Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY

siimp

Foorumikasutaja
  • Postitusi kokku

    370
  • Registreerus

  • Viimati külastas

  • Võidetud päevi

    19

siimp võitis päeva viimati 16. september

siimp sai oma postitustele enim meeldimisi!

Foorumi reputatsioon

115 meeldimist

Kasutajast siimp

  • Tiitel
    Elukutseline rullija

Profiili info

  • Minu autod
    -

Hiljutised profiili külastajad

Hiljutiste profiili külastajate paan on keelatud ja ei näidata teistele kasutajatele.

  1. siimp

    316 (m20b25) '86 - siimp

    Hooaeg hakkab vaikselt läbi saama ja sügis trügib vägisi peale. Sai korra masin enne hoiustamist ette võetud põhjalikult ja vajaminev ära tehtud: - vahetatud mootoririhm, rullik, veepump, jahutusvedelik, õlifilter, õli (Mobil 5w40), klapikambrikaane tihendi, klapid reguleeritud. - udutuled vahetatud, vanadel olid klaasid katki, asemele sai originaal Hella toodang. Esitules oli ühes niiskus sees aga seda korda ei saanudki, kuna ülevaatusel hakati virisema, siis siinkohal suured tänud Kaidole, kes andis ühe toimiva tule ajutiseks kasutuseks. Ülevaatus sai seejärel tehtud aga ikkagi oleks täiesti uut tuld sinna vaja. On neid eraldi veel kusagilt saada mõistliku hinnaga? - esisillas vahetatud mõlemad õõtsad koos uute sarniiride ja kõigega, stabikapuksid, stabikakondid, õõtsa tagumised puksid (täiskummist). - differ leemendas, mõlemad punniseibid olid läbi, need said uued ja sisse läks Shelli Spirax 75w90 (all endiselt ix visco differ). - salongiradikas lekkis ja valmis sai ka uus ostetud aga selgus, et üks tihendi oli lihtsalt väsinud. See sai vahetatud ja sellega ka korras. - käsipiduriga olid väikesed probleemid, mis ka nüüdseks korrastatud ja käsipidur pingutatud. - tagaotsas olnud raadioantenn häiris juba pikka aega silma, see sai asendatud mingi originaalilähedasema ebay toodanguga kuniks originaali leian korraliku. Selleks hooajaks vist suhteliselt kõik ka. Valmistub vaikselt talvituma. Mõned plaanid veel on uueks aastaks aga ei midagi erilist. Ketassilda ikka tagasillale vaja kuna see 2,5 tõmbab küll kiirelt hoo ülesse aga nende piduritega on selle hoo mahasaamine küllalt raske. Läbisõit praegu 264800km ja aastaga kogunes seda 2700km kanti, seega natuke sai ikka tuulutatud.
  2. siimp

    müüdud kustutada

  3. siimp

    316 (m20b25) '86 - siimp

    Pole ammu midagi kirjutanud. Mõne auto olen ära müünud, mõne huvitava asja juurde toonud aga püüan nende kõigi vanurite jaoks ikka aega leida. Selle konkreetse masinaga suhteliselt murevaba. Kõik toimib ja sõidab. Järgmisel nädalal saab väikese värskenduskuuri uue roolinaha ja muu nipetnäpet näol. Eks pildid räägivad tema särast enda eest.
  4. siimp

    müüdud lukku

    müüdud lukku
  5. siimp

    318is kupee 1990 - siimp

    Pole ammu midagi kirjutanud aga üha vähem on ka aega nende masinatega sõita. Vahepeal vahetatud õli (endiselt Castrol 5w40), tagumine vedrustus sai uus (TaTechinixi coiloverid), uued tagumised amordipadjad ja mõlemad tagumised stabikakondid. Tegemist veel jagub ja kuhi osasid on valmis ostetud - esimese õõtsa tagumised puksid (Lemföderi täiskummist), kõik pidurikettad ja klotsid, esimesed stabikakondid ja puksid, otsakaane tihendi ja käigukangi hoovastiku puksid. Sõita olen tõesti vähe sellega saanud, teisi huvitavamaid masinaid pressis peale lihtsalt (vahepeal tuli veel üks e30 juurde aga sellest kunagi siis juttu kui õige aeg on). 2016 aasta algusest kuni tänase päevani on selle konkreetse masinaga 5000km isegi tulnud kuidagi kokku. Ülevaatus sai ka hiljuti tehtud ja kõik korras. Kokkutulekule jõudsin kahjuks ainult kahega see aasta kohale. Aga alates eelmise kuu keskpaigast on siis kõik kobedamad masinad talveunes ja talvine "plastik" e30 välja aetud ning mõõdan sellega teid.
  6. siimp

    316 (m20b25) '86 - siimp

    Vahepeal siis asju omajagu korda tehtud - sumbutil kinnitus parandatud ja mõned kinnitused juurde tehtud, kindalaegas parandatud, stabikakondid vahetatud, õlitaseme anduri juhe parandatud, ümberehitus (mootorivahetus) nüüd ka registreerimistunnistuses olemas ja värskelt ülevaatus tehtud. Kõik üldiselt korras ja hea auto. Täna oli väike pesupäev ja sai kogu masinapargist ka mõned uuemad fotod: (Vanuse järjekorras - 1972 BMW E10 2002, 1985 BMW E30 316 m20b25, 1989 BMW E30 316i m42b18, 1990 BMW E30 318is, 1992 BMW E30 318iC m50 stroker)
  7. siimp

    O: kindalaeka luku

    Sooviks osta e30 kindalaeka luku, kuna suutsin enda oma katki teha. Ideaalis otsin ilma lukuta varianti aga ajutiselt ajaks ka lukuga variant asja ära. Võib ka uut osa pakkuda kui keegi kusagilt tellib. Keegi võib muidugi aidata andmetega ka, leidsin et ilma lukuta versioon peaks olema tootekoodiga 51161848873. Nimetuseks annab aga midagi muud. Oskab keegi kinnitada või õige tootekoodi öelda?
  8. Suur probleem tekkis, nimelt ühel heal päeval pärast kõrvalistuja poolse ukse sulgemist see enam ei avanenud ja ei avane tänaseni. Auto on kesklukuga ning juhiuks ja pagasnikulukk toimetavad. Kõrvalistuja uksel nupp all ja kuidagi lahti ei tule. Võtmest keerata ei kannata (varasemalt töötas probleemideta) ja seest poolt lingist ka ei avane. On kellelgi sellist probleemi olnud? Kuidas parandada kui ust üldse lahtigi ei saa?
  9. siimp

    316 (m20b25) '86 - siimp

    Kuna selle autoga on väga palju vaeva juba nähtud, siis ajaloo huvides jätkaks endise omaniku lahkel loal selle sama teemaga. Sai siis toodud teiste kõrvale järjekorras neljas sõitev E30, mida ma juba tegelikult eelmise aasta kokkutulekust saadik olin taga ajanud. Eelmine aasta sai ka pakkumine tehtud aga siis otsustas omanik ringi (ja õigustatult - pagana hea auto on). See aasta kui uuesti aktiivset müügikuulutust nägin, sai kohe kiirelt kõne peale tehtud ja otsustatud see oligi. Juba ammu olin otsinud just prefacelift kerel valget kupeed ja väga tore, kui keegi on kõigile kriteeriumitele vastava masina juba ka ära taastanud. Hetkel jääb selliseks nagu on aga tulevikus tahaks täiesti originaaliks tagasi saada, et siis M10 mootor ja muud jutud. Tegemist nagu vanale autole kohaselt ikka jagub ja otsast hakkan nädalavahetusel tegema - õlivahetus, uus hammasrihmakomplekt, sumbuti kinnitused uued keevitada, difri alumise punni leke kõrvaldada, käigukasti leke kõrvaldada, välimised sarniirid vahetada, stabikakontid vahetada, salongiradikas vahetada, kindalaegas kinnitada, vasak esimene lähituli parandada/vahetada (niiskus sees), kardaan vist viskab natukene, ilmselt vaja lasta üle käia. Täna veeresin ülevaatuspunktist kontrollimise mõttes läbi ja üldjoontes väga eeskujulik masin, nagu ka arvata oli. Salongist on masin hämmastavalt vaikne võrreldes mu teiste masinatega, esmalt arvasin, et mingi pigimati teema tehtud aga selgus, et mitte. Sõidumõnu on ka enam kui küllaga.
  10. Ammu pole rääkinud aga räägiks siis kõik algusest ära. M20 remontimisest sai isu täis ja kuna Madis pakkus ühte M50 stroker mootorit, siis sai otsustatud, et võtan selle ligi ja müün M20 mootori maha. Vahetustööd algasid 2016 sügisel ja kuna mul endal aega nappis, et kõik puuduolevad asjad juurde otsida (e34 karter, õlivõttur jms), siis lõpetatud sai tööd alles 2017 mais. 2016 sügisel olid küll kõik suuremad tööd tehtud ja mootor füüsiliselt vahel, aga lõppviimistluse andis Madis 2017 aprillis ja esimene korralikum proovisõit sai alles hiljuti tehtud. Mootori ajaloost suur midagi ei tea peale selle, et tegemist strokeriga. Mis litraaž täpsemalt, ei oska öelda. Edasi viis tee Tartu Maaülikooli dünosse, kus sai jõunumbrid ära mõõdetud. Tulemuseks siis 140kw ja 256nm rattast ehk siis kadusid arvestades 161kw ja 295nm mootorist. Hetkel hakkas korralikult piirama ajutiselt paigaldatud Cold Air Intake, mis on lihtsalt selle mootori jaoks liialt väike ja parim tõmme sai tehtud ilma filtrita sooja mootoriruumi õhuga, seega sinna kadus paar kilowatti ära. Samuti on hetkel all originaal m20 sumbutijooks koos katalüsaatoriga, mis plaanis kunagi suurema asja vastu vahetada. Ilmselt jääb ka sinna korralikult kinni. Äkki keegi oskab rääkida, mis lahendus sellele õhu sissevõtul sinna kõige parem oleks? Nukraks teeb see, et katuse tagumise kilest klaasi suutsin ära lõhkuda kui see aasta esimest korda katust kokku hakkasin voltima. Eks ongi ammu tegemata ja tuleb uus katus tellida varsti. Muus osas tundub igati hea auto ja valmis suve nautima.
  11. siimp

    318is kupee 1990 - siimp

    Vahepeal siis ainult korralised hooldused olnud, natukene madalamaks saanud, uued veljed ja uued rehvid all. Samuti sai väga korralik helitehnika sisse laotud, tagumine aknalaud mustaks värvitud ja nipet näpet muud veel. Üldiselt selline hea ilma nautimise auto hetkel.
  12. Tere

     

    Ostsin kunagi püstakud teie käest ja lubasite aidata kui on nõu vaja ja oleks vaja teada palju eest lähevad umbes pre 4x aknatõstukid ja oleks vaja teada palju maksavad ATS  veljed?

    Ei leia foorumist ka neid velgi 4x100 14 tolli 6 laiad

    Oleks tore kui saaks abi :D

     

    Parimat Rauno

    20170109_144646.jpg

    20170109_144702.jpg

  13. siimp

    lukku kustutada

    o
  14. siimp

    E30 is paar küsimust...

    M42B18 mootoriga tõepoolest tegemist. E30 kere peal oli tegemist 100kw mootoriga, E36 kere peal kasutati juba 103kw sama mootorit (erinev on sisselase ja samuti on juhtimine peenemaks muutunud, mõned sensorid juures jne - laias laastus ikkagi sama). Kasutada saad mõlemat mootorit aga kui E36 pealt pärit mootorit kasutada, siis vajad E30 M40/M42 kaheosalist karterit, mootorikäppasid ja õlivõtturit, samuti tuleb natukene õlivarda toru paremini panna. Asjatundja silm ütleb muidugi juba kaugelt ära kui E36 mootori paned aga kui see oluline pole, siis muu sobib. Originaalmootorit liigub üldiselt vähe ja üldiselt midagi head ei ole. Tähtis on see, et saaksid täies komplektsuses mootori kui E36 pealt võtad (s.t. juhtmestik, aju jne - käigukasti saad kasutada ka M40 oma). Ette tasub vaadata ainult sellega, et 1995 hakati E36 kerel EWS2 kasutama ja sellise mootori paigaldamisel on absoluutselt kõike kaasa vaja (süütelukupõhi, aju jne - mis vähegi EWS-iga seotud), sellise mootori paigaldamine võib päris keeruliseks osutuda. BMW Klubi foorumis oli üks selline mootor pakkuda täiskomplektsuses - http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=56&t=258162
  15. siimp

    E30 Kardisõidu etapp

    Kui Aravetel teha, siis oleksin ka kohal ja võtaksin võistluskardi ka kaasa, saaks mõned mehed seda ka proovida (KZ2, kuus käiku, 125cc ja ca. 42hp ja 2.5sek/0-100). Seal hetkel tõesti parimad kardid pakkuda, nende hobikatega ei ole nagu mõtet nühkida. Samuti on seal saunavariant olemas.
×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus