Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
Young Fanatik

316 m20b25 '87 - young fanatik

Soovitatud postitused

Nonii. Minu pika ajaline unistus sai ka lõpuks täidetud, soetasin omale rullika😀. Tehasest veeres välja ta 87 ndal aastal 1.6 mootoriga, mis praeguseks hetkeks on asendatud m20b25 ga. Roostet jagub nagu selle ajastu masinale kohane, aga kõik on tehtav ja ongi plaanis ära teha. Tõin ma ta Muhust Augusti lõpu poole, tükk aega nuputasin miks auto normaalselt pöörde ei lähe ja soojalt hakkab kinni pooma.

Vahetasin küttefiltri esimese asjana välja(läks m3 e46filter) minek tunduvalt paranes aga ikka miski segas.Kuna auto oli pikalt seisnud, siis mõtlesin, et äkki on kytus vanaks läinud- mõeldud tehtud, paak kurguni 98 t täis. Siis selgus kurb tõsiasi- paak lekib päris usinasti🙄. Kiirelt kütus uuesti välja ja nuputama mis edasi teha, garaazi avarustest ilmus välja turvapaak, see leidis omale koha varuratta koopas. Kiskusin lahti ka originaal kytuse pumba korpuse, seal oli mingisugust jama tehtud, keevitatud võtturi jalga??.

Lisaks urgitsesin välja ka bosch 044 pumba, kogu see kompott sai siis pagasnikus ära yhendatud. Proovisõidul võttis suu kohe muigama, pill sööstis kui noor täkk. Sellega sis üks probleem lahendatud.

2 päeva hiljem suutsin katki sõita karteri põhja😐 muud yle ei jäänud kui sõbrale karter näppu ja keevitas ära. Peale seda tühikäigul töötades otsustas radikas auru välja lasta- põhjuseks küpse visco sidur. Sai siis treilaga auto linna toodud, hommikul koik laiali lammutatud ja juba keskpäevaks auto taas sõitis.

helisysteemi sai ka veidi järgi aidatud, 31 a vanad originaal tympsu allikad olid kergelt öeldes väsinud. 

Mis edasi on plaanis selle autoga? Noo plaanid on suured, aga väljaminekud veelgi suuremad😅

1 tagasilla ja esisilla pukside vahetus powerflexide vastu( jubinad olemas)

2 tagasild tugevamaks keevitada ja vahetada dif simmerid( kohe kohe algavad tööd)

3 põhi liivapritsida, kruntida, kus vaja keevitada ja mastiks peale( järgmine nädal laheb arvatavasti tegemiseks)

4 karbid yle vaadata ja lävepaku plekid samuti 

5 rooste eemaldus kerelt, ülevärv

6 Mis kõige huvitavam😀 tuleb see mootor ära turbotada( ettevalmistused juba käivad)

7 Korralik sisu leida v siis lasta teha? Arvatavasti poolnahk tuba.

8vedrustuse osas on hetkel koik lahtine, kas panna coilid, vähe tummisemad sportvedrud või originaaliks.

Kui kellelgi on ettepanekuid, nõuandeid, igasugu huvitavamaid varuosi, siis võib julgelt sellest teada anda🙂

IMG_20180903_175934.jpg

IMG_20180831_143519__01.jpg

IMG_20180831_143642.jpg

FB_IMG_1534177610197.jpg

Screenshot_20180908-121438.png

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ehk teadjamad mehed oskavad raakida, milline oleks kõige mõistlikum surveaste antud mootorile. Hetkel olen kahe vahel, kas tellida 8.8 v8.5 surve astmega kolvid. Esialgu on plaan 450 hp piiridesse jääda. Mootor läheb soome tegemisse, bloki yle puurumine, kaas lihvida ja portida, klapid samuti lihvida.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kõik oleneb ju mis komponendid sisse paned. Kaanepoldid, tihend, kepsud jne.
Isiklikult soovitan välismaa foorumeid lugeda turbotamise osas.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Olen mõelnud ka cometiku peale. Kõik sõltub sellest kui palju mul blokist ja kaanest maha lihvitakse, kas on saada kohe sellise paksusega tihendit. 

Kuuldu järgi pidavat esinema nendel m20 tel ka selline mure, et klapp tahab katki minna? kui suur see tõenäosus on, vast on mõistlik uued klapid ka kohe panna. Ei taha väga, et 1300 eur maksvad kolvid mööda silindrit peeneks jahvatatakse.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

tundub huvitav komplekt tulema, mulle meeldib. Mis aju, mis turbo ja kui suured pihustid? ÜV kuidas plaanis :D

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

@cobra kogu kompotti hakkab juhtima ms3 aju. Pihustid tulevad siemens deka 650cc custom latiga ja manuaalse kytuserõhu regulaatoriga. Turbo koha pealt katsetan esialgu hiinakat, kui järgi annab siis teeb hybriid sisule ymber ja istuma hakkab t4 flantsi otsas. Üv koha pealt jään vastuse hetkel võlgu🙄🙄🙄

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nonii. Tasa ja targu asi liigub paremuse poole. Hiljuti vahetati kõik õõtsad puksod powerflexide vastu. Lisaks sygati täna kõhualune puhtaks, põhjall läbiv rooste puudub, v.a tagavara ratta koobas- seal saab makarone kurnata peale liivapritsi. 

received_171248197085481.jpeg

received_1766839166717694.jpeg

received_268931727293580.jpeg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Pisike update kah siis. Põhi sai krunt värvi, plus mastiks ja veelkord värv. Nyyd mõtlen mida edasi teha, kas minna pidurite kallale, osta proge aju ja proovida sellega stock moto käima saada või osta sisu ja moto laiali kiskuda. Viimast ma kohe teha ei tahaks, sest talv ninaees ja tahaks veidi lõbutseda kah😀. Lisaks jäävad mingiaeg yle pre fl esi stange, esipõll ja tagastange, niiet kui kellelgi huvi siis võivad kribada ja hinda arutada. Samas võib pakkida ka vahetust m_tech2 stangede või mõne muu huvitava lisavarustuse vastu(nt el aknad)

received_1070931399734545.jpeg

received_300399604112013.jpeg

received_271260473504036.jpeg

received_894317017428616.jpeg

  • Meeldib 2

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

mul oleks vaja küll stangesid, enda omad läbi ussitanud juba ja see liivaprits oli kuskil Pärnumaal?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

@cobraliivaprits pärnus jah,täpsemalt sõber tööjuures tegi😁 mul stanged pole ka ideaalseisus, tagumisel on mingi roosteplekk kyljes , aga muidu suht enamvähem.P äris emexi kaup kindl ei ole.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

paar päeva on vaikus olnud, ega midagi suurt toimunud pole kah. Turbo jõudis kohale ja 50 mm WG sain kätte. tuleb lasta teha flantsid turbole ja koldele, kepsud tellida, uued saaled rõngad ja palju muud. Aga kahjuks raha kulub sinna kiiremini kui seda teenida jõuan ja ei taha kõik nii kiirelt minna😀. Eesmärk on siiski järgmise aasta talve lõpuks pill seadesse saada ja paar kilomeetrit rehve asfaldile jätta. Kui näiteks kellelgi on jäänud oma turbo projektist yle intercooler, torustik, silikoon lõdvikud jne võib mulle pakkumise teha.

received_1797271653653902.jpeg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Imelik, jutud suured, turbod veel suuremad, kohvitopsid väiksed ja vist rahatasku ka. Milleks ehitada endale turboautot kellegi teise kasutatud juppidega? 
FMIC.EU - leiad nii coolerid, lõdvikud, torud, pihustid, kütuselatid jms sellise kraami - odav ja normaalse olemisega Poola kaup, kuid kuna see teema tundub juba selline, nagu iga teine ''turbotamise'' teema, siis anna teada kui projekt seisma jääb - ostan ära.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

@Vengerfeldt yhe mehe vana on teise mehe uus, naq öeldakse, kui juhuslikult on kellelgi pakkuda korralikke asju siis miks ma ei tohiks osta? Raha tõesti puuotsas ei kasva mul, ega enamustel vist mitte, miks muidu projektid 2_3 a peale venivad? eesmärk on ta järgmise a kevadeks ilusasti seadesse saada. Investeerin korraga sinna nii palju kui on võimalik. Projekt kindlasti seisma ei jää, juppe aina tuleb juurde. Hetkeseisuga lisandusid kepsud ja turbo ning mootori flantsid. 

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Eks igaüks ehitab vastavalt oma võimalustele. 

Teema täiesti ok aga +jubinad aga kui juba teha siis miks raisata aega hiina turboga 😢

Üldiselt need ei kipu kestma. Kui laiali lendab ja ka plaan hübriidiks teha?? Pole eriti odav varjant see. Lihtsam osta kohe norm tükk sinna.  Aga jälgin teemat ja eks näis. Tundub tulevat huvitav. 

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

@extreme327 eks näis kaua ta kestab, kui laheb laiali siis valikus on ka holset 35. hetkel yritaks ta lihtsalt toimima saada, siiski esimene turbo projekt, ja enamus teadmised ammutatud internetist.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Lõpetage ära see moti maha tegemine! Igas teemas jääb silma, et kui kohe kere margusele ei saada ja mootorit kõige kallimate pudinatega kokku ei lao, siis on targem Tammsaare parki õlut jooma minna. Kõigil ei ole see 32 tonni tagataskus, et see autosse laduda. Aga haigus (heas mõttes) on meil ju kõigil, millega lihtsalt on vaja tegeleda :)

edu tegemistes, jälgin :)

  • Meeldib 4

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

@Spazierstock ega ta nii kipub olema jah, hetkeseisuga olen juba investeerinud ca 1500 eurot siia autosse. ja läheb veel sinna seda raha. Kaugsõidu autojuht ka just miljoneid ei teeni kuus😀 Aga kuuaja peale u 700 800 eurot suudan ikka korvale panna auto jaoks.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

M20 puhul ei tasu piirajat tõsta stock nookuritega, lähevad niisamagi katki. Lisaks kaas mõras või peale turbotamist mõras :DVasktihendit ka väga ei soovitaks, kui ei kavatse tihti kaant maha võtta. 8.5 või 8.8 surveaste vahel valimine tundub pigem pseudoprobleem olevat, kui just mingit profivõistlust ei harrasta, kus sellest valikust mingi eelise saaks. Tänavale võtaks ikka max surveastme ja vastupidava seadistuse olemasolevale raudvarale.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

@Margo vasktihend ja sepiskolvid laideti mul maha jah, ise hakkasin ka mõtlema et krt ei hakka ju 800 hp votma sellest mootorist. Netiavarustest olen uurinud et 450 hp on täiesti reaalsne sellele mootorile, ja suhteliselt ohutu ka. Surveastme valiku teen täpse siis , kui saan teada kui palju mul kaanelt maha lihvitakse. Prg seisuga arvutasin ,et kaas jaaks sama paks, siis 8.8 lt 8.5 le saamiseks on vaja 0.38 mm paksemat tihendit.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Pole sellel m20b25 kaasel häda miskit. Valesti pingutades vms jahutus probleemid on siis muidugi läeb mõrasse. 

Meeletu liikuva turbo mootori saad lihtsalt ilma meeletult kallitele juppidele ka hakkama ja jääb ülegi. Võiks ju ka sepis kolvid võtta kui raha on aga saab vabalt hakkama originaalidega.

Ise teeksin sama nagu enda vana 325ix turbotasin

Kaas teha korda.lihvida,klapid lõigata ja sisse sooveldada,uued klapisääred jne nagu ikka.

ARP kaase tikud-maksavad miski 180 euri ? 

Cometik metall leht kaase tihend. Usast tellides on kohal miski 220 euriga kui mäletan õieti.Ise kasutasin kõige paksemat. (Pole ammu tellind vb hind muutund)

Originaal kolvid,kerge modimisega ja ka kindalsti et oleks võrdselt kaalus jne. Iga asjalik treial saab hakkama. 

Kepsud kasutasin ühe bmw omasid aga hetkel ala 350 euriga saab väga asjalikud sepis kepsud juba et enam ei vaevaks ka ise pead nonde ümber modimisega,et m20 mootorisse nad saada. 

Kindlasti korralik õlipump vaadata. 

uued saaled,tihendid asjad nagu ikka. 

Plokk kontrollida/lihv ja hoonida. 

Korralikult komplekteerida ja anna aint tuld. Kindalsti vajalik on KORRALIK SEADE,ilma selleta võid ükskõik kui kalli moto hetkega laiali lasta. 

Pööret ma ise ka ei näe mõtet tõsta ja tänavasõiduk ei ostaks ka kangemat nukka peale. Kasutasin enda turbokal korra PPF kõige kangematt nukka ja loobusin. Tänavasõiduks on originaal nukkvõll täiesti ideaalne. 

Muidu aga kui edevaid ja vingeid jubinaid vaja siis PPF lehele enamus vajalikud asjad olemas ja lihtne tellida. 

Cometicu tihendi ja mõningate asjadega USA st tellimisega saan ka aidata. Kuigi internett nii levinud ja peaks igaüks saama hakkama ;)

 

 

 

 

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kui palju on sepiskolbide ja uute originaalide hinnavahe? Orikaid pole enam eriti saadagi, varsti ehk ongi ainus tee kapremondiks ka std mootorile mingeid aftermarket kolbe kasutada... 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus