Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131618

Tere!

 

Minu hobiauto otsingutega on enamik teist kursis selle foorumiteema kaudu. Ei hakka kõike seal välja toodut enam kordama, aga peamine põhjus, miks ma endale just seda marki ja mudelit autot tahtsin, on seotud lapse- ja nooruspõlvega: mu ema vuras 90ndatel koos minu ja mu vennaga ringi sellise pre-FL kupeega ning loomulikult ostsin ma 16-aastaselt oma esimeseks autoks samuti pre-FL kupee E30.

 

Nüüd, kus vanust, kogemust ja rahanatukest juurde kogunenud, oli aeg uue hoolealuse leidmiseks. Aega võttis see ostmise protsess peaaegu terve aasta. Antud autot käisin esmakordselt vaatamas 2018. a novembrikuus ja juba siis hakkas see mulle kohe väga meeldima. Erinevatel põhjustel, millest võin pikemalt kuskil kokkutulekul rääkida, läks auto ära ostmisega aega pea pool aastat ning sellega oli igasugust vigurit, kuid teisipäeval veeres see hõbedane R6 kupee minu õue peale. :)

 

Mulle väga meeldib see, et tegu on just kupeega, samuti auto värv, R6 mõnusalt jörisev mootor, küllaltki hästi teada omaniku-, ülevaatus- ja läbisõiduajalugu ning lõpuks muidugi originaalilähedane välimus.

 

Auto andmed BMW esindusest:

185978607_BMWesindusest.png.e78e734a2cca7f07f8c874d33daf3530.png

 

Lisadest:

  • kaduma on läinud lisa S286A ehk pudelikorgiveljed (asendatud Ronali replicatega) ja S650A ehk originaalraadio (asendatud BMW Bavaria C Reverse RDS raadioga)
  • lisatud on aftermarket puldist kesklukk koos signalisatsiooni ja immobilaiseriga

Auto ajalugu:

Alles on 1988. a ostudokumendi koopia, hooldusraamat, kasutusjuhend, BMW Service raamat, Saksa müügileping, Soome ülevaatus- ja omanikuajaloo väljavõte. Laias laastus 1988-2008 Saksamaal, 2008-2013 Soomes ja al 2013 Eestis, mina peaksin olema 5. omanik. Läbisõit tundub auto välimust ja dokumente vaadates usutav.

  • 01.02.1988: auto veeres välja BMW Dingolfingi tehasest.
  • 09.02.1988: esmaregistreerimine BMW Mannheimi esinduses (Frankfurdi ja Stuttgarti vahel) - 1. omanik (sakslane).
  • 18.04.1999: viimane sissekanne auto hooldusraamatus läbisõiduga 71 700 km samas piirkonnas Neuhofenis Saksamaal.
  • 27.03.2008: auto ostmine ja toomine Saksamaalt Wittlichist (Luksemburgi lähistel) Soomesse dokumentide järgi 1. omaniku käest 2500 euroga ja läbisõiduga 105 000 km - 2. omanik (soomeeestlane).
  • 02.04.2008: auto Soomes arvele võtmine Lahti kandis.
  • 06.09.2013: omanikuvahetus Soomes - 3. omanik (soomlane).
  • 22.09.2013: auto ostmine ja toomine Soomest - 4. omanik (eestlane).
  • 04.10.2013: auto Eestis arvele võtmine läbisõiduga  136 866 km - sestpeale on auto ajalugu kõige paremini teada ja eelmise omaniku tütar, kes autot peamiselt kasutas, on ka siia foorumisse autoteema teinud:
  • 30.04.2019: omanikuvahetus Eestis läbisõiduga 175 668 km - 5. omanik (mina).

Probleemid:

Olen tänaseks autoga veel väga vähe sõita ja seda näppida saanud, kuid mõned probleemid olen suutnud juba tuvastada (täieneb):

  • kõrvalistuja elektriküljepeegli reguleerimine ei tööta, ainult juhipoolne peegel plõksub
  • esirattad käivad välja keerates koopasse (liiga kõrge ja lai rehv ilmselt - 225/60/15) [08.05.19: uued 205/55/15 rehvid all]
  • check-paneelil põleb kühlwasser tuli (ilmselt anduri viga) [27.06.19: anduri vahetusest piisas]
  • tahhomeeter aeg-ajalt töötab, aeg-ajalt mitte , kuid ökonomaiser töötab (kelladeblokk üle vaadata) [08.07.19: korras]
  • salongiventilaatori temperatuuri reguleerimisnupu ei lähe päris kuumani välja (tundub olevat trosside probleem) [02.06.19: korras]
  • kojamehed tahavad vahetamist ja kojamehed ei lähe päris lõpuni õigesse asendisse [04.05.19 seisuga kojamehed vahetatud]
  • klaasipesuvee süsteemi kapotialusest kolmikust pritsib osa klaasipesuvedelik välja, klapp sai vahetatud [02.06.19: korras]
  • kõrvalistujapoolne salongipirn tahab vahetamist [6.05.19: korras]
  • sama salongivalgusti korpus on katki [08.07.19: korras]
  • tagurpidi käigu sissepanemine liigutab keskkonsooli plastikut ja rooli all kinnitus puudu [10.06.19: käigukastihoovastiku puksid vajasid vahetust]
  • kapott sulgub raskelt [06.05.19: korras]
  • 80ga sõites rool väriseb (kettad?) [27.06.19: esimeste õõtshoobade tagumised puksid ja rataste balansseerimatus olid probleemiks]
  • suurema hoo pealt pidurdades piduripedaal väriseb (kettad?) [27.06.19: pidurisüsteem sai pea täielikult välja vahetatud - torud, voolikud, töösilindrid, trumlid ja nüüd korras]

Plaanid:

Peamine idee on hooldada auto korralikult ära ja viia ta maksimaalselt originaalilähedasse konditsiooni. Ühtki sellist lisa, mida E30-tele toona ei pandud, pole mul plaanis külge panna. Erandi teen ehk turvalisuse kaalutlustel ehk alarmsignalisatsioonile. (täieneb)

  • vahetada hammasrihm (viimati vahetatud 2013 ca 50 000 km tagasi) [10.06.19: korras]
  • vahetada kõik vedelikud ja filtrid (küünlad ja radiaator on eelmise omaniku poolt hiljuti vahetatud) [27.06.19: korras]
  • teha igaks juhuks põhja all ja rattakoobastes korrosioonitõrjet [2019 sügisel tehtud]
  • määrida ja õlitada kõik muud liikuvad osad [02.06.19: korras]
  • vahetada praegune raadio välja originaalraadio BMW Bavaria C Reverse CDS või parema vastu, mis ei vaja võimendi [01.07.19: olemas]
  • vahetada valged udutuled originaalsete kollaste vastu  [16.05.19: vahetatud]
  • vahetada veljed 15-tolliste BBS kärgvelgede vastu (cross-spoke style 5, eelistan 1:1-le vahetust) [2020. aprillist uued veljed all]
  • lisada udutuled (kel on, võib pakkuda, eelistan võimaluse korral originaale Hiina omadele) [01.08.2019: olemas]
  • asendada nn USA tüüpi numbrimärgid tavalistega [06.05.19: korras]
  • vahetada aukudega keskkonsooli osa (käsipiduri juures) [01.08.2019: olemas]
  • soetada originaalne ohukolmnurk [04.05.19: esialgu läks tavaline]
  • hankida tulekustuti, esmaabikarp ning tõkiskingad [04.05.19: olemas]
  • kunagi hiljem, kui natuke juba sõidetud ja omatud, võib kaaluda E30 originaal esi- ja tagaspoileri paigaldamist (tehaselisa mitte M-Tech mudelitele) [olen sellest plaanist loobunud]
  • kui selliseid asju üldse liigub, siis võib kaaluda ka sama polstrikoodiga sportistmete soetamist
  • M-Tech 2 roolist olen ka alati unistanud, aga neid liigub vähe ja ulmehindadega…[26.08.2019: olemas]
  • aku vajab vahetamist värskema vastu [10.06.19: uus aku peall]

Pildid:

Hetkel pole mul piltide tegemine esimene prioriteet. Sellest tulenevalt kasutan eelmise omaniku auto24 müügikuulutuse pilte. (täieneb)

 

114397304.jpg.a62f9ee543bfb6c20459dc0b233b3a48.jpg114397308.jpg.1fbfacea4061db6301fbd4aa51b5f158.jpg

 

114397333.jpg.ce038ffe09c0aec3d996684c8c724725.jpg114397341.jpg.135ffde8f68be928fa89bbc7e6c6a9d5.jpg

 

114397353.jpg.362ada225337bd5630c1352dc9313248.jpg114397371.jpg.cec9ec28ce592f55cff235d709457481.jpg

 

114397377.jpg.73ae9ad536a7d94dd673cc2eb70e8406.jpg114397401.jpg.c8b21135495ed3aec7da6436a2ae5215.jpg

 

114397405.jpg.9a11e56216e46b8753e63a17b1227d97.jpg114397386.jpg.acaf8054302e90f596a1458a121a1b55.jpg

 

114397409.jpg.952372dccc1a43997906e8326320c7db.jpg

 

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Vastuseid 213
  • Vaatamisi 17,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kohe peale Pivarootsi meetupi võtsin suuna Saksamaale. Kokku sõitsin buumeriga maha ca 3000 kilomeetrit keskmise kütusekuluga 8,3 l/100 km-le. Ühtegi probleemi ei tekkinud. Kõige lõbusam oli muidugi B

  • Nii, esimesed 100 km on sõidetud. Käima läks auto poolest pöördest, enne kontrollisin vaid mahlad üle ja süüdet. Mõnus on ikka sõita sellise "iseloomuga" autoga. Igal pool pead pöörduvad ka.  

  • Tanel_P
    Tanel_P

    Sain Saksa omaniku järeltulijatelt sellise dokumendi enda valdusse:    

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_134673

Selle arutelu peale panin ka enda omal 98 paagi silmini täis. Ega ei teagi, mis sinna diislisse veel need tanklad sisse seganud. Vaatame kevadel, kuidas  m21b24 rullile 98 maitseb, kui käima panna.

Muudetud , muutis TrvP

  • 2 kuud hiljem...
  • 4 nädalat hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_136563

Tere!

 

Eile avasin enda jaoks E30 hooaja. Ilmaolud polnud küll päris ideaalsed, aga kuna ma ise elan Tartus ja auto hetkel Tallinna lähistel, siis tuli Tallinnasse sattumise tõttu võimalust kasutada. Panin aku peale ja poolest pöördest läks ilusti käima. Külmast peast tühikäik pisut kõikus, aga muidu kõik tipp-topp. Tegin ka esimese sõidu ja tähelepanekud:

  • poole aastaga on pooled pirnid saba andnud - ei tea, kas lähevad "ise" ka uuesti põlema või vaja suurem pirnide väljavahetamine ette võtta;
  • odomeeter ikkagi ei tööta, võtsin kelladebloki maha ja vaatasin kõik üle, aga 180028 on endiselt ees ega liigu kuhugi, kusjuures lahti võttes avastasin, et kelladebloki ees on kirjas motometer ja taga VDO - ilmselt on kelladeblokk kokku pandud eri osadest kellegi eelmistest omanikest poolt, aga kumb originaalis peaks olema?
  • ka kütuseseier ei näita täispaagiga 60+ liitrit, vaid 55 ja hakkab allpool kõikuma - võimalik, et eelmise punktiga seotud ja sattunud vale paagimahuga kelladeblokk;
  • paremal ees endiselt undab vist rattalaager;
  • esisild õõtsub ja aukudest üle sõites pisut koliseb;
  • genekarihm piniseb - liiga pingul?
  • kuna kelladebloki maha võtmiseks tuli eemaldada ka rool, siis hüppas rooli sees välja juba vana probleem - pasunavedru, paha lugu oli see, et tagasi toppides jäi ta sinna kinni ja enam kätte ei saa, on ehk kellelgi mõtteid, mida sellega ette võtta? ei saa enne ülevaatusele minna, kui pasun pole korras :(
  • sügisel enne hooaja lõppu tehtud korrosioonitõrjet tehti nii auto all kui ka lasti peenemat kraami auto õõnsustesse - tulemuseks on, et mootori- ja pagasiruum on päris kleepuv, teab keegi ehk, millega oleks seda kõige parem puhastada?
  • endiselt ei tööta kõrvalistujapoolne küljepeegel;

Plaanid:

  • tegeleda küige ülalmainituga;
  • esisillaremont koos amortide vahetusega;
  • samuti õlivahetus;
  • uued veljed alla;
  • sõitu nautida. :)

Jõudu kõigile E30 fännidele oma lemmikutega tegelemisel!

