Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_116341

Nonii, mõtlesin, et teen siiski oma teisest autost teema siia ära. Hea ise vahel meelde tuletada ja vaadata mis kõik juba tehtud on. Kunagi küll oli teema ka siin foorumis, aga see aja jooksul kaduma läinud. Vanu pilte kahjuks väga palju säilinud ei ole, aga proovin siis vähemalt praegu pilte töödest ja loomulikult ka autost teha.

 

Aastal 2010 sai siis selline masin enda õuele veeretatud (tegelikult muidugi tõmmatud). Masin oli mingi aja seisnud ühel õue peal (seisma jäi sõitvana!), kuid kahju hakkas. Kui endale ei oleks ära toonud, siis oleks ta kas lihtsalt ära roostetanud ja metalli viidud või läinud ühele põllurallikaks. Kumbki variant ei meeldi.

 

Auto andmed:

Mark: BMW 320i 2.0 92 kW

Mootori tüüp: M20B20
Keretüüp: sedaan
Tootmisaasta: 02/1984
Kütus: bensiin
Odom. näit: 219760 km
Vedav sild: tagavedu
Käigukast: manuaal
Värvus: tumehall (BMW-graphit-metallic)
 

Lisade koha pealt ei oskagi midagi eriti välja tuua, mis lisasid sa ikka sellise aasta masinalt tahad. Aga midagi siiski leidub:

  • Check Control lae all;
  • Digitaalne kell;
  • Tahhomeeter;
  • Teisaldatav kärukonks (mida ei saa teisaldada: D);
  • 2x elektriaknad (endal lisatud, aga pre-fli originaalid)

 

Tehase nimekiri:

Type code        1431

Type                 320I (EUR)

E series            E30 ()

Series               3

Type                 LIM

Steering            LL

Doors                4

Engine              M20

Displacement   2.00

Power              92 kW

Drive                HECK

Transmission   MECH

Colour             GRAPHIT METALLIC (087)

Upholstery       Anthrazit - 0150

Prod.date        1984-02-29

 

Vehicle options

S230    Low-slung sports suspension

S235    Towing hitch, detachable

S311    Elektrischer beifahrerspiegel

S320    Deleted, model lettering

S351    Waermeschutzglas braun, rundum

S428    Warning triangle and first aid kit

 

Plaanidest (osad teostatud):

  • Auto ilusti korda teha.
  • Kõik rooste eemaldada (leidub taga pagassis, tiivaäärtes ja karpides. Eks veidike ka mujal. – See tehtud 2010 aastal korda.
  • Mootor korralikult tööle saada. Käima läheb üldjuhul esimese keeramisega. Suitseb ja põhimureks on puudub tühikäik. – Osaliselt korda tehtud 2017.
  • Korralik sisu. Ette said pandud ajutiselt 2010 aastal e36 istmed. Plaan vahetada välja ka tagumine istmepadi. Kunagi hiljem vaadata e30 originaal sportsisu.
  • Tagaluugi purunenud varras välja vahetada – tehtud 2017.
  • Spido tööle – tehtud 2017.
  • Tulede pealüliti välja vahetada – tehtud 2017.
  • Korralik käigukangi nahk otsida – olemas 2017 .
  • Kindlalaeka link otsida – olemas 2017.
  • Udutuled – relee ja lüliti olemas, ülejäänu veel pole.  
  • Uus tagaistme põhi otsida.
  • Korralik originaal rool muretseda – olemas 2017.
  • Udutuled otsida;
  • Originaal RDS makk;
  • Auto üle poleerida;
  • Ülevaatus ära teha.
  • ...

 

Põhimõtteliselt on sellega nii, et kiiret ei ole, teeb nii kuidas aega ja finantsi on. Aga kevadel kui lumi ja muu sodi teedelt läinud, tahaks ülevaatusel ära käia. Et selleks ajaks vähemalt nii palju auto korda saada. Viimati oli ülevaatus aastal 2006.

 

Aga nüüd tegemistest täpsemalt. Eelmise aasta sügisel sai auto lõpuks arvele võetud, oli veel eelmise omaniku nimel ja juba ammu arvelt maas. Õnneks sai ilma suuremate probleemideta taas arvele. Mina olen nüüd selle auto teine omanik Eestis. Esmane registreerimine Eestis oli '95 aastal.

Seejärel sai autole korraks kindlustus peale ja hääled sisse aetud (käivitus peale pikemat seismist praktiliselt koheselt), ning sõidetud garaaži (~ 1,5 km).

 

Aasta oli siis 2010/2011:

Peale toomist sai põhjalikumalt ette võetud keretööd. Läbivaid auke palju ei olnud. Rohkem oli pindmist roostet. Läbivat leidus karbil ja ühel tagatiival. Need läksid vahetusse. Muud kõik kannatas taastada. Isegi põhi oli täiesti korralik. Siin töödest väike jutt ja mõned pildid, mis säilinud on ühest vanast teemast.

 

Värviks otsustasime jätta originaal tooni Graphit Metallic. Aga enne mõned varasemad pildid töö käigust, kahjuks neid küll palju ei ole.
e30_pildid_001.JPG
e30_pildid_003.JPG
e30_pildid_004.JPG
e30_pildid_005.JPG
e30_pildid_006.JPG
e30_pildid_008.JPG
Ühele poole sai pandud ka uus karp, teine pool oli korralik.
e30_pildid_009.JPG
Ja nüüd pildid peale värvimist, kui auto on veel kinni kaetud, enne ka ilma lakita üks pilt
2011-07-27_11.47.25_.jpg
2011-07-27_13.50.37.jpg
2011-07-27_13.51.43.jpg
2011-07-27_14.49.07.jpg
2011-07-27_14.53.14.jpg
2011-07-27_15.02.11.jpg
Üle said värvitud ka peeglid, mis enne olid värvimatta
2011-07-27_15.01.31.jpg
Ja paar pilti ka, kui auto on paberitest lahti harutatud
2011-07-27_16.29.05.jpg
2011-07-27_16.29.17.jpg

 

Vabandan kvaliteedi pärast, pildid telefoniga tehtud.

 

Aga nüüd siis saab autod hakata vaikselt ka kokkupoole laduma, mõningaid asju on küll veel vaja, elektriaknaid ette ja ka korralikku tagaistet, vana kallal on hiir hävitustöid teinud :evil:

 

Edasi tuleb hakata remontima mootorit ja ka sildasid. Ühe mootori probleemi kohta olen ka siit foorumist kui ka siit foorumist abi küsinud, mida veel kahjuks ei ole päris korda saanud, peale selle on veel vaja veel teha ka kap remont mootorile, õli leemetab igalt poolt ja sinine suits on ka taga. Aga vähemalt läheb alati hästi käima  :)

 

Põhi on autol hea ja pagassi põhjal oli ainult pindmist roostet, see sai ära käiatud ja panin ka mastiksi peale sinna. Aku alune vajas ka väheke keevitust.
Pilt ka pagassi põhjast
2011-07-28_11.22.53.jpg
Ja ka paar pilti, kui auto õues on:
2011-07-28_09.54.51.jpg
2011-07-28_09.55.13.jpg
Autot sai siis tegelikult veel kokku laotud, said külge pandud ette stange ära, liistud ja ka tagatuled, mis said ka ära poleeritud, et värskem ja ilusam välja näeks.

 

Sai siis ostetud autole sellised asjad, kuna vanadel olid klaasid katki.
2011-08-02_18.34.47.jpg

Need küll kahjuks facelifti omad ja nüüd oma auto külge proovites ei sobi päris hästi. Vaja oleks seda plastik ümbrist peale. Aga esialgu võtsin nendelt tuledelt ära pirni ja klaasi ja panin oma vanade külge, aga arvan, et kunagi ehitan ikka need uued külge. Seal see reflektor ikka korralik. Ja peale selle on veel parktule pirn ka sees.
Aga ma arvan, et valge klaasiga on ilusam kui oranžiga, paar pilti ka
2011-08-03_11.21.53.jpg
Ja siin kui mõlemad on küljes:
2011-08-03_11.51.07.jpg

Kuigi mulle meeldivad need valged klaasid, siis kunagi tulevikus otsin siiski uued oranzid klaasid, et asi ikka originaalne oleks. 

 

Samuti jõudsid kohale sellised asjad, milles üks sai ette ära pandud, tagumist veel ei vahetanud ära, kuna too väheke suurem (paksem ja ülevalt laiem), kinnitus muidu küll klapib ja kunagi võibolla vahetab ka ära.
Margid.jpg

 

Nüüd siis auto väljast ära kokku laotud, välja arvatud esituled, mida oleks uusi vaja. Aga nii vanale autole ei ole uusi tulesid enam saada kahjuks kuskil eriti.
Üks pilt ka tagant:
2011-08-03_16.35.55.jpg

 

Autole jõudis kohale uus võtmetoorik, vanad võtmed on juba suht kulunud ja ei ole kuhugi enam võtmerõngast kinnitada :) Otsustasin siis uue tellida. Mingi eriline võti just ei ole, aga vähemalt tundub tugev olema, et vast ei kulu kiiresti ära. Peale on küll kirjutatud Germany, aga noh vaevalt et saksas tehtud on kui tuli ta mulle Hiinast :D Võtmetegija ka millegi pärast ei olnud kohe nõus viilima seda õiget kuju sealt välja. :D
2011-08-13_14.06.59.jpg

 

Samuti said ära muretsetud autole esimesed elektriaknad. Tõstukid said juba ka ära uste sisse pandud ja proovitud ka kuidas töötavad, seda siis otse akupealt :) , aga ei ole jõudnud veel juhtmeid ära vedada, eks veab siis korraga, kui saab mingid keskluku pumbad ka, et ei peaks hakkama topelt vedama juhtmeid.  Juhtmed muidu välja ka uuritud juba mis kuhu läheb, kuna sellel vist töötavad aknad ainult süütega, siis paneb võibolla ka mingi lüliti vahele, kust saaks voolu akendele sisse ja väljalülitada ja kasutada kas siis kui süüdet ei ole sees. Ja plaan oli ka mingi väike diood kuhugi sinna keskkonsooli lülitide juurde panna, et ikka pimedes ka lüliteid näeks vajutada. :D
Kui kellegil muidugi mingit skeemi el.akende jaoks on, võiks saata. Või on mingit skeemi, kuidas teha sellist asja nagu e36-el on, et ukse lahti tehes saab ikkagi olenemata süütest mingi aeg aknaid üles ja alla lasta. - Praeguseks el. aknad edukalt ühendatud ja töötavad.

 

Ükspäev ostetud uued kasutatud esituled sellel autole. Vanadega oli aeg ja pidevad kilomeetrid kruusateedel oma töö teinud. Iseenesest sai tellitud ka uued b-varuosa lähituled, aga nendel kohale jõudes ei olnud kahjuks E tähistust peal (mida ma ka tegelikult kahtlustasin aga kuna hind oli suht odav, siis said nad sellegi poolest tellitud) ja neid ma hetkel ette ei pannud, aga alati saab veel panna. Ilma selle E tähiseta võib vist ülevaatusel raskusi tulla, oma e36 küll igatahes vaadati kõik tuled korralikult üle (tähistused olid õnneks olemas).

 

Mõni kehva pilt ka telefoniga:
2011-08-26_11.50.34.jpg
2011-08-26_11.50.57.jpg
Tuled ei ole tegelikult smoked, pilt lihtsalt moonutab :D

 

Vahepeal sai siis kärukonks nafta sisse likku pandud, et eks siis vaatab, kas saab selle lahti või ei saa, haamriga pekstes hakkas juba vaikselt ka liikuma väljapoole aga väga aeglaselt. Kuulid ja kõik muu sain sealt küljest lahti.

 

Ära sai veetud ka juhtmeid, nii elektriakna omad ja keskluku juhtmed koos pumpadega ustesse. Sellega seoses sai ka mõned uksepoltsid ära külge pandud. Elektriakende jaoks tuleb ainult veel voolujuhe kuhugi ära ühendada, praegu on ajutiselt sigaretisüütaja voolu küljes  :D , kuhu ta ka arvatavasti jääb, sinna tuleb tugev voolujuhe.

 

Sai autole ostetud uus kapotiamort, otsustasin uue kasuks, kuna oli suhteliselt odava hinnaga.

https://www.upload.ee/image/1646802/2011-09-09_09.38.59.jpg

 

Aga muidu sai autol sillad korda tehtud, ees sai ära vahetatud amordid, piduriklotsid, pidurivoolikud ja mõlemad rooliotsad, juhipool ka sisemine ots. Juhipool vaja veel ka pidurisuppord uus panna, vanal väheke silinder roostes ja liiguv väga raskelt ja peale selle murdus õhutusnippel ka ära. Ka taga said piduriklotid ära vahetatud. Juhipool oli seal ka silinder vähe kinni, aga to hakkas õnneks liikuma treenides.
 

e30_2.jpg

 

e30_4.jpg

 

e30_3.jpg

 

e30_6.jpg

 

Peale seda jäi auto aja ja raha puuduse tõttu aastateks seisma.

 

.... ja nüüd kui kätte on jõudnud aasta 2017:

 

Peale pikka seismist garaažis ja viimastel aastatel ka õues saigi ette võetud kõige tähtsam töö, mootori remont. Mootor suitses meeletult. Tõenäoliselt klapisääre tihendid vajasid vahetust. Nende vahetusest oli ka tolku, hetkel enam sinist taga ei ole, muidugi ega väga sõitnud ka ei ole. Mootoriremondiga seoses sai veel igasugu tihendeid ja muud pudipadi vahetatud. Täpsem nimekiri asjadest, mis uued tulid mootori poole pealt:

  • Õli, Mobil Super 2000 10W-40 4,5l + filter, Wix
  • Klapisääre tihendid, Elring Germany
  • Jahutuslõdvik veepumba ja termostaadi korpuse vahele.
  • Õhulõdvik, Febi, orig.
  • Jagajakaan, KW Italy
  • Vaakumvoolikud
  • Plokikaanetihend, Victor Reinz
  • Klapikambrikaane tihend, Victor Reinz
  • Mootori hammasrihm, Continental
  • Jahutusvedelik 10,5 l
  • Nukkvõlli otsatihend, Victor Reinz
  • Sisselaske kollektori tihendid, Victor Reinz
  • Küünlad, NGK

 

Hetkel vaja veel sobivat tühikäigu klappi ja jahutuslõdvikut radika ja termostaadi korpuse vahele, paari nipet-näpet detaili veel. Siis saaks mootori poole pealt asja korda. Tõenäoliselt vaja kasti poolne väntvõlli otsatihend ka vahetada. Kuskilt tagantpoolt on hakanud õli lekkima. Seda enne seisma jäämist ei olnud. Muidu oleks ta kohe ühe hooga ära vahetanud.

 

Järgmine probleem oli, et autol ei töötanud pikemat aega spido korralikult, temperatuuri näidik ja Service Inspection tuled ei töötanud. Eelmise omaniku jutu järgi oli seal miskit ära kodeeritud. Tegelikult tõenäoliselt siiski ei olnud. Vaid üks patarei oli jooksma läinud ja kogu alumine trükiplaat oli ära oksüdeerunud. Sellest enam asja ei saanud. Sai ostetud doonoriks 2 spido millest sain enda omale sobivad jupid külge kruvida. Ja muidugi patareid läksid päris uued.  Hetkel kõik toimib nii nagu vaja.

 

Vahetatud sai autol ka rool ja armatuur ära. Vana rool oli veidi katki ja seda oli parandatud. Armatuuriga oli lihtsalt aeg teinud oma töö. Mõrasid oli palju sees ja veidi häiris. Tüüp viga pidi pre-flil olema. Uus sai täitsa korralik. Ka kindalaeka link, käigukangi kott, tulede pealüliti sai uus. Vanad oli katki. Nii, et salong on põhiliselt kokku laotud. Küljes ei ole ainult veel rooli alust plastikud. Seal vaja osad juhtmed veel ära ühendada ja kesklukk (järelturu oma) tööle saada.

Uus ja vana armatuur:

2017-02-19_15.21.03.jpg

 

Hetkel läksid autole alla Bottlecapi 14" veljed. Mida sai enne kõvasti puhtaks nühitud. Ideaalis vajaksid küll värvimist aga hetkel käib küll. Kapsleid õigeid ei ole, aga mingisugused märgid augutäiteks said tellitud ebayst. Peaksid kunagi varsti kohale jõudma.

Pikk seismine on kahjuks värvi veidi rikkunud (matiks on läinud) ja seetõttu vajab auto üle poleerimist. Siis peaks hea saama.

 

Kapotti ei ole peal, kuna nii oli parem ja mugavam mootorit teha. Mõned pildid praegusel kujul:

2017-02-26_11.36.43.jpg

 

2017-02-26_11.36.52.jpg

 

2017-03-05_12.22.38_HDR.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

  • Vastuseid 124
  • Vaatamisi 11,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Mõned päevad on see auto ka juba liikluses osalenud. Täna käisin ka ülevaatusel, läbis taas puhta lehega. Eile peale pesula külastust pidin kohe telefoniga mõned pildid klõpsima, enne kui uuesti

  • Vahepeal sai autot vähe korrastatud seest ja väljast. Salongi käisin kergelt tekstiilipesuri üle. Väga karmilt ei tahnud ligi minna, istmed siiski vaat et pea 40 aastat vanad. Aga läksid märgatavalt p

  • Polegi enam paar nädalat eriti midagi teha saanud. Vaba aega väga vähe olnud. Vahepeal sai ainult alarmsüsteem ära ostetud, järelturu oma. Ehk jõuab selle kunagi lähinädalatel ära ühendada. Siis saab

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_116525

Nädala sees sai autole mõningaid varuosi varutud, mis siis täna ka külge said kruvitud ja oma kohale asetatud.

Muretsetud sai originaal veljevõti, tungraud ja tagavararatta kinnitus. Need asjad olid miskipärast kõik puudu juba siis kui auto Eestisse tuli.

2017-03-17_14.09.18.jpg

Ebayst sain veljekapslid kätte. Kahtlus oli, et nad kindlasti ei sobi ja nii kahjuks ka on. Velgedel on keskava mõõduks ~54,5 mm, kapslitel 56 mm. Tuleb ikka vaadata mingeid originaale. 

 

Ja forssist sai ostetud veel selline vaakumvoolik uus. Vana oli mõrane, mis sai küll mootori remondi käigus asendatud tavalise voolikuga. Aga see lahendus ei jäänud hea, kuna see voolik teeb sisselaske külge minnes 180 kraadise pöörde ja tavavoolik tükkis nii suure nurga all soojaga kokku vajuma.

2017-03-17_10.23.02.jpg

 

Edit: Veljekapslid tulevad kindlalt originaalid. Hetkeseisuga kapslid olemas, aga märke pole enam. Järgmine nädalavahetus vaatan, kas saan nendelt ebay kapslite kleepse kasutada või mitte. Kui ei siis tellin õiges mõõdus kleepud.

Muudetud , muutis Priitv01

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_117022

Vahepeal väga palju teha pole saanud. Kas pole aega olnud või kui aega on, siis pole jälle ilma. Vaja auto õues ilusti puhtaks pesta, et saaks siis üle poleerida.

 

Tegelikult tuleks teha väike proovitiir autoga, et veenduda mis enne ülevaatust veel tegemist tahaks. Selleks on jälle head ja kuiva ilma vaja.

 

Mootori osas jääb pöörete kõikumisega asi hetkel nii nagu on. Kord töötab mootor ilusti ja siis jälle ei tööta. Eks tegeleb sellega siis, kui auto sõitma saab ja see viga ikka liiga häirima jääb. Uut tühikäiguklappi on raske leida. Ja kasutatud asjad ei pruugi olla enam kuigi korralikud.

 

Aga rääkides velgedest, siis neile sai külge originaal kapslid koos mingisuguste kleepsudega. Kleepsud on küll veidi suuremad kui originaalid, aga pole hullu, esialgu käib küll. Eks kui häirima hakkab, siis otsib ikka originaal logosid peale. Head pilti hetkel kahjuks pole.

 

Vahepeal sai muretsetud veel üks originaal makk peale.

2017-04-01_15.27.42.jpg

 

Pilt on kehv ja makk pole veel päris paigas, aga aru saab ikka millega tegemist. Makile oleks vaja ainult ääreliiste veel. Kust neid saada võib? Ei leia kuskilt nende varuosa koodi, et neid varuosa andmebaasidest otsida.

 

Makk teeb ise üllatavalt korraliku heli. Kahjuks on autol ainult esimesed kõlarid otsas. Tagumised on ka muidugi välimuselt poolpidused, aga häält nad veel teevad piisavalt. Ette peaks ainult midagi uut vaatama. Tõenäoliselt tulevad uued, aga ei teagi veel hetkel millised ja mis tootja omad.

 

Esimesed kõlarid:

2017-04-15_12.15.13_-_Kolarid.jpg

 

Eile sai kapott ka peale tagasi tõstetud. Seoses sellega oleks vaja kuskilt muretseda uut kapotialust müramatti. See seal pudeneb päris korralikult. Kapotti paika sättides olin ise ka selle puruga koos:grinning-face: Uut originaali nägin varuosa koodi järgi ainult H2s. Kuskil olen foorumis näinud, et keegi on ise ka sinna mingi porolooni taolisest asjast lõiganud, aga ei leia seda teemat enam üles. Ei pea ta mul kindlasti originaal olema, aga võiks olla midagi ligilähedast. Sai vaadatud noortehnikust sellist asja, aga see jube väikse mõõduga.

https://www.noortehnik.ee/stp-biplast-10-summutusmaterjal/

Mul ikka suuremat tükki vaja. Võib seda Tartust kuskilt meetri kaupa ka leida?

 

Muudetud , muutis Priitv01

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_117433

Polegi enam paar nädalat eriti midagi teha saanud. Vaba aega väga vähe olnud. Vahepeal sai ainult alarmsüsteem ära ostetud, järelturu oma. Ehk jõuab selle kunagi lähinädalatel ära ühendada. Siis saab salongi täielikult kokku laduda.

 

Alates tänasest hakkas autol 6 kuuks kehtima ka kindlustus. Nii, et nüüd võiks ilmad ikka tagasi kevadisemaks minna. Saaks mõned proovitiirud teha ja kui kõik korras siis ülevaatusele. Käesoleva kuu jooksul tahaks ikka ülevaatuse tehtud saada.

 

Aga täna sai autot hakatud vaikselt poleerima. Kapoti ja pagasiluugi jõudsin ära. Katust veel vaja ja võib-olla kergelt küljed ka. Poleerimise põhjuseks on see, et auto seisis aastaid õues kile all. Ja kile tegi kahjuks ilmastiku koosmõjul uuele värvkattele liiga. Lakikihil on tuhmid laigud peal.

 

Mõned pildid ka tööst, et ainult juttu ei oleks.

2017-04-14_16.25.54.jpg

 

2017-04-14_15.12.49.jpg

 

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_117473

Katuse poleerimisega asi nii lihtsalt ei läinud. Sai pool katust küll 2 korda üle poleeritud, aga jäid ikkagi need laigud näha. Ega midagi siis, sai katus ära matistatud ja uuesti kaks korda poleerijaga üle. Siis sai tulemus juba parem. Kuigi ideaalis tahaks veidi veel paremaks saada, võibolla tuleb selleks juba katus uuesti üle lakkida. Aga esialgu jääb nii nagu on. Kes ei oska vaadata, see ei pane tähele, et midagi viga oleks.:D 

Küljed sai akendest kuni selle triibuni üle poleeritud. All pool tundus asi hea olema.

Valimis seisust üks pilt, teip ainult veel peale jäänud.

2017-04-15_15.49.24.jpg

 

Ülejäänud tööjärgust pilte näeb siit: https://www.dropbox.com/sh/wcwo0srvqavf4rn/AADzcMcY2zxSsMjktcvxHebja?dl=0

 

Ma loodan, et mu pildid liiga mahukad pole.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_117689

Eks sellega ole jah nii :D

 

Aga nüüd laupäeval sai autot veidi väljas tuulutamas käidud ja väike prooviring sellega tehtud. Väga kaugele veel ei roninud. Lootsin täna ka, aga ei saanutki enam, tulid muud asjad vahele. Aga igaljuhul prooviringi käigus selgus, et auto jätab pidurdades nelja asemel kolm jälge maha. Nii et täna sai siis vasak tagumine ratas maha kistud ja pidurisilindril on üks kolb kinni. Eks seistes on aeg oma töö teinud. Et ta kuigi palju küll pidurdab, aga ülevaatuse jaoks kindlasti mitte piisavalt. Kokku tagasi ei hakanud enne laduma kui otsib nädala sees uue silindri.

 

Ideaalis oleks autole vaja veel korralikku uut või kasutatud keskmist sumpapütti. Ja selle tühikäiguga tuleb ka ikka midagi ette võtta, kas või midagi ajutiselt.

 

Auto küll tolmune, aga juurde mõned pildid ka päevavalguses:

2017-04-22_14.36.11.jpg

 

2017-04-22_14.36.04.jpg

 

2017-04-22_14.35.57.jpg

 

2017-04-22_14.36.30-1_-_Copy.jpg

 

2017-04-22_14.36.46-1.jpg

  • Autor
comment_117692

Mõtled neid aknatihendi omasid? Need tuleks küll kunagi välja vahetada, eriti just tagumine. Kust neid saada võib, ainult esindusest?

 

Teleskoopantenni oleks küll uut vaja, see selline veidi kahtlane. Selle antenni saab ka suht pikaks tõmmata, aga halb see, et alla rohkem ei lähe.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_117718

Eks ta õige oleks, eelistaks ise ka originaali. Aga hetkel siiski jäävad need e36 istmed. E30 omad tulevad siis, kui peaksin kunagi suve poole leidma üli hea hinna eest sportsisu. :grinning-face: Või siis võibolla kunagi hiljem kui vaba finantsi rohkem peaks olema, siis vaatan kasvõi tavalise nahksisu sisse.

  • Autor
comment_117934

Sai täna autoga vähe pikemad proovisõidud tehtud, kokku kuskil 10 km. Polegi selle autoga veel nii palju sõitnud.:D Lootsin, et saaks nädala sees ülevaatusel ära käia, aga jääb veel paraku ära. Sõidu ajal ilmnesid mõned vead.

 

Esiteks lõi jubeda tigina sisse, sellest sai hiljem juba lahti. Kiskusin õhtul KKK pealt maha ja millegi pärast üks nookur oli lahkunud omalt kohalt. Läks ilusti omasse pessa tagasi, loodan, et ta rohkem sealt ära ei tule. Võibolla oli viimati mootorit tehes halvasti jäänud.

 

Teine asi on see, et kuskil 60-70 km/h hakkas auto jubedalt pooma, edasi enam ei lähe. Gaasipedaalile eriti ei reageeri, uimaselt läks kuidagi 90 välja. Hakkab jõulisemal gaasi vajutusel isegi turtsuma. Alustuseks vahetan kütusefiltri ära. Loodan, et sellest piisab, kuigi väike kahtlus on.

 

Filter on tal kapotiall, pump on paagi kõrval põhjaall, seal ka veel mingeid pudinaid või klappe juures. Võibolla mingid tuulutuse või tagasivoolu asjad. Kas tal paagis ka mingi sõel võib olla?

 

Tagumised amordipadjad on ka vist väsinud. Midagi seal taga koliseb.

 

Eks vanal ja kaua seisnud autol ikka ole ootamatuid probleeme.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_117939

Pagass oli tal kunagi roostes. Läbivat ei olnud, aga selline pindmine. See sai kettaga kõik maha lastud haljaks ja siis mastiksiga üle tehtud, et uuesti rooste ei läheks. Päris pintseldatud seda ei ole, see on püstoliga lastud. Tegelikult oleks olnud vaja see ka üle värvida. Või siis kasutada pigem mingit happe- või epokrunti (või muud sobivamat keemiat), sest see praeguseks mõne kohapealt maha tulnud.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_117990

Eile sai autole ostetud: kütusefilter, Filtron ja tagumised amordipadjad, Febi.

 

Ühe padja vahetasin täna ära, see oli küll omadega otsas. Eks mõni õhtu vast jõuab teise poole ka ära vahetada.

 

Kas selle aastakäigu autodel on originaalis need teleskoopantennid ikka kroomitud?

  • Autor
comment_118040

Eile ja üleeile sai autol ära vahetatud kütusefilter ja puhastatud paagis olev sõel. Täna vahetasin veel ühe vigase kütusevooliku ära põhjaall. Nii et ega midagi siis, läksin käisin väiksel prooviringil. Seekord sõitis veidi paremini. Aga seda kinni poomist kuskil 60-70 juures on ikka, hakkab ka gaasi andes veidi turtsuma, aga mitte enam nii palju. Nüüd saab ikka 90 km/h sõita. Lihtsalt kiirendus on liiga uimane. Ei tea mis seda põhjustada võib. Kui keegi puutunud sarnase veaga kokku võib teada anda, mis seda põhjustas. 

 

Aga kuna kell oli veel vähe, siis mõtlesin, et riskin ja lähen proovin ülevaatust ära teha. Mõeldud tehtud. Nii et alates tänasest on seis siis selline:

Ulevaatuse_info.JPG

Odom. näit: 219803 km

 

Viimati oli selline seis autol 2007 aastal.:grinning-face: Nüüd siis täpselt 10 aastat hiljem omab see auto taas ülevaatust.

 

Ülevaatusel mingisid ohtlike vigu õnneks ei leitud. Pidurid, heitgaasid ja kõik muud näitajad olid head. Tulekustuti ja muud kohustuslikud asjad ostsin ka just uued. Esisilla tagumised puksid olid veidi kehvad aga ei midagi ohtlikku veel. Tagasild oli väga hea. Üks esituli näitas veidi alla, teine normis. Kuna seal me seda kuidagi kruttida ei saanud, siis kodus võtsin tule korra eest ja treenisin reguleerimiskruvid liikuma ning keerasin tule õigele kõrgusele.

 

Öeldi veel, et vendika viskosidur ei tööta hästi. Kohapeal käies läks temperatuur veidi ülesse, sõidu ajal püsib normis. Seetõttu hakkas üks jahutusvoolik veidi lekkima ja märgas ülevaatuspunkti põrandat veidi, aga ei midagi hullu. Võibolla sai jahutusvedelikku veidi palju sisse.

 

Kunagi vaatab uue vooliku, praegu sai vanalt veidi maha lõigatud ja saab edukalt sõita. Vendika viskosidur tuleb kunagi ära vahetada, siis julgeb ka soojaga kuskil linnavahel tiksuda :D

 

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_118253

Vahepeal väga palju teha pole jõudnudki aga midagi siiski.

Nädala sees otsisin oma varudest vendika viskosid, 2 e36 oma ka leidsin, proovisin neid ja lõpuks panin ikka enda originaali tagasi. Kuumana olid mõlemal lõtkud sees. Nii et eks vaatab, kohe uut veel ostma ei torma. Praegu pole enda omaga ka mingit probleemi, lihtsalt pikemalt koha peal käies tuleb jälgida tempi. Punane on originaal.

2017-05-07_14.19.29.jpg

 

Nädala sees sai autole ostetud mõningaid jubinaid:

* Uue jahutustaseme anduri - mis kahjuks ei sobinud päris hästi, aga sain kahest ühe kokku teha;

* Jahutuslõdviku paisupaagi ja mootori vahele, mis lekkima hakkas - kuju pole miskipärast küll sama, aga muidu peaks sobima. Pole veel proovinud.;

* Kütusepumpa - tahtsin täna ära vahetada, aga kronsa poldid mis seda pumpa kinni hoiavad, olid liiga roostes, et neid lahti saaks. Puhastasin ära ja lasin roostesurma peale ning kunagi kui rohkem aega, siis proovin uuesti lahti saada neid. Või kui muidu ei saa, siis leida mingi muu lahendus vahetamiseks.

* Kroom teleskoopantenn - pigem ainutine Hiina toode. Alla 5 € hinna eest pole mõtet väga midagi tahta. Kunagi hiljem vaatan ikka mingi asjalikuma elektrilise teleskoopantenni.)   

 

Kütusepumba kohta oleks üks küsimus ka. Ma ei tea küll, kas keegi väga loeb seda teemat. Aga Pumba küljes on tal mingisugune kopsik. Millega tegemist on? Pump asub põhja all ja see asi on enne pumpa. Paagist tuleb toru läheb selle külge ja siis alles pumpa. Mingi sõel veel ees? Arvasin, et mingi tuulutusega tegemist, aga seda ta küll ei ole. Mingisugune kehv pilt ka:

2017-05-13_14.26.50_-_Copy.jpg

 

Täna sai veel veidi süüdet varasemaks keeratud. Oli teine liiga hiline. Igaljuhul auto hakkas tunduvalt paremini käima. Enam nii hullult ei turtsu ja ei jäta vahele sõites. Edasi läheb ka paremini. Kunagi tuleb asi veel täpsemalt paika timmida.

 

Lõpetuseks mõned uuemad ja veidi vanemad pildid ka:

2017-05-13_15.10.54.jpg

 

2017-05-07_15.00.12.jpg

 

2017-05-07_14.59.37.jpg

 

2017-05-07_15.06.56_-_Copy.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_118496

Hetkel igapäeva autol keretööd käsil, siis sai e30 Tartus tööl käidud. Nii et sai tehtud vähe pikem ring, kokku mingi 80 km. Polegi sellega veel nii palju korraga sõitnud. :D Aga ei pidanud pettuma, kui mõned pisiasjad välja arvata, siis sõitis väga hästi. :D

 

Aga mõned häirivad asjad ka:

* Kütusenäidik tõmbleb palju. Näidikul kuskil umbes 10 L vahel. Ei teagi täpselt palju seal paagis kütet on. Kindluse mõttes külastasin tanklat, et ka homme sellega Tartu jõuaks. 

 

* Ja veel häirivam asi oli see, et spido valetab kiirust suht palju. Tee peale jääb kaks kiirustablood. Üks 50 alas, seal näitas spidot 50 peal hoides 44 km/h. Teine 70 alas ja spidot sel kiirusel hoides ainult 59 km/h. 90 peal tõenäoliselt valetab veel rohkem. Millest see tulla võib, või peabki asi nii olema? Auto tootjatel on muidugi erinev, aga üldjuhul üle 7 km/h spido valetada ei tohiks 90 peal.

Spidoplokk on mul küll mitmest kokku tehtud, aga näidikud kõik on originaalid. Rehvid on peaaegu originaal mõõdus. 185/65R14 on autol all. Uksepostil oli vist 175/70R14 ja 195/60R14. Selle tõttu ka nii palju ei tohiks kiirusenäit erineda tegelikusest.

 

Vahepeal sai autole valve peale, eelkõige just keskluku pärast. Paari asja veel sellega seoses vaja, aga vast saab nädalajooksul need ka. Igaljuhul kesklukk töötab ja saab uksed puldist kinni-lahti lasta. 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.