Hüppa postitusse
Postitatud
comment_112978

Tervitus.

Veeres hoovile siis järjekordne ravimatu haigus E30, järjekorras kaheksas :D

Eestisse jõudnud läbi poola. Kere poolest igati viisakas eksemplar, ukse ja luugiservad ilma roosteta veel, põhi võibolla vajab natuke tähelepanu. Tehniline pool vajab samuti üle käimist. Arvele võtmist takistavad laiad veljed ja katalüsaatori puudumine.

Mootor, nagu M40 ikka, kerge tiksuga. Hetkel ka puterdab madalatel pööretel.

Avastatud vigu veel niipalju, et puhur ei puhunud, mootor oli kinni, spidoplokk oli pime, taustavalguse regulaatoris oli viga.

Pisivigu leiab kindlasti veel, kuid ei midagi ületamatut.

Lisade poolest vaene, nagu R4 ikka, ära tasuks märkida võibolla rohekalt toonitud esimesed küljeklaasid.

Lähiajal mõtetest, plaanidest ja arengutest pikemalt :)

 

 

87949029.jpg

Muudetud , muutis eff82

  • Vastuseid 232
  • Vaatamisi 19,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Esisillaga selleks korraks ühel pool ja võib asju jälle auto külge tagasi keerama hakata Päris kõik liikuvad osad vahetusse ei läinud, kuna on veel korras. Neid vahetab jooksvalt vastavalt vajadusele

  • Auto jälle sõiduvõimeline, kuid jamad jätkuvad. Siduri andja ja töösilinder said odavate remondikomplektidega üle käidud, aga millegipärast kuskilt annab midagi järgi või laseb läbi. Siduriga meelitad

  • Kuhu seinale see rist tõmmata tuleks, M40 kapoti all ja ei visatagi välja, saab tehnohoolet ja uued rihmad hoopis

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_113406

Kusjuures ei olnud ranget kontrolli. Pole neil seal co mõõtmist ega muid seadmeid, millega pidureid ja sildu kontrollida.

Lihtsalt visuaalne kontrolli, vin koodi kontroll, rehvikontroll ja salongi vaatas ka korra, ju vaatas turvavööde olemasolu.

Ei vaatatud, kas tuled põlevad kõik, kas turvavarustus on kaasas jne.

Kui küsisin seal kontrollis, et mis saab sellest poola ülevaatusest, siis vastati mulle, et seda vaadatakse registreerimisel, et kas kehtib ja kas läheb sisse.

  • Autor
comment_113411

Auto dokumendid ja ostumüügi leping soome omanikuga oleks vajalik. Siis tuleks ette näidata, millegipärast järgivad täpselt rehvimõõte, et need oleks õiged ja kui see läbitud, siis soome numbrid ja paberid kaasa ja arki ümber kirjutama.

Kartsin ka algul, et mis jama sisse ma nüüd astusin, aga polnudki nii keeruline, kui mõtlesin :)

comment_113414

 See esimene A4 paber ning kontroll on iga auto puhul millel esmaregistreerimine tehakse välisriigist sisse tuues.
Nii on see olnud juba aastaid aastaid. 

Pole mitte midagi ulmelist. Uute autode puhul ei vaadata midagi peale VIN koodi. Vanade puhul jah ajavad taga originaal rattaid. Või kui ilmud sinna ilgete 22" velgedega auto all mis nähtavalt kohe ei ole selliselt tehasest tulnud siis vinguvad ka.


See kontroll ja ülevaatuse üle kandmine ei puutu üldse kokku,sest tehnilist seisukorda ei vaata keegi. Väliselt ära ei ütle kas sarniir kukub kohe pesast välja või ei.
Ülevaatuse kannab üle Arkis leti taga olev inimene selle järgi, et kas paberitel kirjas ülevaatus või osade riikide puhul esiklaasil olev kleebis (Lätis näiteks).

 

comment_113418

Kert me elame Valgas ka ja regame seal. Seal pole järjekord maeiteakuipikki ja töötajad on rahulikud? tallinna kandis käib ilmselt igapäevaselt selline sahmimine ja möllamine. Ülevaatajatel ja muudel ametnikel sõidab lihtsalt Ats ära ja hakkavadki koinima ? 

comment_113422

Täpselt. 
Tartu /Valgas saanud auto registreeritud tavaliselt 40 minutiga.
Tallinnas kontrollitakse garaasis ühte autot tund aega. 
Ühel juhul läksin suht avamisel hommikul kohale 9.15. Võtsin järjekorranumbri ja minu ees 10 autot.  Kui iga auto jaoks läheb tund + lõuna ka vahepeal siis veel vähem siis võiks järgmise päeva hommikul sama numbriga uuesti minna :D
 
Loobusin muidugi sõitsin Sauele. Sai kiiremini (kõik kokku 2h) kuid ikkagi mitte võrreldav Valgaga. 

comment_113432

Aastad tagasi vahiti minul küll valgas kõike peale rehvimõõtude , ütles et ülevaatuse ülekandmiseks peab see ja see asi ka korras olema. Loomulikult gaase ei mõõdeta ja sarniire ei vahita.

Aga ei saa väita, et pole ülevaatuse ülekandmisega seotud. Mul jäigi toopäev arvele võtmata, kuna tahtsin ülevaatuse ülekandmist ka.

  • Autor
comment_113526

Sai siis täna madaldus tagasi taha pandud, mingid punased. Ees makita keeru võrra. Ajutine, kuniks leiab esimesed madaldused. Tuli välja, et ees on erineva jämedusega vedrud ja keegi on seal ennegi rellakaga hullanud, püstaku vedrutaldriku sisse lõigatud. Tuleb kogu see vedru ja püstaku majandus seal välja vahetada, kettad ka roostes jne.

Ja siis sai rull maale viidud. Üle saja kilomeetri sõitu läbi häda.

Mootor ikka töötab nii, kuidas ise tahab. Kord normaalselt, siis jälle mitte.

Töösooja mootoriga kaob lambist pool jõudu ära kuskile. Kuidagi pöriseb ja plöriseb teistmoodi. Kiirendusvõime kaob kuskile. Viiendaga sõites, kui sedasi tegema hakkas, siis sai sidur lahutatud ja gaasi antud paar korda pm piirajani, siis jälle töötas, kuni järgmise pidurduseni. Madalatel pööretel ei taha nagu vedada, hakkab lörisema ja isegi jõnksutama.

Kui jamab, siis ka kohaltvõtt nagu algajal, tuleb gaasiga mängida ja tuure anda, et jõnksutama ei hakkaks.

Puterdamise ajal kiirendades, näiteks kolmanda käiguga, siis kogub ja kogub justkui poole võimsusega ja siis järsku kuskil 4000 pöörde kandis hakkab järsult normaalselt vedama, justkui turbo tuleks järgi või nagu pihusti avaneks, nagu keegi keeraks kraanid lahti. Järgnevad käigud veavad kiirendamisel siis juba normaalselt, kui peeneks lasta.

Hoog maha võttes, kuhugi pöörates jne algab kõik otsast peale. Kohapeal, kui puterdab ja gaasi anda, siis kostuvad summutis põlemis popsud ja lärtsud.

Temperatuuri andur sai tuttava riiulist mingi vana sinine VDO oma peale keeratud, ei ole muutusi, aga see vb ka vigane või vale. Järgmine nädal saab forssist uue anduri, kohapeal neil sellist deffitsiiti ei olnud. Eks siis paistab, kas see muudab midagi.

Kütusekulu oli ka seieri järgi umbes 20 liitrit selle sõidu peale. Tugev üle kümne on keskmine küll hetkel.

Ei teagi mida veel kontrollida võiks ja kuidas.

Kui keegi lugejatest on sarnase jamaga kokku puutunud, siis võib oma teadmisi lahkelt ka minuga jagada :)

 

15571217_1202532599783367_1693889167_n.jpg

15571307_1202532523116708_1785240625_n.jpg

  • Autor
comment_113541

Kas see õhulugeja hakkab lugema siis järsku, kui pöörded kõrgemale jõuavad ja madalatel pööretel ei loe? Põhjustab ka kõrget kütusekulu? Kas teda puhastada või kuidagi niisama tema korrasolekut ei saa kontrollida, kui ainult teist õhulugejat proovides?

 

Küünlajuhtmed on uued (magneti marelli), aga esimese silindri juhtme küljes on mingi teine juhe kaabli nippukaga (nugisekaitse, nagu netist leidsin), mida ma pole varem M40 mootoritel tähele pannud. Mis eesmärki või impulssi see juhe omab või täidab? On ta vajalik seal üldse ja mõjutab ka mootori tööd kuidagi?

comment_113545

Juhe tagant ei sõida see auto enam üldse :D Võid proovida.

Olemuselt on õhukulumõõtja üks suur potensiomeeter. Õhk liigutab klappi mis on ühendatud klemmidega mis liiguvad trükiplaadi radadel. Klapi liikudes väljundpinge suureneb. Kui rada on kulunud siis enamasti madalatel pööretel augud sees kuna seal kandis enamasti mootor elab ja mehaaniline kulumine on suurim.

 

Kontrollida saab mõõtes tavalise testriga esiteks sisendpinget, kui auto vahepeal toimib siis see arvatavasti olemas aga noh mine tea ka, äkki kaob hoopis sisendpinge ära. Seda ei tasu välistada. Sul peaks olema neli klemmi sellel pistikul kui kummiluti tagasi tõmbad. Mass, toide +5V ajust, signaal kuni +5V välja ajusse ja õhu temp. Ühendad sissekeeratud süütega testri massiga ja väljundpingega, liigutad klappi sujuvalt ja kui hakkab näit hüppama kuskil vahemikus või kaob sootuks siis ilmselt viga käes. Võib proovida ka testri ühendada sõitmise ajaks järgi ja vaadata mis näidud jukerdamise ajal on.

 

Õpetus siin. Seal on ka õpetusi mis ette võtta kui ongi mingi kala väljundpingega, kuna tegu mehhaanilise seadmega saab seda elustada ka hea õnne korral.

http://www.clarks-garage.com/shop-manual/elect-22.htm

  • Autor
comment_113546

Tänud põhjaliku selgituse eest. Uurin seda õhulugejat siis lähemalt, võibolla tõesti seal halb kontakt jne, ehk annab elustada veel.

Kui aga tahan proovida teist õhulugejat, siis kas M40 mootoritel on need kõik ühed ja samad, 1.6 ; 1.8 ; E30 ; E36 või on seal erinevusi?

  • Autor
comment_113558

Nonii :D

Katkusin siis õhulugeja maha ja võtsin lahti. Vaatasin enne ka youtubest natuke, et mis ja mida teha ja mida mitte.

Sellel trükiplaadil olid päris korralikud vaod sees ja paarist kohast kumas juba läbi heledamalt. Puhastasin siis pinnad natuke karedama tavalise paberiga, plaadi pind oli üpris tahmane. Püüdsin ka neid klemme natuke painutada, et nad jookseksid natukenegi vana raja kõrval.

15645214_1203515019685125_1474683376_n.jpg15592645_1203514993018461_1641870948_n.jpg

 

Vahepeal käisid päkapikud ja poetasid auto alla teise õhulugeja :D Sealt sain ka vastuse oma küsimusele. 1.6 ja 1.8 omad on erinevad :D

15645445_1345006542231563_261619043_n.jpg15577718_1203514939685133_465361773_n.jpg15570927_1203514963018464_54771159_n.jpg

 

Panin auto kokku. Õhulõdvik oli terve kuid lõdviku alt põlvest edasi minev voolik oli piki pooleks. Selle paikasin käepäraste vahenditega ära, teip ja kolm kaabli nippukat :D Pärast otsib sinna uue vooliku.

Auto käima ja ikka sama anomaalia. Ikka töötas kõrgetel pööretel ainult. Sai see 4 km ära sõidetud maja juurde. Seal võtsin sahtlist kasutatud NGK BKR6EK kahe elektroodiga küünlad, mis sai kunagi ühel rullil igaks juhuks ära vahetatud, kui olid kindlalt töötavad.

Keerasin need BOSCHi nelja elektroodiga fäänside küünalde asemele ja voilaa, auto töötab kohe paremini, ei mingeid lärtsatusi summutis jne :D

Sai siis need 4 km tagasi sõidetud ja auto sõidab nii nagu peab, vähemalt need 4 km :D Vedas viienda käiguga 60-ga  ilusti, mida enne ei olnud ja sai ka madala pöördega, pm tühikäigul teise käiguga hoovi sõita, mitte hüpeldes ja karates :D

 

Aga õhulugeja on ikkagi oma elu ära elanud ja ega see kaua ilmselt ei kesta.

Siit aga selline mõte, et kui võtaks 1.6 lugeja seest selle trükiplaadi, mis oli kordades korralikum ja modiks nii kahest ühe kokku. Mingi lühike number oli neil erinev, kuid pikk number täpselt sama. Peaks ju nagu sobima.

Järgmine "uus" vana ostes võib see ka sama kulunud olla ja päris uut ei jaksa praegu ka osta, kui ta mingi 700-800 maksab :D

Mida sellisest modist arvata, on see mõeldav? On keegi midagi sellist enne teinud äkki?

 

  • Autor
comment_113579

Üks imelik tähelepanek veel seoses mootoriga. See vist kuues M40 mootoriga BMW mul ja sellist asja pole nagu enne tähele pannud :)

Kui tavaliselt M40 külmalt käivitades lagiseb mõni sekund, siis tiksub natuke kõvemini veel, kuni soojeneb ja hiljem soojast peast jääb vaiksemaks, olenevalt kui kulunud mootor on.

Siis sellel isendil on vastupidi :D Pole käivitades mingit kõva mõne sekundilist tiksu ja töötab alguses vaikselt. Tiksuma hakkab alles soojenedes ja jääbki õrnalt tiksuma, nagu diisel või singer vms :D

Oskab keegi selle kohta midagi pajatada või mõne teooria äkki välja tuua? :D

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.