  • 3 nädalat hiljem...
comment_136862
11 tundi tagasi, Tanel_P ütles:

Proovisin natuke veljekonfiguraatoriga nikerdada, et kuidas auto uute velgedega välja nägema hakkaks. Paraku polnud kupeed valikus. :)

 

 

Hõiva.PNG

 

Liiga atraktiivne ei tundu, arvatavasti madaldus, kupee ja laiema profiiliga rehv päästavad päeva

  • Autor
comment_136963

Eile sain auto Carzone'st lõpuks kätte ja sõitsin lörtsisajus Tartusse. :) Tehtud sai terve rida asju:

  • õlivahetus (Shell HX7 10w40)
  • sarniiride vahetus
  • rooliotste vahetus
  • piduriplekkide vahetus
  • esiamortide vahetus
  • sildade reguleerimine
  • velgede vahetus
  • esimeste rattalaagrite vahetus
  • kkkt vahetus
  • termostaadi vahetus
  • piduriklotside kulumisanduri vahetus
  • generaatoririhma pingsuse reguleerimine.

Pininast sain seoses genekarihma lõdvemaks laskmisega lahti, aga endiselt tundub, et 40-60 km/h vahemikus midagi undab/laulab. Käiguvahetus seda ei mõjuta ja rooli keeramine samuti. Kahtlustan, et süüdlaseks on viimane vahetamata rattalaager (parem tagumine). Samuti on endiselt alles kahin 2. käigul madalamatel pööretel kiirendamisega - vist midagi käiguhoovastikus ikkagi või mingi resonants auto all kerepleki tõttu?

 

Iseenesest on peale esisillaremonti sõita palju mõnusam - auto ja rool on konkreetsemad, ei kobise, ei õõtsu.

 

Uued veljed on ikka uued veljed. Silmale ilusamad vaadata ja sobivad selle auto alla paremini. Mõnda aega sõidan niisama, aga kaalun ka BMW embleeme.

 

Sain ka autot altpoolt inspekteerida - endal mul tõstuki kasutamise võimalust igapäevaselt pole ja ma polnud sügisel tehtud korrosioonitõrje tulemusi oma silmaga siiani näha saanudki. Minu vilumatu silma järgi on üsna korralikult tehtud. Paar pilti ka jutu lõppu:

 

2020-04-28 16.26.35.jpg

 

2020-04-28 16.51.13.jpg

 

2020-04-28 16.51.25.jpg

 

EDIT: Pasuna kontakti sain täna vahetatud, seega võib nüüd ülevaatusele minna. Homseks aeg kokku lepitud juba.

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Autor
comment_137030

Sain eile kätte kirjapaki Soomest sellelt inimeselt, kes auto 2008. aastal Saksamaal müügiplatsi pealt ostis ja Soome viis. Ta saatis mulle kõik auto dokumendid, mis tema kätte jäänud olid - ostudokumendid, Saksa registreerimistunnistuse koopia, tollidokumendid, reisidokumendid, isegi korrosioonitõrje kohta andmed (Dinitrol).

 

Peamine leid on muidugi see, kes oli auto esimene omanik 1988-2008. Tegu oli 1928. aastal (sic!) sündinud vanahärraga Ludwigshafen am Rheinist (BASF tööstuslinn). Ilmselt ostis endale vanaduspäevadeks lustaka auto. Ühtlasi sai kinnitust see, et Saksas oligi autol vaid üks omanik. Ilmselt vanahärra ise enam elus ei ole, aga mine sa tea. :)

 

Tavaliselt on ju see müügimeeste standardjutt, et auto esimene (ja ainus eelmine) omanik oli kirikuhärra Saksamaalt. Ma ei tea, kas see vanahärra just kirikuõpetaja oli, aga muus osas vastab jutt tõele.

Muudetud , muutis Tanel_P

  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.