Hüppa postitusse
Postitatud

E30 M3 juppidega: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00036/f00036.htm

----------------------------------------------

E36 juppidega:

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01145/f01145.htm

NB! Vajalikud E36 M3 õõtshoovad. Uuena esindusest ~3000.- EEK/tk

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG91&mospid=47433&btnr=31_0242&hg=31&fg=05

03 WISHBONE, LEFT 1 31122228461

03 RIGHT WISHBONE 1 31122228462

----------------------------------------------

Low budget: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00462/f00462.htm

----------------------------------------------

Aga samas, mis selle asja mõte on? Et saab kasutada rohkes valikus velgesid? Odavam on vast tellida endale meeldivad veljed uuena ja 4*100 auguvahega...

Või et siis saab kasutada mingied moodsamaid pidureid? Lihtsam on lasta teha custom pidurid 4*100 auguvahele...

  • Vastuseid 125
  • Vaatamisi 41,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Most Popular Posts

  • Lihtne küsimus 25.- Küsimus mille peale peab mõtlema 50.- Aus vastus 100.- Vastus lollile küsimusele 150.- Aus vastus lollile küsimusele 200.-   Kui makstud siis saab edasi arutada

  • Priitv01
    Priitv01

    Tere, ei hakka eraldi teemat tegema, küsiks siin samas ära, et kas keegi on Eestis e30 teinud ümber 5x120 mõõdule. Võibolla on sellest mingisid pilte? Ja kas see töö üldse tasub ära või on olemas võib

  • Lisan omalt poolt eelnevale jutule mõned pildid: E36 esimesest käändmikust tehtud puks. E30 originaal püstak Sinna peale keerasin treitud puksi Kindluse mõttes sai servapidi kinni keevitat

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

Viimasepeal!!! Suured tänud! Üritan ka omale teha vahetükid täiendatud versioonina kus oleks ka serv tolmukatte jaoks.
Mitte, et need laagrid nüüd selle pärast väga kiiresti ära kuluks, vaid sellepärast, et asi oleks täiuslik  :D

PS! Kuidas sa lukustamise lahendasid? Keermeliim?

Muudetud , muutis Turbiin

Keerasin tugevasti kinni ja lasin TIG-iga kinni tagumise otsa püstaku külge ja esimese otsa keevitasin seest originaal võlli otsa. Tagant ongi sellepärast selliseks treitud, et saaks ilusti püstaku vahelt täis keevitada. Kõige parem on toorikuna kasutada, E34 võlli, e36 oma kärab kah, aga E34 oma on esiteks juba lihtsam maha lõigata ja teiseks see plekkaitsme randi tagune osa on suurem. Päris nullist ei näe seda mõtet teha, kuna välimine pool on ju E34 pealt kohe võtta, lase see lihtsalt selliseks teha, et saad ta E30 võlli otsa keerata. Mina tõin selle võlliga laagrit 8mm välja poole, et E46 300mm ketas ära mahutada, aga pärast vaatasin, et ilmselt oleks paar mm veel sisse poole õnnestunud seda ketast ajada, et võimalikult vähe ET-d muuta. Samas tuli see ketas piisavalt sisse poole, et vasta plekki hakkaks käima. Selle vastu leidsin tohtu kummihaamriga. Kuna plekid olid nii kui nii valmis pulbervärvi kaela saama, siis ei näinud probleemi nende pisikesel töötlemisel. Panin paar pauku südamiku pihta nii, et kogu kaadervärk nihkus veidi sisse poole ja kinnitus koht veidi deformeerus. Pm kui ülevaatusele lähen ei tohiks peale sadula vahetükkide midagi solma jääda, kuid need tegin ka suhteliselt tagasihoidlikud ja lasin mustaks pulberdada nagu ülejäänugi.

  • 2 kuud hiljem...

Chulole üks küsimus, et kui tõid esimest laagrit 8mm väljapoole, et mis siis tagumisega tegid, seal sul muutus vist ainult 1.5mm?
Seega kas on õige järeldada, et enam ei ole sul rattad ühe joone peal ja ees on rataste vahe suurem kui taga?

See rataste vahe on juba nii kui nii tehasest erinev. Tegelt peaks rulli puhul taga rööbe olema laiem kui esimene. Kui tagumine osa väga palju laiem kui eesmine siis muutub auto ülejuhitavaks. Aga sinu küsimusele vastates, sellises seades peaks tagarattad isegi rohkem esiratastega samal joonel olema kui originaalis. Muidu peaks need numbrid 1405 ja 1415 olema. Väidetavalt muudab Z4 rumm 2,5mm ühelt poolt, ehk siis 5mm kokku ja minu esisilla lahendus ca 18-19mm. Ehk siis kokku ees 1423-1424mm ja taga 1420mm. Kuidas see juhitavusele mõjub, võid omad järeldused teha. Teoorias peaks auto veidi alajuhitavam olema. Samas minu rullil olid originaalis ainult ees 15mm flantsid vahel ja ma ei saanud küll aru, et see mingist otsast alajuhitav auto oleks olnud, pigem vastupidi.

Vastupidi on tegelikult. Mida laiem on tagarööbe esirööpest seda ülejuhitavamaks auto muutub normaaltingimustes. Mul on veel väga hästi meeles Hr. Andreseni (TKTK) loeng ja tema näide kus tal tuli Ladaga, mille tagasild oli esisillast märkimisväärselt laiemaks ehitatud, Tallinnast Haapsallu sõita.

Täiesti õigus. Originaal Lada seetõttu kergelt alajuhitav ongi, et tal tagasild oluliselt kitsam esimesest.

 

BMW tegi ka tagant kitsamaks kui võrrelda E21 vs E30

 

Drifti autod seepärast eest laiad et rattad keeraks rohkem.

Muudetud , muutis oo7

  • 5 kuud hiljem...

Sai ostetud taha 5x120 sild (compacti õõtsad ja rummud). Puudusid sel aga kettad ja supportid.

Küsimus siis selline, et mille suppordid sobivad sinna ja mis mõõdus kettad võtta?

  • 1 kuu hiljem...
  • 3 kuud hiljem...

Kas keegi oskab öelda, kust kohast võib leida odavama poolseid tagumisi Z4 rattarumme (33416752381) ?

  • 10 kuud hiljem...

Ei leidnud kusagilt sellist kohta kus oleks seletatud ketaste kohta midagi. Nimelt on siis olemas 5x120 lahendusega sild ja originaal E30 supportid ning olen üritanud leida õigete mõõtudega ketast nüüd sinna otsa aga ei ole leidnud. Äkki keegi oskab aidata? Või on ainuke variant panna suuremad pidurid?

Üks ühele ketast ei leia. Peab pidurile adapteri tegema või kinnitustkohad ümber keevitama.
Kuidas üldse 5x120 lahendatud on?

  • 1 aasta hiljem...

On kellelgi kogemust 5x120 adapter flantsidega? Millised neist asjalikumad? Kannatab nendega natukene rada sõita või on sellised adapterid pigem stäänsipedede teema? Normaalsed pidurid olemas ja selle pärast ei ehita. Vaja lihtsalt 17" rehvi kasutada, aga 4x100 17" valik on mõttetu 5x120 valikuga võrreldes.

  • 2 kuud hiljem...

Kiire küsimus, kui selle swapi peale mõelda ning kasutada e30/36 tava õõtsasi siis pidavat caster paigast minema. https://srs-concept.com/product/e30-bolt-on-5-lug-swap-caster-corrector/ leidsin sellise toreda jubina, on keegi seda lahendust proovinud? Ning lisaks veel küsimus e36 compacti ja e30 tagaamortide kohta, on need samad? Et kui coilid tellida siis kas e36 compacti coilid sobivad?

Nende junnidega saad ratta koopas keerlema aga õigeks ikka ei saa. Ratas jääb liiga taha ja juhitavus kannatab päris tugevalt, lisaks hakkab rattas poolraami vastu käima. M3 ekstsentrik ei anna samuti piisavalt reguleerimist. Seal piltidel on kasutatud e46 õõtsa, mitte et see suures plaanis miskit muudaks. Mõistlikum ikka vahetüki ja e36 rummu poole vaadata, jääb silla geomeetria paika vähemalt. Compacti kohta ei tea aga tava 36 amort ei sobi, või noh on hädapärane lahendus.

  • 2 aastat hiljem...

Keegi e92 rummuga pole taha proovinud aretada, laagrid on neil samad e30nega, nuutide arv samamoodi

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus