Hüppa postitusse
Postitatud
comment_130619

Tervist!

Lugesin ja sirvisin teisi teemasid ja mõtlesin, et peaks ilmselt enda autost ka teema tegema.

Ostsin selle rullika 2016 aasta novembris, sest tahtsin diislit ja rullikat igapäevaseks sõiduks. Kunagi oli auto väga hea varustusega aga minu kätte jõudes oli see suhteliselt käest juba lastud, enamus varustust jalutama läinud. Eelmine omanik ütles ka, et pole mõtet korda teha, üv lõpuni sõita ja juppideks. Alguses tunduski teise rullika jaoks juppideks see hea valik, et kestab kaua kestab. Aga meeldima hakkas.

Esimene talv sellega oli lõbus, kuni lõpuks vist kaas sai paugutamisega haiget ja hakkas jahutusvedelikku nosima. Kaas maas, avastasin sellest 8 pragu. Sai uus kaas peale ja muu remont ka tehtud ning sõit võis jätkuda. 

2017 aasta suvel hakkasin 3.0 diisli mõtet peas keerutama, et prooviks järgi, mis ta rullika kerel teeb. Septembris sai mootor ära toodud ja detsembri alguses lõpuks läbis auto ametliku mootorivahetuse ja oli tänavalegaalne. Põhiline aeg kulus e38 karteri otsingutele aga lõpuks loobusin ja tegin 34 tdsi karteri sobima. Peale seda hakkasin vaatama, et kere pehme ja sai karbid, akukast ja valdav osa põhja ülekeevitatud ja tugevaks tehtud, suveks sõitis taas.

Umbes aastake sai seda 3.0d mootorit nauditud ja sõidetud aga see talv nüüd jäärada paugutades, kui turbo ära lõppes, mõtlesin, et aitab, ei viitsi selle diisliga enam majandada. Mõtted hakkasid mõlkuma v8 osas. Kuna pidurivõimendit tülikas leida, sai omale osadeks toodud 3.0 v8 e32. Sealt sai kõik põhilisemad pudinad mis vaja.

Samuti on nüüd kokku sebitud kõik 5x120 vahetuseks jupid ja nüüd eelmine nädalavahetus tõin v8 jaoks 6se manuaalkasti ka. Ilmselt jääb see 3.0 niikauaks vahele, kui Maanteeametis legaalseks saab ja siis vaatab edasi.

Mitte et v8 oleks mingi haruldane vahetus, pigem omale uus ja huvitav väljakutse.

Ette on alla keevitatud nüüd D2 Racing coiloverid, veidi kangemad kui lihtsalt tänava omad ja taha tuleb veel alla panna coili püstak, kus amort ja vedru koos.

Üldiselt tuleks tagasild ja mootoripaiknemine nüüd paika timmida ja pidurivõimendi oma uude kodusse paika seada. Ilmselt oleks viimaks aeg ka ülevärviks, sest pill on väga pikalt visuaalselt roim väljanäinud.

Tehtud on rohkem kui kirja jõuab panna.

Hetkel muud ei oska suurt lisada, kui siis ainult pilte.

 

IMG_20181018_083247.jpg

WP_20161226_09_58_09_Pro.jpg

IMG_20190110_094142.jpg

received_10211960895244002.jpeg

received_10208750695151006.jpeg

20171001_182206.jpg

Muudetud , muutis Mr M
Mootori vahetus

  • Vastuseid 136
  • Vaatamisi 13,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Väike update ka vahelduseks. Täna sai lõpuks auto ilusti aastase ülevaatuse peale ja ka enne talve kerge poleeri ja vahatamise. Nüüd paar nädalat naudin sõitmist veel, siis auto Saaremaale paarik

  • Eile sai tagumist otsa värvitud ja majandatud. Nüüd täna omast huvist riputasin terve kere detailid ka külge, et näha mis väljanägemine asjal on. Ise olen väga rahul vähemalt. Auto värvi osas ole

  • Vahepeal olnud motivatsiooni kriis ja asi suht detsembri algusest saati seisnud. Täna puhuvad jälle uued tuuled vast. Hommikul saatis sõber facebooki lingi, kus müüdi s65b40 mootorit koos dct kastiga.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_130658

Tervist!

Teen siis täienduse auto teemal.

Eelnevas postituses mainisin, et tegemist on suhteliselt hea varustusega masinaga juba tehasest. Nüüd lisangi tehase listi ja täpsustan mis on alles, mis lisatud ja mis tulemas.

Ise olen uuesti juurde lisanud tagumised el aknad, udutuled, paigaldamist ootab el katuseluuk, kuna hetkel mehaaniline. LSD differ on uuesti oma koha autoall leidnud. Püsikas on isegi algusest peale alles olnud ja töötanud. 3.0D ma seda käima ei viitsinudki ajada ja bensuka peale minnes ei sobi see kang ilmselt enam. Esituled mis olid pre omad ette pandud, asendasin uuesti fl omadega.

Konditisoneeriga olen siiani kahe vahel, kas ajan selle jupid uuesti kokku ja käima või ei. Pigem hetkel tundub, et ei aja, kuna v8 puhul on ruumiga tuuga.

Postituse lõppu lisan autost pildid, milline ta mul ostes oli.

 

Järgmises postituses ilmselt lähen detailsemaks kui hull kere oli, mis sellega tehtud sai ja mis sellega teha veel on.

Kui kellelgi küsimusi on, võib julgelt peale lennata.

 

Vehicle informatsion

VIN    WBAAH91010CL73009
Prod. Date    1992-02-11
Type    324TD (EUR)
Series    E30 (3 Series)
Body Type    TOUR
Steering    Left Hand Drive
Engine    M21
Displacement    2.40
Power    85kw / 116hp
Drive    HECK
Transmission    Manual
Colour    DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Upholstery    (0269)

Comfort And Interior Equipment
S401A    Liftupandslideback Sunroof Electric
S411A    Window Liftselectricfrontrear
S423A    Floor Mats Velours
S428A    Warning Triangle And First Aid Kit
S494A    Seat Heating Driverpassenger
S498A    Headrests Rear Mechanically Adjustable

Multimedia
S652A    DVD Player
S681A    Roof Antenna
S690A    Cassette Holder

Driver Assistance And Lightning
S510A    Headlight Aim Control
S520A    Fog Lights
S530A    Air Conditioning
S535    ELEKTRONISCHE TEMPERATURREGELU
S540A    Cruise Control
S556A    Outdoor Temperature Indicator

Wheels And Drive
S209A    Differential Lock 25
S210A    Dynamic Stability Control
S240A    Leather Steering Wheel
S288A    BMW Light Alloy Wheel Cross Spoke 29

Environment And Safety
S314A    Door Mirror Drivers Lock Heated
S320A    Deleted Model Lettering

Other Equipment
S169A    EU3 Exhaust Emissions Standard
L801A    National Version Germany

mootor.png

nurk.png

Pagass.png

Salong.png

tagant.png

väljast.png

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_130958

Tervist!

 

Täiendan siis teemat. Kuna põhi sai ära tehtud eelmisel kevadel ja oli nagunii 5x120 swap plaanis, siis sel hetkel pole ma hakanud tagasilda alt võtma ja tagumiste poolraamide seisukorda süvenema. Visuaalselt vaadates olid okeid ja kannatasid sõita küll. Nüüd, kus swap sai alustatud, siis on tulnud üllatusi küll. Jabur on vaadata, et poolraamid seest on ilusti tehase krundi all, aga väljast on peaaegu läbiv rooste.

Üleüldiselt kerel olid mädad ikka rullikale tüüpilised kohad. Esimesed jalgade nurgad, istmekinnitused, tagumine akukast,, karbid, tõstmiskohad, kõrvalistujapoolne tagumine koopa sisu jne.

Kõik keevitused läksid tsingi alla, peale läks kereliim ja lõpuks peale epo krunt. Põhi sai alt mastiksiga ületöödeldud.

lisan ka mõned pildid vanast põhjast ja lisan ka hetkel käimasolevast paar fotot.

Boonusena väike suvevelje test. Atev A veljed, 8.5x17 tolli ja ET13 ette, 10x17 tolli ja ET17 taha.

Põhi_krunt.png

akukast.png

istmekinnitus.png

Kunde_karp_vana.png

kunde_nurk.png

Sisekarp.png

Väliskarp.png

Poolraam_parem.png

poolraam_vasak.png

Turvavöö_tala.png

velg_ees.png

Velg_taga.png

  • Autor
comment_130981

Kusjuures oma lolluses pole hakanud kaitsmekarpi ära võtma küljest, kuna ümbrus tundus okei. Järgmine hetk lappisin sisu sisse tagasi ja mingi juhtmete kinnituse kronsa pudenes küljest ära, täpselt sealt kandist. Ei raatsinud just värskelt kaetud põhja peal enam midagi keevitama hakata. Õnneks V8 swapiga saab seal omajagu asju ringiteha, et saab selle vea ka parandatud.

  • Autor
comment_130983

Kõrvalistujapoolne karp oli seest korralikum, sinna jäid originaalsed tuulutused/äravoolud. Juhipoole pidin ise uued augud tegema. Seoses tagumise turvavööde kinnituste talaga, mismoodi seda kõige mõistlikum ja lihtsam asendada oleks? Iseenesest ei raatsiks kereküljest turvavöö kinnitusi lahti puurida, pigem lõikaks vana roostes tala vahelt ära ja asendaks selle 4 kant toruga. Vaatasin, et mul oleks õiget mõõtu materjali täitsa olemas kodus.

  • Autor
comment_131036

Tervist!

Täiendan siis teemat.

Sai eile alustatud karteri ringitegemisega v8 jaoks, et mootor võimalikult taha ja alla viia. Tahaks nii heaks kui võimalik saada seda kaalujaotust. Rullika tagumine ots nagunii nii kerge, õnneks Touring ja uus vedrustusseade peaks ka jõu paremini maha saama.

Lisan siis alustatud karterist ka paar pilti.

received_420637622087138.jpeg

received_1545607078902538.jpeg

IMG_20190404_204114__01.jpg

  • Autor
comment_131049

Kui karteri valmis saab, mootori koos kastiga vahele ja käppasid asju tegema hakkan, siis vaatan ilmselt mismoodi sealt kõige parem lahendada on. Kas teen ringi või jätan originaaliks. Eks sealt üllatusi nagunii tuleb veel, mida kõike ei oska kohe ette mõelda.

comment_131096

Seda tegelikult ei soovita, plokk on samuti väga soojust juhtiv, õrn ja palju paisuv alumiinium. Isegi kui teed nii, siis jahtudes rebib kuskile karterisse mõra sisse.

Asja võti on kindlasti ettekuumutamine, aga seda on vaja ühtlaselt ja kõrge temperatuurini. Hea, kui saaks muidugi mingi stabiilsema rauatüki külge sirgu ka ta tõmmata. Igatahes korralik jorutamine selle asjaga. 

On veel keevitamisest üks vähem kuumust nõudev variant alumiiniumi liitmiseks, mida ise järgmisel korral prooviksin. 

  • Autor
comment_131120

Ennem olen ka nii mõnegi karteri keevitanud. Olen vanu mootoriplokke kasutanud, et karter külge poltida ja ära keevitada, pole lekkima ega kõveraks ükski jäänud. Miks peaks see v8 karter teistsugune olema? Kuna muid tegemisi hetkel palju olnud, siis pole veel jõudnud tegeleda sellega, et ehitada alus, millel keevitada, kuna alu plokil seda tehes ma head tulemust ei looda. Keevituspingetega ilmselt tõmbaks poldid plokist välja või tuleks muid ebameeldivaid üllatusi. Olen ka siiani eel ja järelkuumutust kasutanud selleks. Karteri ringitegemise soov tekkis sellest, et raskuskese võimalikult madalale viia, see 3 cm on juba omajagu vahet. Olen teadlik, et originaal karteriga istuks mootor ka vahele.

Muudetud , muutis Mr M
paar sõna puudu jäänud, et anda edasi üldine mõte

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_133300

Viimasel ajal tegevustega kiire olnud aga täiendan veidi teemat taas. Siiani seisis pukis 3.0 v8 ja ootas ajutist vaheleminekut. Ei tundunud õige nii palju vaeva näha ainult 3.0 mootori nimel, seega sai eelmine nädal ära toodud m60b40. Peale palgapäeva läheb sisse ka tellimus progre ajule, MaxxECU Race nimeline toodang. 

Autoga olen üldiselt vähe jõudnud tegeleda, täna sai pidurivõimendi oma esialgsesse ja loodetavasti ka jäädavasse kohta paika punktitud. Pildimaterjali lisan juurde hilisemas tulevikus.

Asjade tegemist on ka raskendanud mu Tig keevituse nö surm, vea tuvastamine ja nüüd saab ilmselt uued detailid ära tellida ning saab edasi tegeleda alu detailide ringi modimisega ja sobima panemisega.

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_133764

Vahepeal siis veidi arengut taas. Kuna 1 tuttav hakkas omale e30 m3 taastama ja jäi üle juppe, sai omale soetatud e30 originaal esitiivad ja stange. Hetkel tellisin terve tagumise otsa m3 4 ukselise e30ne detailid gup tuningust. Karter, mis palju poleemikat tekitas, on ka valmis ja väga minimaalselt ära tõmmanud. Nüüd on ka paari kuine välismaal töötamine läbi ja saab rahus Eestis olla ja oma asjadega tegeleda. Lisan siis veidi pildimaterjali ka.

15669055873341772544801790337770.jpg

15669056199224114758828032667953.jpg

15669056559838268711551913851730.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.