Hüppa postitusse
Postitatud
comment_100076

Teen ka ajaviiteks teema autost, et veidi "päevikut" pidada.

Sai mõnda aega tagasi ksf Kristo käest ostetud pre-FL 325e sedaan. Ostuotsusele aitas oluliselt kaasa korralik nahksisu, kõva kere ning üsna originaalilähedane seisukord.

Hetkel on auto garaazis talveunes ja külmal ajal ilmselt palju seda ei näpi, hetkel muud kiire loomuga asjad käsil. Kevade poole, ilmade soojenedes tuleb kindlasti nokitsema hakata. Esimese asjana tahan selgeks mõelda, mis saab kerest/värvimistöödest, kuna kooruv lakk esitiival ja täpiline esipõll jätab autost natuke nigela mulje, lisaks on veel väiksemaid ja mitte nii silmapaistvaid miinuseid.

Kõige suuremat koini olen siiani saanud näha spidomeetriga. Alguses ei töötanud ja kahtlus oli, et juhe tšuktsib difri juures, kuna spido oli kadunud pärast difrivahetust. Mõõtsin ja toimetasin, liigutasin juhtmeid, kuid tulemust ei olnud. Proovisin ka teist andurit, ei midagi. Kelladeplokki sisse vaadates sain spidomeetri mingiks hetkeks tööle, kuid nüüd jälle poolenisti kadunud. Maanteel hakkab kiirust näitama, kuid näitab vähe, ütleks et alustab ~20-st ja tunniajase sõiduga ehk suudab näidata 90-100ga sõites maksimum 80, kuid näit kõigub ja väiksematel kiirustel ei näita praktiliselt midagi. Signaal oleks nagu ülikatkendlik, aga kust see lonkab, ei oska aru saada. Vist ikkagi juhtmest, sest teise plokiga oli sama tulemus. Mul on üks plokk veel, kuid sellel ei kõssa spidomeeter üldse midagi. Hea meelega kontrolliks oma plokid mõnel teisel autol üle, siis saaks vähemalt midagi välistada.

Vajalikematest juppidest oleks vaja leida korras ekraaniga 6-nupuline "kompuuter", praegusel on ekraan loojas. Elektrilise antenni releed samuti tarvis, et asi toimetama saada, ilmselt külastan selle murega elektroonikapoodi kui kellelgi seda kasutult seismas ei ole ja maha ärida ei taha.

 

Pildid küll kehvad ja telefonist, kuid kuna fotomaterjal pidavat ütlema rohkem, kui 1000 sõna, lingin need ikkagi siia üles:

DSC_0011.JPGDSC_0016.JPGDSC_0017.JPGDSC_0021.JPG

Muudetud , muutis kurikristjan

  • Vastuseid 98
  • Vaatamisi 10tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • kurikristjan
    kurikristjan

    Vahepeal on midagi isegi juhtunud... Kuna ma väga palju pilte ei tee, siis pole neid väga näidata ka, aga midagi ikka.  Kaua ootasin ühte uut esitiiba, neid ei saanud ka samasuguseid, esimesena k

  • kurikristjan
    kurikristjan

    Uus koodipulk on peal, esialgu tundub kõik toimivat. Kiitus Markusele! Leige mootoriga pikem käivitus on endiselt teemaks, pole nagu otseselt seda maetud koera jahtinud enam eriti, aga närib ikka

  • kurikristjan
    kurikristjan

    Täna liikus masin üle pika aja ca 25 km, seda küll treileril. Läks siis lõpuks keevitaja juurde, mida on tulnud kaua oodata.   Vahepeal ostnud pudi-padi ka ja palju veel vaja osta. Sellest h

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_101582

Käisin täna garaazis sügelemas. Panin pistikujutuga veidi pange, tegelikult on ikkagi sama asi ju, doh. Igatahes makk töötab ja heli on üsna asjalik. Võimu olemasolu muidugi ei kontrollinud, pimedaks läks, arvan ikkagi, et pole.

