Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_123285

Tervist!

Sai 2016a. 1. aprillis toodud Paidest oma vanaema õe ehk vanatädi käest omale esimene auto, mille tädi ostis endale 1997 a. mu isa käest. Isal oli samuti see esimene auto nagu minulgi :ipb-tongue-smile: (ostis äsja toodud saksamaalt 1995a. oma sõbra pulmast :ipb-happy-smile:) Talle jäi kaugelt silma ning tema sõnul peale proovisõitu teadis ta, et tahab selle ära osta, mida ta ka tegi 45000 EEK'u eest.

Kutt oli oma autost jumala sillas, aga sõbrad tegid pidevalt maha, et - Pff, Sul on ju mosse mootor, kuhu see kõlbama peaks? Ja et - K*rat kus on Su tahhokas, ei sobi ju ilma selleta...

Isa on ka autoga matse teinud, kiilasjääga vastu puud sõitnud (vahetusse läks esimene stange ja kapott läks lappimisse), siis on ta ka suurest kiirusest kurvist kraavi sõitnud, mille seosega juhtus esisillas midagi (hakkas vasakule kiskuma väga õrnalt, mida auto teeb ka siiani).

Igatahes, paras rullnokk oli :ipb-happy-smile: peale BMW müüki on ta eluaeg sõitnud luukpäradega kuni siiani. Mainis ka, et tänu pereautodele sai ta trahvidest lahti :ipb-blush:

(1997a tehtud pildid)

26236179_1649371461796899_115793459_o.jpg.8a74c1a9a11da97c8c5c326dfeee7a16.jpg26236814_1649371465130232_1366930469_o.jpg.943d68bfeb8916701f4762048803e8a9.jpg

Ostuloost - 

Kui teada sain, et auto seisab vanatädi juures väikse kasepuu all kasutuseta,

helistasin koheselt kiirelt tädile ja hakkasin auto kohta pärima - millele ta vastas, et "oioi selle autoga pole midagi enam teha ja et mootor on täitsa kutu, sellel pole mingit potensiaali, kerega võibolla saab midagi teha". Vastasin et pole hullu, läheb uus mootor ja olen rõõmus.

 

Niisiis läksingi 27. märtsil 2016 autot vaatama. Pilt väljast oli väga suurepärane, kui välja arvata pleekinud plastikud (uued karbid, põhi oli keevitatud, ülevärvitud oma ala oskaja poolt, uus esiklaas) aga seestpoolt oli veits närusem pilt, istmed, lagi, vaip jne hallitasid seoses suure veelekke tõttu.IMG_0149.JPG.a93254e087f1d420f75aaa483d6979bd.JPGIMG_0145.JPG.437027ad223cc434617a0cb620c377d7.JPGIMG_0154.JPG.90fd7145d0c2a3d937f6e0f1065a1b95.JPGIMG_0201.JPG.0ea7f0b2e3ae7372db52820d029cbcba.JPGIMG_0225.JPG.ec03f15d8acb176bce940c088c273386.JPG

 

Ütlesin tädile, et kui lumi ära sulab, ostan ma auto ära ning tulen talle järgi. Ja lumi oligi paari päeva pärast sulanud.

1. aprill läksime vanaisa ja isaga autole järgi ja hakkasime seda ära viima.

Aa ja, tädi eelmainitud "kutu mootor" töötas tegelikult väga ilusti, ainult karpa vajas natuke timmimist.

 

Tõime auto köieotsas Paidest - Vändrani ära, kus me ka seda koos vanaisaga tegema hakkasime.

IMG_0206.JPG.ca1fbc7a21abc70a0e3dd06587f8e91f.JPG

 

Vändras tegime koheselt kerge pesu ning järgmine päev lõime käed külge.

 

IMG_0208.JPG.253dc06030222c6ae12e6923a87db7dd.JPG

IMG_0255.JPG.a3732f99854f40d44df2cd706c90bbd0.JPG

IMG_0269.JPG.ad9f1b4a73eeba8d98707ef71fcd1479.JPG

IMG_0311.JPG.cac680d937ab8bdae54e158f86ed1892.JPG 

Midagi eriti põhjalikku me ei jõudnud teha, oli vaja auto lihtsalt korralikult sõitma saada, sest kibelus oli nii suur :D .

Tegime ühe põhjakeevituse, värvisin pleekinud plastikud normulliks, mootori ja karpa timmisime nii paika kui vähegi suutsime, kuid ikkagi teeb anomaalijaid, õnneks mitte väga hullusti, puterdab õrnalt vaid tühikäigul sooja mootoriga. Üritasime ka lekkeid korda saada, millega ka endaarust hakkama saime, aga ikkagi on seest nüüdseks läbimärg.

Tegime keemilise pesu, ehk küürisime istmed, vaiba kui ka lae nii puhtaks kui saime, ette sai pandud ka istmekatted, sest pole olnud kuskilt neid istmeid saada mida tarvis on. (kunagi tulevikus kindlasti uued istmed ette. Tagumist uut õnneks vaja pole)

 

IMG_0988.JPG.c8dd68ceb51d702cefa11381dbe2e744.JPG

IMG_0992.JPG.f2e5e32e8d38938941eb38630ff3dd74.JPG

13987282_1125961144142880_821257310_o.jpg.a0852e8ef1f0d3f2b883f394123f285c.jpgIMG_1115.JPG.bbc57dd4d054e1f1739fb78fc1267b15.JPGIMG_1120.JPG.90a75763c15825e5c4c9a1415fa15bb5.JPG

Käigukangi loksu sai veidike vähendatud vanaisa nippide järgi. 

(aasta hiljem sai vahetust 4ne käigukast 5se vastu + uus sidur ja käigukangi uued puksid, et oleks täieslikult loksuvaba)

2016 aasta suvi sai veel läbi viidud neljase kastiga ja 2017 aasta suve on nauditud viiese kastiga.

 

 

Hetkene autoseis - 

 

13978087_1125961254142869_997977852_o.jpg.10bc7d623a809c542d882af432f0636b.jpg

 

13950690_1125961190809542_60191159_o.jpg.c3a1a9b3cbada990e197f70a4cb60d5b.jpg13977823_1125961130809548_530632531_o.jpg.0d535b29994fad984232b6885b9dd033.jpg

 

 

Panin pilte küll rohkem kui teksti, aga olen kuulnud väljendit "pilt on rohkem kui 1000 sõna" seega loodan, et ei ole väga hullu.

Teksti sees panete ilmselt tähele, et "vanaisa tegi ja et me tegime". Nii ongi, sest kui auto sain, ei teadnud ma autodest veel väga midagi aind, et bensiin ja diisel, 4 silindrit ja 6 silindrit.

Enamasti ikkagi pani vanaisa oma tarkusi välja, mina kuulasin hoolega ja keerasin mutreid/polte mida ta käskis :ipb-blush:

Tänu temale, tean ma autost juba veidike. Niiet auto on mind natuke harinud.

Iseseisvalt ma veel sõita ei saa, peab keegi vanem kõrval istuma.

Kindlasti uuenduste kohta tahaks siin ka tulevikus märkusi postitada, kuid neid vast väga palju ei tule enne täislubade saamist. :P 

 

Muudetud , muutis Rahaboss

  • Vastuseid 106
  • Vaatamisi 10,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Autost siis vahepeal niipalju, et olen ta maalri käest kätte saanud. Töid tehti suht suuremahuliselt, nimelt kereplekkidest vahetati välja - parem ja vasak karp täispikkuses, uus tagapõll, uus vasak t

  • hei bemarirahvas, jälle lugu mida jagada! mustangi mees eiras stop märki ja põrutas mulle sisse. Mina kui kohusetundlik piirkiiruse jälgija lähenesin kõnega, et noo vähemalt kaks ilusat autot sai

  • Kuna töötan autopesulas, siis sai teostatud niiöelda “detailing” kapott/tagatuled poleeritud ja terve auto peale kantud vaha

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_128473

Haah, kaldudes teemast kõrvale, siis pool aastat tagasi oli juhus kus sõbra siks ei läinud tööle, aku oli tühi, aga "õnneks" asusime tuntud remondikoja läheduses. Niisiis läksin boosterit küsima, vastasid lahkelt, tulid uhkelt ning lasid aku õhku, sest pani klemmid valepidi. Remondimees sai korraliku šoki(mitte elektri). :D Aga vabandasid ja andsid uue aku. Autoga ka midagi õnneks ei juhtunud.

Muudetud , muutis Rahaboss

comment_128474

Boosteritel on pooluste valetpidi paneku vastane kaitse peal. Aku pani plahvatama hoopis akust eraldunud gaas, mille süütas säde.

Akude läheduses ei tohi kunagi tulega mängida ega sädet tekitada. Vähemalt üks otstest/klemmidest tuleb alati ühendada akust eemal, tavaliselt mass, et vältida ühendusel tekkivat sädet aku juures. Uuematel autodel on voolu andmise/võtmise kohad eraldi välja ka toodud.

Kõike seda õpetatakse isegi autokoolis, ju see töömees ei olnud ka kursis sellega või lihtsalt eiras.

Oma silmaga nägin ja kõrvaga kuulsin, kui tööjuures kehva ühenduse pärast aku ikka väga julmalt plahvatas ja täielikult laiali lendas , hea ,et kõik kaugemal olid.

 

Klaasi teemast niipalju, et selline töö on täielikult läbi kukkunud ja ilmselgelt valede töövõtete tagajärg. 

Näha on, et tihend on sul enne juba rikutud olnud, siiski ei õigusta see kuidagi klaasipaigaldusettevõtte poolt välja kistud laeriiet ega ka seda ,et klaas oli vana. Vana klaasi saab ka tagasi panna ,ilma et see mõraneks.

Preface mehed peaks kindlasti uue kiilu ostma, selle vastu ei saa kuidagi.

Enne uue kiilu soetamist pole mõtet üldse näppida esiklaasi, kiilu osas neid kindlasti süüdistada ei saa.

 

 

comment_128517

Ma nagu ei sa üldse aru miks see tihend sealt eest võeti.  Klaas tuleb ju tihendist välja ja seda ei pea sealt üldse ära võtma ning klaas  paigale sama tihendi siise  . Kiil eemaldatakse ainult . Või sa soovisid mingit tihendia allust puhastust 😉. Vaadati et vana auto las õppipoiss teeb! Tõenäoliselt ei käigi keegi vist selliste tihendist akendega autodega seal . 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_129237

Auto jõudis üsna hiliselt oma talvekotta, põhjus - lube pole ja garage kodukandist veidi kaugemal.

Nagu teema alguses mainitud sai, et enne täislubade saamist vast nii palju uuendusi ei tule, siis järgmise aasta märtsist hakkab natuke suuremalt autokallal tegutsema.

Praeguseks head vana-aasta lõppu ja peatsest garaaziuste avamist oma rullidele!

27B487C6-4611-4F77-9793-94B42484375F.jpeg

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_132141

Tervist! Load nüüdseks käes ja esimene mats ka olemas, hommikune uimasus ja kiirustamine praktikale ei ole hea. Keerasin koduukse eest audi omanikule sisse. Õnneks minu rulla väga viga ei saanud, niivõinaa vajas uut tagustanget(oodatud pakkumistele).

Vahepeal sai eest võresi värvitud ja uued depo tuled ette pandud, ninaots näeb nüüd vähe värskem välja :)

19E1742B-8EA9-49B0-AB0B-A07199D163AA.jpeg

D83791A1-CFBD-4109-A5FE-C07C79EF5133.jpeg

D2BBCCE2-8102-444F-A7A6-6B73CB015B88.jpeg

comment_132145

Pildi järgi pole hullu midagi. Kui ma 18 sain ja üksinda sõitma hakkasin oma eelmise rullaga, siis juhtus poole aastaga kolm matsu - sõitsin ette, mulle keerati ette ja panin tagant sisse. Iga kord vajasid teised autot kõvasti rohkem remonti kui minu oma. Rull ikka vähe kõvemast puust kui tänapäevased autod. ;)

comment_132147

Ei saa viimasega nõus olla. Pisikõksudega, nagu normaalse inimese parklakiirusel tehtud mõlkimine, ei ole veel väga lugu. Linnakiirusel väga lihtne arvestatavad kerevigastused saada autole, kuna pelgalt amortiseerivat osa praktiliselt ei ole ja ohutu pole kerekonstruktsioon tänpäeva standardite järgi ammugi, võrreldes kasvõi 10 aastat uuema BMW-ga.  Tänapäeva autol linnakokkupõrkel vahetad eest plastmassi välja ja kere põhiosa võib-olla jääb sootuks puutumata. Neil on ju paakümmend senti täesti kasutut "kahuriliha" ees, ja taga ka omajagu.

Muudetud , muutis kurikristjan

comment_132155

Liiklus + pakett tuleb teha autole. Metslooma kahjud hüvitatakse ja avarii põhjustaja auto tehakse ka korda. 

Omavastustus 190e nagu kasko kindlustuse korral. Mahakandmise korral oli 6000e vist maksimum summa. 

Mul e23 puhul oli 6kuu kindlustus ca 55e kallim tava kindlustusega võrreldes. 

Arvestades tagastange hinda, oleks sul praegu juba kuhjaga ära tasunud see. Tagastange keskmisi talasid mul pakkuda erinevaid,leidub ka tutikaid. 

Muudetud , muutis mihkel22

  • Autor
comment_132156

Polegi varem kuulnud ja mõelnud sellele, aga hea teada. Palju asju oleks võinud teisiti minna, aga ei osanud ette näha seda :) talade kohta ei oska öelda, peaks enne asja lahti kruvima ja vaatama mis seal vahetust vajavad.

 

Muudetud , muutis Rahaboss

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_137310

ahoi, teema seisunud. põhjuseid palju. garaazi olemasolu suuremateks töödeks ikkagi puudub, niiet olen teda lihtsalt nokitsenud pisihaaval, kuigi probleeme palju. auto ujub seest siiani(kaitsmekarbi alt - juhi jalge alla, aku alt kõrvalistuajale, pagasnikusse ka ja sealt edasi voolab taha jalge alla. 4a auto omamist, ehk siis enne igat talve olen votnud sisu välja, et too hallitama ei läheks. keevitust ise ette niipea ei võta, pole kogemust ja kohta. kool lõpusirgele viia selleks aastaks ning plaan jätkata õpinguid automaalri erialal(hetkel elektrik )siis ehk rohkem teadmisi suurte tööde aluseks. väliselt rooste praktiliselt puudub, aga siseplekid veits ikkagi hapud.

 

suur põhjus nr 2: daily car ja kaaslase E39. ma ei saa ju BMW'd remontimata jätta, ning kõigi nende hädad olid minu kätel 😀 õnneks E39 enam meie peresse ei kuulu, probleeme rohkem kui autot ise, aga noh sai odavamapoolsem väliselt "korralik" ostetud ja arvata ka oli, et tahab hoolitsust. 4x pidurid läksid sõidu ajal peale. Talviti nagu ikka, kooli jõudes tuli autojuht välja paremast uksest sest juhiuks seda ei voimaldanud🙄 520i bens automaat, õpilasele rahakoti kohta tahendab see seda et kooli-koju ning püsi kodus😀 okei aitab e39 kirumisest, tegelt on seegi hea auto kui on korras.

09431C0A-0B8D-4361-8A3A-F6497AB97F12.jpeg.c1551111d523cdfc9a3b948f33931c1d.jpeg

 

nagu ikka, endale sai valitud oma lemmik seeria ehk siis kolmas ja selleks on E91 2.0  automaat, diisel ja seda siis otse saksamaalt, lisasi praktiliselt pole, aga see eest on pill väliselt ja sisuliselt taiesti kulumata. elektrivigu on palju ette tulnud ja ka dpf on mulle oma vanadust keskkonsoolis näidanud, aga need ka siis nüüdseks kõrvaldatud.

ECE0BD4F-5720-47E1-8576-934972A2FA65.jpeg.95f906ec2e8d72b21190ae743b293590.jpeg

E30lst nii palju, et tohutult palju on vahetatud igasugu kuluosi, tihendeid, voolikuid jne, ei ole neid koiki siia hakanud kirjutama.

Aga märkimisväärsellt -  sai O.Z MSW 15x7 veljed ostetud, taastasin need ka ära ning ostsin rehvid peale, kuid rehv sai ikkagi soetatud lolli peaga liiga kitsa profiiliga, pàris maastikusõiduauto tulemus jäi, ja velg (või?) kasutatud rehvi rant laseb õhku läbi. plaan soetada 205/55/15. peaks vist ka olema E30 originaalmõõt.

Veljed said soodapritsi, karukeelt, ning väikest traatharja. hiljem keskosa krundi alla ja siis ka värv peale. rante vaja veel teha, lihvida ja poleerida.

6B3518C3-28BF-4452-BE13-88FC04AB53BC.jpeg.86d77b4d36777c759d22741c9b1f2f04.jpegC73AF906-7F9A-4C9F-9168-FDEF45CBB43A.jpeg.a1bff67d368f517a9e40300d91c7f0ce.jpeg9C72ED7B-9ED5-41DD-A7C7-A452D471543D.jpeg.e751d0d549af7e07d87cae43dbbc669d.jpeg

 

kooli lõpetamisele on vaja jõuda kindlasti oma vanakesega, ehk juuniks saab ta üv ja kindlustusega loodetavasti linnapilti.

kui e30 meet see aasta toimub, siis tahaksin ka sinna jõuda. 😀

C22D29D3-EF16-4B73-8036-167FA41E7AB2.jpeg.f0ab5d64d1a18ba376e57b9c3ecdb43a.jpeg

 

 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_137812

Olin pool suve kipsis käega seega üv ja putitamine lükkus juuli lõppu. aga see eest läbis eile ilusti ülevaatuse.

Enne ülevaatust sai kõik esisilla kondid vahetatud, stabika puksid ja latile uued kaitsekummid. 

Samuti salongis on uued jalamatid, neid kahjuks pildistada ei jõudnud.

 

Endal mõte kiheleb ja sõbrad targutavad ka, et auto võiks veidike madalam olla, niiet hetkeseisuga 40/40mm TA Technix sport vedrustus silma jäänud, kui kellegil selle vedrustusega mingit kogemust, võib märku anda. ebay.de liiguvad need 130-140€ ringis, s.h vedrud ja amordid siis. üpriski odavad.

 

Paar pilti ka :) 

IMG_0120.JPG

IMG_0111.JPG

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_138248

hei bemarirahvas, jälle lugu mida jagada!

mustangi mees eiras stop märki ja põrutas mulle sisse. Mina kui kohusetundlik piirkiiruse jälgija lähenesin kõnega, et noo vähemalt kaks ilusat autot said kokku, vastuseks sain - "sa enda spidokat üldse jälgid ve" ei viitsinud pikemat juttu teha ja kutt ajas veel asja edasi. 6 politseionu oli vahepeal kohal ja aega kulus 2 tundi. aga no ilmselgelt jäin mina ikkagi kannatajaks. Viisin auto pärnu carteci ja nad pidavat veel kalkuleerima, kas teevad korda või läheb siis n.n mahakandmisele.

teen omaltpoolt kõik, et auto jääks ikkagi minule.FAAA3F55-B98D-49E2-A3BD-DB46BAEC41FB.jpeg.772c77c99cbe75a0ef2345fb19fa9a31.jpeg

E8B865A9-F3C8-4CAE-9FB5-778419E88AEF.jpeg.4837ac21b78d39ccd67ff137963bfd62.jpeg

07E09C9F-064A-4147-BCFB-705F33338E74.jpeg.7bf3868e13eb4aa948bfc1bf32b5eea6.jpeg

comment_138249

selle asjapärast nyyd kyll mah aei kanta, ja kui hakkavadki ajama,et 20a vana bemari anname 500 siis trambi niikaua jalgu kuni saad soovitud tulemuse, ilmselt uue tutika esistange saamine on vbla raske, aga kindlasti leidub internetist korralikku kasutatut ka. Lasen puusalt aga tundub olevat yks 2000.- eurone remont

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.