Hüppa postitusse
Postitatud
comment_113790

Tervist,

Tegelikult olen ma E30 juba väga kaua osta tahtnud aga alati piirdus asi sellega, et kui ostu aeg käes oli, polnud midagi head müügis ja sai E36 ostetud. See kord oli algselt plaanis E36. Hiljem aga E34 ja isegi E46, aga õnneks tuli see 320i müüki. ja sai ta kohe ka ära võetud. 

Täpsemalt siis 88. aasta 320i kupee (2 ukseline sedaan).

Lisade poolest midagi erilist pole, aga nimekirja panen ikka.


Vehicle information
Type code    1151
Type    320I (EUR)
E series    E30 ()
Series    3
Type    LIM
Steering    LL
Doors    2
Engine    M20
Displacement    2.00
Power    95
Drive    HECK
Transmission    MECH
Colour    ZINNOBERROT (138)
Upholstery    (0269)
Prod.date    1988-10-19

 

Vehicle options
S215    Power steering, rpm-sensitive
S219    Sport leather steering wheel, 380 mm
S288    BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S311    ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL    
S324    Front and rear spoiler
S339    Shadow-Line
S350    Therm. insulat. glass green
S400    Slide/tilt sunroof, manual
S423    Floor mats, velours
S428    Warning triangle and first aid kit
S556    Outdoor temperature indicator
S650    Radio BMW Reverse
S680    Radio antenna, manual
S690    Cassette holder
S704    M Sports suspension

________________________________________________________________________________________________________________________________

Sai asjad räägitud ja koos foorumikasutaja Gerdaga kohale mindud. Auto endine omanik (foorumi kasutaja Tom) rääkis tõtt. Kere oli super! Kuna asjad olid nii nagu ta oli rääkinud, sai tehing tehtud ja kodu poole suund võetud. Kui olime juba circa 5km mandril sõitnud, käis järsku üks laks, ning kuhugile veoülekandesse tekkis vali hõõrdumine. Kuna tee ääres ei suutnud aru saada, mis nüüd läbi läks, sai edasi sõidetud. 
Järgmine päev sai tööl auto ülesse tõstetud (lisanhiljem pildid ka põhja alt). Kuna differ oli paksult õliga koos, sai arvatud, et ilmselt see differ on seest kuiv. Sai õli vahetatud, aga midagi ei muutunud.

Kui keegi oskab veel soovitusi anda, millega võib tegu olla, siis palun väga. kõigi abi on alati väga teretulnud.


Igatahes praegused plaanid autoga on likvideerida igast pisivead. 
Üks hetk kindlasti ülevärvimine. Värvimisega oli algne paan mustaks, kuna olen alati musta E30 kupeed tahtnud. Aga iga hetkega meeldib see punane mulle üha rohkem. 
Vedrustus ilmselt coiloverid.
Mootorivahetus aga see mis mootor pole veel kindel (M50B25 tundub hetkel parim plaan olevat).
Sisu vaja veits taastada
Heli paremaks
jne jne jne

Ja nüüd lubatud pildid ka. Mõned on eelnevalt omanikult.

  

5846ffb462e1f_20161127_104705(2).jpg.bcfee56b332828b4664fb4355d98d490.jpg

15681894_1399104336767602_1606301952_o.jpg

15682338_1399103890100980_291917868_o.jpg

15696796_1399104116767624_1516453976_o.jpg

20161127_104724.jpg.e6fff8d79ed78a3bab498d24369834a1.jpg

20161127_104733.jpg.c5e9f6c93c2cd2f44d88b1435a97c526.jpg

15725833_10210413306861631_1621169736_o.jpg

15725979_10210413307021635_338668680_o.jpg

15748754_10210413307141638_1133217830_o.jpg

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_113846
26.12.2016 kell 2:24, TrvP ütles:

Põhja alt päris kena. Edu antud rulliga. 

 

Üks parim selgitav teema, kuidas e30 üles tõsta (vt 2. ja 3. postitus): http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=38503

Suured tänud. Järgmine kord tõstan teisiti.

26.12.2016 kell 9:30, Riho ütles:

Tõmba diffril kaanmaha ja vaata kas kõik hambad on sees terved?

Pole veel kaant maha tõmmanud aga kui diffri õli sai vahetatud, siis metallipuru sealt igatahes ei tulnud. Ise arvam, et äkki üks laagritest on läbi, sest just sellist korraliku hõõrdumist tunda.

  • Autor
comment_113847
25.12.2016 kell 19:08, marcelius19 ütles:

täitsa hea, tegin isegi talle pakkumise millest ta keeldus, said selle hinnaga? või lasi ikkagist alla? Eks asukoht oli halb aga Edu jäin ise ilma.

Eks natuke ikka alla sai aga nii alla ei lasknud, kui sina pakkusid :)

comment_113851

Kõige mõtekam see kere esmajoones korda teha, piltidelgi  paistab kere seisukord nutune, super on see peale tuisatud spraylaadne toode ainult, mis seda jama varjab.

Mootori poolelt on m20b25 nagu rusikas silmaauku, lihtne teostada, kõik on bolt on. Jääb kapotialune originaal ja rikkumata ning autol ka tulevikus väärtust. Milleks alustada kohe nii keeruliste väljakutsetega ( mitte et m50 paigalduses miskit ülejõu käivat oleks ,aga kirjutasite, et esimene e30 )

Tekib üldse küsimus, milleks see mootorivahetus?Niisama ei kannata sõita?

 

Lisade poolest on 320i kohta päris hea, ikka üsna mitu suurt asja peal.

 

  • Autor
comment_113860

Ütleme nii, et E36 320i sai maha müüdud kuna jäi lahjaks ja ega E30 320i pole ka just kiirem. 

Aga kere osas tekkis endale küsimus, et mille poolest nutune. Endal küll silm sellele peale ei hakanud. See kuhu nn spray laadne toode peale lastud on. Äkki saaksite täpsustada.

Muudetud , muutis Margo
Tsiteeritud eelmist postitusy

comment_113862

palume mitte tsiteerida eelnevat postitust!

 

Võta mis tahes, lahjaks jäävad nad kõik varem või hiljem :)

Mille poolest nutune? Kõik need kered on üleni roostes. Super kere ei eksisteeri. Antud pilli puhul on ju pilte tehtud mõlemast tagakoopast, mis pildilgi näha juba,et läbi mädanenud. Tiivakaar ise mullitab spray alt .Põhja all istmekinnituse tugevdus karbi külge jne jne.

Kere võib olla keskmises või heas seisus, aga kindlasti mitte super :)

  • Autor
comment_113869

Okei. Üritan selle tsiteerimise peatada. 

Aga kere poolest on ta paremas seisus kui suurem osa E36d ning ka paljud rullikad. Ei ütle, et perfektne jne. aga suhteliselt heas seisus. Pildid mis eelmise omaniku kuulutuses olid, seal oli nähtavalt roostet tagapõlle nurkades ja üks tagatiiva äär ka. Põhja puhul vaatasin ise ka, et peale neid tuleb üks hetk ette võtta põhi. Muidu ok aga juhi poolt tagaistuja jalge juurest hakkab minema vaikselt. Jällegi. Ma ei ütleks, et nutune. Olen palju hullemat näinud. Kõik on veel suht kergesti taastatav.

Küsimus ka laiale ringile. On plaanis tuttava E30 hakata keevitama(mitte üksi :D).  Kust saaks hea hinnaga tsingitud plekki?

comment_113975

Eixil siinkohal õigus. Kõik nad ka nüüd päris mädad pole, mõne kirikuisa pilli vb olla kuskilt välja ikka võlub aga siin on asi super korrast väga kaugel. Värv on lisaks pederastia.

 

Pane kindlasti m20 peale ja kui kange isu ehitada võib sellest ka teha mingi kangema mootori, kuigi ma usun et siin läheb kere peale nii palju cashi ja energiat, et ma jätaks selle kõige viimaseks 

 

M20 ja m50 võimsuse vahe pole müstiliselt suur. Saab m20 ka sama võimsaks, kui natuke rohkem cashi kulutada 

comment_113981

Mihkli masin on muidugi ekstreem ja see projekt on vist juba 3,5 aastat töös ning lõpp tundub hetkel veel päris kaugel olevat, eks see ole igaühe valida kas ehitad või sõidad ja mõlemad variandid tähendavad tihtipeale ühes või teises asjas kompromisse. Kui kere on enamvähem siis miks mitte ka lihtsalt sõita, sest tõepoolest, roostekohtade välja ajamine tähendaks pea kõikide E30-te n.ö. vardasse ajamist ja kuude pikkust (tegelikkuses aastate) keretööde tegemist, kuidas aga kellegil selleks tahtmist ja võimalust - on juba igaühe vaba valik.

comment_113982

Selle kirikupapi jutu peale muidugi ütleks, et see täiesti vale müüt, nagu peaks nende autod vähem roostetama. Kere paneelid kõigil ühtemoodi ühendatud, plekile tekib samas kliimas ühtmoodi sissepoole niiskuse kondenseerumine. Ka ei usu ma, et nad märjad jalanõud sõites ära võtavad ja kilekotti panevad, et gaasipedaali ümbruse ja üldse juhi jalgealuse rooste vastu võidelda. Paratamatu, et selle aja peale roostetavad. Kuigi paljud E90 sõidavad linna peal samasuguste roostes ukseäärtega ringi nagu E30ned. Mihkli teemast spikerdasin ise ka ükspäev ja see on ulme tüüp ikka:respect::respect:

Ma ise hakkan ka eixi jutust aru saama nüüd, kui ise natuke oma autol paneele lahti puurinud olen.

Aga nagu @Midaasja ütleb - kes sõidab, kes nokitseb.

comment_113985

Tundub, et enamik inimesi ei ole perfektsionistid, kes iga pisiasja auto surmaks peavad. Alles uurisin ühe auto kohta, millel kõik peale tagumiste koopaäärte pidi tip-top olema, no laske või kaks kuuli pähe, aga isegi nende kuuliaukude abil ei mahuks pähe ära selline jutt. :D

Mul on oma autogagi raske leppida, olgugi, et enamus kiidavad. Aga laitjatega olen 100% nõus ka.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_116638

Tere jälle. Ei ole kaua midagi postitanud, kuna auto on garaažis talvitunud. Nüüd hakkab asi jälle pihta.

Pühapäeval sain garaažist minema alles kell 01.00, sest jagelesin diffri vahetusega. Imelik oli see, et 3st poldist 4 sain ilusti kinni, aga 4 ei lähe, natukene vales asendis. Üritasin parandada aga no ei saa. 

Proovisin peale vahetust ka veits talda anda. kui rattad all tühja käisid siis käis sellinne laks laks laks, nagu midagi oleks lahti. Muidu sõites ja kiirendades seda ei ole. 

Vahetuse käigus võtsin summuti klambritest lahti, et oleks natukene manööverdamise ruumi. Siit ka küsimus: Kas originaalis ta ongi kinni tikkpoltidega, millel kummagil pool mutrid? Väga halb lahendus. Limiteeritud vahendite tõttu ta hetkel natukene lahti. Sees istudes on sõidu ajal selline väikelennuki tunne :D

Mõned vead on veel. Pidurisüsteem vajab ülevaatamist. Uued kettad ja klotsid siis ka juba ühtlasi laagrid ja igaks juhuks ka mõned puksid( tean, et esimese õõtshoova tagumine puks on vasakul läbi). Siis teinekord poob nii, et 5käik 2500pööret ja kui pedaali põhja paned, siis kiirus ei tõuse. püsib sama. Teinekord liigub ilusti. Selle vea kollet pole veel leidnud. Ei tea kas differ, lambda, või vaakumis õhu leke. Kui kellegil veel ideid, siis ootan neid huviga. 

See aasta/kevad/suvi plaanis: Eemaldada pindmist roostet ja värvida üle ( ilmselt samat värvi).
Pole jõudnud vaadata, kas esitiivad vajavad ka vahetust.
Uus kapott ja tagaluuk. juba selle poolest, et keegi on embleemi kohad eemaldanud. Ei eelista seda clean looki :D
Veljed ilmselt 16x9. Tahaksin väga 17" Style 5 velgi aga selleks vaja 5x120. Ei pea seda vajalikuks. Pigem Borbet.
Vedrustus: Kas Coilid või mingid Bilsteinid ja jätan madaldus vedrud. Selles osas küsin ka nõu. Kas on mingi hea Amort+madaldusvedru kombinatsioon, mida soovitate?
Sisu: Tagaiste välja ja selle asemel midagi huvitavad, aga mitte mingit pornot :D või nahk diivan käetoega. Käetuge vaja puhtalt, et bass liiguks salongi.
Esi istmed korda. Juhi oma on veits räbal.
Heli. Korralikud kõlarid.
Viisakas Sortpütt. 2sisse ja 2välja. Ei taha mingit vihmaveetoru.

Palju tulemas ;)

  • Autor
comment_116640

Ei tea veel. Mõtteid on palju, aga hetkel läheb sinna M50b25 poole ja siis hiljem võib olla stroker. Tuttav juba hakkas mainima, et tal on võib olla üle üks e46 m3 mootor aga selle jaoks kindlasti raha pole.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_118637

Tervist,

Ei ole olnud ammu aega kirjutada. 

See, et auto mõnikord ei tahtnud liikuda, oli selles, et idur jäi peale. Vahetasin ära rattapoldid, kettad ja klotsid, ning kohe oli too viga kadunud. Summuti panin keskelt kinni poltide ja mutritega. Palju parem lahendus. 

Aga nagu kõik inimesed siin teavad, siis E30 on paras nokk kinni saba lahti pill. Summuti kinnitus lõpus on pees. Taga pidurivoolik/toru lekib(tänu sellele sain teada, et pidurivedeliku tasemeandur töötab ja armatuuris selle tuli samuti ;) ). Homme läheb tõstukile, siis saab uurida, mis täpsemalt. 

Uued veljed ka all. MIM toodang 17x7 ET32 kui mäletan. Rhvid 195/40r17, mis näeb päris viisakas välja. Taha aga sooviks laiemat velge või flantsi.

Homme loodan veel ka töö kõrvalt vahetada esi õõtsade tagumised puksid koos kõrvadega. Praegu kahjuks polüuretaan lahenduse jaoks finantsi pole.


Tulevikus tuleb Ketassild, kõik uued puksid jne.


Lisaks avastasin, et see mis mul seda jubedat laginat teeb, kui burni lasta on arvatavasti diffripuks.

Sisse sai pandud suure diameetriga mtech 2 rool.

Sai ostetud uued kõlarijuhtmed(pole aega olnud vedada). Tuleb ka uus makk ja uued kõlarid.


Plaane on palju, aga kahjuks on selle jaoks ka üks kulda väärt ütlus: "I have taste for champange, but money for beer" :D

Kerge pilt ka velgedest

18360360_10211651354932059_755482868_n.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.