Auto krapsas ka kohe käima, sõita muidugi ei saanud. Muretsema paneb, et garaaz niiskevõitu, samas ilm on ka vastav. Ventilatsiooni siiski tuleks parendada.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_103893

Vahepeal on tekkinud mõned küsimused teadjameestele.

Nimelt on autol esivõre, peeglid ja esiklaasi allservas õhuvõtuavade katted suht kehva väljanägemisega ja halli karva. Kuidas oleks mõistlik taastada võrede normaalne olukord ja sama peeglite kohta? Mingi värv või keemia?

Tuttav pakkus võrede jaoks mingisugust vinüülvärvi, mis pidi plastikusse imenduma ja sealt mitte eemalduma. Kas kellelgi on kogemusi niisuguse produktiga?

 

Talv on jõudnud niikaugele, et tuleb hakata autot sõitma sättima. Suur sula loodetavasti ei ole enam kaugel. Lähipäevil soetan ära rihmad, veepumba, määrdeained, filtrid. Tegema peaks ka väikese originaalosade tellimuse.:rolleyes:

comment_103899

Mina suvel leidsin garaazist kunagi statoilist ostetud musta mõgina, mida lapiga plast detailidele peale kanda. Meenutab nagu vaha aga on paksem ja musta värvi. Kenasti sisse hõõruda ja jääb üllatavalt värske tulem. Enne suvist kokkutulekut tegin samuti õhutusrestid, peeglid ja tagumise numbrialuse sellega mustaks. Peale mitmeid pesusid maha veel ei tulnud.

Võin muidugi eksida aga mälu järgi oli selline toode:

101836.jpg

  • Autor
comment_103968

Eks tuleb proovida, mis see teeb. Kui ei tee, siis värv teeb...

 

Kuna ilmad on hetkel suht söödavad ja teed kuivad, sai suure isu rahuldamiseks auto välja aetud ning ülevaatusel proovile pandud. Oma rumalusest sain muidugi hüüumärgid kirja tulekustuti ja ohukolmnurga eest ning vale läbisõidu, kuigi ütlesin, et kellade plokk on hetkel asendusjupp ja näitasin pagasiruumist õige ette. "Läks meelest ära", no heakene küll. Oleks pidanud õige ploki ennem ikka peale keerama, aga kurat sellega, järgmisel korral lähen juba vana läbisõiduga. Midagi halba neil öelda ei olnud, auto heas korras, aga vahepeal saan maikuus tsikliga sinna minna, kus on jälle 10 asja valesti, nagu eelmisel aastal. Ma ei tea ühtegi kohalikku tsiklivenda, kelle ratta kallal ei ole ülevaatajatel olnud põhjust virisemiseks. :D

 

Ära said tellitud rihmakomplekt, veepump, nukkvõlli otsa simmer, filtrid, küünlad. Vist saab järgmisel nädalal hooldusõhtuid tegema hakata.

 

Spidomeetri veaks osutus lõppude lõpuks ikkagi andur. Klappisin täna talvega kokku ostetud kaubast parima võimaliku spidoploki kokku (tervete radadega trükiplaat, korralikud oranzid pirnikatted jne JA jätsin sinna 5000 rpm tahhomeetri! ;) ), uurisin ja puurisin neid juhtmeid ning kui andurid sügisel testri ja plekitükiga kontrollides mõlemad katkestasid, siis täna ei katkestanud kumbki andur, mis mul on. Seega otsin uut, või tuleb tõesti raha maksta ja tellida uhiuus osa.

Muudetud , muutis kurikristjan
Lisainfo spidomeetri kohta.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_104337

Muret tekitas suur maanteekulu (10+) ja ebastabiilne tühikäik.

Vahetasin tühikäigumootori. Uuel sai voolu muretult kruvist paika reguleerida ja soojalt tühikäik hea. Peale sai ka uus õhufilter ja küünlad, nurrub nagu siidi. Poolsoojalt veidi kõigub, vast ei ole häda, ilmselt siis rikastusreziimis ongi nii.

 

Otsustasin ka originaaldifri tagasi panna, kui sinnamaale jõuan, siis peaks olema 5+.

 

Rihmad jms hooldekaup on kohal, uueks nädalaks peaks tööd jaguma. Karteri tihend ja veovõlli simmer ka vaja vahetada. Kas saan õigesti aru, et punase sildi korral käib käigukasti ATF?

Muudetud , muutis kurikristjan

comment_104341

Punane silt ja tavalise välise kuuskantpeaga õlipunnid viitavad jah, et tehases täideti see kast ATF-iga. Sisekuuskandiga, rohelise sildi või ilma sildita kastid võtavad GL-4 süntõli.

A no ühele ulguvale 5-käigulisele Lada kastile panin TAP-i sisse, kui käike välja pilduma hakkas, viisin Bollverki remonti. Tehti ilusti korda, üleandmisel öeldi et tore, et enne ikka neile tõin kui päris banaanikoori sisse pressima oleks hakanud :)

  • Autor
comment_104349

Punnid on jah tavalise võtmega keeratavad. Kui kaupa tellisin, siis öeldi ka, et pakub mitut asja ja ronigu ma auto alla silti vaatama enne, kui õli järele tulemas olen.

Käigukasti otsa veovõlli simmerit ei taibanud osta, kui asju tellisin, kuigi teadsin, et vaja. Teab keegi selle mõõte, ehk saan kohalikust laagripoest sinna midagi? Või on spetsiifiline?

Muudetud , muutis kurikristjan

  • Autor
comment_104466

Hooajaks valmistumine on täies hoos, võtaks siis nädala ponnistused kokku. Ma tean, et olen s**t fotograaf ning et mul ei ole fotokatki, aga ma vähemalt üritan.:beer:

 

Spidomeetri sain tööle, juhhei! Esialgse spido pidin ka ikkagi ära vahetama. "Uue" odonäit klappis enam-vähem sellega, mis võiks olla reaalne, kuna autol on juba Saksas spido vahetatud ja vastav kanne hooldusraamatus. Seega edasised tööd lähevad "uue" näiduga kirja ja edaspidi pean selle järgi ka arvestust.

Küünlad ja õhufilter leidsid oma kohad esimestena.

 

Originaaldiferentsiaal tagasi ja uus õli - tehtud! Pöörded kukkusid tugevalt. Sõita on ka kuidagi sujuvam.

DSC_0021.thumb.JPG.a057c29bff74e18c5800a

 

Käigukasti kallal käisin ka, õli vahetamas. Välja tulnu oli ilus punane, aga kui uus, siis uus. Tõstevõtted veidi redneckilikud, töö juures ei ole kanalit ega tõstukit. Pealekukkumist turvas kolleeg, kes oma G-mersut ka töö juures putitab. Simmer jäi vahetamata veel, kuna ei tahtnud vaevu auto alla mahtudes hakata kardaani ja summutiga nussima ja mul on nagunii ühe teise asja pärast vaja kanali peale minna. Auto on kasimata. :mellow:

DSC_0029.thumb.JPG.cea194a308a59990c0ca2

 

Auto puhtaks pestud, oli järg rihmaservise juures. Kulus 6 tundi, aga et tegin seda esmakordselt ning osa ajast kulus mulisemisele ja tööriistade otsimisele, siis tegelikult pole see pooltki nii aeganõudev. :) Läks uus rihm, rullik, veepump, nukkvõlli otsatihend. Jahutusvedelik muidugi ka.

DSC_0031.thumb.JPG.9e71c37d3c9c6c70ea420

 

 

Kui juppe ostsin, jätsin jagaja jupid meelega tellimata, sest tahtsin seisukorra ennem rihma vahetades ära näha ja vahetus on niikuinii vaid 10 minuti töö. Otsustasin uue hankida, järgmise palga aeg tellin ära.

Nüüd on jäänud siis veel karteripõhja tihend koos õlivahetusega ning käigukasti otsasimmer. Asjad on olemas, tuleb vaid sobivat päeva oodata, et kanalile saada ja asi ette võtta.

