

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

 Alusta ehk tuulekoja lisamisest, aitab päris kõvasti juurde. lex'il oli vist müügis kunagi.

Õhk sees veel võibolla ja ventika sidur võib olla küpse.

 

Muudetud , muutis hondamtx

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

See pragunenud kummijunn, mida pagasnikus näed, on tagumiste amortide puksid/tugilaagrid. Üsna osav ja lihtne vahetus. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tänase hommiku üllatus oli lekkiv trummlisilinder. Mis seal ikka kähku poodi ning uus silinder koos vedrute remontkomplektiga pihku, kuna lahti võttes murdus üks ära.

Ning pagassist leidsin veel varuosi, mis vist ei ole küll kõik selle auto omad. Tihendi leidsin realoem-st üles, simmeas nissani oma? Kuid mis laagriga võiks tegu olla? kas üldse tegu e30 jupiga?putsisdrumm.JPGuussilku.JPGjubinad.JPG

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Konksudega tule rõngad võid mulle ärida kui endal pole tarvis.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mis mul palaval suvepäeval ikka paremat teha, kui toas teemat uuendada. 

Lühikese aja jooksul juhtunud nii palju, et alla jäi metsloom, kes mõlkis ära põlle ning tükeldas stangelisa. Esiotsa sai järgmine päev enamvähem ära lapitud. 

1 rebane.JPG

 

2 rebane.JPG

 

Põhja alll käisin ka ning leidsin käimarist mõlemal pool õlilekke. Mootoripoolt ei saagi nagu aru kust tuleb. Õlijuga on ülesse kaaneni välja. Tagumine käimariotsa leke on ehk mingist simmekast tingitud.

3 leke.JPG

 

Võtsin maha ka küünlad. Ei taha teada ka kui kaua need sõitnud on või miks nad nii sit*d välja näevad. Äkki oli 2 küünlal ka selline valge kirme peal- et millest see olla võib, jahutusvedelik?

 

4 nalikuubis.JPG

 

Täna siis vahetasin ära õhuboksist tuleva õhutoru, mille käigus sain aimu, kui palju liiva mootorist läbi on käinud :( Kas peaks terve kolde maha võtma, et puhtaks saada`?

 

5 liiv.JPG

6 toru.JPG

 

Palgapäev võiks end vähe kiiremini liigutada. Tahaks siiski kogunemisele ka jõuda. Enne seda veel vaja rehvid uued saada. (205/40 R17)

Millest võib tekkida tühikäigu kõikumine? kuskilt lisaõhk või hoopis kulunud nookurid/tõukurid?

Muudetud , muutis Max.
mälu

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Opppa. Need on küll korralikud küünlapoisid ?

Kui lisaõhku kahtlustad siis lase vähe käivitus eetrit sisselaske kõikvõimalike ühenduste ja voolikute peale. Saad kohe aru kas ja kus viga kui on lisaõhk teemaks

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sellel "Motor des Jahres" on hüdrotõukurid. Kui peas probleemid siis väljendub see sellel mootoritüübil tugeva tiksuna ja päris finaalis ei lähe pöörded enam väga üle 4000 rpm. Siis nukk ja hüdrod otsas.

Lainetav tühikäik pigem lisaõhk või kaane taga olev tühikäigumootor tummisemat kraami täis ja tahab läbiloputamist/vahetamist.

Kuidas sinise viskamise/õli kaoga lood on? Tundub et need küünlad selle tõttu näevad nii välja.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

õliga jah nii, et kipub ikka kaotsi minema. kuskil hämaras on naha ja tunda seda vingu ja auru õhus. Sinise tulekut on just hästi märgata käivitamisel. Seda olen lugenud jah, et pöörde ei taha nuka kulumisel minna, kuigi ta mul tiksub võimsalt, siis seda poorde mure pole. Iseasi kui särtsakas see pöörde minek on.

Muudetud , muutis Max.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kes oleks inimene, kes teostaks tollele masinale 2.0 swapi? m20.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
22.6.2016 kell 22:05, Max. ütles:

lekkiv trummlisilinder. Mis seal ikka kähku poodi ning uus silinder koos vedrute remontkomplektiga uussilku.JPG

 

 

Nüüd juba hilja aga normiks on, et selliseid piduri detaile, samuti nagu amorte/vedrusid,  vahetatakse alati paarina.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
44 minutit tagasi, Aaro ütles:

 

 

Nüüd juba hilja aga normiks on, et selliseid piduri detaile, samuti nagu amorte/vedrusid,  vahetatakse alati paarina.

 

mhm, tean. kuna olukord oli kärme ja kohal ka aind 1 siis tegin kriitilisr poole ara. Mõne päikeselise ilmaga vtan ka teise poole ette ning peale seda ka põhjalikuma õhutuse kõikidel piduritel.

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ütlen sulle seda ka, et kui piduriklot saab piduri õli siis see ei kõlba enam kuhukile ja tuleb uued panna.

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mul peaks veel olema terve komplekt tagumisi trummleid, klotsid, silindrid, voolikud etc. Kui huvi saan mõistliku raha eest ära anda, endal läks hoopis ketastega sild alla :) .

 

Kaspar

 

Asjad täiesti uued ja pakendis.

Muudetud , muutis Kassu321
Lisainfot lisasin

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal sai siis tegeldud esimese püstaku kolksuga. Nimelt oli laager valesti pandud, kuna puudu oli seib, mille tulemusel oli laagril amordile kasu 0. Andis neid ikka sarniiri ja rooliotsa koonusest välja saada. Õnneks oli isal olemas vanadest aegadest spets tõmmits.

juuli1.jpg

juuli2.jpg

Sai siis korralikult sisse määritud ja isoleeritud.

juuli3.jpg

Tegin ka omale üllatuse :) klassikaline b25.

juuli4.jpg

Muudetud , muutis Max.
  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nii, tuli kohe isu teemat uuendada.

Lõpuks sain teada(ma loodan), millest tagasillas kostuv kolks olla võis. Tegemist oli siis näiliselt ära kulunud diffri puksiga. Stoori tundub ju lihtne, et võtad selle kuradi diffri endale pihku, tambid või pressid sealt vana puksi välja ning kordad oma sama tegemist tagurpidi uue puksiga. Eelnevalt tegin niipalju kodutööd, et pukse on olemas nii 50mm, 84mm kui ka 84,x mõõdus. Aga kuna poed mõõdu järgi ei müü, siis läksin oma varuosa koodiga sinna ning arvasin, et mis siin ikka valesti saaks minna. Puks käes, mõõduriistad pihku- haha 86mm- okei omast lollusest ei lähe ma poodi tagasi ega kysi teiste mõõtude järgi, kuna teadsin ,et neil muud kaupa nagunii pole ning teisipäevani oodata oleks ka nüri. Nii siis läks päevane putitamine lahti kell 5.

2.jpg

Diffrit üleni ma küll ära ei viitsinud võtta, ega näinud selleks suurt vajadust. Kuuris vedelevate koduste vahenditega on puksi vahetus tegelikult täiesti teostatav.

3.jpg

Kuna puks oligi liiga suur ning kvaliteedilt üldsegi suht pask(ovaalne), isu kiiresti korda saada oli suur, siis sai see treipinki visatud ning hakatud välisseina maha laskma. Kuna mahavõtmis ruumi oli väga vähe ning kvaliteedi pärast seda s**t treida oli, siis ühest kohast ta paberist läkski ning esimene mõte oli, et mahavisatud raha. Aga lootust mitte kaotades, sai ikkagi see veel üle natuke viilitud ning siis sisse pressitud igaksjuhuks koos laagriliimiga- jäi vägagi tihedalt. Aga kuna ta sisse läks ja sinna ilusti jäi, siis ei näinud mõtet jälle uut ostma minna.

13838103_288318311560376_1489715032_o.jpg

Koduste vahenditega pressimine. Pildid tehtud juba pimedas, sorri, et s**t kvall.

4.jpg

Lõpptulemus ju nagu UM-is.

5.jpg

 

Kuna juba varem avastasin, et korraga tuleks ära vahetada ka eemalt paistev lihtne sisemine porikumm poolteljel, siis sai korraga seegi ligi võetud. Lugedes teiste teemasid ning vahest nähes, kuidas neil on õnnestunud mitte sobiv tükk saada, olen mõelnud, et nad on lihtsalt unfortunate people ning minuga seda nagunii kunagi ei juhtu, siis täna sain aru, kui lihtne see tegelikult on. Kell juba 12, olles ise täis motivatsiooni nüüd need viimased asjad kinni keerata ning lõpuks koju sõita purunes äkitsi, avastades, et see kuradi faken porikumm on ka mulle vale antud- parseldatakse ikka igasugust kuradi universaalset s***a. Nimelt võlli ots mille peale ta minema peaks on 55mm, aga ma sain kummi, mille krae on üle 60mm- seega no go. Ja nüüd jäigi asi selle taha seisma- katsun siis lähipäevil selle jama kokku laduda. 

1.jpg

 

Vahepeal sai ka keskluguga tegeldud, ning sain oma arvamusele kinnitust, et keskluku mootorid on tõesti juba ustes olemas ning kaabeldus jalge alla veetud, kuid puudub moodul, mis seda juhiks. Moodul(china) iseenesest olemas, peaks asja puldiga käima saama. Samuti vedasin ka korraga juhipoolsele peeglile soojenduse juhtmed ära. Aga sellest ehk lähemalt, kui see ükspäev kõik tehtud saab.

 

6.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kus kohast see tagadifri puksi mõõdud sul pärit on? Minu teada on nad kõik ühes mõõdus, olenemata TYP168 või TYP188 diffri kaanest.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Olen ise ka selle diffri puksi jamaga kokku puutunud, sain ise ka puksi, mille mõõt oli 1-2mm suurem, kui peaks. Eks see mingi tootjapoolne praak ole. Võtsin samalt tootjalt järgmise puksi ka, ning see oli õiges möödus.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
1 tund tagasi, Aaro ütles:

Kus kohast see tagadifri puksi mõõdud sul pärit on? Minu teada on nad kõik ühes mõõdus, olenemata TYP168 või TYP188 diffri kaanest.

 

Võtsin realoem-st koodi ning lükkasin näiteks ladu24.ee-sse

https://www.ladu24.ee/varuosad/0/,,,,33171135242#gsc.tab=0

 

Nagu näha on mõne tootja välisläbibmõõt 50mm(tundub üldsegi ebaloogiline), febi bilsteinil 84,5. Sarnaseid andmeid leiab ntks ka alvadist. Tuttav helistas mulle ning ütles, et tema leidis veel seal neid .x mõõte kuskilt.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Väga huvitav. Ütleme siis nii, et tehasest on difri kaan tulnud ühe augu mõõduga aga järeltootjad on puksi teinud selles mõõdus mis neile meeldib. Järjekordne näide, et tuleb eelistada A osasid.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Puksid ei sobi, odavad rooliotsad söövad velgi, lõdvikud lagunevad turbokiirusel, kereosad ei passi kuidagi külge - huvitav, mis veel b-grupi asjadega juhtuda võib? :D

 

Ebameeldiv muidugi, aga mina oleks selle puksi poodi tagasi viinud, sellist nussi küll pole vaja näha.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ju siis tuleb gruppe veel juurde teha. Täpselt nagu elektroonikaseadmetel on see enegiatarbe ja tõhususe protsent.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Auto taas ratastel. Paps oli suureks üllatuseks asja ise tagasi kokku pannud :D ju nostalgitses. Kummiluti sai ka poolteljele õige -riiuli vahel oli see hoopis Alfa Romeo sildi all. Selleks korraks saaga läbi. Võiks nüüd öelda, et veermikuga selleks aastaks rahul. Järgmine step on neetud bensiinipaak.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Diffripuksi vahe on tegelt E36 Compactil ja E30-l. Enamus varuosapoed lihtsalt omavahel analoogid kokku tõstnud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus