Hüppa postitusse
Postitatud
comment_108065

Heihei, juhtus kätte punane litsilõks. Tehasest lahkus 1989 silmatorgates lasso katuseluugiga ning istmesoendustega. Alustanud on auto oma teekonda Soomes ning Eestis olen esimene numbritega omanik. Põhi väidetavalt keevitatud, samuti on saanud ka 2009 a. üsna algaja näppus valminud värvitöö. Veermikule annab tööd vana M40, mis on oma elus tiksu perioodi saavutanud. Tehtud töödest ka niipalju, et taha on veetud vask piduritorud, uus summutijooks, minu poolt vahetatud radikas ning esimesed piduriklotsid. 

Sõitmist segavaid faktoreid on ka. Kolks esimeses püstakus(hiljuti on vahetatud tugilaager, kuid kolks on siiski alles jäänud). Taga sillas samuti veo rakendumisel tekkiv kolks.

Üritasin püstakut ka juba ette võtta kuid ei õnnestunud seda alt saada ning ladusin sama lollilt tagasi kokku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Maru koledalt sööb rehve seestpoolt.

4.JPG

Probleemsemad kohad kere tagaosas.

5.JPG

Tekkis küsimus, et mis jupiga siin täpsemalt tegu on, näeb üsna nutune välja.

7.JPG

Siit paistab esimene makse riigile

8.JPG

9.JPG

10uus.jpg

11.JPG

Sai siis soetatud uus-vana radikas kasutajalt Tenzki. Tuli välja ,et pole kyll päris see mis peaks sobima, aga pookisin selle külge ning ei saa moto tempe enam normaalseks. Nimelt maanteel on nagu pisut jahe ning kohapeal seistes kipub keema minema. Kas õhk sees või puuduva tuulekoja pärast? Läbi radika õhutusnipli sai õhutatud küll, kuid mootori juures olev polt on kinni mis kinni. Ehk kellelgi ideid?

12.JPG

Mis konksud need on?

13.JPG14.JPG15.JPG

 

Muudetud , muutis Max.

  • Vastuseid 236
  • Vaatamisi 23,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nii, tänavune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis püssi põõsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jääda 😁. Küll tiirlesid mõtted M4X, M5X ja igasuguste M20

  • Mõned dollarid hiljem... ~10000km see hooaeg   D2 coilid 51 püstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ühed päästetud ning kasutust leidsid 45 püstakud. Riiulis on ootel ka

  • 3/3   Muudest muljetest:   Pidurid, pidurid, pidurid. Tunnen, et krt kergelt jäävad peale, lükata raske. Jantisin, mis ma jantisin, aga olin piduripedaali vedru külge unustanud sik

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_108308

Tänase hommiku üllatus oli lekkiv trummlisilinder. Mis seal ikka kähku poodi ning uus silinder koos vedrute remontkomplektiga pihku, kuna lahti võttes murdus üks ära.

Ning pagassist leidsin veel varuosi, mis vist ei ole küll kõik selle auto omad. Tihendi leidsin realoem-st üles, simmeas nissani oma? Kuid mis laagriga võiks tegu olla? kas üldse tegu e30 jupiga?putsisdrumm.JPGuussilku.JPGjubinad.JPG

  • Autor
comment_108461

Mis mul palaval suvepäeval ikka paremat teha, kui toas teemat uuendada. 

Lühikese aja jooksul juhtunud nii palju, et alla jäi metsloom, kes mõlkis ära põlle ning tükeldas stangelisa. Esiotsa sai järgmine päev enamvähem ära lapitud. 

1 rebane.JPG

 

2 rebane.JPG

 

Põhja alll käisin ka ning leidsin käimarist mõlemal pool õlilekke. Mootoripoolt ei saagi nagu aru kust tuleb. Õlijuga on ülesse kaaneni välja. Tagumine käimariotsa leke on ehk mingist simmekast tingitud.

3 leke.JPG

 

Võtsin maha ka küünlad. Ei taha teada ka kui kaua need sõitnud on või miks nad nii sit*d välja näevad. Äkki oli 2 küünlal ka selline valge kirme peal- et millest see olla võib, jahutusvedelik?

 

4 nalikuubis.JPG

 

Täna siis vahetasin ära õhuboksist tuleva õhutoru, mille käigus sain aimu, kui palju liiva mootorist läbi on käinud :( Kas peaks terve kolde maha võtma, et puhtaks saada`?

 

5 liiv.JPG

6 toru.JPG

 

Palgapäev võiks end vähe kiiremini liigutada. Tahaks siiski kogunemisele ka jõuda. Enne seda veel vaja rehvid uued saada. (205/40 R17)

Millest võib tekkida tühikäigu kõikumine? kuskilt lisaõhk või hoopis kulunud nookurid/tõukurid?

Muudetud , muutis Max.
mälu

comment_108466

Sellel "Motor des Jahres" on hüdrotõukurid. Kui peas probleemid siis väljendub see sellel mootoritüübil tugeva tiksuna ja päris finaalis ei lähe pöörded enam väga üle 4000 rpm. Siis nukk ja hüdrod otsas.

Lainetav tühikäik pigem lisaõhk või kaane taga olev tühikäigumootor tummisemat kraami täis ja tahab läbiloputamist/vahetamist.

Kuidas sinise viskamise/õli kaoga lood on? Tundub et need küünlad selle tõttu näevad nii välja.

  • Autor
comment_108469

õliga jah nii, et kipub ikka kaotsi minema. kuskil hämaras on naha ja tunda seda vingu ja auru õhus. Sinise tulekut on just hästi märgata käivitamisel. Seda olen lugenud jah, et pöörde ei taha nuka kulumisel minna, kuigi ta mul tiksub võimsalt, siis seda poorde mure pole. Iseasi kui särtsakas see pöörde minek on.

Muudetud , muutis Max.

comment_108527
22.6.2016 kell 22:05, Max. ütles:

lekkiv trummlisilinder. Mis seal ikka kähku poodi ning uus silinder koos vedrute remontkomplektiga uussilku.JPG

 

 

Nüüd juba hilja aga normiks on, et selliseid piduri detaile, samuti nagu amorte/vedrusid,  vahetatakse alati paarina.

 

  • Autor
comment_108531
44 minutit tagasi, Aaro ütles:

 

 

Nüüd juba hilja aga normiks on, et selliseid piduri detaile, samuti nagu amorte/vedrusid,  vahetatakse alati paarina.

 

mhm, tean. kuna olukord oli kärme ja kohal ka aind 1 siis tegin kriitilisr poole ara. Mõne päikeselise ilmaga vtan ka teise poole ette ning peale seda ka põhjalikuma õhutuse kõikidel piduritel.

comment_108830

Mul peaks veel olema terve komplekt tagumisi trummleid, klotsid, silindrid, voolikud etc. Kui huvi saan mõistliku raha eest ära anda, endal läks hoopis ketastega sild alla :) .

 

Kaspar

 

Asjad täiesti uued ja pakendis.

Muudetud , muutis Kassu321
Lisainfot lisasin

  • Autor
comment_108943

Vahepeal sai siis tegeldud esimese püstaku kolksuga. Nimelt oli laager valesti pandud, kuna puudu oli seib, mille tulemusel oli laagril amordile kasu 0. Andis neid ikka sarniiri ja rooliotsa koonusest välja saada. Õnneks oli isal olemas vanadest aegadest spets tõmmits.

juuli1.jpg

juuli2.jpg

Sai siis korralikult sisse määritud ja isoleeritud.

juuli3.jpg

Tegin ka omale üllatuse :) klassikaline b25.

juuli4.jpg

Muudetud , muutis Max.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_109353

Nii, tuli kohe isu teemat uuendada.

Lõpuks sain teada(ma loodan), millest tagasillas kostuv kolks olla võis. Tegemist oli siis näiliselt ära kulunud diffri puksiga. Stoori tundub ju lihtne, et võtad selle kuradi diffri endale pihku, tambid või pressid sealt vana puksi välja ning kordad oma sama tegemist tagurpidi uue puksiga. Eelnevalt tegin niipalju kodutööd, et pukse on olemas nii 50mm, 84mm kui ka 84,x mõõdus. Aga kuna poed mõõdu järgi ei müü, siis läksin oma varuosa koodiga sinna ning arvasin, et mis siin ikka valesti saaks minna. Puks käes, mõõduriistad pihku- haha 86mm- okei omast lollusest ei lähe ma poodi tagasi ega kysi teiste mõõtude järgi, kuna teadsin ,et neil muud kaupa nagunii pole ning teisipäevani oodata oleks ka nüri. Nii siis läks päevane putitamine lahti kell 5.

2.jpg

Diffrit üleni ma küll ära ei viitsinud võtta, ega näinud selleks suurt vajadust. Kuuris vedelevate koduste vahenditega on puksi vahetus tegelikult täiesti teostatav.

3.jpg

Kuna puks oligi liiga suur ning kvaliteedilt üldsegi suht pask(ovaalne), isu kiiresti korda saada oli suur, siis sai see treipinki visatud ning hakatud välisseina maha laskma. Kuna mahavõtmis ruumi oli väga vähe ning kvaliteedi pärast seda s**t treida oli, siis ühest kohast ta paberist läkski ning esimene mõte oli, et mahavisatud raha. Aga lootust mitte kaotades, sai ikkagi see veel üle natuke viilitud ning siis sisse pressitud igaksjuhuks koos laagriliimiga- jäi vägagi tihedalt. Aga kuna ta sisse läks ja sinna ilusti jäi, siis ei näinud mõtet jälle uut ostma minna.

13838103_288318311560376_1489715032_o.jpg

Koduste vahenditega pressimine. Pildid tehtud juba pimedas, sorri, et s**t kvall.

4.jpg

Lõpptulemus ju nagu UM-is.

5.jpg

 

Kuna juba varem avastasin, et korraga tuleks ära vahetada ka eemalt paistev lihtne sisemine porikumm poolteljel, siis sai korraga seegi ligi võetud. Lugedes teiste teemasid ning vahest nähes, kuidas neil on õnnestunud mitte sobiv tükk saada, olen mõelnud, et nad on lihtsalt unfortunate people ning minuga seda nagunii kunagi ei juhtu, siis täna sain aru, kui lihtne see tegelikult on. Kell juba 12, olles ise täis motivatsiooni nüüd need viimased asjad kinni keerata ning lõpuks koju sõita purunes äkitsi, avastades, et see kuradi faken porikumm on ka mulle vale antud- parseldatakse ikka igasugust kuradi universaalset s***a. Nimelt võlli ots mille peale ta minema peaks on 55mm, aga ma sain kummi, mille krae on üle 60mm- seega no go. Ja nüüd jäigi asi selle taha seisma- katsun siis lähipäevil selle jama kokku laduda. 

1.jpg

 

Vahepeal sai ka keskluguga tegeldud, ning sain oma arvamusele kinnitust, et keskluku mootorid on tõesti juba ustes olemas ning kaabeldus jalge alla veetud, kuid puudub moodul, mis seda juhiks. Moodul(china) iseenesest olemas, peaks asja puldiga käima saama. Samuti vedasin ka korraga juhipoolsele peeglile soojenduse juhtmed ära. Aga sellest ehk lähemalt, kui see ükspäev kõik tehtud saab.

 

6.jpg

  • Autor
comment_109365
1 tund tagasi, Aaro ütles:

Kus kohast see tagadifri puksi mõõdud sul pärit on? Minu teada on nad kõik ühes mõõdus, olenemata TYP168 või TYP188 diffri kaanest.

 

Võtsin realoem-st koodi ning lükkasin näiteks ladu24.ee-sse

https://www.ladu24.ee/varuosad/0/,,,,33171135242#gsc.tab=0

 

Nagu näha on mõne tootja välisläbibmõõt 50mm(tundub üldsegi ebaloogiline), febi bilsteinil 84,5. Sarnaseid andmeid leiab ntks ka alvadist. Tuttav helistas mulle ning ütles, et tema leidis veel seal neid .x mõõte kuskilt.

  • Autor
comment_109385

Auto taas ratastel. Paps oli suureks üllatuseks asja ise tagasi kokku pannud :D ju nostalgitses. Kummiluti sai ka poolteljele õige -riiuli vahel oli see hoopis Alfa Romeo sildi all. Selleks korraks saaga läbi. Võiks nüüd öelda, et veermikuga selleks aastaks rahul. Järgmine step on neetud bensiinipaak.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_109952

Nii, asjad pole väga palju vahepeal kulgenud, aga et mingitki võrdlusmomenti tuua, siis uus moto saab täieliku remondi, mis sisaldab uusi saalesid, rõngaid ja kaane remonti.

Vahepeal olen varustanud end mootorivahetusega seotud juppidega: radikas, kardaan, toruderägastik jne. Et asjad libedalt kulgema saada, oleks põhiliselt vaja veel näpuotsa täis juppe nagu padjad, laagrid, õlid. Asjadele üritan anda värske välimuse, et ilusam oleks kokku panna :D Mootor peaks ka tulevase nädala algul ehk pritsi juurde saama.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

Täna tegin auto vahaga üle ning sain mõneks ajaks mingisuguse läikegi :D Numbrimärgid said kinnitustega samuti ümber tehtud. Kogun jaksu nüüd kesklukk ja bena paak korda saada. Rohkem pildimaterjali järgmine kord :) 

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.