HĂŒppa postitusse
Postitatud
comment_108065

Heihei, juhtus kĂ€tte punane litsilĂ”ks. Tehasest lahkus 1989 silmatorgates lasso katuseluugiga ning istmesoendustega. Alustanud on auto oma teekonda Soomes ning Eestis olen esimene numbritega omanik. PĂ”hi vĂ€idetavalt keevitatud, samuti on saanud ka 2009 a. ĂŒsna algaja nĂ€ppus valminud vĂ€rvitöö. Veermikule annab tööd vana M40, mis on oma elus tiksu perioodi saavutanud. Tehtud töödest ka niipalju, et taha on veetud vask piduritorud, uus summutijooks, minu poolt vahetatud radikas ning esimesed piduriklotsid. 

SĂ”itmist segavaid faktoreid on ka. Kolks esimeses pĂŒstakus(hiljuti on vahetatud tugilaager, kuid kolks on siiski alles jÀÀnud). Taga sillas samuti veo rakendumisel tekkiv kolks.

Üritasin pĂŒstakut ka juba ette vĂ”tta kuid ei Ă”nnestunud seda alt saada ning ladusin sama lollilt tagasi kokku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Maru koledalt sööb rehve seestpoolt.

4.JPG

Probleemsemad kohad kere tagaosas.

5.JPG

Tekkis kĂŒsimus, et mis jupiga siin tĂ€psemalt tegu on, nĂ€eb ĂŒsna nutune vĂ€lja.

7.JPG

Siit paistab esimene makse riigile

8.JPG

9.JPG

10uus.jpg

11.JPG

Sai siis soetatud uus-vana radikas kasutajalt Tenzki. Tuli vĂ€lja ,et pole kyll pĂ€ris see mis peaks sobima, aga pookisin selle kĂŒlge ning ei saa moto tempe enam normaalseks. Nimelt maanteel on nagu pisut jahe ning kohapeal seistes kipub keema minema. Kas Ă”hk sees vĂ”i puuduva tuulekoja pĂ€rast? LĂ€bi radika Ă”hutusnipli sai Ă”hutatud kĂŒll, kuid mootori juures olev polt on kinni mis kinni. Ehk kellelgi ideid?

12.JPG

Mis konksud need on?

13.JPG14.JPG15.JPG

 

Muudetud , muutis Max.

  • Vastuseid 236
  • Vaatamisi 23,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

KÔige populaarsemad postitused

  • Nii, tĂ€navune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis pĂŒssi pÔÔsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jÀÀda 😁. KĂŒll tiirlesid mĂ”tted M4X, M5X ja igasuguste M20

  • MĂ”ned dollarid hiljem... ~10000km see hooaeg   D2 coilid 51 pĂŒstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ĂŒhed pÀÀstetud ning kasutust leidsid 45 pĂŒstakud. Riiulis on ootel ka

  • 3/3   Muudest muljetest:   Pidurid, pidurid, pidurid. Tunnen, et krt kergelt jÀÀvad peale, lĂŒkata raske. Jantisin, mis ma jantisin, aga olin piduripedaali vedru kĂŒlge unustanud sik

Postitatud pildid

EsiletÔstetud vastused

  • Autor
comment_108308

TĂ€nase hommiku ĂŒllatus oli lekkiv trummlisilinder. Mis seal ikka kĂ€hku poodi ning uus silinder koos vedrute remontkomplektiga pihku, kuna lahti vĂ”ttes murdus ĂŒks Ă€ra.

Ning pagassist leidsin veel varuosi, mis vist ei ole kĂŒll kĂ”ik selle auto omad. Tihendi leidsin realoem-st ĂŒles, simmeas nissani oma? Kuid mis laagriga vĂ”iks tegu olla? kas ĂŒldse tegu e30 jupiga?putsisdrumm.JPGuussilku.JPGjubinad.JPG

  • Autor
comment_108461

Mis mul palaval suvepÀeval ikka paremat teha, kui toas teemat uuendada. 

LĂŒhikese aja jooksul juhtunud nii palju, et alla jĂ€i metsloom, kes mĂ”lkis Ă€ra pĂ”lle ning tĂŒkeldas stangelisa. Esiotsa sai jĂ€rgmine pĂ€ev enamvĂ€hem Ă€ra lapitud. 

1 rebane.JPG

 

2 rebane.JPG

 

PĂ”hja alll kĂ€isin ka ning leidsin kĂ€imarist mĂ”lemal pool Ă”lilekke. Mootoripoolt ei saagi nagu aru kust tuleb. Õlijuga on ĂŒlesse kaaneni vĂ€lja. Tagumine kĂ€imariotsa leke on ehk mingist simmekast tingitud.

3 leke.JPG

 

VĂ”tsin maha ka kĂŒĂŒnlad. Ei taha teada ka kui kaua need sĂ”itnud on vĂ”i miks nad nii sit*d vĂ€lja nĂ€evad. Äkki oli 2 kĂŒĂŒnlal ka selline valge kirme peal- et millest see olla vĂ”ib, jahutusvedelik?

 

4 nalikuubis.JPG

 

TÀna siis vahetasin Àra Ôhuboksist tuleva Ôhutoru, mille kÀigus sain aimu, kui palju liiva mootorist lÀbi on kÀinud :( Kas peaks terve kolde maha vÔtma, et puhtaks saada`?

 

5 liiv.JPG

6 toru.JPG

 

PalgapÀev vÔiks end vÀhe kiiremini liigutada. Tahaks siiski kogunemisele ka jÔuda. Enne seda veel vaja rehvid uued saada. (205/40 R17)

Millest vĂ”ib tekkida tĂŒhikĂ€igu kĂ”ikumine? kuskilt lisaĂ”hk vĂ”i hoopis kulunud nookurid/tĂ”ukurid?

Muudetud , muutis Max.
mÀlu

comment_108466

Sellel "Motor des Jahres" on hĂŒdrotĂ”ukurid. Kui peas probleemid siis vĂ€ljendub see sellel mootoritĂŒĂŒbil tugeva tiksuna ja pĂ€ris finaalis ei lĂ€he pöörded enam vĂ€ga ĂŒle 4000 rpm. Siis nukk ja hĂŒdrod otsas.

Lainetav tĂŒhikĂ€ik pigem lisaĂ”hk vĂ”i kaane taga olev tĂŒhikĂ€igumootor tummisemat kraami tĂ€is ja tahab lĂ€biloputamist/vahetamist.

Kuidas sinise viskamise/Ă”li kaoga lood on? Tundub et need kĂŒĂŒnlad selle tĂ”ttu nĂ€evad nii vĂ€lja.

  • Autor
comment_108469

Ôliga jah nii, et kipub ikka kaotsi minema. kuskil hÀmaras on naha ja tunda seda vingu ja auru Ôhus. Sinise tulekut on just hÀsti mÀrgata kÀivitamisel. Seda olen lugenud jah, et pöörde ei taha nuka kulumisel minna, kuigi ta mul tiksub vÔimsalt, siis seda poorde mure pole. Iseasi kui sÀrtsakas see pöörde minek on.

Muudetud , muutis Max.

comment_108527
22.6.2016 kell 22:05, Max. ĂŒtles:

lekkiv trummlisilinder. Mis seal ikka kÀhku poodi ning uus silinder koos vedrute remontkomplektiga uussilku.JPG

 

 

NĂŒĂŒd juba hilja aga normiks on, et selliseid piduri detaile, samuti nagu amorte/vedrusid,  vahetatakse alati paarina.

 

  • Autor
comment_108531
44 minutit tagasi, Aaro ĂŒtles:

 

 

NĂŒĂŒd juba hilja aga normiks on, et selliseid piduri detaile, samuti nagu amorte/vedrusid,  vahetatakse alati paarina.

 

mhm, tean. kuna olukord oli kÀrme ja kohal ka aind 1 siis tegin kriitilisr poole ara. MÔne pÀikeselise ilmaga vtan ka teise poole ette ning peale seda ka pÔhjalikuma Ôhutuse kÔikidel piduritel.

comment_108830

Mul peaks veel olema terve komplekt tagumisi trummleid, klotsid, silindrid, voolikud etc. Kui huvi saan mÔistliku raha eest Àra anda, endal lÀks hoopis ketastega sild alla :) .

 

Kaspar

 

Asjad tÀiesti uued ja pakendis.

Muudetud , muutis Kassu321
Lisainfot lisasin

  • Autor
comment_108943

Vahepeal sai siis tegeldud esimese pĂŒstaku kolksuga. Nimelt oli laager valesti pandud, kuna puudu oli seib, mille tulemusel oli laagril amordile kasu 0. Andis neid ikka sarniiri ja rooliotsa koonusest vĂ€lja saada. Õnneks oli isal olemas vanadest aegadest spets tĂ”mmits.

juuli1.jpg

juuli2.jpg

Sai siis korralikult sisse mÀÀritud ja isoleeritud.

juuli3.jpg

Tegin ka omale ĂŒllatuse :) klassikaline b25.

juuli4.jpg

Muudetud , muutis Max.

  • 3 nĂ€dalat hiljem...
  • Autor
comment_109353

Nii, tuli kohe isu teemat uuendada.

LĂ”puks sain teada(ma loodan), millest tagasillas kostuv kolks olla vĂ”is. Tegemist oli siis nĂ€iliselt Ă€ra kulunud diffri puksiga. Stoori tundub ju lihtne, et vĂ”tad selle kuradi diffri endale pihku, tambid vĂ”i pressid sealt vana puksi vĂ€lja ning kordad oma sama tegemist tagurpidi uue puksiga. Eelnevalt tegin niipalju kodutööd, et pukse on olemas nii 50mm, 84mm kui ka 84,x mÔÔdus. Aga kuna poed mÔÔdu jĂ€rgi ei mĂŒĂŒ, siis lĂ€ksin oma varuosa koodiga sinna ning arvasin, et mis siin ikka valesti saaks minna. Puks kĂ€es, mÔÔduriistad pihku- haha 86mm- okei omast lollusest ei lĂ€he ma poodi tagasi ega kysi teiste mÔÔtude jĂ€rgi, kuna teadsin ,et neil muud kaupa nagunii pole ning teisipĂ€evani oodata oleks ka nĂŒri. Nii siis lĂ€ks pĂ€evane putitamine lahti kell 5.

2.jpg

Diffrit ĂŒleni ma kĂŒll Ă€ra ei viitsinud vĂ”tta, ega nĂ€inud selleks suurt vajadust. Kuuris vedelevate koduste vahenditega on puksi vahetus tegelikult tĂ€iesti teostatav.

3.jpg

Kuna puks oligi liiga suur ning kvaliteedilt ĂŒldsegi suht pask(ovaalne), isu kiiresti korda saada oli suur, siis sai see treipinki visatud ning hakatud vĂ€lisseina maha laskma. Kuna mahavĂ”tmis ruumi oli vĂ€ga vĂ€he ning kvaliteedi pĂ€rast seda s**t treida oli, siis ĂŒhest kohast ta paberist lĂ€kski ning esimene mĂ”te oli, et mahavisatud raha. Aga lootust mitte kaotades, sai ikkagi see veel ĂŒle natuke viilitud ning siis sisse pressitud igaksjuhuks koos laagriliimiga- jĂ€i vĂ€gagi tihedalt. Aga kuna ta sisse lĂ€ks ja sinna ilusti jĂ€i, siis ei nĂ€inud mĂ”tet jĂ€lle uut ostma minna.

13838103_288318311560376_1489715032_o.jpg

Koduste vahenditega pressimine. Pildid tehtud juba pimedas, sorri, et s**t kvall.

4.jpg

LÔpptulemus ju nagu UM-is.

5.jpg

 

Kuna juba varem avastasin, et korraga tuleks Ă€ra vahetada ka eemalt paistev lihtne sisemine porikumm poolteljel, siis sai korraga seegi ligi vĂ”etud. Lugedes teiste teemasid ning vahest nĂ€hes, kuidas neil on Ă”nnestunud mitte sobiv tĂŒkk saada, olen mĂ”elnud, et nad on lihtsalt unfortunate people ning minuga seda nagunii kunagi ei juhtu, siis tĂ€na sain aru, kui lihtne see tegelikult on. Kell juba 12, olles ise tĂ€is motivatsiooni nĂŒĂŒd need viimased asjad kinni keerata ning lĂ”puks koju sĂ”ita purunes Ă€kitsi, avastades, et see kuradi faken porikumm on ka mulle vale antud- parseldatakse ikka igasugust kuradi universaalset s***a. Nimelt vĂ”lli ots mille peale ta minema peaks on 55mm, aga ma sain kummi, mille krae on ĂŒle 60mm- seega no go. Ja nĂŒĂŒd jĂ€igi asi selle taha seisma- katsun siis lĂ€hipĂ€evil selle jama kokku laduda. 

1.jpg

 

Vahepeal sai ka keskluguga tegeldud, ning sain oma arvamusele kinnitust, et keskluku mootorid on tĂ”esti juba ustes olemas ning kaabeldus jalge alla veetud, kuid puudub moodul, mis seda juhiks. Moodul(china) iseenesest olemas, peaks asja puldiga kĂ€ima saama. Samuti vedasin ka korraga juhipoolsele peeglile soojenduse juhtmed Ă€ra. Aga sellest ehk lĂ€hemalt, kui see ĂŒkspĂ€ev kĂ”ik tehtud saab.

 

6.jpg

  • Autor
comment_109365
1 tund tagasi, Aaro ĂŒtles:

Kus kohast see tagadifri puksi mÔÔdud sul pĂ€rit on? Minu teada on nad kĂ”ik ĂŒhes mÔÔdus, olenemata TYP168 vĂ”i TYP188 diffri kaanest.

 

VĂ”tsin realoem-st koodi ning lĂŒkkasin nĂ€iteks ladu24.ee-sse

https://www.ladu24.ee/varuosad/0/,,,,33171135242#gsc.tab=0

 

Nagu nĂ€ha on mĂ”ne tootja vĂ€lislĂ€bibmÔÔt 50mm(tundub ĂŒldsegi ebaloogiline), febi bilsteinil 84,5. Sarnaseid andmeid leiab ntks ka alvadist. Tuttav helistas mulle ning ĂŒtles, et tema leidis veel seal neid .x mÔÔte kuskilt.

  • Autor
comment_109385

Auto taas ratastel. Paps oli suureks ĂŒllatuseks asja ise tagasi kokku pannud :D ju nostalgitses. Kummiluti sai ka poolteljele Ă”ige -riiuli vahel oli see hoopis Alfa Romeo sildi all. Selleks korraks saaga lĂ€bi. VĂ”iks nĂŒĂŒd öelda, et veermikuga selleks aastaks rahul. JĂ€rgmine step on neetud bensiinipaak.

  • 3 nĂ€dalat hiljem...
  • Autor
comment_109952

Nii, asjad pole vÀga palju vahepeal kulgenud, aga et mingitki vÔrdlusmomenti tuua, siis uus moto saab tÀieliku remondi, mis sisaldab uusi saalesid, rÔngaid ja kaane remonti.

Vahepeal olen varustanud end mootorivahetusega seotud juppidega: radikas, kardaan, toruderĂ€gastik jne. Et asjad libedalt kulgema saada, oleks pĂ”hiliselt vaja veel nĂ€puotsa tĂ€is juppe nagu padjad, laagrid, Ă”lid. Asjadele ĂŒritan anda vĂ€rske vĂ€limuse, et ilusam oleks kokku panna :D Mootor peaks ka tulevase nĂ€dala algul ehk pritsi juurde saama.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

TĂ€na tegin auto vahaga ĂŒle ning sain mĂ”neks ajaks mingisuguse lĂ€ikegi :D NumbrimĂ€rgid said kinnitustega samuti ĂŒmber tehtud. Kogun jaksu nĂŒĂŒd kesklukk ja bena paak korda saada. Rohkem pildimaterjali jĂ€rgmine kord :) 

 

Kommenteerimiseks loo konto vÔi logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nĂ”ustute meie kĂŒpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad kĂŒpsiseid, sealhulgas analĂŒĂŒsi, isikupĂ€rastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kÔrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.