Hüppa postitusse
Postitatud
comment_34061

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

  • Vastuseid 376
  • Vaatamisi 94tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • pahaaimamatult jääb mulje, et kodanikud, kes hirmsast ehitada soovivad ei oma eriti üldsegi tehnilist taipu  ..kui te endale ei taha teenet teha, siis tehke teistele ja ärge ehitage autot sedasi "ehku

  • Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei to

  • Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_118747

@sass

mul oli 2 aastat ka probleem jahutusega, 81/88 kraadine andur lülitus vahepeal hilja, kui temp seier oli juba üle 3/4 läinud.

Eelmine aasta panin 80 kraadise termostaadi sisse, asi paranes poolenisti

See aasta vahetasin salongi radika klapi, mis lekis.

Peale seda siiani probleemi pole olnud. Jah, maanteel ja õhtuti temp pole päris keskel, aga enda jaoks otsustasin, et jahedam mootor on parem kui kuum. 

Arvtutiga vaatasin tempi siis kui oli 88 termostaat, seistes läks ikka üle 105 kr. enne kui el.vent rakendus ja jahutama hakkas.

 

PS panin ka 1,4 bar korgi radikale. 

 

Muudetud , muutis Leks

comment_118784

Mul lülitab ka andur liiga hilja :ipb-confounded: Ei teagi mis peale hakata sellega. Proovin vist kvaliteetsemat andurit algatuseks. Mul lülitub esimene aste liiga hilja, Siis kui mootori temp on pisut üle keskmise. Kui see juba järgi tuleb, siis langeb temperatuur suhteliselt kähku normini tagasi ja maanteesõidul pole ka temperatuuridega probleeme. 
Kas on reaalselt vahet ka mis pidi see termostaat korpusesse sisse saab?

comment_118792

Tundub,et ma pole ainuke, kel temperatuuriga jama. Ventilaator küll jahutab ilusti maha kui see rakendub(samuti 3/4 peal)
Aga maanteel sõites, mil asi peaks niisamagi jahutama, on temperatuur veidike üle keskmise.

Eelmisel aastal lekkis termostaadi korpus, kust sai ilmselt õhku vahele. Sai see parandatud aga midagi ei muutunud. Temp kisub ikka üle veidike.

Andur samuti 80/88 aga ainult ühe astmega, ehk peaks rakenduma 80 kraadi peal.

Vahel oleks nagu tunda tosooli lõhna. Tasuks ehk samuti see salongiklapp välja vahetada?

comment_118807

Seier keskel on 90° , kuidagi imelik lugu ,et teil kõigil selline jama? Temp andureid reaalselt olete testinud? Kas reaalselt ei ole temperatuur anduri juures/radikas millegipärast vastav? Vaevalt küll, et 80/88° andurid on kõik praagid ja ei rakendu peale märgitud temperatuuril.

Kuidas originaalis on m50? Mehaanilise viskoga?

comment_118809

M50/52 on Mehaanilise viskoga.

Samas kõik kasutavad ka m10/m20 andurit,seega see pool ikka e30.

M52 puhul saaks panna paraleerselt  näitex e36 temperatuuri näiduki kuna seal mota temperatuur ajule ja näidik ühe anduri all.

Mul isegi vedeleb mingi e36 kellablokk.

comment_118816

Krt see 80 kraadi termostaat ei kutsu kuidagi. Kui sama radika ja 88 kraadise termostaadi lahendus toimib e36 peal, siis see peab ka e30 peal toimima. Ma usun, et pigem on asi selles, et visko töökaraktristika on teine kui el. vendil. El vent on ju tegelikult vaid kondiga autodel ja sedagi lisavendi näol, et abistada siis kui visko hätta jääb. Selles valguses on tegelikult igati loomulik, et see alles siis rakendub, kui temperatuur normist väljub. Ise ma olen mõtelnud, et poogin radika külge pandud anduri hoopis kaane külge, kuna seal on temperatuur kindlasti suurem kui radikas.

comment_118831

Elektriventi pole põhivendina ju ühelgi M50/52 mootoril standardis, nad on ju viskoga kõik. Kondi vent ongi ainuke elektriline lisa vent ja rakendub siis kui põhivendist jääb väheks. 91/99 ongi paras panna kaane külge prooviks. 80/88 andur on mingil põhjusel compactidel.

comment_118874

Sai pandud 80° tds termostaat ja 140 kork.

Termostaadi väike auk kuuliga,mida 88° pole.

Hetkel(13° õues) hoiab nätuke alla keskmise või keskel seierit.Tundub et EL vent rakendub ka varem.

Kui uskuda CAT s60 küljes olevat termokaamerat,on temperatuurianduri juures  temperatuur 95°.

Eks tuleb oodata vastavaid ilmasi, et tõde selguks.Põlletagant on üsna umbne ventilaatoril,hea oleks ac varjandi põll leiad.

 

IMG_20170603_155511.jpg

IMG_20170603_180918.jpg

Muudetud , muutis sass

  • 4 nädalat hiljem...
comment_119400

Kas kellelgi 1998 aasta e39-l pärineva m52b28 mootori juhtmekimbu värvide skeemi on? Oleks vaja ühendada 1992 aasta 318i kerepoolse pistikuga. Originaal pistikuid küljes pole, oleks vaja just nimelt värvide järgi ühendada. Internetist olen suutnud leida infot vaid m50 või muu kere pealt tulnud m52 mootori kohta. Paraku pole minu mootoril sama värvi juhtmeid kuskil näha, mis neil mootoritel olema peaks.

 

Kas näidikute peaks ECU-sse minev kiirusesignaal tulema sama pin-i alt, kust nt. makki (või püsikiirushoidjale) läheb signaal -sinine juhe?

 

Avastasin, et hetkel puudub näidikuteplokil ka coding plug- kiri asukoha kohta on olemas, aga ava ise on kinni.

 

Nii palju on ühendatud, et mootor käivitub, kuid jahutusvedeliku temperatuur, tahhomeeter jms. ei toimi, aegajalt põleb ka ABS-tuli. Mootor pöördesse ei lähe (ECU-st puuduv kiirusesignaal vist?).

 

Oskab keegi midagi soovitada?

 

Mis häid lahendusi õhufiltri jaoks on olemas, kui sõidukil on peal ABS ning selle pump on täpselt seal, kuhu m52 mootoril õhufiltrikorpus asuma peaks? (ABS-i eemaldada ei taha)

 

Lauri

Muudetud , muutis metsaelanik

  • 11 kuud hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus