Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131132

Sai siis 5.04.19 Tartust toodud 1985 a. pre fl veerev kupee. Korralik retk oli selle ära toomine, nimelt kuskil 30 km lõppkohast hakkas mu enda Passat B5 Syncro V6 2.8 jupsima, selline tunne oli nagu, et pump ei saanud kütust kätte, kuigi seier näitas veerand paaki alles. Käisin igaks juhuks tanklast läbi ja tundus kõik korras ning jõudsin probleemideta lõppkohta. Laadisin siis rulli konna peale ja hakkasin tagasi sõitma, jõudsin Paide kanti ja tore üllatus, konnal rehv puru. Esimene mõte, mis nüüd, pole tagavara velge ka. Passatil teine poldivalem ka ning vaatasin, et rullil ja konnal tundub sama poldivalem olevat ehk läheb alla. Võtsin siis veljevõtma välja ja kui vahva, Passati ja rulli veljed saaks lahti, aga konna oma mitte, kuna polnud teisi võtmeid ka kaasas. Siis hakkas väike paanika tekkima, kirjutasin chatid läbi ning kõik kaugel. Tekkis idee, ehk kirjutan ´´Märgatud Paide´´ ja keegi näeb ja saab appi tulla. Õnneks nii läkski ning üks härrasmees tuli appi. Sai siis rulli konna pealt alla aetud ning veljed omavahel ära vahetud, lootes, et rohkem probleeme ei teki. Aga ei, kuskil 7km ennem Jüri ringi juhtus sama, mis Tartu jõudmisega, et ei saa kütust kätte, aga nüüd nii hullult, et suri kohe välja. Vähemalt hea oli see, et sõbrad suheliselt ligidal ning peale väikest kribamist, sai üks sõber kütust tuua ning sain tanklasse ära ja Keila poole sõitma hakata. Polnud kahjuks teist autot ka kusagilt laenata, muidu oleks teise auto võtnud, mis oleks arvatavasti töökindlam olnud ja mis poleks 13l/sajale võtnud :D

 

Aga rullist nii palju, et nii nagu varem kirjutasin siis veerev kere. Mootorit, kasti, diffrit ning pooltelgi pole. Kapoti alt ka enamus asju puudu ning salongis pole tagaistmeid, vaipa ja vb mingeid muid pisividinaid. Kere ise tundub suhteliselt tugev olevat, aga roostet ikka on. Kuna plaan terve auto liivapritsiga üle lasta, siis saab alles teada, mis seisus see tegelikult on. Tiivad tundusid tugevad olevat, aga kuna mingi tainas on neid rullinud, siis pean ikka ära vahetama. Eile proovisin tagantsilda ära võtta, kõik asjad lahti,aga sild alt ära ei tule. Puksid nii kõvasti tikkpoldi külge roostetanud. Hetkel ei taha väga pukse põletama ka hakata. Tahaks ketassilda kuskilt, aga pole neid kusagilt väga saada. Esimene eesmärk selle kerega ongi, et kere täiesti ära teha ja siis alles mootorit sobitama hakata.

IMG_4331.png

IMG_4335.png

IMG_4340.png

IMG_4347.png

IMG_4319.png

IMG_4328.png

Muudetud , muutis FRand

  • Vastuseid 79
  • Vaatamisi 7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ma nüüd ei teagi kust alustada, viimasel ajal aeg nii kiiresti läinud, et üle aasta tagasi oli viimane update auto osas.     Alustan siis mootori poole pealt. Mootor tegelik

  • Nonii, pole pikka aega midagi kirjutanud. Auto pole unarusse jäänud ning aeg-ajalt ikka nokitsen, aga mida ma siis teinud olen: Kõige suuremaks asjaks on mootori täielik kapp remont. Raua os

  • @eix22kuskil vist nii jah, samal ajal kui teised jaane pidasid ma keevitasin, kuskil 4 päeva keevitasin karpe, põrandat ja sillatalasid. Karbid olid juba varasemalt kellegi sossepa käest ka läbi

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_134416

@sasskui tudengi palk oleks suurem, siis oleks kiiremini esimene siinmaal😄

@tisler kuna ma teen 5x120 peale, siis ei otsi 4x100 velgi. Aga eks kui midagi head näen annan teada. Ja kuna mul lähevad ette brembo supportid siis miinimum velg oleks ka R17😀Enda E46 all on 9tolli laiad veljed ja suure randiga😄

  • Autor
comment_134426

Nonii 4tk E36 käändmikku hiljem ja 2 tk võlli valmis, et saaks ette 5x120. Esimesed 2tk läksid omadega rappa, esimesel treisin liiga palju materjali maha ning teisel ei jätnud piisavalt materjali, et pakkude vahele keerme jaoks kinni võtta. Tegin nii, et otsapealne osa läheb E30 võlli otsa keermega ja siis tagumise osa keevitan kinni E30 käändmiku külge. 

IMG_5372.jpg

Sai mootor ka ette lükatud. Reedel ajan auto loodi ja mootori loodi ja siis saab käppasid tegema hakata. Käppade otsaplaadid lasin välja lõigata ja keerasin juba külge, nüüd ainult vaja need ära ühendada. Pean samuti välja mõtlema, kui palju ruumi ka karteri ja alusraami/roolilati vahele jätan.

IMG_5365.jpg

comment_134427

Kuidas sa hetkel tead, kui kaugele mootor tagasillast (diffrist) jätta? Kuna sul käigukasti ja gardaani küljes pole siis mina sinu asemel käppasid valmis ei teeks. Või on sul mõni muu lahendus välja mõeldud mootori ja silla vahelise kauguse osas.

 

Esisilla ja mootori vahele tuleb ruumi jätta nii vähe kui võimalik (ise kujutan ette et 1 cm mootori ja silla vahel on juba maa ja ilm). Mida madalamale mootori tood seda parem.

Muudetud , muutis BlingBling

  • Autor
comment_134428

Nii palju kui ma praegult vaatasin, siis kaks asja limiteerisid tahapoole liigutamast. Üks oli karter, hakkas roolilati vastu minema ja tagant jahutustoru, mis hakkas tulemüüri vastu minema. 

Veidi googeldasin ja nägin, et paljudel oli samamoodi karter suht roolilati ligidal. Seega eeldan, et on enamvähem õiges kohas. Ma saan käpad valmis teha ja kui tulevikus peakski mingi probleem tulema, siis pole mingi probleem, kas uued teha või vanasid muuta. Juhul kui peangi veidi muutma, siis mootori kõrgus peaks sama olema, aga lihtsalt peaks ette või tahapoole veidi tooma.

Ise arvan ka, et 1cm on sitaks ruumi ,kuna nvn polu puksid.

  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_134720

Treitud jupid keevitasin püstakutele ja sai värviga veidi loominguline olla. Värvisin mustaks ja kuna kodus oli mingit veneaegset pronksi pulbrit.  Sai seda peale puhutud ja lakika üle tõmmatud, nii mitu korda. Oma silmaga näeb kordades parem välja kui pildi peal😄110D3DD4-C20D-4C99-9A4B-8E4F0A3624D7.jpeg.92a54152d7f1535feb181f1cd70c3743.jpeg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_134921

Kuna mu garaazi auto ära ei mahu, et keretöid teha, siis mõtlesin, et võiks juhtmestiku ette võtta. 3st juhtmestikust üks valmis voolida( 2tk 320 pre kupee kere oma ja m60b30 mootori oma). Jama see, et ma väga elektriteemat ei taju ja skeemid tundusid ka suht segased minu jaoks. Aga noh, terve talv ees, et sellega jebida😄

CFFD27D5-CD53-44FC-8989-5031CF068410.jpeg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_135204

Kui auto ostsin, ss seadsin omale 2 eesmärki selleks aastaks. Üks oli, et saaks keretööd tehtud ja juhul kui ei saa, siis auto rataste peale.

Täna sain lõpuks auto 4 ratta peale (5x120). Keretööde pealt tegelikult väga palju teha pole. Mingi aeg mõtlesin, et värvin auto ära ja siis kunagi hiljem panen widebody peale. Aga nüüd vaatasin veidi teise pilguga, et ma peaks jõhkralt pahteldama ja mässama selle jaoks. Veidi kahju, et tegin juba tagant kõik korda, uued koopaääred jne. Aga noh, ongi parem, ei pea enam roostega möllama hakkama.

Muidugi mingi aeg peavad veel osad asjad alt tulema, kuna esimestele amortidele ei ostnud tolmukaitsmeid, pole esimesikäändmikke (hetkel lükkasin alla mingid vanad e36 juustud) ning taga puuduvad amordid.

Ega siis see auto mul nende paigaldust lihtsaks ei teinud. Kõik asjad, mis ära värvisin, said omale kindlasti mingi koha kus värv maas. Siis esisilla tagumise puksi polt murdus kinni keerates sisse ära( seega peab kuidagi selle sealt välja saama). Ning tagasilla ühe õõtsa puksi koht oli veidi liiga koos ja õõys ei läinud sisse, seega sai seda taotud ja sinna mu ilus pulbervärv läks😄

Tellisin asjad aeromotorsist ja sain esimest korda seal üle. Nimelt tellisin mayle tagumised rattalaagrid ning need karbid olid juba varasemal lahti tehtud ning stopperrõngad olid puudu. Kuna pühadeaeg ja laagrid otseselt väga palju ka ei maksnud siis säästsin aega ja närve, et nendega selle teema peal jaurama hakata.

Üks huvitav asi oli ka see, et taga on mul Z4 rummud ja igal pool mujal küsitakse põhimõtteliselt 100€ tk nende eest, siis aerost sain GSP rummu 11 euriga. Ma ei teagi, mis vahe siis nende vahel on( materjali valik, tootmise kval, vms). Kuna auto nii pea omal jõul ei liigu, siis käivad küll praeguseks.

2E43D181-E3D0-46DF-B3DC-62AF94860178.jpeg.b2cd128b326e4375b85dc3edbe5cb847.jpeg

 

 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_135324

Head uut ja vana ka minu poolt!!

 

Mul oli algselt mõte panna E34 V8 pealt pidurivõim koos peasilindriga, mis istub seal E34-l nina pool (remote brake booster). Aga samas see on suhteliselt suur kobakas ja kuna V8 võtab niigi palju ruumi ära, siis võiks vähem asju seal olla. Siis tekkis mõte, et võiks panna ilma võimuta peasilinder. Aga siis varasemalt ära mõõta ja arvutada, kui suurt silindrit vaja oleks, et korvaks võimu. Kuidas aga üv onudele selline asi meeldiks, kuigi nvn mul kõik pidurid juba ümberehitatud ja tuli see uus seadus üle 30 a. vanade autodele. See lahendus teeks mootoriruumi vähe siledamaks ja jääks äkki tulevikus ka väikesele puhurile ruumi 🤣. Oskab keegi kaasa rääkida nii üv teemal kui ka kiita/ laita ideed või midagi soovitada?

2095896005_Allalaaditudfail.jpg.05c52f02d7e8ceb8fc261e03affad71e.jpg

comment_135332
31.12.2019 kell 22:08, FRand ütles:

Head uut ja vana ka minu poolt!!

 

Mul oli algselt mõte panna E34 V8 pealt pidurivõim koos peasilindriga, mis istub seal E34-l nina pool (remote brake booster). Aga samas see on suhteliselt suur kobakas ja kuna V8 võtab niigi palju ruumi ära, siis võiks vähem asju seal olla. Siis tekkis mõte, et võiks panna ilma võimuta peasilinder. Aga siis varasemalt ära mõõta ja arvutada, kui suurt silindrit vaja oleks, et korvaks võimu. Kuidas aga üv onudele selline asi meeldiks, kuigi nvn mul kõik pidurid juba ümberehitatud ja tuli see uus seadus üle 30 a. vanade autodele. See lahendus teeks mootoriruumi vähe siledamaks ja jääks äkki tulevikus ka väikesele puhurile ruumi 🤣. Oskab keegi kaasa rääkida nii üv teemal kui ka kiita/ laita ideed või midagi soovitada?

 

Saare driftipäevast jutule vastav pilt olemas.

 

IMG_2502.JPG.b3c31e6441837675af458297ecded0c2.JPG

comment_135333

E30 kaalub 1000kg healjuhul r4 mootori ja olematu varustusega, v8 mootoriga kindlasti tänavakõlblikul autol sellist kaalu ei näe.

 

OEM pidurid tõesti suure mootoriga ei taha väga pikalt kesta ringrajal.  Ka ilma võimendita v8 mu mäletamistmööda peasilinder ära ei mahu ilma asukohta muutmata, eeldan, et mõtlesid ikka 2 sektsioonilist peasilindrit, üks sektsioon kõigile 4 rattale jääb igal juhul väikseks ja ohutuse seisukohast ka pole eriti hea.

 

Ühe suve oli mul kasutusel hüdrauliline pidurivõimendi, e30 abs-iga see ei tahtnud koostööd teha, vist oli liiga äkiline abs jaoks, hiljem kolisin üle pedalboxile, aga seljuhul oem pidurite ja tänavaklotsiga ei jõua küll midagi teha, ds3000 suht miinimum, et normaalselt pidurdaks.

 

DSC00586.JPG

2.jpg

3.jpg

  • Autor
comment_135334

Hmm, isegi koos selle vaakumvõimendiga mahub turbo ära. Kuigi see ainult driftile mõeldud, mul tuleks seda tavaari sinna kapoti alla rohkem. Ehk vb saab isegi asja sellest, kuigi eelistaks ilma selleta,aga noh, see vääääga kauge tulevik.

 

Tahaks panna ise ka tgtl pedalboxi,aga mingi aeg vaatasin hindu, siis veebileht läks kiiremini kinni kui see lahti tuli😄

 

Päris full rajapill see ei oleks, aga tahaks ringrada küll oma lõbuks sõita.

 

Ning stock rulli pidurid mulle ei jää, hetkel on mul nii ehitatud, et ees oleks E38 4kolvilised supportid 325mm ketastega ning taga E46 ühekolvilised 294mm ketastega.

Need peaks piisavad olema, mis kannataks 1.5t elukat ning peaks pikemalt vastu piinamisele vastu. Vb osta ka siis vähe teisest materjalist klotsid.

comment_135355

Pärnus A24 ringi territooriumil töötab üks punt spetsialiste, kes on keskendunud rinka autode ehitamisele, seal üks mees, kes oma elus päris kiireid autosid e30 põhjale ehitanud. Ma ise konsulteeriks nende meestega, mida üldse on rinka mõistes mõistlik planeerida ja mida mitte. Loogika ütleb, et madala eelarvega ei pruugi V8 olla päris see õige asi alustamiseks, samas kõik lollused ( heas mõttes) tuleb omal nahal järgi proovida, nii see areng toimub 😉

Muudetud , muutis pocket

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_135692

Eks mõtleb jah selle pidurivõimu asjus. Kas teha ise midagi valmis, ostagi see v8 remote booster, osta pedal box jne.

 

Hetkel jebin supportitega.

Ette vaja teha veel supporti ja käändmiku flants. Nüüd enamvähem kõik olemas, et saab aretama hakata.

 

668CECEB-8ED9-4EAD-A33D-19942F2673C1.jpeg.17bbce5bd7abc5e022e3f467bfaa5123.jpeg

 

Taha ostsin vaheflantsi, seal öeldi, et E46 325 supportid. Ostsin siis mina 2.2 pealt , tootekood neil sama, aga no ei lähe. Kinni poltida ka ei saa, kuna ennem läheb ketas kanduri vastu ja siis flantsi ja kanduri vahele jääb ka ca 1cm tühimik. Mõtlesin,et kuna 3.0d supportid on suuremad ehk need sobivad, aga ei, need veel vähem sobisid. Nüüd ei teagi, kas valed supportid, rattarumm ei ole piisavalt põhjas vms.

 

D178A21A-ADDA-47F1-8AEE-7DDA2773ED34.jpeg.66dce100f4f72744ea2a48e0f4778c24.jpeg

 

Ning ennem, kui ma lõikusin E36 esimesi õõtsasi, et saaks auto maa peale, siis keerasin ühe esimese õõtsapuksi poldi kere sisse pooleks. See vaja ka kuidagi sealt kätte saada. Ühe poldiga vähe jama,  kui see õõtsapuks seal kinni on.

 

Sain õigel hetkel jaole ning @devil86 andis mulle oma neliku vanad esitiivad, muidu oleks vanarauda läinud. Need on suht halvas seisukorras,  kuna tasuta saadud ja nagunii widebody jaoks hakkan neid lõikuma, siis ei vingu ka väga. Vaatab, kui palju seda tiiba alles jääb. Kui talutav, siis teen korda ja kui ei, siis ostan mingid teised tiiva/d.

 

Ennem keevitasin taha kõik uued tiivakaared jne. Oli plaanis alguses stock väljast jätta. Aga töömahu suhtes lõikasin ikka uuesti widebody jaoks maha 😭. Sai sisemist koobast välja toodud ja widebody ajutiselt külge pandud.

 

C45AFC6A-5AFB-443D-8EFB-A7858BE70107.jpeg.d9fd2f74d1294d9412a1ad9a5f991efe.jpeg

 

Eest lõikasin need vedamisaasad ära ning teen sellise lahenduse nagu uuematel bemmidel. Bamperi tala amordi küljes oleva keerme osa lõikan maha ja keevitan rullile enamvähem samasse kohta, kus originaalis. Sinna taha, kus on piduri jahutusavad. Kui vaja autot tõmmata vms, siis võtab selle plastiku eest ära ja keerab vedamiskonksu külge.

 

Pikemat aega juba otsin garaaži, äkki kellegil on rentida. Ühe kontakti sain, aga peale kuud ootamist ja talle pinda käimist, ütles ikka ära. Nüüd sain ühe teise kontakti, aga eks näis kuidas sellega läheb.

Muudetud , muutis FRand

comment_135695

"siis keerasin ühe esimese õõtsapuksi poldi kere sisse pooleks"

 

Endal just hiljuti läbielatud see  situatsioon,  keevitasin mutreid otsa,  kuumutasin, puurusin, jebisin ja lõpuks sain doonori küljest lanseka osa koos ilusate kinnitustega ja keevitasin uue tüki sisse.

Minul olemas lahedus sadula flantside näol e46 328i taga sadulatele, e46 328i 294mm vent ketta jaoks.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.