Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
ellu796

324TD Touring '91 - ellu796

Soovitatud postitused

Tere :)

 

Mõtlesin, et kolin oma rullika teemaga bmw foorumist e30 foorumisse. 30 foorum kuidagi mugavam. 

Tehasest veeres ta välja siis sellisena : 

Model    324td - EUR
Development Code    E30 (5)
Chassis    TOUR
Steering    LL
Doors    5
Engine    M21
Displacement    2.40
Power    85
Drivetrain    HECK
Transmission    MECH
Color    Sterlingsilber Metallic - 244
Upholstery    Anthrazit Stoff - 0269
Production Plant    DINGOLFING
Production Date    1991-07-15

169    Katalysator Fuer Diesel    
209    Limited Slip Differential (25%)    
210    Anti-blockier-system ( Abs )    
314    Heated Windscreen Washer Nozzles    
354    Green Stripe Windscreen    
400    Sliding Sunroof Manual    
423    Floor Mats, Velour    
428    Warning Triangle    
494    Seat Heating F Driver/front Passenger    
510    Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam    
520    Foglights    
556    Exterior Temperature Display    
653    Bmw Bavaria C Reverse Ii    
681    Dachantenne
801    Germany Version    
932    Winterreifen Zusaetzlich
933    Radkappen Fuer Winterraeder    

Pildid, mis olid eelmise omaniku poolt tehtud kuulutuses:
65696-FB_IMG_1475461008995.jpg
87655-FB_IMG_1475461026449.jpg
85342-FB_IMG_1475461029517.jpg
46289-FB_IMG_1475461019840.jpg
99698-FB_IMG_1475461032846.jpg
67267-FB_IMG_1475461037320.jpg
72778-FB_IMG_1475461040467.jpg
75539-FB_IMG_1475461044598.jpg

Tehtud tööd:
Uued esipidurikettad ja klotsid
Uued esimesed pidurivoolikud
Uued tagumised klotsid
Uued esimesed õõtsad (lemf)
Uued esimeste õõtsade puksid
Uued sisemised ja välimised rooliotsad (lemf)
Uued stabika kondid (lemf)
Uued esituled ja suunatuled
Väga korralikud tumedad tagatuled sebitud
Klaasipesu pump vahetatud
Mitmest spidoplokist üks enam-vähem toimiv spido kokku pandud (kilometraazi ei näita, aga pole hullu)
Origin. genekas taastatud (uus pingeregulaator, uued harjad (origin), uued dioodid)
Kaltsusisu vahetatud sportnaha vastu
Hammasrihm koos veepumba ja termostaadiga vahetatud + vända esimene simmer, õlipumba rulliku simmer (01.2017)
Eelsüüteküünlad vahetatud (NGK)
16/17 talveks said ostetud uued naastrehvid originaal valuvelgedele
Uus visco sidur
Uued poolteljed
Uued numbrituled
Vana juust makk sai vahetatud Pioneeri vastu
Ette ja taha lähevad alla TA-Technix coiloverid
Tagumised amordi tugipadjad vahetatud (sachs)
Uus klaasipesuvedeliku tagasivooluklapp (Origin.)
Peale läks teine kasutatud vaakumpump, kuna vana otsustas keset parklat lihtsalt saba anda ilma hoiatamata  :evil: 
Uued kõlarid ette jalgade juurde (Morel)
Kere kummist punnid põhja alla paigaldatud
Uus salongiventilaator
Uued pihustiotsad 
Varuks sai ostetud katuseluugi tihend (origin), jääb hetkel ootele kuni keretööd valmis
Katusereelingud sain ka sugulase käest. Mine tea, äkki tuleb soov katuseboksi nt vedada :D
Uued klaasipesuvedeliku voolikud

Ja natuke pildimaterjali kah ;)
54297-14639668_10211310162617706_1882961
78799-15086232_10202486057308360_1396261
63724-IMG_20161003_191309.jpg
36722-IMG_20161002_222411.jpg
54824-IMG_20161003_194732.jpg
77779-IMG_20161003_212544.jpg
86322-IMG_20161009_155039.jpg
97287-IMG_20161019_134818.jpg
99682-IMG_20161029_175905.jpg
89824-IMG_20161031_181206.jpg
62245-IMG_20161109_155556.jpg
35563-IMG_20161109_213854.jpg
27626-IMG_20161119_000423.jpg
99289-IMG_20161119_195203.jpg
75633-IMG_20161121_200148.jpg
62555-IMG_20161121_044052.jpg
53324-IMG_20161211_134136_1.jpg
46398-IMG_20161223_115418.jpg
47437-IMG_20161227_154015_1.jpg
73662-IMG_20161227_172017.jpg
23746-IMG_20161228_120709.jpg
22689-IMG_20161230_121746.jpg
47224-IMG_20170103_161035.jpg
28394-IMG_20170112_230246.jpg
49383-IMG_20170112_231314.jpg
63963-IMG_20170131_221804.jpg
68885-IMG_20170226_182028.jpg
33256-IMG_20170305_155153.jpg
65493-IMG_20170325_185703.jpg

Hetkeseis:

Suveveljed ootavad taastamist ja uusi rehve peale
140A geneka aretus pooleli (M30 pealt)
Mootor kap. remondis

Räägin siis kap. remondist veits lähemalt. 
Kuna klapikambrikaane alt vaatas vastu õudus (kulunud nukk ja nookurid) ja külmalt mootor puterdas ja suitses, siis kaua ei mõelnudki ja hakkasin uurima erinevaid variante. Üks variant oleks olnud võtta teine paremas seisus mootor, teine variant oleks mootor korda teha ja oma elu ära elanud osad välja vahetada ja kolmas variant oleks olnud midagi muud vahele aretada. 
Esimest varianti kaua ei kaalunudki, kuna korralikke 2.4td-si praktiliselt polegi enam alles kuna enamus väga suure kilometraaziga ja eks ka plokikaane mõrad kimbutavad seda mootorit.
Teise mootori variandi peale ka mõtlesin.. sai mõeldud nii m60b40/m62b44, m57d30, m51d25 peale. Valik langes siiski vana mootori korda tegemise peale, kuna eks nende teiste mootoritega ole jälle see, et ei tea kuidas hooldatud, mis seisukorras + aeg ja raha + tegu pole enam originaaliga.

Sai siis auto töökotta mootori lahkamisse viidud, et oleks täpne pilt ees mootori seisukorras (kas kaanes on mõrad, kuidas mootori alumine pool jne). Nagu ka kartsin, olid plokikaanes mõrad. Kaant oli keegi eelnevalt keevitanud ka. Otseselt läbivat mõra veel ei olnud ja mahlad püsisid ka omal kohal+keema ka ei läinud, aga kui juba teha, siis korralikult. Sai siis tellitud uus kaas Saksamaalt. 
Panen siis siia ka nimekirja, mis kõik vahetusse lähevad:
Plokikaas
Sisse- ja väljalaskeklapid
Raamsaaled STD
Kepsusaaled STD
Väntvõlli tagumine simmer
Väntvõlli esimene simmer
Remontmõõdus kolvid
Õlipumba võlli otsasimmer
Karteri tihend
Plokikaane tihend
Plokikaane poldid
Nukkvõll
Nookurid
Tõukurpunnid
Klapikambrikaane tihend + poldi alustihendid + vaakumpumba o rõngas
Pihustiseibid
Sisselaske kollektori tihend
Väljalske kollektori tihend
Väljalaskekollektori mutrid M8 – 12tk
Mootoriõli
Õlifilter
Õhufilter
Karteri kork
Jahutusvedelik
Veepumpa tihend
Temperatuuri andur (2pin)
Termostaadi korpuse tihendid
Nukkvõlli simmer
Nukaraami poldid
Kepsu poldid
Karterituulutuse lõdvik
Käigukasti hoovastiku simmer
Käigukasti sidurikoja võlli simmer
Käigukasti kardaaniflantsi simmer
Käigukastiõli
Roolivõimuõli

Kuna hammasrihm+veepump+termostaat said alles hiljuti vahetatud, siis ei neid nimekirja ei lisandunud.
Hetkel on kõik asjad tellitud ja ootan pingsalt, kui kõik jupid lõpuks kohale jõuavad. 
Väiksem pudipadi on juba käes :)
98839-unnamed.jpg

Muudetud , muutis ellu796
  • Meeldib 3

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

53989-20170806_202734.jpg
92222-20170325_132600.jpg
27563-20170227_212127.jpg
Nii, vahepeal jõudis see hetk kätte, kus sain auto LÕPUKS mootori kap. remondist tagasi. Enamjaolt jäigi kolbide taha asi kinni, sest kolvid reaalselt tulid 2.5kuud tehasest  :shock:  Aga kokku läks aega umbes 3.5 kuud. Ütlen ausalt, et väga piin oli ilma rullikata olla.   :D  Aga kokkuvõtvalt võib öelda, et erksam on küll veits (päris selline kiirendus pole nagu võiks kuna turbo on jummala õhtal omadega, pumbas seisukorras ma ka kahtlen). Aga jube mõnus on kõll õli korgist mootorit vaadata - lihtsalt läigib vastu ;)
 Miinustena tooks välja, et peale remonti lõpetas visco soojalt töö.. visco sai alles kevadel vahetatud ja nüüd saab soojast peast lihtsalt kinni võtta.  :shock:   :evil:  Ei teagi kas lihtsalt praak toode (oli odav kah) või hoiustati teda valesti. Hetkel pole veel uus viscot pannud, kaalun elektrivendi varianti. 


Olen nüüdseks kuskil 800km sõitnud ja kuna tööl pargin reeglina igapäev samal kohal, siis märkasin 2 natuke suuremat õli täppi maas. Nina ees kummardudes oli mootor eest otsast ilusti kuiv ja midagi näha polnud. Üritan esimesel võimalusel kanalile ajada ja üle vaadata.. Juhul kui ei ole turbo mis lekib, siis peaks asi garantii alla minema kuna lasin kõik tihendid ära vahetada. 
Muus osas sõidab häirib hetkel, et käiguvahetusel käib klõnks (sidurit vajutades ja lahti lastes siis, põhilisel 1. käiguga) ja siduripedaal on kuidagi poole peal.. pool maad on täiesti tuim ja sidur püsib ka poolenisti all. Varbaga tõmmates tuleb üles küll aga peale uuesti sidurdamist jääb ikka suht alla.  :roll:  Need probleemid siis algusest peale olnud aga kui kõik muu juba täitsa enamvähem korras, siis on tõsiselt häirima hakanud :D Eks kui rohkem aega saan, siis üritan tegeleda. 

Hetkel on all 7.5" Borbet T-d. Lootsin 9" suveks valmis saada, aga ei miskit. Mees lubas sünnipäevaks veljed valmis teha (mis oli märtsis), aga enam ei teagi, et äkki mõtles 2018 kevadet? :lol::lol:
Ees on veljed flantsi ja tsentrirõngaga aga taha ei suuda kuidagi rõngaid leida. Peaks olema 64.1 - 57.1 peale aga kuskilt pole veel leidnud. Maanteel väga sõita ei tahagi, kuna tagumised rattad tsentrist väljas ja väristab hambad suust. Kuna 9" on ka kahele veljele sellises möödus rõngaid vaja, siis äkki keegi teab kust sellist möötu saada? Olen uurinud fixusest ja kodulehti läbi kamminud aga ei miskit. 

Käisin autoga maal ja mõtlesin pagasnikuga midagi ette võtta. Jube määrdunud oli. Töövahenditeks olid aiavoolik, hari ja delta force 1/4 lahjendatult ja sai päris hea. Eks oleks saanud puhtamaks kui oleks pigiainet/veljehapet kasutanud.. oleks õliplekid rohkem lahti leotanud. Aga muidu võib öelda et täitsa hea sai. Parem pilt lõpptulemusest tuleb lähipäevil :)  Esimesel pildil on juba laeka kate puhastatud.
73894-20170312_123427.jpg
69988-20170727_140535.jpg


Otsin ka heleda sisu detaile (natur). Täpsemalt siis juhi uksepolstrid (vinüül), pagasniku luugi katted, pagasiruumi ruloo, jalgade juures olevate kõlarite katted, salongi põhjavaip (1 ja 2 osa mis jääb tagumiste istmete alla, pagasniku vaipa pole vaja).. äkki sobib ka sedaani oma (?)
Ja tunneks huvi ka uste tweetrite vastu.  Kui kellegil miskit leidub, siis kirjutage sõnumitesse. ;)

Täiendan väheke pildiseeriat. 

Uus plokikaas Saksamaalt
59376-received_10214490132714971-1.png
Pilt mootorist
98627-20170806_200723.jpg

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mootorile sai 1000km täitumisel peale kap remonti tehtud õlivahetus. Sisse läks Castrol magnatec 5w40.

 

Hooaeg pole veel lõppenud, kuid auto juba pikutab garaazis. Olen vist põhjaga kuskile vastu käinud.. Põhjapunni juurest oli mastiks natuke maas ja oli kriips järgi.. põhjapunn oli ka sissepoole surutud. Eks lisandub talvisesse nimekirja, et mis vajab tegemist. 

Väike nimekiri siin, mis on plaanis ennem järgmist suve korda saata:

Põhjapunni juurest ära keevitada,

coilid alla 

laepolster ära vahetada (hallitab ja ripub)

tuvastada, kust tilgub laest vesi (tundub tulevat antenni juurest)

tagasilda powerflex puksid (hetkel esisild remonditud, lemförder)

tjuuning pütt taha või otsetoru (???? pole 100% kindel veel, kuid hääli tahaks tummisemaks)

armatuur ära nahatada

käetoe lahendus välja mõelda, kaalun e46 keskkonsooli ja käetuge

püsikiirusehoidja leida

uus turbo + intercooler lisada

kõrgsurvepumbaga miskit ette võtma, soojalt pikem käivitus. Pole veel suutnud otsustada, kas võtta meh pump või taastatud elektriline

140A gene peale panna (ootab juba pikemat aega)

Valgustusega salongipeegel muretseda

 

Kerega loodan ka kunagi tegelema hakata (põhjalikult), kuid olen kindel, et 2017/2018 seda ei juhtu. 

Muudetud , muutis ellu796
  • Aitäh 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

päris mõnusalt eurosid ladunud sisse :D Väga hea lugeda, et viitsid seda mootorit teha. Kas uue kaane jaoks tuli ka ühest neerust loobuda ?:grinning-face-with-smiling-eyes:

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ma ei taha mõeldagi, mis kogusumma hetkeseisuga on. Aga ei kahetse ka, e30 diisel touring on päris pikalt olnud üks unistuste auto ja kuna juhtumisi see auto leidis tee minuni, siis saigi ta toorikuks võetud, mille peal oma unistused realiseerida. 

 

Uue kaane hind oli õudne, kuid pigem oli ebameeldivaks üllatuseks nookurite hind. Komplekti hind jäi sinna 500 kanti.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ikka omajagu krõbe. Kuid nooh.. Sa oled ilmselt see üks õnnelik diisel e30 omanik kes saab südamerahuga olla teades, et kaas on terve.^_^

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tunduvalt suuremas tiraažis toodetud m20b25 palja plokikaane hind on alates 600-700 eurost, nii et pole midagi, võid ülejäänud paki viiekümneeurostega silmi kuivatada :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kust sa need uksepolstrid välja võlusid? :ipb-hushed: Aga tundub et auto on omale hea omaniku saand :)

 

Edu ja paksu rahakotti rullika taastamisel :BMW:

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Must toring ix sisust välja tõstetud? Esiistmed olid üsna nutuses seisus. Mul võib ka ühtteist leiduda, 3 sellist sisu/autot sai kunagi kokku ostetud ühe perfektse saamise eesmärgil. Rebenditega beez vaip on üle, kui huvi (ixi vaip hoopis teine vahekasti süvendi tõttu keres )

Üldiselt saab need beezid asjad mootoripesuvedelikuga täiesti puhtaks, paraku peab arvestama, lähevad natuke heledamaks ka.

Tweetrid telli uuena, kasutatu eest küsitakse sama hinda ,kui üldse keegi pakubki ,samuti kinnitused alati katki.

 

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mulle hakkasid ka need uksepolstrid silma.😁 Polegi ennem puitliistuga e30 omasid näinud, tahaks omalegi. 

Ilus masin muidu!☺

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kuhu esimestel piltidel olev mtech1 kadunud?

Velje tsentri rõngad lase treida kellegil kui tõesti pole.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tundub et sõnastasin end ennem valesti. Nookurite komplekt läks 500 ringis maksma, plokikaas oli natuke odavam kui originaal (sai võetud b osa) ja kui keegi mõtleb selle mootori kapitaalremondile, siis ei soovita :D juppide saadavus halb ja lõpuks läks see nali mul peaaegu et uue mootori hinna maksma. Samas ei kahetse kah. Vanakooli rull koos vanakooli mootoriga on omaette feeling.

 

Tsentrirõngad leidsin ebayst lõpuks :) mtech 1 sai müüdud. Uksepolstrid on sisu eelmise omaniku poolt ise tehtud.. Õigemini puiduosa polstrile liimitud. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Minul ka 2.4td. Minu arust üks parimaid ja töökindlamaid mootoreid üldse. Ainult, et peaks e28 meh pumba tagavaraks otsima juhul kui el pump enam koostööd teha ei taha.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mis te nende mehaanilistega teete? E30 td on tehtud ainult el. pumbaga, pool kapotialust muutub kohe kasutuks ja vaja ringi vahetada.

Samuti kaob kohe püsikas ära või selle lihtne paigaldusviis ,kui pole tehasest pandud (vaja ainult kang panna, kõik muu juba valmiduses neil tehasest) Igasugu muud hädad võivad kohe tekkida (tahho jne)

Varuge el. pumpasi parem :)

Ise olen 6a igapäevaselt ringi sõitnud originaal el. pumbaga ja probleem puudub selles osas. Olen saanud proovida igatepidi näpitud turbodiisleid, meh.pumba ja suure e28 turboga ilma rõhu piiramiseta, chipitud td aju (väidetav +15kw oli vist) . Ei tundnud küll mingit vahet korras originaaliga võrreldes. Loomulikult tõsiselt ümber tehtud mootorid on kindlasti midagi muud.

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ma arvan, et mehaanilise pumba 2 eelist oleks, et töökindlam (kui tihti esineb selline olukord, et mehaanilise pumba korral soe käivitus pikk?) ja lihtsamini seadistatav. Samas loogiliselt võttes võiks el pump olla täpsem (saab ju infot erinevatelt anduritelt, juhtpihustilt, on olemas mootoriaju jne) ja kas meh pumbaga üldse tegelt püsikat pandi? Kas nt e28l või 324d-l on üldse püssarit tehtud? Pole väga süvenenud. 

Ma ostaks pigem selle mehh pumba riiulisse põhimõttega, et kui el pump peaks saba andma siis vähemalt miskit muud vahele panna. Ega neid korralikke elektroonilisi pumpasid nii naljalt müügis ei näe. Need, mis on korralikud, on enamjaolt everymode-iga pilli pealt ja tekitab illusiooni, et pump vinksvonks korras. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

mina olen oma silmaga rohkem mitte töötavaid meh pumbaga isendeid näinud, kui elektroonilise, seda siis 2,4td puhul,  tdside puhul on harvjuhus kui üldse vaikset ja töötavat asja näed :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Seadistada pole seal midagi, seda teeb mootoriaju :)  Kui väga tahta sudida, siis aju taga on võimalus keerata tühikäiku ja kütusekogust. Pumbast ainuüksi ei piisaks ,nagu mainitud, pead kogu vanemaotsa kraami riiulisse varuma.

Turbo juhtimine samuti elektriline jne.

Tehti ikka 324d püsikat, aga haruldane. Püsika trossi ei saa uuena ka enam. Muu kola sama mis bensukal.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Uuendan vahelduseks teemat. Suurt miskit korda pole autoga jõudnud saata, aga loodan, et jaanuar tuleb vähe rahulikum kuu. 

 

Järgmiseks hooajaks said toodud uued veljed, milleks on siis Borbet A 9". Peale lähevad uued 205/45R16 suverehvid. 

45372-1511217561318.jpg

 

74638-20171118_122334.jpg

Emotsiooni ajendil tõin ühe Remuse tagumise püti. Pole proovinud, kas rullikale alla ka läheb, aga kui ei lähe või ei sobi, siis eks jääb oma aega ootama :D 

39853-20171210_151709.jpg

Vihmaste ilmade ja pesulas käimistega tilkus laest vett sisse. Sai siis laepolster maha võetud, et riie välja vahetada ja leida lekke põhjustaja. Tundub, et antenni tihend on väsinud ja sealt tuleb sisse.  Vana laepolster rippus, oli määrdunud ja samuti hallitas. Uus lagi tuleb musta värvi, päiksesirmid lähevad nahatamisse.  Hetkel sai lagi koju tiritud.. väheke mõnusam teha soojas ruumis. 

65826-20171217_181919.jpg

 

55963-20171217_181945.jpg

 

85387-20171217_201948.jpg

 

74233-20171229_143642.jpg

 

 

Soovime koos pisibuumeriga Teile foorumirahvale ilusat uut aastat :)

67826-IMG_20171216_135908_070.jpg

 

 

Muudetud , muutis ellu796
  • Meeldib 4

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mälestus eelmisest talvest, kui auto veel talvel sõitis. Sai auto jäetud paariks päevaks sõbra juurde, kes on mersuhuviline :D 

bmw.jpeg

Muudetud , muutis ellu796
  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus