Hüppa postitusse

316 m20b25 '87 - young fanatik

Postitatud

Nonii. Minu pika ajaline unistus sai ka lõpuks täidetud, soetasin omale rullika😀. Tehasest veeres välja ta 87 ndal aastal 1.6 mootoriga, mis praeguseks hetkeks on asendatud m20b25 ga. Roostet jagub nagu selle ajastu masinale kohane, aga kõik on tehtav ja ongi plaanis ära teha. Tõin ma ta Muhust Augusti lõpu poole, tükk aega nuputasin miks auto normaalselt pöörde ei lähe ja soojalt hakkab kinni pooma.

Vahetasin küttefiltri esimese asjana välja(läks m3 e46filter) minek tunduvalt paranes aga ikka miski segas.Kuna auto oli pikalt seisnud, siis mõtlesin, et äkki on kytus vanaks läinud- mõeldud tehtud, paak kurguni 98 t täis. Siis selgus kurb tõsiasi- paak lekib päris usinasti🙄. Kiirelt kütus uuesti välja ja nuputama mis edasi teha, garaazi avarustest ilmus välja turvapaak, see leidis omale koha varuratta koopas. Kiskusin lahti ka originaal kytuse pumba korpuse, seal oli mingisugust jama tehtud, keevitatud võtturi jalga??.

Lisaks urgitsesin välja ka bosch 044 pumba, kogu see kompott sai siis pagasnikus ära yhendatud. Proovisõidul võttis suu kohe muigama, pill sööstis kui noor täkk. Sellega sis üks probleem lahendatud.

2 päeva hiljem suutsin katki sõita karteri põhja😐 muud yle ei jäänud kui sõbrale karter näppu ja keevitas ära. Peale seda tühikäigul töötades otsustas radikas auru välja lasta- põhjuseks küpse visco sidur. Sai siis treilaga auto linna toodud, hommikul koik laiali lammutatud ja juba keskpäevaks auto taas sõitis.

helisysteemi sai ka veidi järgi aidatud, 31 a vanad originaal tympsu allikad olid kergelt öeldes väsinud. 

Mis edasi on plaanis selle autoga? Noo plaanid on suured, aga väljaminekud veelgi suuremad😅

1 tagasilla ja esisilla pukside vahetus powerflexide vastu( jubinad olemas)

2 tagasild tugevamaks keevitada ja vahetada dif simmerid( kohe kohe algavad tööd)

3 põhi liivapritsida, kruntida, kus vaja keevitada ja mastiks peale( järgmine nädal laheb arvatavasti tegemiseks)

4 karbid yle vaadata ja lävepaku plekid samuti 

5 rooste eemaldus kerelt, ülevärv

6 Mis kõige huvitavam😀 tuleb see mootor ära turbotada( ettevalmistused juba käivad)

7 Korralik sisu leida v siis lasta teha? Arvatavasti poolnahk tuba.

8vedrustuse osas on hetkel koik lahtine, kas panna coilid, vähe tummisemad sportvedrud või originaaliks.

Kui kellelgi on ettepanekuid, nõuandeid, igasugu huvitavamaid varuosi, siis võib julgelt sellest teada anda🙂

IMG_20180903_175934.jpg

IMG_20180831_143519__01.jpg

IMG_20180831_143642.jpg

FB_IMG_1534177610197.jpg

Screenshot_20180908-121438.png

  • Vastuseid 100
  • Vaatamisi 7,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Young Fanatik
    Young Fanatik

    teema voib lukku panna. sellest enam asja ei saa

  • Spazierstock
    Spazierstock

    Lõpetage ära see moti maha tegemine! Igas teemas jääb silma, et kui kohe kere margusele ei saada ja mootorit kõige kallimate pudinatega kokku ei lao, siis on targem Tammsaare parki õlut jooma minna. K

  • Ebareaalne. Keegi ära teeb ja läbi läeb teen tordi välja😉

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

Tahad, et kõik läheks hästi, aga tegelt läheb nagu alati. 

Treial peab nüüd kolvid singiviiludeks laskma. Kui stock kolvid jätad,  siis ikkagi odavam uued kepsutajad sättida. 

  • Autor

Jäävad siis kepsud hetkel riiulisse, m51d25 omad pidid tapselt sisse sobima. Peab vist nende poole prg vaatama, hiljem ehk votab mone m50b25 ka ligi. Kui just keegi omale neid kepse ei taha.

Kas ka m57d30 tehnika sisse sobib? netiavarustest pole hetkel midagi veel leidnud

Vända käigu vähendamine pole alati halb idee, kui plaan nimelt nii läbi mõeldud on :D Näiteks silindrit suuremaks puurides ja vända käiku vähendades saab umbes sama töömahu, aga hoopis teise karakteristikaga mootori teha. BMW insenerid ise ka nii teinud vahepeal. Nii et kõik on vajalikkuse ja vastupidavuse küsimus.

M51 Kepsudel kolvi sõrm palju suurem kui bensiinimootoritel. M57 sama jama ning kolb on juba väga teise ehitusega. 

  • Autor

tuhlasin veidi oma tarkusesahvris, ja selgus asi: 

m20 nel on kolvi CH 34.09 mm ja m44 30.4 mm

ehk m44 kolb ise juba madalam, sellega saaks yleliigse 4 mm maha, ja vajadusel veel maha treida ning tihendi paksusega mängida. Eesmärk oleks jatta 140 mm kepsud, kes viitsib see voib kaasa mõelda😀

New Doc 2018-11-19 20.23.19_1.jpg

Kui sa M44 kolvist 4mm maha võtad siis jääb sul ju 140mm kepsuga kolb 2.3mm allapoole plokki ja surveaste umbes 7.7:1. Kolb võiks plokiga ikka tasa jääda. 

M44b19(samuti m43b19) on 85mm bore. Nagu ühes strokeri teemas juttu tuli, siis võimalus oleks sul 85-le puurida. 

M54B30 kolb nende andmete järgi jääks ~0,8 all poole.

 

Muudetud , muutis Max.

Võibolla tüürid laeva M50ne poole. Seal mingid mootorid kasutavad sünnilt 140st.

Aga selline see ehitamine on - kulukas. Mõni pool milli siia-sinna on köömes. Masinad ja targad mehed nende taga tasandavad kõik soovitud mõõtu. 

 

Muudetud , muutis Max.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor

Sai siin veidi uuritud ja puuritud, aga kepsudest asja ikkagi ei saa.Jäävad riiulisse seisma. Otsustasin oma eelarve ka veidi koomale tommata ja sai soetatud m50 kepsud ja m42 kolvid. Lisaks saabusid ka mustad päikesesirmid.Muus osas väga muutusi pole olnud, Eesti jõuan siis peaks ülevaatusel ära käima ja saab aastaksese muretult kulgeda. 

Ja vb natuke rumal kysimus ka, on kellelgi kogemusi LSD conversation kitiga( kaks metallplaati ja vedrud mis suruvad vastu väikseid hammakaid) ehk sai keegi aru mis mõtlesin. Kas see asi reaalselt miskit effekti ka annab? või on pigem kallis jura?

IMG_4050_IS_kolbad.JPG

Screenshot_20181205-204357.png

See lsd jama ikka eriti mõõtetu jura ja üldiselt ma ei saa aru ka miks tahad kasutada m50 kepse. 🤔

M20 enda kepsud ka massiivsemad ja ka m50 turbo projketide puhul kasutatakse m20 kepsu kuna tugevam kui enda m50 oma. 

 

 

Selle jõunumbri jaoks mis antud mootorist suurema tõenäosusega välja pigistatakse, on M50 kepsud enamgi kui piisavad. 

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.