Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_116341

Nonii, mõtlesin, et teen siiski oma teisest autost teema siia ära. Hea ise vahel meelde tuletada ja vaadata mis kõik juba tehtud on. Kunagi küll oli teema ka siin foorumis, aga see aja jooksul kaduma läinud. Vanu pilte kahjuks väga palju säilinud ei ole, aga proovin siis vähemalt praegu pilte töödest ja loomulikult ka autost teha.

 

Aastal 2010 sai siis selline masin enda õuele veeretatud (tegelikult muidugi tõmmatud). Masin oli mingi aja seisnud ühel õue peal (seisma jäi sõitvana!), kuid kahju hakkas. Kui endale ei oleks ära toonud, siis oleks ta kas lihtsalt ära roostetanud ja metalli viidud või läinud ühele põllurallikaks. Kumbki variant ei meeldi.

 

Auto andmed:

Mark: BMW 320i 2.0 92 kW

Mootori tüüp: M20B20
Keretüüp: sedaan
Tootmisaasta: 02/1984
Kütus: bensiin
Odom. näit: 219760 km
Vedav sild: tagavedu
Käigukast: manuaal
Värvus: tumehall (BMW-graphit-metallic)
 

Lisade koha pealt ei oskagi midagi eriti välja tuua, mis lisasid sa ikka sellise aasta masinalt tahad. Aga midagi siiski leidub:

  • Check Control lae all;
  • Digitaalne kell;
  • Tahhomeeter;
  • Teisaldatav kärukonks (mida ei saa teisaldada: D);
  • 2x elektriaknad (endal lisatud, aga pre-fli originaalid)

 

Tehase nimekiri:

Type code        1431

Type                 320I (EUR)

E series            E30 ()

Series               3

Type                 LIM

Steering            LL

Doors                4

Engine              M20

Displacement   2.00

Power              92 kW

Drive                HECK

Transmission   MECH

Colour             GRAPHIT METALLIC (087)

Upholstery       Anthrazit - 0150

Prod.date        1984-02-29

 

Vehicle options

S230    Low-slung sports suspension

S235    Towing hitch, detachable

S311    Elektrischer beifahrerspiegel

S320    Deleted, model lettering

S351    Waermeschutzglas braun, rundum

S428    Warning triangle and first aid kit

 

Plaanidest (osad teostatud):

  • Auto ilusti korda teha.
  • Kõik rooste eemaldada (leidub taga pagassis, tiivaäärtes ja karpides. Eks veidike ka mujal. – See tehtud 2010 aastal korda.
  • Mootor korralikult tööle saada. Käima läheb üldjuhul esimese keeramisega. Suitseb ja põhimureks on puudub tühikäik. – Osaliselt korda tehtud 2017.
  • Korralik sisu. Ette said pandud ajutiselt 2010 aastal e36 istmed. Plaan vahetada välja ka tagumine istmepadi. Kunagi hiljem vaadata e30 originaal sportsisu.
  • Tagaluugi purunenud varras välja vahetada – tehtud 2017.
  • Spido tööle – tehtud 2017.
  • Tulede pealüliti välja vahetada – tehtud 2017.
  • Korralik käigukangi nahk otsida – olemas 2017 .
  • Kindlalaeka link otsida – olemas 2017.
  • Udutuled – relee ja lüliti olemas, ülejäänu veel pole.  
  • Uus tagaistme põhi otsida.
  • Korralik originaal rool muretseda – olemas 2017.
  • Udutuled otsida;
  • Originaal RDS makk;
  • Auto üle poleerida;
  • Ülevaatus ära teha.
  • ...

 

Põhimõtteliselt on sellega nii, et kiiret ei ole, teeb nii kuidas aega ja finantsi on. Aga kevadel kui lumi ja muu sodi teedelt läinud, tahaks ülevaatusel ära käia. Et selleks ajaks vähemalt nii palju auto korda saada. Viimati oli ülevaatus aastal 2006.

 

Aga nüüd tegemistest täpsemalt. Eelmise aasta sügisel sai auto lõpuks arvele võetud, oli veel eelmise omaniku nimel ja juba ammu arvelt maas. Õnneks sai ilma suuremate probleemideta taas arvele. Mina olen nüüd selle auto teine omanik Eestis. Esmane registreerimine Eestis oli '95 aastal.

Seejärel sai autole korraks kindlustus peale ja hääled sisse aetud (käivitus peale pikemat seismist praktiliselt koheselt), ning sõidetud garaaži (~ 1,5 km).

 

Aasta oli siis 2010/2011:

Peale toomist sai põhjalikumalt ette võetud keretööd. Läbivaid auke palju ei olnud. Rohkem oli pindmist roostet. Läbivat leidus karbil ja ühel tagatiival. Need läksid vahetusse. Muud kõik kannatas taastada. Isegi põhi oli täiesti korralik. Siin töödest väike jutt ja mõned pildid, mis säilinud on ühest vanast teemast.

