Hüppa postitusse

Edetabel

Populaarne sisu

Näitan sisu kõrgeima reputatsiooniga alates 12.10.2011 kõikidest kohtadest

  1. Auto nüüdseks sõiduvalmis! Ülevaatus 4 aastaks tehtud ja uued numbrid käes. Esimene E30 Eestis, mis vastas nõuetele,aga kindlasti ei jää viimaseks!!
  2. Kuna pikemalt olen põdenud vanakooli BMW haigust, siis see on jõudnud areneda nii kaugele, et koju veeres üks E30 M3. Nüüdseks auto arvel, kevadel võib liikluses kohata, nii et otsustasin masinast ning tegemistest väheke pajatada. Auto ajaloost natukene - väljalaske aasta 1990, esmane registreerimine 1991, 1995. aastal exporditi Jaapanisse ning nüüd ringiga tagasi jõudnud Euroopasse. Tehasest väljunud Diamantschwarz Metallic kattega, S14B23 lõpuaasta süda, millel 158Kw jõudu. Lisade nimekiri e30 kohta isegi küllaltki rikkalik, on näha, et esimene omanik enda tengelpunga kinnisena hoidnud ei ole. VIN LIST – M3 VIN info Type AK05 Model M3 - EUR Development Code E30 Chassis LIM Steering LL Doors 2 Engine S14 Displacement 2.30 Power 158 Drivetrain HECK Transmission MECH Color Diamantschwarz Metallic - 181 Upholstery Silber Leder - 0292 Production Plant MUNICH Production Date 1990-11-20 Options 289 Lt/alloy Wheels 7-spoke Styling Lm Raeder/7-speichenstyling 401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch 410 Window Lifts, Electric At Front Fensterheber, Elektrisch Vorn 415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung 510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht 535 Elektronische Temperaturregelu Elektronische Temperaturregelu 540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung 551 On-board Computer Ii W Remote Control Bordcomputer Ii Mit Fernbedienung 655 Bmw Bavaria C Business Bmw Bavaria C Business 675 Bmw Sound System Bmw Sound System 681 Dachantenne Dachantenne 690 Cassette Holder Cassettenhalterung 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 932 Winterreifen Zusaetzlich Winterreifen Zusaetzlich Eestisse jõudes hakkas seik peale kohe esmase registreerimisega, kus ühe käiguga asju aetud ei saanud. Kohalikele autovõluritele osutus probleemseks selgitada välja auto väljalaske aasta ning kas tehasest välja veerenud vasaku- või parempoolse rooliga. Lisaks ei meeldinud neile MOMO sportrool ning lähituledel puuduvad „HC“ tähised. Sai tagasi garaaži sõidutatud, et jääda ootama nende poolset kõnet selle kohta, et tehtud päringu paberimajandus on nendeni jõudnud. Ootamise käigus sai likvideeritud ka teised probleemid, ehk vahetatud tuled ning külge pandud tehase M-tech 1 baranka. Teistkordsel külastusel üllatusi ei tulnud, tuli vaid kukrut tühjendada ning vastu sain rohelise paberinässaka ning natukene plekki. Autost endast siis lähemalt – üldmulje hea, esineb minimaalsel määral pindmist roostet, tõusva päikese maal on likvideeritud mõned tehases küljes olnud lisad, kuid suurem osa autot on säilinud originaalsena. Põhjaliku ülevaatuse käigus sai välja toodud kõik pisemadki vead, mis vajavad tegemist – M3 TO-DO: Tagaakna alumine äär/liist üle vaadata (TEHTUD) Tagumisel paremal tulekattel väike tükk puudu Varuratta poldikate puudu (OLEMAS) Roolialune kate vahetada (OLEMAS) Keskkonsooli mõlemad osad üle vaadata (TEHTUD) Tagumise jalamati kinnitus puudu Istmete mehhanismid puhastada/õlitada Akna katkestuslüliti kulunud Kliimapaneeli raam kulunud (OLEMAS) Kindalaeka rihmad üle vaadata (TEHTUD) Checkpaneeli katte liim väsinud Juhi poolse tweeteri kate kinnitada Kliima nupp kulunud Käigukasti hoovastik üle vaadata Tuleregull korda (OLEMAS) Armatuuri ja klaasi vaheline tihendi üks ots lahti Parem poolne uksehing kulunud Esimene märk kulunud(TELLITUD) Tagumised piilarikatte nurgad kinni Kõlarid taga Bavaria C Business makk sisse.(OLEMAS) Tagumine aknalaua plekk Parem poolne tagumine istmekate üle käia Lukud määrida Hinged määrida Kapoti tuulelukk vahetada (TEHTUD) Kapoti amort vahetada (TEHTUD) Sigari süütaja nupp kulunud.(OLEMAS) Tag. klaasi soojenduse nupp kulunud Ohutulede lüliti kulunud.(OLEMAS) Lõpupütt mitte originaal, vahetada. Tagumine tuhatoos kulunud (OLEMAS) Tagaluugi juhtmed korrastada (TEHTUD) Pagassi valgustus ei tööta (TEHTUD) Katuseluuk reguleerida Tagumise NRi alune plastik puudu. (TEHTUD) Uksepolstrid puhtaks Kaitsmekarbi kaas vahetada. (TEHTUD) Püsika mootor (OLEMAS) Küünlajuhtme katted puudu. (TEHTUD) KKK värvida? Esituled.(VAHETATUD) Õhulugeja juhe parandatud Tulekatte kinnitused puudu.(TEHTUD) Esitule pirnikate vahetada.(TEHTUD) Amordipoldi kate kole Esitule pesurid (OLEMAS) Juhiistme vasak külgtugi värvida Küünlajuhtmed valed Mootor toimetab hästi, profülaktika mõttes hooldada, kuigi tundub, et seda on alles tehtud. Lisaks peaks peale „tagumiku tunnetuse“ ka üle uurima sillad. Nii positiivne, kui ka mõnes mõttes negatiivne on see, et terve põhi ja sillad tehtud üle mastiksiga. Tulevikust – hakata tegelema leitud vigadega... Ennekõike mõned häirivamad/suuremad asjad, kuid üritaks jõuda sinnamaale, et isegi puuduv jalamati kinnitus likvideeritud. Loomulikult, kui kellelgi üle vajaminevaid juppe, siis võib julgelt pakkuda. (Näiteks tuleregull, püsikas, 100% korralikud salongiosad jne)
  3. Baltikumi Parim on põhimõtteliselt valmis!!! Paigaldada veel kojamehed, tulede tagused katted ja nipet näpet veel. Lähiajal sillaregulli ja sis jääb ainult kevadet oodata.
  4. Uuh. Tuli meelde, et mul teema täitsa soiku jäänud. 2022. Aasta sügisel kui auto talveunne sai pandud tuli meelde, et ma ostust alates tahtnud teha KKK ilusaks. Mõeldud tehtud, KKK tuli maha, hakkasin juba tulesid kustu panema, kui otsustasin kaane alla ka piiluda - kahjuks või õnneks avastasin, et nukkade parim enne hakkab läbi saama. Lõin kapoti kinni, läksin koju ning kuskil nädalakese seedisin, mis peale hakkan. Eeltööd tehes selgus, et varuosade saamine enam kõige lihtsam ja odavam pole, sai otsustatud, et pigem tegeleda kohe suuremalt, kui mõne aasta pärast, mil närvidele ja rahakotile see kindlasti kordades raskem oleks. Võtsin maha mootori, siis vaatasin, et ega muu kapotialune ka kõige kenam pole ning kui juba tegelen, siis võtan ka selle ette. Selline jada jätkus päris mitu kuud, kuniks alles jäi vaid tühi kere ning paari konteineri jagu ajahambusse jäänud juppe. Nüüdseks mootor valmis, mõned detailid veel, mis jooksvalt tähelepanu saanud, põgusalt peale hakanud kere taastamisega. Kuna juttu palju, siis siia ühe postitusega seda kõike kirja panna ei jõua, võin jooksvalt kirjutada sellest, mis kaaskannatajatele huvi pakuks. Carpe diem. 🫡
  5. Enne aastalõppu üks mõttetu update veel. Aasta viimased kuud olid üsna sõidurohked, vähemalt 150km päevas. Keris üsna kiirelt 400000 ette, mis tähendab lisaks huvitavamale odo näidule (enamasti ju kõigil 200 tuhat millegagi see näit )järjekordset õlivahetust. Vahepealne kulu on olnud mõned eelsüüteküünlad ja ära kulus ka ühepoole esimene GSP rattalaager. Veermiku hävimise osas pole midagi imestada, arvestades teede seisukorda. Väikse ümberpaigutuse käigus õnnestus üks tagasihoidlik grupipilt. Head vana lõppu!
  6. 1989 juuni 325i touring. Seisuga 2019 suvi on originaalist säilinud esiklaasi raam, ukseraami, pool katust ja pool põhja. Originaal juppe suht vähe, milleks on esiklaas, ukse lingid ja lukumehanismid, taga tuled ja kojamehe plastikud. Kogu auto ehitatud 8,5 sekundi nõuetele SFI ja FIA järgi. Kere: Kiirenduse 8,5 sekundi nõuetele vastav turvapuur ja "kookon" mis juhi ümber. Ees originaal poolraamid, ülejäänud ehitatud toru peale. Tagumised poolraamid veel säilinud kui kõvasti modifitseeritud. Nina üks suur fiiber detail Peale c-piilarit auto kõik üks fiiber detail ning tagastange eraldi fiiber Uksed originaalid aga kergendatud, taga uste välise pleki asemel fiiber Katuseluuk asendatud fiibriga. Pidurdus vari. Veermik: e39 3.0d käigukast Autokardana eritellimusel tehtud kardaan, ilma vahepukita. Väidetavalt kannatab kuni 3500nm Ees säilinud originaal sillatala kinnitused kuni sarniiri pesani, ülejäänud sillatala torust. Originaal võimuta roolilatt Ise tehtud esi õõtsad, cr-mo materjalist. BC coilid, 51mm püstakud, e46 3.0d suured pidurid, e36 rummud. Taga sild e39 3.0d alt. Sillatala modifitseeritud, õõtsad ise tehtud ning silla kinemaatikat ka natuke modifitseeritud. type 210 2,81 ülekandega differ, 3.0d originaal pooltejled, 3.0d pidurid. Usa päritolu miskid popimad kiirenduseks mõeldud coilid, Strange Engineering tootja omad. Samuti Usa päritolu Weld Wheel toodetud 10" lai 15" üli kerged veljed. Dragi slikid, 11,5" laia kontakt pinnaga. Mootor: M50b25 baasil ehitatud, ca 2,9L turbokas 2,8 väntvõll sepiskeps 85mm sepiskolb Vända liini tugevdus plaat + ARP raami poldid. teras rõngastega kaane tihend modifitseeritud arp kaane poldid kaas tehtud Windorfis 2x sisselaske nukad, orig tõukurid ning klapivedrud Turbobanditi TB80 Bazooka turbo, 80mm külmapoole tiivikuga 2x replica wastegated 4" suht lühike otsetoru. s54 ITB'd ja ise tethud sisselaske flants + pleenum. Topelt pihustid per silinder. Ise tehtud õlifiltri adapter plaat ja m60b40 õlifiltri jalg. Väike shot nitrot, turbo äratamiseks. Mootor tarbib puhast etanooli, mida edastavad 1+3 boschi 044 kütuse pumpa. Ise tehtud kogu auto elekter + mootori elekter. Mootorit juhib MaxxEcu aju. Kõik ehitatud oma sõpradega, omas garaasis. Fiibri tööd, värvimine ning mootori "masinatööd" ainult tellitud. Kõik sai alguse sellest, kui tekkis mõte et tehase m20b25 vahetada uuema vastu ning tuli välja et kere oli tegelikult koledasti mäda. Siis jooksvalt tekkis mõte et teha tänavalegaalne turvakaar ning nii see pall veerema läks. Alguses polnud kindlat plaani, mis saab. Kuidagi kogemata jõudis auto ametlikule kiirendusele kus sõitsi 12,2-11,5 aegasi. Kui üks hetk kogematta tuli 9,9 aeg ning siis oli auto saatus määratud. Hetkel parim 402m saavutus on aeg : 9.693 60ft : 1,47 lõppkiirus 229km/h Võistlus kaal 1227kg koos minuga, 53% sellest kaalust esi sillal. Rohkem infot ning pilte facebookis ja instagrammis : Harri's Weldworks. Pildid tegi Airi L
  7. Ahhoi. Baltikumi parim on vahepeal tasapisi komplektsemaks saanud. Mootor käib, suuremosa salongi paigas. Tegemist jagub veel päevadeks, aga vast saab lähimal ajal kokku ära. @Priitv01, mustad numbrid võiks külge saada küll.
  8. Lõpuks auto põhja alt valmis ning mootor käib. Nüüd ootab salong lõpuni kokku panemist ning tööd veel kõvasti teha. See originaaliks tegemine üks suur peavalu. Et kõik tüüblid ja kruvid õige kohapeale panna võtab jubedalt aega. Teine e30 ootab samuti kokku panemist aga seda alles siis kui üks valmis.
  9. Pole vahepeal midagi kirjutanud aga auto 99% valmis. Iga nädal ikka paar tunnikest olen teinud ja need viimased asjad võtavadki tohutu aja. Hetkel otsin kleepse kapoti alla ja ukse vahele. Ainuke jama ,et enamus tootmisest maas. Ukse vahele oleks vaja siis rehvirõhu oma ning kapoti alla värvikoodi oma. Muud kleepsud olemas. Ja eks neid pisi asju ole veel. Seniks aga tuleb kevadet oodata ,et saaks lõpuks mõned tiirud teha ja korralikud pildid.
  10. Ahoi. Sügis on kätte jõudnud ja auto läheb talveks puhkama. Sõidetud sai ca 4700 km kokku. Kaugeim sihtkoht Poola E30 kokkutulek.
  11. Üle pika aja sain auto kokkupanekuga tegeleda. Vahepealne aeg kulus uue garaažihoone ehitamisele. Lõpuks saab asju inimesemoodi teha. Paika sai uus käigukang, hoovastik ja muu sinna juurdekuuluv. Gardaanile värvivärskendus ja uued kuluosad. Järgmisena kuumaplekid ja summuti. Summmuti B-osa ja vajab veel natuke sättimist et hea saaks. Pumbajaam üle käidud ja uue pumbaga paigas. Lootust on, et saab ikka kokku lõpuks!!
  12. Sõber tegi mõned pildid 😎
  13. Autole sai tehtud kerge poleer ja peale kantud keraamiline kate. Nüüd jääb üle ainult kevadet oodata...
  14. Minu auto tõesti
  15. 21 punkti
    Nüüd siis sedaviisi… Esimene nelikveoline E30 Eesti vanasõidukite registris 🙂 Numbrimärgi puhul pandi seeriaid veidi juurde aga mootori töömaht jäi vähemalt õigeks Protseduur läks üllatavalt hõlpsasti ja kellel huvi mustade numbrite taotlemise vastu siis siit leiab kõik info ja abiliste kontaktid: http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopic.php?t=14504 Elagu seeniorid!
  16. 21 punkti
    Nii, ammune plaan sai ellu viidud - nimelt reis üritusele Le Mans Classic 2020, 2021, 2022 on edukalt läbitud. Soovitan soojalt kõigil vanatehnikahuvilistel sellest üritusest osa võtta. Et elu põnevamaks teha sai sinna mindud suurema kaarega läbi Saksamaa, Šveitsi, Liechtensteini, Itaalia. Pärast siis veel Beneluxi maad. 325iX on ideaalne auto Šveitsi mägiteede jaoks - kõrgem kliirens järsemate tõusunurkade jaoks, piisavalt võimsust ja nelikvedu talve või raskemini läbitavate teejuppide jaoks - ehk siis täiesti arusaadav miks neid enamasti seal kandis leidub/leidus. Kokku läbitud ca 6100 km. Keskmine kütusekulu ca 10l/100km (üllatavalt hea tulemus koos katusetelgiga) Tekkinud probleemid: eesmise diferentsiaali vasaku simmerlingi vahelt imbub vaikselt õli ja vasak tagalaager uriseb kergelt. Ehk siis ei midagi "põnevat". Kokkuvõttes oli väga plaanipäraselt kulgenud reis. Vanuriga on sessuhtes lahe, et vaadatakse ikka järgi ja tullakse juttu ajama - isegi siis kui ühist keelt ei leidu :). Eriti tekitas muidugi elevust kombinatsioon koos katusetelgiga. Mõned pildid jutu juurde: Mit freundlichen Grüßen!
  17. 21 punkti
    Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale. Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes iga viienda pidurivajutuse peale vilkuma hakkas, ilma et lampidel endil midagi viga oleks, kadus viimaks peale piduritule lüliti vahetust. Hoolduse ja remondina tehtud talvine töö, et märk maha jääks. LS ca. 265900 * Mootoririhm, rullik (22.01.2021) *Veepump *Abirihmad *Piduri-sidurivedelik *RV õli *Kütusefilter *Õhufilter *Süütepool BOSCH *Piduritule lüliti * Pidurid lahti võetud, puhastatud, liugurid määritud. *Jahutusvedelik *Radiaator *Radiaatori lõdvikud Vahetasin ka ventika visko uue Behri vastu, tuli aga välja et see karbis oma elu juba ära elanud. Panin vana tagasi Miks üldse vahetasin - sest et kunagi ammu ammu sai kusagil Tartu eramurajooni kelleltki, kelle nime ja nägu ma enam meenutada ei suuda, see ostetud ja kui jahutuse osakond sai nüüd niipalju tähelepanu siis mõtsin et noo võiks uue jupi ka tolmust puhtaks puhuda. Saksa keelest niipalju taipan küll et "Oben" kirja järgi hoidsin vähemalt mina seda ilusti Tänane töö, LS 266600 *Õli (LM 10W40), õlifilter. Sel suvel kavas palju sõita sellega, kõik nädalavahetused enamvähem Isegi katuseboks on nüüd olemas et rohkem kraami sisse mahuks kui vajadus tekib.
  18. Põhja alt hakkab vaikselt kokku saama ning lõpuks lükkasin ära teise ruumi ,et juhtmestik paikka panna. Difri uus tagakaane pabertihend ka hakkas juba seistes lekkima . Tellisin uue ja panin imeõhukese kihi hermetsi ka vahele. Nüüd mitu päeva seistes juba ilusti kuiv. Paak sai alla ära ning torud tagant paikka. Koopasse läks originaal paak ka tagasi koos tuulutustorudega. Vahepeal sai lastud katalüsaatori osa liivapritsi puhtaks ning uus tagumine osa tellitud. Kahjuks esimese osa kuumaplekk oli juba nii räbal ,et sellest pidin loobuma. Kuumakindel värv läks peale ,et asi ka ilus ja roostevaba püsiks aastaid. Paari kuu pärast autol 30a juubel ning üritaks selleks ajaks valmis saada. Kui varuosade puudust ei tule siis peaks isegi jõudma ideeliselt valmis. Paar pilti ka tegemistest:
  19. Otsustasime koos vanematega lõpuni viia minu varalahkunud venna - Deini (M10Power) projekti: Masin oli tal juba paar aastat põhimõtteliselt muutumatuna garaazhis seisnud enam-vähem selles seisus mis viimati tema postisuses oli. Võtsin 2019 augustis vähe teadjama sõbra appi, kuna ise seni väga E30-tega tegelenud ei olnud ja hakkasime vaikselt tööle. Deini mõte oli ehitada valmis masin, millel oleks küljes pea kogu lisavarustus, mis eales E30-le peale pandi. Enamus nendest lisadest oli tal õnneks juba kokku ostetud ja korjatud, seega meil rohkem nagu ehitamise rõõm. Siiski- väga palju asju oleme pidanud ka ise juurde muretsema. Nüüdseks on enamus elektsoonikat koos. Hella Black Smoke tuled koos kojameeste ja intensiiviga korras EL-aknatõstukid paigas - Nendega oli suur jama kuna tal olid kõljes vändad ja garaasis vedelesid ka E30- EL-tõstukid, paika ei saanud ja pika pusimise peale tuli välja, et need hoopis Cabrio omad. Lõpuks sai toodud Lätist kupee omad. nüüd siis Cabrio omad üle kui kellegil vaja, ja FL- vändad ka.
  20. Aeg lendab kiiresti, peab vahepeal jälje maha jätma, muidu kaob järg käest. Sillad ja pidurid paigas, ainult vedelikud lisada. Mootori koostamine. Plokk hoonitud, plokikaas Windorfis üle käidud,kõik kuluosad mootoris uued. Mootoriks valmis. Omal kohal. Esituled valmis paigalduseks. Tuleb jälle juppe/vaba aega ootama jääda, aga küll ta kokku saab lõpuks.
  21. Vahepeal jälle mõned aastad mööda läinud aga üht-teist on tehtud ka saanud. Hetkel tundub, et see hooaeg saab sõita ka juba Sisuliselt on jäänud nüüd auto üle kaaluda, arkis ette näidata mootorivahetus ja siis ülevaatusele. Väikseid pisi detaile on ikka teha aga neid saab juba suvel ka teha. Nagu kõlarid jne. Esialgsest plaanist 316 taastada loobusin mingil hetkel. Mootor oli enam-vähem aga sai lahti võetud ning pidin tõdema, et raske leida varuosasid ning läks ka absurdselt kalliks selle mootori kohta. MZ Auto pani vahele M52B28 Kapoti alt on veel vaja korrastada. Tulede katted puudu endiselt, õhulugeja normaalne ehitada, roolivõimu paagi kinnitus veidi eemale tõmmata, et voolikud nii pinges ei oleks jne. Ilmselt värvin kaane triibud ka kere värvi. Kapoti alt muuhulgas sai aku ka pagassi ära veetud, et sealt vähe viisakam välja näeks. Seest ka peaaegu valmis. Kõlarid vaja välja vahetada, tweetrid uste kolmnurkadesse ja plaan jbl bassikas varuratta asemele.
  22. 19 punkti
    Suvi on vahepeal läbi saanud ja ehk leiab nüüd pimedal märjal ajal rohkem aega rullika projekti kallal nokkida. Eelmisest postitusest jätkates, sai auto peale epokrundi matistamist kere liitekohad kõik üle käidud. Liitekohad kõik surusin silikoonipüstoli ja näpuga Teroson seam sealerit täis, et saaks kõik nurgatagused täidetud. Peale liitekohtade nö isoleerimist sai kogu auto ilusti ära kaetud ja sama Teroson tootega kogu auto põhi paksult üle lastud, selleks kasutasin siis eraldi ostetud seam sealer püstolit. Püssiga käisin üle veel omakorda liitekohad paksemalt. Kuna püstol polnud ulme kallis tuubi soojendusega pill, siis tuli olla leidlik ja soojapuguriga pappkarbis tuubid soojaks lasta. Toimis väga edukalt ja probleeme ei esinenud.😃 Tekstuuri tulemusega jäin väga rahule ja tuli selline nagu lootsin. Peale terve põhja üle käimist lasin ainel ilusti nädalakese läbi kuivada, samal ajal pidin lõpliku värvivaliku tegema. Ega valikus palju varjante polnud, kindel oli see et auto jääb siniseks, kuid originaal potisinise asemel otsustasin minna tänapäevasema BMW San Marino Blue peale üle. Esmalt sai värvitud kontuurid ja siis siledad pinnad, jube kehv värvida sellist krobelist pinda, iga nurga alt peab värvi peale saama et läbi kumama ei jääks. Lisaks värvile läks peale ka lakikiht.🤓 Värv ja lakk kuivasid ka mingi aja ja siis sai kere öönsused kõik keregrillis iga nurga alt Dinitrol ML-iga üle ujutatud ja OEM põhjakorgid ette pandud. Vaatepilt on ilus! Lõpuks sain auto keregrillist ära tõsta ja pukkidele seisma panna. Vaja oodata veel mõned silladetailid ja saab auto ratastele.
  23. 19 punkti
    Tere jõudu! Panen üle pika aja taas maha ühe verstaposti. Nimelt sai vaikse nokitsemise tulemusena vanur jällegi normaalsesse sõidukonditsiooni viidud. Ei midagi ulmelist - sai lähenetud mõttega, et pigem teha korda asjad varem kui hiljem, sest katastroofilisi kahjustusi parandama hakata on alati keerulisem. Keretöödega tegeles tutvustamist mitte vajav kasjutaja Eix. Siit ka tema poolt üks kuldne tsitaat: „Üldiselt tõdesin taaskord, et olgu kui tahes sile pealt, siis on roostet ja tegemist ikka kõvasti.“ No ja siis saigi tehtud natuke... ega pealt vaadates suurt midagi nagu muutunud polegi Üritan lisada ka enne ja pärast pilte, et oleks vahva vaadata. Aga asju mille kallal nokitseda leiab alati ja ma arvan, et selline vana auto ei saagi kunagi päris valmis.
  24. Ilusad ilmad vahepeal kohale jõudnud ja väike/suur update ka, siis selle auto kohta. Juuni alguseks oli, siis mootor ilusti laiali võetud ja sai hakatud, kokku seda laduma, esialgse plaani järgi pidid vahetusse minema kett, saaled, selle tööga juurde kuuluvad tihendid ja kapisääre tihendid. Küll, aga klapisääre tihendite vahetuse käigus selgus, et klapid ei pea survet ja sai mootor lõpuni laiali lammutatud ning tehtud, siis mootori kap. remont. Plokk sai õlist jms jamast puhtaks tehtud, silndrid kõik hoonitud ja kaas käis, Tallinnas Janimetis, kus tehti defekteerimine, minimaalne vajalik lihv, survestamine, klapipesade lõikamine, sooveldamine, väljalaske juhtpukside vahetus, uued klapisääre tihendid ja komplekteerimine. Ülejäänud mootor, sai kõik uued tihendid, rõngad, saaled ja simmerid jne ehk, siis kõik sai uute asjadega kokku laotud. Kaasa arvatud, siis ka uued kaane ja kepsu poldid. Lisaks said mõned mootori välisdetailid vähekese värskendust. Väljalaske süsteemist oli mul alles pm ainult pükside osa, aga see oli juba eelneva mootori omaniku poolt kinni keevitatud ja osaliselt katki lõigatud, siis sai see alates kollektorite 4 - 2 ühinemise kohast maha lõigatud ja sealt Y pipega, kuni taha välja uus 2.5 tolline sumbuti tehtud. Alla läks ka siis uus töötav universaalne katalüsaator, keskele üks pütt ja lõpupütt. Masina koos uue mootriga sain käima, alles esmaspäeva (15.07) õhtuks. Esimesed katsed käivitamiseks käisid juba pühapäeval (14.07), aga ei olnud sädet ega kütust. Sellele sai lahendus leitud selle näol, et aju pistikust välja tulev immo juhe sai läbi lõigatud. Peale seda oli kohe säde ja kütus olemas. (Immo oli siis ennem seda juba ajust maha võetud ja proovitud teise masina peal et töötab) Ideaalis tahtsin jõuda masinat ooreks valmis ja ka sinna üritusele jõuda, aga mõned Ööd ja päevad jäid kahjuks puudu sellest eesmärgist. Selle kiirustamise käigus sai natukene nö nurkasid lõigatud. Ehk siis oleks rohkem aega olnud ja poleks sedasi kiirustanud, siis oleks võinud veel kogu ülejäänud poldi majanduse ilusate uute poltide vastu vahetada ja veel veidike iluravi mootori detailidele teha, aga mis seal ikka eks seda jõuab veel ka tulevikus teha. Hetke seisug, ainsad asjad mis jäid vahetamata olid ketitallad, kuna need tundusid praegu veel täitsa heas seisus olevat ja sai otsustatud et teeb seda natukene hiljem. Neljapäeval (25.07), sai tehtud masinale veel mõned nipet näpet asjad ära ja tegin mõneks päevaks kindlustuse peale, et vaadata ja testida seda masinat natukene. Ala et kas tulevad mõned pisivead v lekked vms. Esimese 9km jooksul hakkas, siis termostaadi korpus lekkima ja läks gaasitrossi otsas olev plastik jubin laiali. Termostaadi korpus sai uuesti maha ja peale nüüd enam ei leki, gaasitrossi jubina asendasin hetkel nipukaga aga uus tellitud ning jõuab selle nädala lõpus. Lisaks sellele, lekib ka väljalaske kollektori flants mootori poolt. Hetkel ei kujutagi ette mida sellega teha, eks maha tuleb see nkn võtta, aga kas, siis lasta kontakti pinda kuskil vähe lihvida, veendumaks, et see 100% sirge oleks. Praegu igaljuhul natukeseks kaugemale tööle ära jälle ja tagasi tulles siis plaanis viimased vead kõrvaldada ja autole TÜV ning kinlustus peale ning siis nautida veel seda Eesti suve mis järgi jäänud on. Suured suured tänud, siis ka nendele inimestele kes nii jõu kui nõuga mind selle swapi tegemise ajal aidanud on: @Riho @Toivoku Rauno, Martin, Veiko Ja Ka Rait Lemberile kelle valvsa pilgu all ja näpunäidete põhjal mootori kokku ladusin. Mõni pildike ka, mis sai tehtud telefoniga nii et ärge kvaliteedi kallal norige.
  25. 19 punkti
    Hei. Sõidan ka see hooaeg ringi ja lükkasin mootorivahetust edasi sügisesse. Veljed said uue kuue ning siledad kapslid. Näeb see auto välja siis nüüd nii.
  26. Nüüd nädal aega juhtmeid tehtud ja täna sain lõpuks mati sisse tõsta. Juhtmed tulid kõik üle käia ja keskluku juhtmestiku osa läks vahetusse elektriakendega variandi vastu. Hetke seisuga tuleb siis juurde tehase listile esimesed elektriaknad, elektriline katuseluuk,istmesoojendused ja Hi-Fi helipakett ning 6 nupuline kompu. Kojameeste süsteem sai täielikult korrastatud. Võllid olid juba roostes ning need said asendatud korralikega. Salongi ahi korrastatud ja lisatud juurde taga jalgadele õhutorud. Kapoti alla said kõik korralikud müramatid ja nüüd võiks vaikselt hakkata mootorit peale tõstma. Aga enne tahaks lage sisse saada ning armatuuri ka paikka panna. Saab lõpuks klaasid ette ja hakkab auto juba väljast ilmet võtma. Mõned pildid ka töö käigust:
  27. Pilt ka enda nunnuga
  28. Tervist! Sai 2016a. 1. aprillis toodud Paidest oma vanaema õe ehk vanatädi käest omale esimene auto, mille tädi ostis endale 1997 a. mu isa käest. Isal oli samuti see esimene auto nagu minulgi (ostis äsja toodud saksamaalt 1995a. oma sõbra pulmast ) Talle jäi kaugelt silma ning tema sõnul peale proovisõitu teadis ta, et tahab selle ära osta, mida ta ka tegi 45000 EEK'u eest. Kutt oli oma autost jumala sillas, aga sõbrad tegid pidevalt maha, et - Pff, Sul on ju mosse mootor, kuhu see kõlbama peaks? Ja et - K*rat kus on Su tahhokas, ei sobi ju ilma selleta... Isa on ka autoga matse teinud, kiilasjääga vastu puud sõitnud (vahetusse läks esimene stange ja kapott läks lappimisse), siis on ta ka suurest kiirusest kurvist kraavi sõitnud, mille seosega juhtus esisillas midagi (hakkas vasakule kiskuma väga õrnalt, mida auto teeb ka siiani). Igatahes, paras rullnokk oli peale BMW müüki on ta eluaeg sõitnud luukpäradega kuni siiani. Mainis ka, et tänu pereautodele sai ta trahvidest lahti (1997a tehtud pildid) Ostuloost - Kui teada sain, et auto seisab vanatädi juures väikse kasepuu all kasutuseta, helistasin koheselt kiirelt tädile ja hakkasin auto kohta pärima - millele ta vastas, et "oioi selle autoga pole midagi enam teha ja et mootor on täitsa kutu, sellel pole mingit potensiaali, kerega võibolla saab midagi teha". Vastasin et pole hullu, läheb uus mootor ja olen rõõmus. Niisiis läksingi 27. märtsil 2016 autot vaatama. Pilt väljast oli väga suurepärane, kui välja arvata pleekinud plastikud (uued karbid, põhi oli keevitatud, ülevärvitud oma ala oskaja poolt, uus esiklaas) aga seestpoolt oli veits närusem pilt, istmed, lagi, vaip jne hallitasid seoses suure veelekke tõttu. Ütlesin tädile, et kui lumi ära sulab, ostan ma auto ära ning tulen talle järgi. Ja lumi oligi paari päeva pärast sulanud. 1. aprill läksime vanaisa ja isaga autole järgi ja hakkasime seda ära viima. Aa ja, tädi eelmainitud "kutu mootor" töötas tegelikult väga ilusti, ainult karpa vajas natuke timmimist. Tõime auto köieotsas Paidest - Vändrani ära, kus me ka seda koos vanaisaga tegema hakkasime. Vändras tegime koheselt kerge pesu ning järgmine päev lõime käed külge. Midagi eriti põhjalikku me ei jõudnud teha, oli vaja auto lihtsalt korralikult sõitma saada, sest kibelus oli nii suur . Tegime ühe põhjakeevituse, värvisin pleekinud plastikud normulliks, mootori ja karpa timmisime nii paika kui vähegi suutsime, kuid ikkagi teeb anomaalijaid, õnneks mitte väga hullusti, puterdab õrnalt vaid tühikäigul sooja mootoriga. Üritasime ka lekkeid korda saada, millega ka endaarust hakkama saime, aga ikkagi on seest nüüdseks läbimärg. Tegime keemilise pesu, ehk küürisime istmed, vaiba kui ka lae nii puhtaks kui saime, ette sai pandud ka istmekatted, sest pole olnud kuskilt neid istmeid saada mida tarvis on. (kunagi tulevikus kindlasti uued istmed ette. Tagumist uut õnneks vaja pole) Käigukangi loksu sai veidike vähendatud vanaisa nippide järgi. (aasta hiljem sai vahetust 4ne käigukast 5se vastu + uus sidur ja käigukangi uued puksid, et oleks täieslikult loksuvaba) 2016 aasta suvi sai veel läbi viidud neljase kastiga ja 2017 aasta suve on nauditud viiese kastiga. Hetkene autoseis - Panin pilte küll rohkem kui teksti, aga olen kuulnud väljendit "pilt on rohkem kui 1000 sõna" seega loodan, et ei ole väga hullu. Teksti sees panete ilmselt tähele, et "vanaisa tegi ja et me tegime". Nii ongi, sest kui auto sain, ei teadnud ma autodest veel väga midagi aind, et bensiin ja diisel, 4 silindrit ja 6 silindrit. Enamasti ikkagi pani vanaisa oma tarkusi välja, mina kuulasin hoolega ja keerasin mutreid/polte mida ta käskis . Tänu temale, tean ma autost juba veidike. Niiet auto on mind natuke harinud. Iseseisvalt ma veel sõita ei saa, peab keegi vanem kõrval istuma. Kindlasti uuenduste kohta tahaks siin ka tulevikus märkusi postitada, kuid neid vast väga palju ei tule enne täislubade saamist.
  29. Uhh jube palju aega jälle möödas. Niisiis oleme ilusti suve ära sõitnud ning jõudsime ka kokkutulekule lõpuks! Aasta lemmik üritus ikka alati❤️ Kuid mis toimunud on nii, et rull on saanud vahepeal uue kütusepaagi ja kardaani vahepuki. Lõpuks suve alguses sai poleeri ka mille teostas ei keegi muu kui Tarts, imeline! Saime kaugtuled ka lillaks, ning nii palju targemaks et LSD on meil 25%’ne. Jagelesime pikalt ka madaldusvedrude ja amortidega, mistõttu on üks tiib vigane😅Nüüd aga vaevleme jahutusprobleemidega. Ahjaa ja meil on ka nüüd otsetoru all lõpupütiga. Varsti talveunne ja saab tegelema hakata kõigega. Suveks plaan probleemid eemaldada ja uued stanged lõpuks saada. Päikest☀️
  30. Pole ammu midagi kirjutanud. Teeme siis väikse kokkuvõtte mis toimunud on. Aprilli alguse poole tõstsime mootori vahele ja ülejäänud tehnika peale. Kui juba tegemiseks läks siis said ka piduritorud uued. Mida rohkem autot kokku panin seda selgem oli, et vanade liistude ja Spoileriga seda autot kokku ei pane. Seega arillist kuni juuni lõpuni kestis üks piinarikas varuosade ootamine. Esmalt sai kõik asjad panna tellimusse ja siis mõne aja pärast hakkas selguma, et paljud jubinad läksid järeltellimusse ja osad neist on seal siiani. Kuna plaan oli kõige lõpus auto lasta üle poleerida ja vahatada, siis ei pannud kohe kõiki liiste külge, et poleerijal oleks kergem. Pagasi parem poolse polstri tellisin vanema koodiga. Ehk siis pre oma. Aku juurest oli vaja natuke maha lõigata, et aku kate ära mahuks. Muus osas sobis väga ilusti. Viimaste asjadena tulid esimesed udutuled ja JR9 veljed. Udutuled tellisin taaskord ebayst. Mingi hispaanlane müüs uued originaal tuled 285.- Veljed panin esialgu siis JR9 16x8 et25. Taha panin 5mm flantsi ja ette 3mm. Kunagi tahaks õigeid 3 osalisi bbs velgi. Hetkeseisul siis auto üsna koos ja sõidab. Juba olen avastanud asju mida peab kohendama, muutma aga see käib asja juurde. Nt taha tulevikus muuta reduktori ülekannet. Praegu 3.15, tahaks 3.46 proovida. Plaan ka esitulede reguleerimise süsteem tööle saada ja see ebamugav rooli alune kate külge panna. Ootan ka jalamatte mis võiks selle kuu jooksul valmida. Üldiselt olen tulemusega väga rahul. Hetk enne seda kui auto täitsa kokku sai mõtlesin endamisi, et mis siis saab kui panen auto kokku ja "wooow" efekti ei teki? Woow Kunagi teen korralikud pildid ka.
  31. Nii, tänavune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis püssi põõsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jääda 😁. Küll tiirlesid mõtted M4X, M5X ja igasuguste M20 koosluste seas, aga siis andis tõuke ikkagi riiulis olev 84 tõusuga väntvõll M20 kasuks. Sai siis exceli tabel lahti võetud ja nimekiri koostatud(kirjas ka rahaline kulu). Tahaks võimalikult vähe pläkutada kuid tooks läbi selle postituse välja mõned punktid, millest võib kellelgi mujalgi kasu olla. Siin on kirjas selle mootori key komponendid, mis külge said sätitud või on tähelepanu väärsemad: 885 kaas - endiselt 2.5 mootorilt. Survestatud; uued juhtpuksid; mõni uus klapp; pesad töödeldud; -0.05 pinnalihv Doonor mootor M20B27(E30), millelt tuli suuremas osas ainult plokk ning kepsud(130mm) Väntvõll - M52B28 .25 under Kolvid - 9.7:1 M20B25 mootorist. Pole enam esimeses nooruses, aga hei, kogu see build on siiski täitsa budget Nukk - dr. Schrick 272 + nuke reguleeritav rihmakas Ultrahellitatud M50B25 pihustid (aug.2019 seisuga M52B28 pihustid) Loomulikult esimese väntvõlli simmeri puks + M50 pikem väntvõlli polt. Tooks kõige pealt siis välja mõned üldised punktid: Kolvid: M20B25 mootorites kasutati 3 tüüpi kolbe. 9.7:1[KS], 9.4:1, 8.8:1[Mahle](ehk 125kw vs 126kw). Antud mootoris saab kasutada neid kõiki. Mõni vajab rohkem modimist, sest varasematel kõrgema SA-ga kolbidel on seelikud pikemad ning seetõttu kohtuvad väntvõlli vasturaskustega. Kuna mingi ~18-20mm tundus nagu liig mis liig kolvilt lihtsalt maha saagida, siis sai šnitti võetud välismaa foorumist, millest sai idee kärpida ainult nii palju kui vaja ning jätta kolvile siiski õige pikkus. Mahle kolb läheks vb isegi modimata sisse. -Pilt välismaa foorumist. Kuna isal on võimalused trei tööks, siis sai oma "projekti" tallegi tutvustatud ning arvas tema, et isegi nii palju nagu ülal pildil näidatud, pole vaja maha võtta. Said võetud mõned mõõdud, isa poolt välja arvutatud vasturaskuste raadius ning läks kogu teooria kolbidel praktikasse. Kuna treipingis casual viisil oli asi keeruline, siis sai kasutusele võetud lendtera meetod ning kolvid vastavasse rakisesse fikseeritud. Tulemuseks ilusa raadiusega kolvid, millelt võetud materjali ainult nii palju kui vaja ning tänu millele on mootoris stabiilsemad. Kolvi ja vasturaskuse clearence on vägagi tighty- kohati paneb isegi südame verd tilkuma. Sõrmeava kohal "paberist" ribad sai pärast maha töödeldud. Viimasena ühte kaalu aetud. Kepsud: Sahvrisse varutud väidetavalt M20B20 kepsud ning nende silmad olid lõppvaatlusel ikkagi liiga koledad. Sai siis võetud ETA kepsud. Nüüd oli laual 2 komplekti kepse, mis visuaalselt on erinevad. Registreerin ka siia nende erinevused, et kui keegi juhuslikult kunagi üksikut kepsu otsib, siis teab, et kõik 130mm pole samad. Minu ETAst tuli esimese pildi alumine variant. Esimesel pildil ülemine oli mu mäletamist mööda väidetavalt 2-liitriselt.(Ise arvan, et erinevus tuleneb pigem tootmisaastast kui konkreetsest mudelist) ülemine silmus alumine pakk silmuse õliava kaaluvahe ~21g Saaled: Meie M20 mootorid on aastatega nii mõnegi uuenduse saanud. Seal hulgas hakati 3/88 ja edasi kasutama uuemat tüüpi raamsaalesid. Teoreetiliselt kuni 2/88 peaks kasutusel olema 360° õlisoonega saaled. Sealt edasi aga 180° õlisoon ning teine pool on sile(leiab ka uuematüübi mootoritest). Kuna mu M52 väntvõll oli juba remont mõõdus, siis lugesin netist, et varasemaid 360° soonega saalesid ei ole enam üldse hästi saada, rääkimata ülemõõdust - ainukese lahendusena pakuti välja osta 2 komplekti uuema tüübi saalesid ning siis sealt 2x180° soonega saalet kokku kompunnida. Võtsin siis meile tuntud neti poed lahti ning hakkasin tootevalikut koodide järgi järjest guugeldama. Peale põhjalikku pildituvastust jõudsin järeldusele, et GLYCO H948 on 360° õlisoonega ning kõiketakka oli võimalik soetada ka ülemõõdus. Seega ma ei tea, miks levib jutt(või levis), et varasemaid ülemõõdus saalesid pole saada. Kepsusaalega on lihtsam, nendega pole aastatega meile olulisi muudatusi sisse viidud. Simmeri puks: E30zonest võetud joonise järgi tehtud. Toorikuks saab edukalt kasutada M50/52 varuosa koodiga 11211726449. Sellel on juba olemasolev hea simmeri pind. Treial: iša. Siit edasi kerge flow mootori ehitusest. Kuna terve ehituse aeg oli kogu aeg ilgelt kiire, siis ei saanud kõiki asju päris nii nagu oleks tahtnud. Haige kui kiiresti võib aeg nokitsedes lennata. Samuti ei ole üldse meeldiv, eriti veel R6 ning tihtipeale üksinda, remontida ilma vastava pukita. UK-st telltiud plastigauge. Kiire viis enamvähem aimu saada, mis seis saalede vahel on.Silindrid said hujoobinhooniga üle käidud Kuna juba stock 2.5sega käis kolb õrnalt pähe(tõenäoliselt tänaseks juba liialt lihvitud kaane tõttu), siis seekord sai see üle mõõdetud. Enampavähempa sinna ~1mm kanti jääb. Pole aimugi, mis see stock mootoril normaalne oleks. Ehk päästis see, et 2.8 pöörlev osa on 0.5 madalamal kui näiteks stock 2.5sel. Samas olen kuulnud ning tundub vahest ka loogiline ,et ETA plokk on ise ka 0.5 madalamal enda pöörleva sisu poolest. Paraku unustasin täielikult seda kõrgust üle mõõta. Laseb asjal veits sisse töötada ning ehk saab siis juba endoskoobiga uuesti uurida. Klappide kliirents sai ka üle kaetud- ruumi küll ja veel. Tänaseks on mootor nüüd nii kaugel ning tuleb vaikselt hakata autoni toimetama. Nipetnäpet veel tahaks veel mootori juures asju muuta, nagu nt õlipumba rihmaratas. Samuti tundus silma järgi vaadates, et ÜSS märk läheb väntvõllil veits mööda. Märgil olles on kolb juba hakanud alla minema. edit(paar tuhat kilti hiljem): Kindlasti tuleb korralikult üle kontrollida väntvõlli suure poldi seib. Kui rant liiga järsk jätta, puutub seib väntvõlliga kokku ning selle tulemusel ei pingutata hammasrihmaratast korralikult ära millest hakkab otsaratas kolisema ning self destructib.
  32. Uus aku sai autole ka mingi kuuaega tagasi ostetud . THÜ on läbitud puhtalt .Sild sai ka regul. Kesklukku 1 modul ütles ülles aga see ka vahetatud . Nüüd võiks siis ainult tuld anda. ABS ei taha ainukesena veel koostööd teha. Inspectsioni kiri ei taha ka kustuda ennam need uued akud ka vist otsa saanud juba . Eks sõidame ka vahetevahel.😉
  33. Järgmine roostekoht tagatiiva kaarel. Tekkinud see sinna kroom tiivakaarekatte kinnitus kruvist . Asendusosad leitud ja läks lappimiseks. Lõpptulemus Tänaseks vast aitab kah.
  34. Istmed valmis ja jaanideks paigaldatud Tulemusega võib väga rahule jääda! Suured tänud Anya Studio
  35. Hei! Minu kõige esimene auto, nüüdseks minu käes juba 6 aasta jookseb. Müügiplaane ei ole selle aja jooksul tekkinud. Tegu väga väheste lisadega 92 aasta Touringuga, ostetud sai ta sõbra käest, vaadates praegust e30 turgu võiks praktiliselt öelda, et sain ta pool tasuta, kuid eks auto seisukord oli hinnale vastav. Tehtud on palju, teha veel rohkem, kuid loetlen suuremad asjad mis esialgu meelde tulevad. Aastaid tagasi on auto ülevärvitud, strateegilisemad kohad keevitatud ning veermikus uued õõtsad, rooliotsad, klotsid, sadulad remonditud,coiloverid, uus põhjavaip, terved istmed jpm. Mootor : M54B30 Type 188 -3.91 E36 roolilatt 16x9 Borbet A Tuleviku plaanid oleks tegeleda vedrustusega, pidurid vajaksid upgrade ja tagasilla peaks üle vaatama. kuidagi väga lödiks läinud teine. Ühesõnaga jooksvalt, tööd jätkub. 🙂 Mõned pildid läbi aastate kronoloogilises järjekorras.
  36. Endiselt on peaaegu valmis. 🙂
  37. 17 punkti
    Jõudsime auto ehitusega vahepeal üht-teist ära teha. Kogu kerejuhtmestik tuli välja ja sai üle teibitud. Neiu pani samal ajal uksi kokku ja vaevas oma käsi sellega, sest tal ilmselt kannatust rohkem kui mul (ma oleks pooled asjad ilmselt ära lõhkunud). Nende ustega tuli veel see välja, et aknatõstukid olid ikkagi erinevad ja puudu oli prefl juhiukse aken, aga selle leidsin kähku. Peale juhtmestiku teipimist jäi kõlama mõte, et viiks äkki kaitsmekarbi roolialla ja teeks kapotialuse puhtamaks. Aku alus sai taha muretsetud, tellisin ka universaalse aknapesukomplekti, millega viin selle pagasnikusse (tegelikult jätaks üldse ära, aga ülevaatuse pärast on kohustuslik). Praegu käibki kapotialuse silumine ja äkki jõuab varsti ka ära värvida. Selle kapotialuse tegemisega olid ka klassikalised kohad natuke mädad, näiteks oleks pidand kaitsmekarbi alla enne vaatama. Sellepärast ka natuke pikem ettevõtmine ja päris kohe mootorit sisse ei saa visata. Lisaks olen siin vaikselt juppe kokku ostnud. Silldadele keevitas Paula mulle tugevdused, taha läks diffrikinnituse tugevdus ja regullplaadid ja ette mootoripadja kohtadele tugvedus ja stabikakinnitustele ka plaadid. Nüüd käisid pritsis ja pulbris Pulbripoiste juures Männikul, koos näiteks ka suppordite, esipüstakute koos coili keermetorudega ja muu väikse pudipadiga. Kõik ülejäänud sai must, aga stabikad mõtlesin, et võiksid natuke värvilisemad olla. Ega ilma tuttavate abiga ei saaks seda autot ilmselt kunagi valmis, seega suured tänud Paulale, kes mu halamist kannatab ja keevitada viitsib ja minu jaoks tüütuid asju teha viitsib. @Toivoku, kes pukse välja pressib ja suppordite sees kinni olevaid silindreid välja kisub. HLAutoosad @C4V6, kes sebis mulle Z3 lati ja ka muidu kuluosadega tundub, et on hinnad kõige paremad. Stance.ee-lt sain coilid, Badasspartsilt puksid ja Harri Lillevars keevitas coilid.
  38. Kapoti alt ka valmis.
  39. Ei tööta seal, kuid töötajad on tuttavad. Nende juures pikemat aega käinud, kuhugi mujale enam autot viia ei julge. Tuligi meelde, et suured tänud Carmasters inimestele, et reedel ühe pikema õhtu tegite ja auto ikkagist valmis sai. Riias käidud, oma 800km maha sõidetud ning õnneks probleeme ei esinenud. Mootoriga vaja natukene harjuda, kuna tegu sõna otseses mõttes pöördepilliga - Madalatel eriti liikumist loota ei saa. Üritus oli vinge, seltskond samuti - teinekordki.
  40. Auto koos, esimene sõit ja pesu tehtud. Tulepesurid töötavad, kuid vaja osta uued tagasilaske klapid, mis koostööd teha ei taha. Teisipäeval auto tõstukile, kus kogu mehaaniline osa ning sillad saavad üle vaadatud.
  41. No nii, ei saa ülbitsemata jätta, sest tegemist on niivõrd eksklusiivse ostuga mida vaevalt kellegil ette näidata on. Ainuke oht et kui siis Eix on sellist hullu pannud, aga ei usu, isegi igasugu M3-d on sellise ostu kõrval hale vari! Vaadake, imetlege ja laikige
  42. 16 punkti
    Tere. Et tulevikus saaks nostalgitseda ja vaadata, mis tehtud ja kunas tehtud, sai otsustatud autost teema teha. Auto enda eesmärk saab olema nö. pere teine auto, millega oleks huvitav sõita olenemata aastajast. Autot valides oli tähtsaim argument kere seisund. Tehnika oli teada, et tuleb modifitseeritud. Pärast mõningast otsimist sai leitud Leedust võimalik kanditaat. Pärast omaniku kätte saamist, sai otsus vastu võetud vaatama minna. Minnes oli teada, et auto on kerge avariiga, kuid muidu komplektne. Kohale jõudes oli näha, et auto pikalt seisnud, aga kõik märgid näitasid, et kere on hea ja sai otsustatud ta ära tuua. Mootor tuleb M20. Töömaht 2.8, M52 vänt, plokil girdle(Bimmerheads) plaat ülejäänud stock BMW kraam. Nukkvõll Schrick 288*, klapivedrud Catcams, nookurid Bimmerheadsist, Nuke reguleeritav rihmaratas, Kõik kuluosad uued. Juhtima hakkab Maxxecu. Mootor on pool valmis. Kerele tulevad fiiberdetailid - kapott, tiivad, Mtech 2 esimene ja tagumine stange ja pagasiluuk. Sisse tulevad korvid ja sportrool. Vedrustus on veel lahtine, nagu ka mõningaid muid asju. Mootor ja muud jalus olevad asjad on juba ära võetud. Samas saab juurde tehtud kronsteine, et uued asjad külge panna. Jooksvalt hakkab siis täiendama teemat, kui miskit tehtud saab. Lisan lõppu mõned pildid.
  43. Esimese asjana tuleb ära mainida, et hakkasin juba arvama, et mul mingi tõsine needus kallal seoses keretöödega, aga nüüd lõpuks on tehtud!! Asi läks ootamatute asjaolude tõttu üldse mitte nii ladusalt, kui oleks võinud ja tänu sellele venis ka protsess tükkmaad pikemaks. Auto sai ära viidud 19.märts ja jõudis koju tagasi 10. juuni. 😆 Aga see selleks! Värvi valimine ajas lõpuks pea nii valutama, et enam väga suurt vahet polnudki. Peaasi, et on ilma aukudeta ja kõva kerega, viisakas pill. 😀 Ja jäi zobelbraun metallic. Teada värk, et ega enne mingi värvi kohta päris õiget tunnet ei saa, kui päris elusa pilli peal näeb. Mul vajus igatahes karp lahti kui lõpuks värvitud autot nägin. Väga lahe värv ikka! (Btw ärge tehke nendest maailma kõige ilusamatest velgedest välja) Eks edasi peab nüüd vaatama. See aasta kindlasti veel sõitu ei jõua. Nüüd tuleb ise tegutsema hakata jälle, aga aega on vähe ja selle vähese aja panustan praegu ilmselt suve nautimisele. Hiljemalt sügisel tahaks ikka järkjärgult kokku hakata laduma. 😌 Pildimaterjali ka jällegi napib, aga panen ühe klõpsu veel, kus pill jälle kodugarages tagasi. (Ja krt ruumi jääb ikka garages väheks, pooled asjad sai auto garaaži ajamiseks uksest välja tõstetud..) Olge tublid.
  44. Köhi kuskil mujal, mis sinu asi on milline mu auto tiib on?
  45. Tervitus Mõtlesin teha väikest teavitust "teenustest", mida võin huvilistele pakkuda. Vahest võib tekkida aega oma rullide ja töö kõrvalt kellegi teise rulliga tegeleda. * Keretööd - Keevitustööd 17€/h. - Liivaprits (keretööde tegemisel kasutamiseks, eraldi pritsimise teenust ei paku hetkel) - Originaali lähedase aine ja välimusega keremastiks, liited, triibud jne (Olemas spets tööriistad ja ained selleks, mida tava värvipoest ei saa) * Rehvitööd uute pinkidega * Õlivahetus õli imuriga. * Originaal lisavarustuse paigaldus võimalikult lähedale tehases tehtud variandile: - elektriaknad (2x , 4x , juhtmestiku ümberehitus/ kohendamine jne) - el .luuk - originaal kesklukk - esitulepesurisüsteem koos esiklaasiintensiivpesuga - konditsioneer - airbag - kärukonks - püsikiirushoidja - jne jne... Kõik asjad on tööle saadud! Mehaanilise poole pealt võin abi anda: * Lukuringi remont, kõik ühe võtme peale tegemine jne * touringu tagakojamehemootori remont * originaal esitulede kõrguse korda tegemine/täitmine * Roolilati remont/tihendite vahetus (kui latt võimaldab veel) * ATM <-> MANUAAL * Klaaside vahetus õige tööriista abil * uste paika reguleerimine * Kerejuhtmestiku remont * jne jne... Istmed: * Recarode remont, raamide tugevdamine jne (ka täiesti korras riidega istmed vajavad nõrga ehituse tõttu alati remonti ja keevitamist, sellele viitavad laiali vajunud küljepadjad) * sportistmete raamide remont, keevitamine (enamus juhiistmeid on katkiste raamidega, kõverad jne) * Katete ringi viskamine nii, nagu originaalis on/peab olema * Istmete kokku komplekteerimine erinevatest istmetest Ühesõnaga istmete täielik ülekäimine, remont, poroloonide vahetus, katete vahetus, ümber tõstmine jne. Ise õmblustöid ei tee, originaaltükkidega remondin. Aga võimalik saada ka õmblustööd ja muid lahendusi. Omal olemas väike istmete kogu erinevate katte variantidega. Kõik läheb tagasi kas originaalklambritega või uute samaväärsetega, olemas selleks ka spets tööriist. Autode kokkupanek täiesti paljaks kistud "body skeleton`ist" . Ei vaja juppide, tüüblite/kruvide jne märgistamist Olemas palju erinevaid spets tööriistu/abivahendeid erinevate tööde tegemiseks Samuti võin soovijatele laenutada; * veokolmnurka, kokkukäidav variant, tugevdatud versioon. * "grilli" (suht suur ja robakas variant, varsti teen kaasaegsema) (hetkel välja antud) * külje peale kallutamise rauad (hetkel välja antud) Asukoht Valgamaal Tõrva lähedal. Tasu kokkuleppel (Keskeltläbi 12€ tund, mis on väga odav hind, arvestades üldisi autoremondi hindasid.) 55570186
  46. 16 punkti
    Ostes oli ka juba teada, et mootor mis kapoti vahel on, see sinna kauaks ei jää. Sai pikalt mõeldud, et mis sinna siis ikkagi panna, kuid lõpuks otsustasin vanakooli r6 mootori kasuks, m20b25 126kw. Mootor pre fl auto pealt, seega sai sebitud fl juhtmestik ja kõik muu sellega kaasa käiv. Mootor läks täiesti pulkadeks ja sisse läksid kõik uued saaled, tihendid ja rõngad. Ostes ei näinud see just kõige viisakam välja. Pilte ehitusest. Sai saadetud ka plokikaas tegemisse, kus hiljem selgus, et sisselaske klapid olid pähe käinud. Sai ka nö "vabamalt hingavamaks" tehtud😃. Ja hetkeseisuga näeb mootor välja selline. Ootab oma pealepanekut.
  47. Mitu päeva põhja all nokitsenud ja tagaosa hakkab vaikselt ilmet võtma. Kütusetorud ja piduritoru eest taha ära veetud. Homme plaan ABS-i pump paikka panna ning esimene piduritorud ära ühendada. Kui paak ka alla saab võiks hakkata vahelduseks sisu kokku panema. Saaks vähemalt aknad ette ära siis juba edasi lihtsam. Karbid ja küljepaneelid said ka külge ära välja arvatud üks uksepaneel ,kuna metall otsatüübel puudu ja see jõuab alles 10 päeva pärast poodi. Mõni pilt ka tehtud tööst.
  48. Hakkab looma vaikselt :
See edetabel on seatud Tallinn/GMT+03:00

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.