Hüppa postitusse
Postitatud
comment_121444

Tere 

 

 Alustame siis kõige algusest: antud aasta kevadel tegi sõber inventuuri ning hakkas täiesti korras m20b20 vanarauda viima kuid haarasin võimalusest kinni ning soetasin igaks juhuks selle ära. Suve keskel aga hakkasin mõtlema et peaks selle mootori nüüd lõpuks kuhugi sokutama, et oleks talveks mingi masin olemas. Juuli lõpus leitsin aga antud kere ning tuli tuhin see tagasi elavate sekka tuua. 

Olen ehitanud ja remontinud mitmeid bemme, kuid varem pole ültse kere ja välimusega tegelenud. Kuskilt peab ju alustama kuid antud projekt oli ikka veidi suur samm. Õnneks sain hakkama, kuid teienkord teeks ilmselt mitmeid asju teisiti. Kuna plaan on auto teha talveks, siis ei pööra väga suur tähelepanu üksikutele iluvigadele ja enda praagile, mis keretööde käigus on välja tulnud.

 

Antud autost siis: 

2017 avalaksult üle katuse käinud e30, kasutaja ork vana auto. 

Sain kätte ainult veereva kere, varem peal olnud m50 ja veel mõned jupid on ühe punase sedaani peal

Originaalis 316i, aastast 1987. 

Hetkel katus vahetatud (Tänud kasutajale vazza uue katuse eest)

Uus värv, bmw 668

Eelmise omaniku poolt ehitatud taha golf 3 coiloverid, strutbar, typ 168 4.10 keevitatud differ. Ette e46 õõtsad, e36 võimendiga roolilatt, amordikannud kere külge seotud paari toruga. samuti valmidus hüdrokäsipiduriks

 

Tulekul : 

M20b20 stroker, 5x120 sillad, 17 tollised hamann hm1 veljed, ette isetehtud 50mm coilover püstakud, hüdrauliline käsipidur ....

 

 

 

crash.jpg

IMG_20170810_184444.jpg

IMG_20170928_155135.jpg

IMG_20170930_174652.jpg

Muudetud , muutis Ats

  • Vastuseid 61
  • Vaatamisi 7,2tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Suur tänu heade sõnade eest! Vahepeal olen vaikselt juppe kogunud ja autot komplekteerinud. Suure üllatusena avastasin ews 2 koos süüteluku ning võtmetega juhtmekimbust ja sai need eemaldatud. Ei

  • Nii, jätkame siis sealt kus pooleli jäi Auto seisis mitu nädalat aasta alguses kuni võtsin ennast kokku ja hakkasin tasapisi jälle lammutama, ehitama. Suurim muutus toimus kapotiall, kus m20 sai

  • Peaaegu aasta hiljem on auto veel hullemaks rallikaks saanud. Kuigi itb süsteem sai müüdud ja tagasi originaali peale mindud, käib masin siiski mõnusa vile, leegi ja kõrge piirajaga. Ka kütusekulu lan

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_123243

Head vana lõppu ja uue algust!

Auto on vahepeal põhimõtteliselt valmis saanud, kergelt nipet näpet tegemist veel on. Kogu motivatsiooni on aga alla tõmmanud probleem mootoriga. Kahjuks on tühikäigul õlisurve ära kadunud. Muidu liikus edasi mehiselt ja jõudu jätkub. Hetkel ei teagi kas vana korda teha või vaadata midagi uut vahele. 

Mõned porised pildid ka hetkeseisust siia vahele. 

IMG_20171231_140940.jpg

IMG_20171231_141152.jpg

IMG_20171231_141405.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_124326

Nii, jätkame siis sealt kus pooleli jäi

Auto seisis mitu nädalat aasta alguses kuni võtsin ennast kokku ja hakkasin tasapisi jälle lammutama, ehitama. Suurim muutus toimus kapotiall, kus m20 sai väljavahetatud m40 vastu. Miks nii? Kuna m20 on saaled läbi, tuli nagunii mootor välja tõsta ja sain just samal hetkel tuttava käest täiskomplektse m40b18 mis tulnud e30 pealt. Isegi maksti peale selle mootori eest. Kuna mul vedeles ka oma eelmisest touringust pärit turbokomplekt, tekkis idee et võiks m40 turboka jälle teha ja nii see mootor sinna vahele sai. Hetkel on rõhku 0.5 bari, veidi kütet peale timmitud ja liigub nagu püss. Isegi uute rehvidega uisutab mõnusalt :D 

Alla sai ka tänu sõbra abile korralik 2,5 tolline täsipikk otseläbi summuti. 

Pilt tehtud 2013 aastal, hetkel põhimõte sama, ainult torud ilusti veetud ja õhulugeja enne turbot. 

IMG_1170.jpg.784eaddba57876f2a1e52aec9a54bc0c.jpg

 

Edasi sai tegeletud sillaga. Kuna mulle ei meeldinud nn wisefab välimus, kus rattad ees lääpas ja 3-4 cm koopast väljas, sai e46 õõtsad väljavahetatud originaal vastu. Koos sellega ka kõik rooliotsad e36 omade vastu vahetatud ja eemaldatud pikemaks keevitatud rooliotsad. Lõpptulemus sai väga hea, rattad peaagu koopaga tasa ja sirged. Samuti keeravad nad samapalju, seega ei mingit downgrade ei tulnud. IMG_20180222_130239.jpg.ced241aeed240ab68dfdb5bdc6f68d34.jpg

 

Veidike tahab veel pisivigade parandamist kuid sõidab suurepäraselt ja loodetavasti saab varsti paremaid pilte. Hetkeseis:

IMG_20180227_162513.jpg.dd0ccffc7abbc13a702cbacbd0816ded.jpg

 

comment_124392

Rõõm on vaadata oma kunagist masinat edenemas. Minulgi oli plaan ta ühelpäeval ära turbotada aga plaanid muutusid :).

Kummaline on lugeda, et keegi on rooliotsad pikemaks keevitanud, sest kui mina need E46 õõtsad panin siis lasin treialil valmistada spetsiaalsed vahetükid?

Lisa mõni video ka kuidas turboga liigub!

  • Autor
comment_124401

Uurisin veidi neid rooliotsi ja vahetükid on kõik olemas, lihtsalt keermestatud osa on juurde keevitatud ning kaugemalt vaadates tundub et keegi oleks mingi käki kokku klopsinud :D

Keegi neid omale tahab siis kirjutage.

 

 

IMG_20180214_101152.jpg

  • Autor
comment_124439

Eks seal pärast mootori vahetust keevitusega kallal käidi, kuna ka püstakud olid teised kui algselt. Õnneks ei paista nad just kõige nõrgemad, välimus aga on küll halb. 

Esimesed 1000 km on aga tänaseks läbitud. Kõik oli seni hea kuni eile hakkas midagi kolksuma ja see tuli kõrvalistuja esimese ratta juurest. Kuna kõik on esisillas uus ja kõrvalt midagi ei näe läksin täna sõbra juurde ja avastasime et esimesel coilil on amordi kinnitus lahti. Sai terve coil ülevalt amordipadjast alates laiali võetud ja korralikult kinni keeratud ning sai jälle veidikene vaiksem.

 

 

received_1923527487665105.jpeg

IMG_20180306_193819.jpg

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_125910

Jätkaks ka üle pika aja seda teemat, kuna vahepeal on mitmed asjad alla andnud. 

Esimesena alustaks gardaanist, mille vahemuhv pilbasteks lendas. Õnneks sain koju sõidetud, kuid enne seda haaras see ka käiguvahetus hoova kaasa. Samuti olid mõlemad kastipadjad läbi. IMG_20180511_154735.jpg.627bc491d606f0c6bec887279b679ece.jpg

Järgmisena sai vaadatud mis kohiseb taga, tuli välja et üks piduriklots oli minema lennanud. IMG_20180513_121018.jpg.8f30b8b45ed32cc827b9e0e5b44ff67b.jpg

Tagasillas aga kogu häälitsemine ei lõppenud, sest keegi eelmistest omanikest oli diffri tavotti täis pannud. Tegin mitmeid õlivahetusi, vahepeal ikka tegi jubedat häält kuid nüüd on tagasi tõmmanud. Tuleb ainult ennast kokku võtta ja typ 188 tagakaan valmis teha, sest 3.68 lsd ootab riiulis. IMG_20180324_130652.jpg.1864a7704f9e36b0f7fdea791eae8a29.jpg

Lõpetuseks sai uus suurem radiaator, sest vanal tuli auk sisse. Samuti sai torud mustaks tehtud et ei torkaks väga silma. IMG_20180513_145938.jpg.2186ceaf03fa0f16487814d6a879df5f.jpg

 

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_127281

Vahepeal on kerged muutused toimunud, auto on madalam, rohkem tulesid ees ja esiots ka tumedam. 

Pärast ooret tekkisid jahutusmured ja sai needgi parandatud, õnneks ei pidanud veel kaane kallale minema. 

IMG_20180720_125531.jpg.5e7f76c93a38ff8ad20bf369b022292f.jpgIMG_20180720_143531.jpg.bd23d137f65e2b1d0973fdd04820bf36.jpg

 

Kuna naaber oma e36-ga soovis võrumaale bmw-de kogunemisele minna sai otsustatud et läheb käib ka ära ja testib kas nüüd toimib. Kõik läks peaaegu hästi, üks klambritest ei hoia enam tugevalt kinni ja kergelt tilgub lõdviku vahelt välja. Ka ei sobi autole 10km 20km/h sõitmist, läheb veidi kuumaks. Muidu toimib ja sai võru kurviliste teede peal painutatud ilma probleemideta. 

FB_IMG_1532291524447.jpg.54750587f2921733f9829f1fc297c888.jpgFB_IMG_1532291619960.jpg.1467d8c75d63f9c1032e33888712c5b8.jpgFB_IMG_1532291564792.jpg.5507f40b3c65c5ae249529e939500b2b.jpg

 

 

 

 

 

 

  • Autor
comment_127300

Sai ilusti ära sõidetud jah, tänud sulle veelkord et veidi maad kaasas vedasid. 

Hetkel proovin ventika koja tagasi panna, kui sellest ka abi pole siis ehitab El ventika ette. Hetkel läheb kuumaks aind nn ummikus olles, kui vähegi õhku peale hakkab tulema tõmbab juba temperatuuri alla. 

  • 11 kuud hiljem...
  • Autor
comment_133108

Võtsin  sisekoristuse ette, aga läks veidi näpust. 

20190707_141824.jpg.e8b46f7acbc62431721a21248976fa12.jpg

Samuti on toimunud muutus kapoti all. Paigaldatud sai m52b28 mootor. 

Mootoris sees:

m52b25 kolvid

Topelt m50 non vanos sisselaske nukkvõllid

Vanos minema visatud mehaaniliselt ja ajust. 

M20 hooratas ja sidur, mis käis treimises, hammasvöö vahetuses ja tasakaalus

Samuti käis kaan lihvimises ja käisin klapid üle + mootorisse läksid uued tihendid ja saaled. 

Peal m50b20 sisselase ja m50b25 gaasiklapp, õhulugejat ja koonusfiltrit varjab M30b30 filtri karp. 

20190707_184554.jpg.e68670e7525299b0a64b7daab7f4685f.jpg

Kuna auto sai lõpus üsna kiiruga valmis tehtud, oleks vaja paari asja veel parandada. Enne Oorele minekut olin sõitnud umbes 10km ainult autoga ning reede öösel selgus et summuti on liiga madal, mistõttu tuli autot tõsta. Samuti lendas midagi soojendusradikast laiali ning jalad olid tsooliga koos. Hetkel tuleb veel üv ära teha ja saab legaalselt rullida. 

Auto ümberehitus sai kõik vormistatud ja selleks kulus maanteeametis kuskil 45minutit ja 20 eurot. 

20190710_203526.jpg.96eec973d4257e1d861bc8f6f7796407.jpg

20190713_112453.jpg.134cb462e332fb48d3a0875cbcb03313.jpg

20190713_141122.jpg.bc3165d7d95cbf7eb0e5c291b38968a5.jpg

  • Autor
comment_133133

Üv ta ei saa enam midagi ütelda, kuna turvakaar passis kirjas, samuti on auto 2 kohaline. Turvakaare teebki legaalseks see, et asub istmetest tagapool.

Kui sama asi plaanis, siis täidad ära ümberehitus taotluse ja lähed näitad arkis auto ette. Muudetakse pass ära ja korras.

Muudetud , muutis Ats

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_133432

Käisin tallinnast ikka palju kaugemal pabereid täitmas, nii 230km, kuna ka ise teiselpool eestit. 

Vahepeal olen alla visanud 16 tollised veljed ja aju seadistusi muutnud. Peab veel nukkvõlle vist kergelt keerama, kuna lõpp vajuks nagu ära. 

Siiski 900-7000 kerib :D

 

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.