 

Värviks otsustasime jätta originaal tooni Graphit Metallic. Aga enne mõned varasemad pildid töö käigust, kahjuks neid küll palju ei ole.
e30_pildid_001.JPG
e30_pildid_003.JPG
e30_pildid_004.JPG
e30_pildid_005.JPG
e30_pildid_006.JPG
e30_pildid_008.JPG
Ühele poole sai pandud ka uus karp, teine pool oli korralik.
e30_pildid_009.JPG
Ja nüüd pildid peale värvimist, kui auto on veel kinni kaetud, enne ka ilma lakita üks pilt
2011-07-27_11.47.25_.jpg
2011-07-27_13.50.37.jpg
2011-07-27_13.51.43.jpg
2011-07-27_14.49.07.jpg
2011-07-27_14.53.14.jpg
2011-07-27_15.02.11.jpg
Üle said värvitud ka peeglid, mis enne olid värvimatta
2011-07-27_15.01.31.jpg
Ja paar pilti ka, kui auto on paberitest lahti harutatud
2011-07-27_16.29.05.jpg
2011-07-27_16.29.17.jpg

 

Vabandan kvaliteedi pärast, pildid telefoniga tehtud.

 

Aga nüüd siis saab autod hakata vaikselt ka kokkupoole laduma, mõningaid asju on küll veel vaja, elektriaknaid ette ja ka korralikku tagaistet, vana kallal on hiir hävitustöid teinud :evil:

 

Edasi tuleb hakata remontima mootorit ja ka sildasid. Ühe mootori probleemi kohta olen ka siit foorumist kui ka siit foorumist abi küsinud, mida veel kahjuks ei ole päris korda saanud, peale selle on veel vaja veel teha ka kap remont mootorile, õli leemetab igalt poolt ja sinine suits on ka taga. Aga vähemalt läheb alati hästi käima  :)

 

Põhi on autol hea ja pagassi põhjal oli ainult pindmist roostet, see sai ära käiatud ja panin ka mastiksi peale sinna. Aku alune vajas ka väheke keevitust.
Pilt ka pagassi põhjast
2011-07-28_11.22.53.jpg
Ja ka paar pilti, kui auto õues on:
2011-07-28_09.54.51.jpg
2011-07-28_09.55.13.jpg
Autot sai siis tegelikult veel kokku laotud, said külge pandud ette stange ära, liistud ja ka tagatuled, mis said ka ära poleeritud, et värskem ja ilusam välja näeks.

 

Sai siis ostetud autole sellised asjad, kuna vanadel olid klaasid katki.
2011-08-02_18.34.47.jpg

Need küll kahjuks facelifti omad ja nüüd oma auto külge proovites ei sobi päris hästi. Vaja oleks seda plastik ümbrist peale. Aga esialgu võtsin nendelt tuledelt ära pirni ja klaasi ja panin oma vanade külge, aga arvan, et kunagi ehitan ikka need uued külge. Seal see reflektor ikka korralik. Ja peale selle on veel parktule pirn ka sees.
Aga ma arvan, et valge klaasiga on ilusam kui oranžiga, paar pilti ka
2011-08-03_11.21.53.jpg
Ja siin kui mõlemad on küljes:
2011-08-03_11.51.07.jpg

Kuigi mulle meeldivad need valged klaasid, siis kunagi tulevikus otsin siiski uued oranzid klaasid, et asi ikka originaalne oleks. 

 

Samuti jõudsid kohale sellised asjad, milles üks sai ette ära pandud, tagumist veel ei vahetanud ära, kuna too väheke suurem (paksem ja ülevalt laiem), kinnitus muidu küll klapib ja kunagi võibolla vahetab ka ära.
Margid.jpg

 

Nüüd siis auto väljast ära kokku laotud, välja arvatud esituled, mida oleks uusi vaja. Aga nii vanale autole ei ole uusi tulesid enam saada kahjuks kuskil eriti.
Üks pilt ka tagant:
2011-08-03_16.35.55.jpg

 

Autole jõudis kohale uus võtmetoorik, vanad võtmed on juba suht kulunud ja ei ole kuhugi enam võtmerõngast kinnitada :) Otsustasin siis uue tellida. Mingi eriline võti just ei ole, aga vähemalt tundub tugev olema, et vast ei kulu kiiresti ära. Peale on küll kirjutatud Germany, aga noh vaevalt et saksas tehtud on kui tuli ta mulle Hiinast :D Võtmetegija ka millegi pärast ei olnud kohe nõus viilima seda õiget kuju sealt välja. :D
2011-08-13_14.06.59.jpg

 

Samuti said ära muretsetud autole esimesed elektriaknad. Tõstukid said juba ka ära uste sisse pandud ja proovitud ka kuidas töötavad, seda siis otse akupealt :) , aga ei ole jõudnud veel juhtmeid ära vedada, eks veab siis korraga, kui saab mingid keskluku pumbad ka, et ei peaks hakkama topelt vedama juhtmeid.  Juhtmed muidu välja ka uuritud juba mis kuhu läheb, kuna sellel vist töötavad aknad ainult süütega, siis paneb võibolla ka mingi lüliti vahele, kust saaks voolu akendele sisse ja väljalülitada ja kasutada kas siis kui süüdet ei ole sees. Ja plaan oli ka mingi väike diood kuhugi sinna keskkonsooli lülitide juurde panna, et ikka pimedes ka lüliteid näeks vajutada. :D
Kui kellegil muidugi mingit skeemi el.akende jaoks on, võiks saata. Või on mingit skeemi, kuidas teha sellist asja nagu e36-el on, et ukse lahti tehes saab ikkagi olenemata süütest mingi aeg aknaid üles ja alla lasta. - Praeguseks el. aknad edukalt ühendatud ja töötavad.

 

Ükspäev ostetud uued kasutatud esituled sellel autole. Vanadega oli aeg ja pidevad kilomeetrid kruusateedel oma töö teinud. Iseenesest sai tellitud ka uued b-varuosa lähituled, aga nendel kohale jõudes ei olnud kahjuks E tähistust peal (mida ma ka tegelikult kahtlustasin aga kuna hind oli suht odav, siis said nad sellegi poolest tellitud) ja neid ma hetkel ette ei pannud, aga alati saab veel panna. Ilma selle E tähiseta võib vist ülevaatusel raskusi tulla, oma e36 küll igatahes vaadati kõik tuled korralikult üle (tähistused olid õnneks olemas).

 

Mõni kehva pilt ka telefoniga:
2011-08-26_11.50.34.jpg
2011-08-26_11.50.57.jpg
Tuled ei ole tegelikult smoked, pilt lihtsalt moonutab :D

 

Vahepeal sai siis kärukonks nafta sisse likku pandud, et eks siis vaatab, kas saab selle lahti või ei saa, haamriga pekstes hakkas juba vaikselt ka liikuma väljapoole aga väga aeglaselt. Kuulid ja kõik muu sain sealt küljest lahti.

 

Ära sai veetud ka juhtmeid, nii elektriakna omad ja keskluku juhtmed koos pumpadega ustesse. Sellega seoses sai ka mõned uksepoltsid ära külge pandud. Elektriakende jaoks tuleb ainult veel voolujuhe kuhugi ära ühendada, praegu on ajutiselt sigaretisüütaja voolu küljes  :D , kuhu ta ka arvatavasti jääb, sinna tuleb tugev voolujuhe.

 

Sai autole ostetud uus kapotiamort, otsustasin uue kasuks, kuna oli suhteliselt odava hinnaga.

https://www.upload.ee/image/1646802/2011-09-09_09.38.59.jpg

 

Aga muidu sai autol sillad korda tehtud, ees sai ära vahetatud amordid, piduriklotsid, pidurivoolikud ja mõlemad rooliotsad, juhipool ka sisemine ots. Juhipool vaja veel ka pidurisuppord uus panna, vanal väheke silinder roostes ja liiguv väga raskelt ja peale selle murdus õhutusnippel ka ära. Ka taga said piduriklotid ära vahetatud. Juhipool oli seal ka silinder vähe kinni, aga to hakkas õnneks liikuma treenides.
 

e30_2.jpg

 

e30_4.jpg

 

e30_3.jpg

 

e30_6.jpg

 

Peale seda jäi auto aja ja raha puuduse tõttu aastateks seisma.

 

.... ja nüüd kui kätte on jõudnud aasta 2017:

 

Peale pikka seismist garaažis ja viimastel aastatel ka õues saigi ette võetud kõige tähtsam töö, mootori remont. Mootor suitses meeletult. Tõenäoliselt klapisääre tihendid vajasid vahetust. Nende vahetusest oli ka tolku, hetkel enam sinist taga ei ole, muidugi ega väga sõitnud ka ei ole. Mootoriremondiga seoses sai veel igasugu tihendeid ja muud pudipadi vahetatud. Täpsem nimekiri asjadest, mis uued tulid mootori poole pealt:

  • Õli, Mobil Super 2000 10W-40 4,5l + filter, Wix
  • Klapisääre tihendid, Elring Germany
  • Jahutuslõdvik veepumba ja termostaadi korpuse vahele.
  • Õhulõdvik, Febi, orig.
  • Jagajakaan, KW Italy
  • Vaakumvoolikud
  • Plokikaanetihend, Victor Reinz
  • Klapikambrikaane tihend, Victor Reinz
  • Mootori hammasrihm, Continental
  • Jahutusvedelik 10,5 l
  • Nukkvõlli otsatihend, Victor Reinz
  • Sisselaske kollektori tihendid, Victor Reinz
  • Küünlad, NGK

 

Hetkel vaja veel sobivat tühikäigu klappi ja jahutuslõdvikut radika ja termostaadi korpuse vahele, paari nipet-näpet detaili veel. Siis saaks mootori poole pealt asja korda. Tõenäoliselt vaja kasti poolne väntvõlli otsatihend ka vahetada. Kuskilt tagantpoolt on hakanud õli lekkima. Seda enne seisma jäämist ei olnud. Muidu oleks ta kohe ühe hooga ära vahetanud.

 

Järgmine probleem oli, et autol ei töötanud pikemat aega spido korralikult, temperatuuri näidik ja Service Inspection tuled ei töötanud. Eelmise omaniku jutu järgi oli seal miskit ära kodeeritud. Tegelikult tõenäoliselt siiski ei olnud. Vaid üks patarei oli jooksma läinud ja kogu alumine trükiplaat oli ära oksüdeerunud. Sellest enam asja ei saanud. Sai ostetud doonoriks 2 spido millest sain enda omale sobivad jupid külge kruvida. Ja muidugi patareid läksid päris uued.  Hetkel kõik toimib nii nagu vaja.

 

Vahetatud sai autol ka rool ja armatuur ära. Vana rool oli veidi katki ja seda oli parandatud. Armatuuriga oli lihtsalt aeg teinud oma töö. Mõrasid oli palju sees ja veidi häiris. Tüüp viga pidi pre-flil olema. Uus sai täitsa korralik. Ka kindalaeka link, käigukangi kott, tulede pealüliti sai uus. Vanad oli katki. Nii, et salong on põhiliselt kokku laotud. Küljes ei ole ainult veel rooli alust plastikud. Seal vaja osad juhtmed veel ära ühendada ja kesklukk (järelturu oma) tööle saada.

Uus ja vana armatuur:

2017-02-19_15.21.03.jpg

 

Hetkel läksid autole alla Bottlecapi 14" veljed. Mida sai enne kõvasti puhtaks nühitud. Ideaalis vajaksid küll värvimist aga hetkel käib küll. Kapsleid õigeid ei ole, aga mingisugused märgid augutäiteks said tellitud ebayst. Peaksid kunagi varsti kohale jõudma.

Pikk seismine on kahjuks värvi veidi rikkunud (matiks on läinud) ja seetõttu vajab auto üle poleerimist. Siis peaks hea saama.

 

Kapotti ei ole peal, kuna nii oli parem ja mugavam mootorit teha. Mõned pildid praegusel kujul:

2017-02-26_11.36.43.jpg

 

2017-02-26_11.36.52.jpg

 

2017-03-05_12.22.38_HDR.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

  • Vastuseid 124
  • Vaatamisi 11,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Mõned päevad on see auto ka juba liikluses osalenud. Täna käisin ka ülevaatusel, läbis taas puhta lehega. Eile peale pesula külastust pidin kohe telefoniga mõned pildid klõpsima, enne kui uuesti

  • Vahepeal sai autot vähe korrastatud seest ja väljast. Salongi käisin kergelt tekstiilipesuri üle. Väga karmilt ei tahnud ligi minna, istmed siiski vaat et pea 40 aastat vanad. Aga läksid märgatavalt p

  • Polegi enam paar nädalat eriti midagi teha saanud. Vaba aega väga vähe olnud. Vahepeal sai ainult alarmsüsteem ära ostetud, järelturu oma. Ehk jõuab selle kunagi lähinädalatel ära ühendada. Siis saab

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_118720

Kriban vahel siia ka midagi, et see teema välja ei sureks. Ega väga midagi erilist teinud ei olegi, eelmine nädal sai ainult kallatud ja tallatud. Igapäeva autol sai keretöid tehtud ülevaatuse ja muidugi ka endajaoks, siis sai e30 kasutatud tööl käimiseks Tartusse. Väga ilusti pidas ka pikemat trassi vast. Kokku tuli nädalaga kuskil 300 km.

 

Juhi peegliklaasi lõhkusin oma rumalusest ära. Tahtsin ära vahetada neid korralikke vastu ja kohe mitte ei saanud seda klaasi sealt maha ja nii kui vähe painutasin, läks klaas puru. Tegelikult tuleb väga lihtsalt ja kavala nipiga see klaas eest. Sain poest paar tükki prooviks, üks neist sobis teine mitte. Juhi oma sai ära vahetatud, uus b-varuosa klaas küll enam sellise trikiga tagasi ei läinud. Kui homme aega, siis tellin teisele poole ka sobiva klaasi ära.

 

Autol küll mõningaid vigu on, aga üldjuhul mulle millegipärast väga meeldib sõita sellega. :D

 

Läbisõit: 220240 km

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_119051

Kunagi eelmise nädala lõpul sai teine peegliklaas ka külge. See siis juba originaalse kinnitusega.

 

2017-06-03_16.32.41_-_Copy.jpg

 

Tagumiste piduritrumlitega sai veidi tuuningut tehtud. Kõige pealt puhastasin ketas traatharjaga suurema rooste maha ja värvisin üle. Sai igaljuhul parem kui enne. Vähemalt ei ole enam roostekarva. Ma ei tea mis värvi need originaalis olema peavad, aga mul said nad üle võõbatud mustaks. Ja parempoolne amordipadja vahetasin ka ära. Midagi taga kolksus ja mitte ei saanud aru kus see tuleb. Sest heebliga pukse väänates seda kolksu ei leidnud jaa ülevaatuse ajal veel ei olnud. Teine pool sai enne ülevaatust vahetatud.

 

Trumlid enne ja pärast:

2017-06-06_15.49.23Trumlid.jpg

 

Vana amordipadi:

2017-06-06_11.05.06_-_Padi.jpg

 

Autole sai uus teleskoopantenn. Taaskord mitte küll originaal, aga parem kui enne. Levi läks ka veidi paremaks, kuigi oleks võinud veel parem olla. Seekord sai siis elektriline antenn valitud. :D Õnneks on sellel autol kunagi olnud elektriline antenn ja juhtme valmidus oli pagassi, akupeale ning maki taha olemas.

 

Täna sain ette uued pidurikettad ja klotsid kätte, eks mõnipäev vahetab ära. Vanadega rool väriseb pidurdades, eks aeg oma töö teinud ja kõveraks läinud.

 

Aga küsimus ka, kas sel mootoril tuleb karter ilma mootorit tõstmata maha? Või vaja ikka veidi kergitada mootorit? Karteri kaane tihendi tahaks profilaktika mõttes ära vahetada. Kuskilt tilgub õli, aga ei saa aru kust. Kahtlustan rohkem küll tagumist väntvõlli otsa tihendit, aga see kaane tihend ka veidi kahtlane.

Muudetud , muutis Priitv01

comment_119069
9 tundi tagasi, eix22 ütles:

Üldiselt need m20 lekivad plokikaane vahelt, jookseb alla mööda plokki.

Kaaperdan teemat küsimiseks, olen sama probleemi ohver. Mis ette võtta saab? :D Olen kaant vahetades pannud uue tihendi ja poldid, pinnad puhastatud ja kaas lihvitud - korduvalt kusjuures. Nende võtetega pole pidama jäänud, ikka on esiots mootoril rögane.

  • Autor
comment_119072

Tänud vastuste eest :D Mul tuleb seda õli just pigem tagumisest otsast. Algul ma olin kindel, et väntvõlli tagumise otsatihendi vahelt, aga ma kunagi võtsin sealt selle sidurikoja kaane eest ära, et olla kindel kust õli tuleb. Aga siis ma enam ei olnud kindel selles, kuna sealt oli näha, et see karteri tihend oli kuidagi tükkideks ja poldid olid ka suheliselt lahti. Aga siis jah selle vahetusega nii lihtsalt ei pääse.  Õli kadu ei ole küll suur, aga häirib veidi see, et auto jätab endast igale poole märgi maha. :D

 

Antenni tellisin ebayst. Kuna ma Eestis mingis neljas-viies autovaruosade poest käisin küsimas ja ei olnud seda kuskil pakkuda, siis ebay tundus ainuke ja kõige lihtsam variant olema. 

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_119113

Esimesed pidurikettad ja -klotsid vahetatud. Vanad oleks ka veel täitsa head olnud. Kulunud väga vähe aga jah vähemalt üks oli kahjuks kõver.

uus ja vana ketas:

2017-06-11_12.04.48.jpg

 

Ammu juba tähele pannud, et peale suuremat sadu on pagassis asjad märjad. Eelmine nädal ühe vihmase ilmaga nägin ära, et tuleb tagatulede vahelt vett sisse. Nüüd nädalavahetusel võtsin tuled küljest ja tihendid neil suht otsas. Ega muud ei osanutki hetkel teha, kui sai ehituspoest võetud liimiribaga uksetihendid pandud lisaks tule tihendite alla. Täna sai laus vihmaga ~200 km ring tehtud ja ei tulnud enam tilkagi pagassi vett. Nii, et hetkel käib küll ja ei hakka veel uusi originaal tiheneid otsima.

Tule tihend:

2017-06-10_16.11.17_-_Copy.jpg

 

Ja uus tihend:

2017-06-10_16.21.57_-_Copy.jpg

 

Nädalavahetusel sai veel tagaluugi jaoks ära veetud pagassi keskluku juhtmed. Hakkasin pumpa ka külge panema, aga kahjuks selgus selline jama, et pole mul selle pumpa hooba kuhugi kinni panna. Netist varuosakoodide järgi vaadates on kesklukuga variandil erinevad pagassi lukud. Nii, et sellega seoses on mul vaja kesklukuga variandilt pärit pagassi nuppu/lukku.

Muudetud , muutis Priitv01

comment_119121

Tegu vent ketastega? Odava firma kettad suutsin kunagi oma lollusest ühe suuremal kiirusel pidurdusega tuksi keerata uuena :)

 

Isegi ,kui pagassilukul külgepaneku koht on olemas (faceliftidel ilma kesklukuta variandil kindlasti on) , siis ikka kasutada seda ei saa, peab kesklukuga variandi lukk olema kindlasti.Seda annab lihtsalt ka sinu võtme peale ümber teha.

Muidugi see kahejuhtmeline ise veetud  "puldist lukustus" pole mingi kesklukk ka, õigemini pean silmas keskluku nime vääriline (toimimisel ikka suureks abiks). Õige kesklukk on üsna "mahukas" süsteem, millele lisaks kuulub peale igaltpoolt uste lukustamise võimaluse veel ühtteist.

  • Autor
comment_119132

Tegu on jah vent ketastega. Eks jah äkilisematel pidurdamistel on tõesti oht neil kõveraks minna. Seda eriti just märja tee korral.

 

Pagassilukul tegelikult oligi koht olemas. Vaatasingi, et saan seda kasutada ja vedasin juhtmed ära. Pumpa ühendama hakates vaatasin, et ma ei jõua seda lukku sealt hoovast oma jõuga juba lükata ja tõmmata. Ammugi siis ei jõua keskluku pump seda teha. Eks sellel kesklukuga variandil on see luku ots veidi teine.

 

Minu võtme peale ümber tehes mõtled sa mida? Netist pilte vaadates, peaks saama luku südamiku ära vahetada, mis mul ka mõttes oli. 

 

Eks see kahe juhtmega ei ole tõesti päris õige kesklukk. Aga esialgu käib see ka. Originaalsüsteemi kasutades on talle juurde vaja mingit keskluku moodulit, mille saadavust ma ei tea. Iseenesest mingis ulatusel on mul originaal keskluku juhtmestik riiulis olemas. Ja üks originaalpump kah. Mille korras olekut ma ei tea. 

Aga mis võimalusi selle originaal süsteemiga veel oleks peale uste avamise lukustamise? Originaalis kindlasti el. akende korral nende sulgumine-avamine, veel midagi?

 

Originaal tulede tihendit pole ma ausalt öeldes isegi otsinud. Aga on see ainult esinduse rida?

 

Kas kuskilt Eestist võib saada peale esinduse saada kroom/hõbedasi klaasikiile? Ühte klaasi paigaldusfirmasse saatsin kunagi kirja, aga pole senimaani vastust saanud. Neid rullis meetrikaupa ei leia kuskilt?:grinning-face:

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_119520

Kriban vahel siia ka midagi. Praegu autoga pea igapäevaselt sõitnud, nii et juunikuu läbisõiduks tuli pea 1000 km.

 

Vahel väga palju just teinud ei ole, pigem sellist pudipadi ja teinud autot enda jaoks paremaks. Lisatud said salongi polstritele korgid, et katta kinni akna vända augud. Kohe läks salong ilusamaks, vähemalt endal parem vaadata. :D  Ostetud said fiksusest.

 

Enne ja pärast:

2017-06-23_11.38.13_-_Copy.jpg

 

Ette said muretsetud uued kõlarid (Pioneerid). Taha tulevad ka kunagi, võibolla järgmine nädal. Mingeid väga erilisi ei ostnud, ei näinud mõtet kuna sealt alt jalgade juurest nigunii väga midagi ei kostu. Läks nendekagi hääl kohe paremaks, aga ikka originaalmakk ei anna eriti bassi läbi. Uudiste kuulamiseks piisavalt aga muusika jaoks võiks ikka veidi olla rohkem bassi. :D Täna panin oma kunagise vanema aja Pioneeri maki sisse ja sellega hakkasid need kõlarid veel paremat häält tegema. Ka tagumised poolpidused originaalid tegid häält. Et hetkel jääb see makk sisse, kuigi tegelikult tahaks välimuse poolest BMW enda oma tagasi. Sobib hästi välimuse ja valgustuse poolest. Eks tuleb originaalile vaadata mingi võib vahele. Ega seal vist väga muud polegi teha.

 

2017-06-29_18.36.45_-_Kolarid.jpg

 

Ostetud sai veel 6 nupuline kompuuter kogu paigalduseks vaja mineva komplektiga. Kahjuks ainult kõige tähtsam, displei, on vigane. Nagu neil ikka tavaliselt. Tõenäoliselt tuleb korralik kompuuter otsida, aga uuriks ikkagi. Kas neile displeisid kuskilt eraldi on saada? (vahetada iseenesest väga lihtne.) Või on keegi üritanud neid korda teha?

Osa juhtmestikku sai juba autosse ära veetud aga salongist mootoriruumi ei osanud veel kuskilt juhet läbi vedada. Ei leia sealt nagu sellist kohta, kust ta originaalis peaks minema. Ja teine asi on see, et kongile ei leidnud kohta. E36el on see roolialuse katte küljes, aga siin nagu küll kohta ei näe ja jube suur on ka sinna kinnitamiseks.

2017-06-28_17.20.51.jpg

 

 

Vaatasin, et antennist pole pilti, niiet sellest ka üks kesine pilt avatud asendis.

2017-06-29_19.56.46-1.jpg

 

 

Aga see tühikäigu kõikumise jama on parast müstika. Mul hetkel tühikäiguklapist tulevas voolikus pime ees, nii on pöörded ilusti madalal. Aga külm käivitused on tüütud. Peab jupp aega gaasi peal hoima ja korraks pedaali järgi lased, sureb välja. Mootor veidi soojeneb jääb juba käima.

Aga miks ma sellest räägin on see, et sai siin ükspäev veidi uuritud seda asja ja seda enam ma kahtlustan, et mu tühikäiguklapp võib olla korras ja viga on ikka kuskil mujal. Ma ainult ei tea kus. :ipb-sad: Nimelt sai külge proovitud mõnda uuema auto elektrilist tühikäiguklappi. Normaalasendis oli klapp suletud ja ikka mul pöörded kõikusid (enda oma oli segaduse vältimiseks vahelt ära võetud). Kui vool peale anda, siis klapp avanes ja autol pöörded tõusid ilusti nii nagu peab. Uuesti vool pealt ära ehk klapp sulgub, hakkab jälle jama peale. Pöörded küll korraks langevad, aga hakkavad ikka kõikuma. Sai uuritud, et neil ei sulgu klapp täielikult, nii nagu ka minu originaalil. Mingi väike pilu jääb sisse õhu liikumiseks. Ja nii oli kolmel elektriliselt klapil (paar erinevat BMW oma ja üks Audi). Et need vigased ei saanud olla. Aga auto mul tahab, et voolik oleks soojana täielikult suletud. Nii et siit tekib kahtlus, et viga on milleski muus kui selles klapis. Mis võib veel probleemi tekitada?

Muudetud , muutis Priitv01

comment_119530

Ei jõua kõike läbi lugeda uuesti, aga tühikäiku käsitsi oled keeranud sealt sisselaste tagant? Kokkutulekule tuled? Saaks elementaarsed asjad üle vaadata.Elektrilise toppimisel pole mingit pointi, pigista lihtsalt näpitsatega vaakumvoolikut ja ongi test tehtud selles osas.

Mul külmana 1500 ,soojana paigas. Pöörded ise ei kõigu ,aga häirib ikka.

  • Autor
comment_119532

Käsitsi olen tühikäiku keeranud umbes ühe ringi maha. Enne seda vshetasin selle reguleerimis klapi ära. Mida väidetavalt polnud näpitud varem. 

 

Kokkutulekule hetkeseisuga polnud plaani tulla. Palju veel teha selleks autol. Kapott ja katus on uuesti väga matiks läinud. Ei ole just kuigi ilus. Aga pole aega olnud nendega tegeleda ja visko ei tööta. Kolonnis sõites võib temp üles minna. 

 

Elektrilist klappi mõtlesin seetõttu, et mul neid mitu üle ja saaks teha nii, et jahetamatel hommikutel avan nupust klapi ja pöörded tõusevad. Et autot nii kaua soojendama ei peaks. Aga see oli ainult üks mõte. 

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_120179

Oh jah pole ligi kuu ega siia midagi kirjutanud, pole muidugi midagi väga palju teinud ka. Aga auto ei ole sellegi poolest üldse unarusse jäänud. Sõitnud sellega ikka pidevalt. Nüüd annan autole nädala või paar puhkust ja liigun vahel igapäeva autoga, et sellel pidurid kinni ei jääks :D

Aga e30ga sõitnud juuli kuu jooksul 825 km.

 

Vahepeal sai juhi sisemine lävepaku liist paika pandud. Polnud seda veel siiamaani jõudnud teha. Ostsin selleks uued originaal tüüblid. Oma varudest sobilike ei leidnud. E36si kunagi paar tükki ära lammutanud, et nende omasid oli, aga need veidi teised. Ja sellele ei sobinud. Nii et tuli ikka uued soetada.

 

Nüüd kuu lõpu poole sai uus visko sidur ära ostetud. Sai küll täpselt margi ja aasta järgi otsitud, aga ei sobinud ta ikka minu originaal punase vendika külge. Sai algul pandud siis e36 vendikaga auto külge, aga sellega see jama, et oli liiga lähedal radikale ja kuumaga läks mingi trikiga sinna vastu.  Midagi hullu õnneks ei juhtunud. Täna sai veidi retsitud viskot ja sai sobitatud ikka minu punase visko külge. Vast ikka sellega töötab.

2017-07-29_16.47.26.jpg

Punane originaal, keskmine kiles olev uus visko ja must e36 oma.

 

Summuti keskmine osa peaks ka järgmisel nädalal uus tulema. Kasutatud korralikke ja sobilike asju vist ei leidu enam väga. Mul omal siis selline variant, mis läheb peale esimest pütti ühe toru peale ümber. Leidub neid ainult 2.0 bensiinil ja 2,4 diislil. Vahel mõtlesin, et võiks olla ikka lõpuni kahe toruga. Aga mul tagumine osa veel täitsa korralik ja seetõttu ei näinud hetkel mõtet kulutada selle peale, et osta mõlemad osad uued.

 

Tundub, et mul PS ei tööta, sest üks kõik kellelt varuosi küsinud, pole vastust saanud. Aga vaja oleks leida kuskilt sellised detailid:

* Korraliku ekraaniga 6-nupuline OBC;

* Kesklukuga variandile pagassi lukku/nuppu. Siit Nr 16/17 detaili

 

Tahtnud vahepeal autost korralikke pilte ka teha. Aga alati kui auto puhas on pole piisavalt aega ja ka kaamerat käepärast. A jah sellega seoses sai vahepeal autot jälle isuga poleeritud. Kapott, katus ja tagaluuk said taas üle käidud. See kord siis vähe karmimalt asjale lähenetud. 2000-se paberiga korralik vesilihv tehtud ja seejärel poleer. Tundub, et see kord ei tõmmanud enam tagasi matiks ja lõpptulemus jäi täitsa viisakas.

 

Auto läbisõiduks 222030 km

Muudetud , muutis Priitv01

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_120481

Selline probleem või pigem küsimus. Nimelt mootor on hakanud viimastel aegadel palju õli lekkima igasuguste tihendite vahelt. Varasema paari tilga asemel on nüüd tihti peale mitu loiku all. Tekkis küsimus, kas näiteks karterituulutusel on mingi klapp või filter ka kuskil mis võib kinni olla? Varem tuli ainult mootori tagant otsast (kas väntvõlli otsatihend või karteritihend). Nüüd tuleb lisaks veel eest otsast (tõenäoliselt väntvõlli esimene otsa tihend) ja kogu karteri tihendi ümbrus on ka niiske. Karterituulutuse toru, see mis alla karterisse läheb, on kergelt õline ja ka õlikorgi vahelt pressib midagi välja.

Või mis marki õli üldse on vanemale mootorile hea? Võibolla praegune liiga vedel (Mobil Super2000 10W-40).

 

Mootori alumise otsa tihendid lähevad hetkeseisuga vahetusse hilissügisel või talvel. Kui auto on juba talvepuhkusel. Uued tihendid olemas.

 

-------------

Nii, aga vahepeal sai autole alla uus esimene summuti pütt. Tundub täitsa asjalik ja originaali lähedane olema. Ainult kahjuks ei ole enam sellega nii palju sellist mahedat r6 müdinat kuulda. Kuigi enne tuli kõrgematel pööretel vastik häiriv tirin sisse, mida enam ei ole. See oli ka üheks põhjuseks miks sai korralik summuti alla kruvitud. Vana nägi nii jube välja, et sellest ei tahtnud isegi pilti teha. :D Ideaalis oleks vaja veel ka kolektori ja esimese püti vahelisi torusi ka uusi. 

2017-08-02_17.06.31.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

comment_120482

Natuke viskoosluse teemast kõrvale hiilides ja Õlidest rääkides ning soovist end harida, siis niipalju kui ma netist olen lugend tahavad vanemad "flat tappet" mootorid õli, mis sisaldaks mingisugust zincXXX(ZDDP)lisandit, et kaitsa pindu. Kuid kuna see on üsna õhku saastav element, siis tänapäeva õlides seda vähe ning õlide valik peaks olema sellistele motodele süvendatud. Sääraseid lisandeod peaks leiduma rhkem reissing õlides. Vähemalt sellist inffi kraapisin mina kunagi kokku kuid keegi targem võiks siinkohal natuke koolitada :)

Muudetud , muutis Max.

comment_120494

Eks vanadusest kuluvad ikka pöörlevate osade simmerid ja no võibolla on varem detaile eemaldatud ja paigaldatud samade tihenditega jne. Variente on. 10w-40  nüüd küll liiga vedel pole. Poolsünt ju siiski.  Saaks aru miskist 5w või 0w täissündist vanal mootoril,  et lekib igast suunast kuna õli liiga vedel vanadele tihenditele. 

Muudetud , muutis hondamtx

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.