Kui tehnilisega vajalik ring peal, siis saab hakata ehk ka ilupoolega tegelema. :rolleyes:

comment_104635

A ma nägin selle masina eile ära :D Aastakäigu kohta ikka liiga sile (tekitab liialt kadedust), väga hea leid ja tore et omanik kavatseb ikka algupärasena seda hoida. Salong on eriti maasikas, istmed on väga kenasti üle tehtud nahaga, polstrid-plastikud-armatuur kulumata ja sirged-terved. Mõnus :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_105002

Vaatamata siledusele (suhteline mõiste - ise ma ei näe oma asju kunagi piisavalt headena) tundub, et sügisel tuleb autot veidi laiali võtta, et tegeleda probleemsete kohtadega, mida nüüdseks siit-sealt ikka leitud ning mida ei tahaks käest ära lasta, siiamaani tundub asi olevat veel mõistlike kulutustega päästetav. :) Samas tõesti, 30 aastat vanal autol veidi roostet leida ei tohiks nagu eriline ime olla. :D Praegu on auto välimus minu jaoks piisavalt häiriv, et pikemasse plaani ülevärv ikkagi sisse kirjutada. Tiiva alumised otsad võtan ilmselt juba suvel ette, kuna seis pole kuigi jube ja töö lihtne. Ehk kui midagi positiivsele hindele teha õnnestub, tuleb julgust juurde, olen küll tatikast peale tehnikainimene olnud ja keevitamine on osa mu igapäevatööst, aga autokere pole veel keevitanud. Õnneks olen talvel tegelenud eneseharimisega selles valdkonnas. :)

 

Tiivapealsed suunakad on 100% omalooming sellel autol, võtsin mõlemad korra küljest ja õnneks augustatud kohad ei näita mädanemise märke. Üks tuli on vaja uus hankida, kuna kõrv murdunud.

 

Tagumise konksu tahaks ära võtta küljest, aga tundub, et siis on õigeid stangekinnitusi vaja. Konksuga kaasneb iseenesest mõistetavalt ka kerge juhtmeporr, aga tundub, et kõik on korda tehtav. Kui kellelgi on neid stangekinnitusi pakkuda, siis paluks edasine info PS-i. :)

 

DSC_0044.JPG

 

Milleks see pistik on?

DSC_0043.JPG

 

Uus embleem, kaitsmekarbi kaas ja diagnostikapistiku kate. Tänud, eix!

 

DSC_0042.JPG

 

DSC_0040.JPG

 

DSC_0041.JPG

 

Mõned päevad auto nüüd seisab, teen väikse tööreisi Saaremaale. Auto jätan ilmselt tööjuurde, seal aias kaamerate all on masin veidi rohkem kaitstud, kui kortermaja ees. Meil liiguvad siin vargad ringi, alles hiljuti tehti kesklinnas mitu autot kergemaks, no ja muidugi parkimisgeeniused ka liikvel. :)

 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_106216

Vahepeal sain aega aknaliistude vahetamiseks. Kooli kokkutuleku arvelt, mis läks meelest ära...

DSC_0098.JPG

 

Alla said ka uued rehvid, mõõdus 205/55 R15, nagu kohane. Sailun tootjaks :D ja 156 € jooks Tallinnast. Tundub söödav ja auto käitub ka veidi pehmemalt meie aukikel tänavail. Paraku foorumis odavate uute rehvide pakkujad võivad s***a süüa soodsate hindadega 50€ tükist Nankangi eest, kui reifendirektis isegi oli tol hetkel konkreetne toode odavam.

 

Praeguseks juba üle 3000 km sõidetud, siiani ei ole viga. Siiski tuleks leida see pime aeg reguleerimaks parem lähituli vasakuga samale kõrgusele. uued rehvid all, läheb auto ka sillastendi, kuna sõi usinalt esirehvi sisekülgesid. :S

Muudetud , muutis kurikristjan

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.