Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
raimo

E36 roolilati install DIY

Soovitatud postitused

Vaja on:

  • E36 roolilatt
     
  • 2 puksi 10mm avaga ja 14mm paksud- pannakse roolilati alla, et roolivardad ja õõtsad jääksid samale joonele (E36 roolilatt on kinnituskohtadest õhem)
  • uued alumiinium- või vaskseibid ühendustele
     
  • E30 võimendiga lati roolikardaan- tuleb mõlemast otsast lahti lasta ja toksida seda ülemisele võllile rohkem otsa, siis mahub ilusti ära
     
  • Roolivardad- võivad olla roolivõimendiga latiga E30 või E36 omad, korraga kasutada ei saa E30 sisemist ja E36 välimist ning vastupidi
  • ülejäänud roolivõimendi asjad võib samuti jätta E30 omad, osad on kurtnud, et rool muutub vahepeal kiiremini keerates raskeks E30 pumba korral, ise seda kogenud ei ole IS pumbaga

 

Roolilatt kinnitub sillatalal olevatesse tagumistesse aukudesse, esimesed augud on võimendita lati jaoks ja kitsama vahega.

E36 roolilati küljes olev jahutustoru tuleb ära võtta- selle jaoks seal ruumi pole.

Ülejäänu on lihtne kruvimisrõõm.

Roolivarraste lahti keeramiseks on parim tööriist torutangid :D

Muudetud , muutis Tiit

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Panin kah oma autole (325) e36 roolilati. Enne oli e30 võimuga latt all. Kinnitusi ei painutanud/lõiganud/puurinud, sain ilma hakkama. Paras nikerdamine on, et latt oma kohale saada, aga mingi nurga all läheb ilusti ilma midagi lõhkumata. Õlijahutust poleks mitte mingi valemiga külge saanud jätta, kuna latt niigi suht karteri lähedal. Nuudi lükkasin nii pikalt sisse kui sai ja kinnitasin lati samadest avadest kust e30 lati võtsin. Lati küljes olev õlitoru jäi kah kuhugi vastu, aga mahtus siiski. Lati kinnituse paksuse vahe oli 12 või 14mm.

DSC00680.jpg

DSC00681.jpg

DSC00682.jpg

DSC00683.jpg

[size=7]Tegin mobiiliga pilte, midagi ikka aru saab[/size]

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Pukse on vaja milleks täpsemalt?

Ei leidnud sobivat vastust.. Esimesed või tagumised augud? Kui paigaldama hakkan, kas otsad võivad küljes olla?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Endal sai küll suht lihtsalt külge..
Mina kinnitasin siis ikka esimeste aukude külge (mis jäävad siis esitulede poole)
Nuut läks ka otsa, ja polt külge ilusti.. ülevaltpoolt sai toksitud otsa lihtsalt.
Vaja oli siis ainult niiöelda kõrvalistujapoolset seda esimest auku natuke nihkesse puurida/freesida, et polt sisse istuks..
Pukside asemel kasutasime sobivaid mutikaid.. Seda selleks, et 36-e latt kinnituskohalt natuke kitsam.. Et see kõrvade ja lati vahe ära täita.. Vaja siis kas pukse/lihtsamal moel mutikaid või seibe.

Muidugi pidi natuke jamama nende võimu torudega latikülge.. Natuke ühte toru väänama et vastu rooli kardaani ei käiks.

Muudetud , muutis grimes

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Esimesed augud on ilma võimuta lati jaoks- nende vahe on väiksem. Tagumised augud on võimendiga lati jaoks ja seal ei ole vaja midagi viilida ega freesida.

 

Muutsin esimest positust ja eemaldasin liigse jama.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ei tea, mul ei jäänud midagi lühikeseks ega pikaks.. Augu freesimine võttis aega 20sec ja kõik istus sujuvalt külge..
Kardaani polt sai ka ilusti külge õiges kohas ja ei pidanud sellega jamama hakkama.. 
 Ühesõnaga lati paigaldus võttis aega ligi 10min. 

Sai küll samaaeg ka Karteri põhja vahetatud. Seega natuke lihtsustas lati kättesaamist see ka :)
 Külge jäid sammuti 36-e rooliotsad..

Muudetud , muutis grimes

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

…just sells asi ongi, et kui paigaldad e36 lati esimestesse aukudesse, siis hakkkab selline tunne salongis sõidu ajal nagu oleks mootor raudpuksidele vibreerima pandud, kuna roolilatt käib vastu karterit. Ise ka tegin nii, kuna ei saanud kuidagi rooli kardaani paika aetud aga sain käigukastipukside asukohta niipalju ettepoole lükata, et karter pool cm ettepoole liikus. Muidugi pole see jälle käigukasti puksidele just väga sõbralik lähenemine aga noh vaja ju oli...

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kui ei leia e30 võimuga lati kardaani mida müüakse 40 euroga siis Lahendus olemas. kasutasin e34 kardaani ja selle varrast (metallist) ja ühte kardaani vahelüli veel mis tuli e28 pealt. 28  lüli soontega osa sisse lõikasin vanalt latilt soontega jublaka ja sain e34 metallist vardast teha nii pika kui ise tahtsin nende kahe kokku kempimisel. et siis teadmiseks kõigile rulli vendadele kes tahavad 36 latti alla panna ja ei leia kuskilt võimuga e30 rooli kardaani. Väike moneysave:) edu!

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tere minul probleem rool raske ja eriti kiiresti keerates. mootor m30b35 pumpasi 110 ja 130 bar mul 130bar küljes 110 läks veel hullemaks. Ka torusi erinevate jämedustega olenevalt mootorist kas r4 v r6 minul jämedamad. aga jahutustorud küljes sest autot kasutan rasketes tingimustes (driftiautodel selleks veel eraldi jahutus). Tänud nõu eest olen juba pikemat aega ädas sellega. Kontrollin ka üle kas on ikka tagumistes aukudes kinnitatud ja vahetükid ikka alla mitte üleval aga kardan üleval sest ruumi vähe.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Rool natuke originaalist väiksem, aga teisel ilma võimuta varjandil sama mõõduga on ikka ok. Roolilatt esimestes aukudes ja vahetükid üleval. Küsisin ka 2 sõbralt kes ralli sõidavad neil ka esimestes aukudes aga vahetükid võrdselt pandud aga neil m50 mootor ja kõik ok. Sain täna rihma väiksema rihmaratta jaoks läks vähe paremaks kuid kaua see nii vastu peab. Huvitav tagasivoolu kuidagi paremaks tegema voolavus parem oleks?

Muudetud , muutis tarvi

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

See kuhu sa lati kinnitad ei määra rooli raskust juhul kui mehaaniliselt köik ikka vabalt liigub. Alustuseks peakski selle osa üle vaatama- roolikardaani näiteks,et liiguks vabalt ja ristid kinni poleks jäänud. Rattad öhus rooli keerates peaks sellele kohe jälile jöudma.

Järgmine on liigendid ja tugilaagrid. Liigendite probleem selgub ka rattad öhus, tugilaagritele tuleks personaalselt läheneda, ülemised vedrukausid vöivad olla isegi ilma roostetamata ära vajunud tugilaagri selga ja höörub vastu. Tegelikkuses peab korras roolivöimusüsteem suutma nendest probleemidest üle olla ja rooli ikka hoolimata mehaanilistest

raskustest kergeks tegema, aga köik see kraam on 25a vana ja kulunud. Olen palju latte lahti löhkunud ja väheseid kannataks nn taastada.

Selline pumpade ja rihmarataste vahetus on möttetu.Erineb vaid löppröhk, see 110 on piisavalt jöuline.väiksema rihmaratta panek pöörete töstmiseks on väga tarbetu ,sest e30 roolivöimusüsteem on seotud just mootori pööretega, mida rohkem pöördeid seda raskem rool. See on just tühikäigul ja väikestel pööretel kergem, et oleks hea manööverdada , suurtel pööretel raskem, et rool liiga kerge ei oleks. Seega sinu rihmaratta vahetus pöhjustas selle, et isegi tühikäigul on rool raskem. Torudega on sama teema, kui pisut seda lati ehitust ja pöhimötet taipaks, siis saad aru, et sellel pole mötet.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Latti kardaan vahetatud aga jh ülejäänud osad pole ammu vaadanud. Ja roolilatti pole ühtegi lahti võtt peaks mõne katkise võtma susteemist aru saaks. Selge rihmaratta panen vana tagasi. Kuigi tea mis mõõtu üldse originaal e30nel on rihmaratas? Aga kas selle roolilati asendit tasub ümber tegema hakata muudab see midagi juhitavuses? Tänud!

Muudetud , muutis tarvi

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kòik on vahetanud e30 lati e36 lati vastu,kuid kas kellegil on ka olnud probleeme sellega,et roolivarras jààb ebaloomulikku asendisse tule myyri suhtes ja hakkab vastukàima?

 

Minul on ja seda airbag roolivardaga mille pikkust saab reguleerida,se kummi kàgin kàib nàrvidele ning kui panna latt esimesse aukudesse làheb roolivarda asend veel hullemaks.

Muudetud , muutis sass

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sellepärast seda probleemi ei saagi teistel olla. Airbagiga variandis köik teine.

Rooli asetus on teine,roolivarda  kardaani asukoht salongis on teine,või on roolilatt teistsugune?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Viskan ka lolli küsimuse vahele, kuna e36 latil on torude/voolikute kinnitus koht hoopis teise nurga all, kas siis originaalidega mahub ikka m20b25 vahele? Enda esimesel e30-l tegin sama vahetust, aga pole enam meeles kas kasutasin originaal voolikuid või mõne teise omi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Jätsin orig. voolikud, sai kasutada küll. Ei mäleta kas mingit osa pidin veidi painutama aga ilmselt pole see ka oluline :P

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Liitu vestlusega

Sa võid postitada praegu ning registreeruda hiljem. Kui sul on kasutajakonto, logi kohe sisse, et postitada oma nimega.
Meelespea: Sinu postitus vajab avaldamiseks moderaatori nõusolekut.

Külaline
Vasta sellele teemale...

×   Kleebitud koos vormindusega.   Kleebi hoopis tavalise tekstina

  Lubatud on ainult 75 emojit.

×   Sinu link on automaatselt manustatud.   Näita hoopis tavalise lingina

×   Sinu eelnevalt kirjutatud sisu on taastatud.   Puhasta tekstiala

×   Sul ei ole võimalik pilte otse kleepida. Laadi üles või lisa pilt aadressilt.


×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus