Hüppa postitusse
Postitatud
comment_112978

Tervitus.

Veeres hoovile siis järjekordne ravimatu haigus E30, järjekorras kaheksas :D

Eestisse jõudnud läbi poola. Kere poolest igati viisakas eksemplar, ukse ja luugiservad ilma roosteta veel, põhi võibolla vajab natuke tähelepanu. Tehniline pool vajab samuti üle käimist. Arvele võtmist takistavad laiad veljed ja katalüsaatori puudumine.

Mootor, nagu M40 ikka, kerge tiksuga. Hetkel ka puterdab madalatel pööretel.

Avastatud vigu veel niipalju, et puhur ei puhunud, mootor oli kinni, spidoplokk oli pime, taustavalguse regulaatoris oli viga.

Pisivigu leiab kindlasti veel, kuid ei midagi ületamatut.

Lisade poolest vaene, nagu R4 ikka, ära tasuks märkida võibolla rohekalt toonitud esimesed küljeklaasid.

Lähiajal mõtetest, plaanidest ja arengutest pikemalt :)

 

 

87949029.jpg

Muudetud , muutis eff82

  • Vastuseid 232
  • Vaatamisi 19,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Esisillaga selleks korraks ühel pool ja võib asju jälle auto külge tagasi keerama hakata Päris kõik liikuvad osad vahetusse ei läinud, kuna on veel korras. Neid vahetab jooksvalt vastavalt vajadusele

  • Auto jälle sõiduvõimeline, kuid jamad jätkuvad. Siduri andja ja töösilinder said odavate remondikomplektidega üle käidud, aga millegipärast kuskilt annab midagi järgi või laseb läbi. Siduriga meelitad

  • Kuhu seinale see rist tõmmata tuleks, M40 kapoti all ja ei visatagi välja, saab tehnohoolet ja uued rihmad hoopis

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_115187

Sai täna ka radikas ära vahetatud :)

Salongituled ka ei hakanud uksi avades põlema. Sai siis lülitid/konnad ära puhastatud ja nüüd ka need toimivad.

Paar huvitavat asja tuli ka välja. Miskipärast oli kõrvalistuja salongitule konnast veetud mingi lisajuhe, seda sikutades tuli see välja, sai alguse maki tagant ja polnud ühendatud mitte kuskile.

Teine asi, mida pole enne ühegi E30 juures täheldanud, oli see, et kapotti avades hakkavad laetuled põlema :D Ees kapoti all on samasugune konn/lüliti nagu uksepostil.

Vat ma nüüd ei tea, kas see on tehasest nii või mõne targa poolaka järjekordne aretus :D

Paar salanuppu ja lülitit on veel. Üks kahe asendiga lüliti on kindalaekas, mille taga posu juhtmeid ja üks salanupp on käigukangi naha all, mida all hoides kustub mõneks ajaks armatuuri topitud üks kahest punasest tulest. Gaasi andes hakkab taas põlema see tuluke.

Avastamist jätkub igatahes :D

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_115553

Ei oskagi seletada nii. Seal mingi õhem plastik klemm passib selle kroom klemmi taga. See tuleb tagasi painutada seal taga ette vaatlikult, siis tuleb see võre vaikselt välja, aga need õhukesed klemmid kipuvad kahjuks ära murduma.

Ma ei teadnudki, et eri aastatel on need võred erinevalt kinnitatud.

Kui auto küljest teise tõin, siis avastasin, et sellel need võred plastik tüüblitega kinnitatud ja klemmidega võred sinna ei istunud otse. Pidin need klemmid maha lõikama ja tüüblite jaoks augud puurima, et need külge saada.

16831343_1265301796839780_907427720_n.jpg.3509941c4d1ad78836833966f1fa58b9.jpg16831548_1265301780173115_850913577_n.jpg.b1a6b5cd00747e5054d770917b05ecf0.jpg

  • Autor
comment_115571

Suurem kepp oli salongiradika vahetusega. Võtsin mootori poolt ventika juurest lahti ja keskkonsooli ning roolialuse katte ära, et kuskilt äkki oleks näha, kas märgab midagi või mis põhjusel aknad kergelt uduseks lähevad. Ei hakanud midagi silma. Siis mõtlesin, et puurin pisikese augu ahju põhja, kui sealt jahutusvedelikku tuleb, siis on asi selge. Nii ka oli ja radikas lekkis.

16808370_1265812200122073_726377103_n.jpg.b5194c241aff73b4e00a71290dd2a4eb.jpg16808544_1265812230122070_1769198234_n.jpg.2cdac06bc5e0fd88608f596ee2b6631c.jpg16839500_1265812256788734_1525973239_n.jpg.68ee4d91f82af21c2e430c8d79013aaf.jpg

 

Sai siis edasi lammutama hakatud. Kogutud info ja tarkuste najal, mida netist olin otsinud. Järgmiseks sai küljest katkutud roolisammas. Kuradi jama oli roolikardaani kätte saada, aga lõpuks see õnnestus siiski. Edasi voolikud ja torud lahti radika küljest.

 

16808512_1265812313455395_916105750_n.jpg.cc56bdbbfeab9bfcac94fada238bdb6c.jpg16809386_1265812306788729_2133508813_n.jpg.fc7a8b7c80c2deb83dbce6dced06912f.jpg

 

Ja siis hakkas pihta. No ei tule see radikas välja nii lihtsalt.

 

16809965_1265812333455393_546784411_n.jpg.c32f7997a9baa74d5d0ca49dd74f2846.jpg

 

Läheb vastu pedaale ja ei kuskile. Uuris neid pedaale ja ei osanud seisukohta võtta, et mismoodi edasi. Kuna kapoti alt oli mul juba lahti kistud, siis mõtlesin proovida seda, mida keegi foorumis oli teinud, et lasen ahju ülevalt lahti. Mõeldud tehtud, pika väänamise ja meelitamise peale tuli see radikas siiski välja, nippa-nappa pedaalidest mööda.

Teine radikas sisse ja järgmised jamad, mitte kuidagi ei tahtnud enam soojendusahi oma kohale tagasi minna, tükk aega pusimist, kuni ta lõpuks paika läks ja sai asju kokku panema hakata. Koos muude tegemistega läks korralik päev ära ja mina küll seda radikat mingi 45 minuti või tunniga ära ei suutnud vahetada, nagu kuskil juttu oli :D

Õhtupoole pilte kahjuks enam teha ei märganud selle pusimise käigus. Päeva lõpuks sai auto ikka peaaegu kokku, salongis jäid mõned tükid oma kohale panemata, homme ka päev :D

PRE lisa sai ka eest võetud ja asemele tavaline põlle liist pandud, et oleks viisakam :D

 

16830410_1265812146788745_1924056045_n.jpg.be113f9e61c82be0727c3ba1bb8ff959.jpg16809532_1265812186788741_1231652253_n.jpg.2af55227b775eab57b2530205c8eb332.jpg

 

Keskelt natuke katki, aga muidu ok. Kui kellelgi seda lippi vaja siis võib selle paari sixpaki eest ära viia :D

 

16830236_1265812280122065_1836279485_n.jpg

Muudetud , muutis eff82

comment_115573

pedaal tuleb eest ära võtta, ülevalt pikk polt ja mahub tulema.Sammast pole vaja otseselt ära võtta, lased roolilati ühe poldi lahti ja teise võtad välja, lüükad komplektse samba siinidelt maha lihtsalt.

Kapotialuseid lõdvikuid pole vaja ära võtta.

Minutite töö on see kondi ja mikrofiltriga ahju puhul, samuti alla 84a september autodel, miski ei jää ette, ainult vahetamise rõõm.

  • Autor
comment_115776

Keegi küsis mis ET velgedel on või kas kasutan flantse, ET-d ei tea endiselt, flantse ei kasuta ja täna alla proovides oli vaade selline, nagu alljärgneval pildil paistab. Jämedama püstakuga ilmselt vajaks flantse juba, sest 45-se püstakuga oli vahe vaevalt pool sentimeetrit :)

 

16933945_1272327719470521_1389977348_n.jpg.d100f6a97100d2edca6ae9890de35933.jpg

 

Sai ka üks velg prooviks velje hõbeda spayga üle lastud ja alla pandud, et aimu saada, mismoodi selle värviga sobib. Rehv peal 205/50R16

 

16976584_1272327739470519_1003622170_n.jpg.a42959d5749195ff9291f5fe3cd0e950.jpg16977033_1272327679470525_1949306209_n.jpg.78b028c84ca7526d3d82e96aaac96b5b.jpg16977090_1272327612803865_1524565162_n.jpg.e2a1dc7c563e8e4a398b15322d2f61d4.jpg16996611_1272327699470523_310685302_n.jpg.9f5e56b09780bcf51443069afa987dc0.jpg

 

Minu meelest sobib hõbe palju paremini, kui valge :)

Kui keegi neid just originaal BBS-ide vastu ära ei taha vahetada, siis lähevad kõik pulbris hõbedaseks ja suveks alla :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_116085

Sai nv porriga tegeldud ja see velg ka korra mustaks värvitud. Ei sobi see värv sinna peale :D

17101991_1280511995318760_1130195161_n.jpg.880574500a93897e493839cba2294ea1.jpg17140938_1280511918652101_321072364_n.jpg.2382eafda4fa97fba36e0f80595e20bf.jpg17125064_1280511855318774_1303980211_n.jpg.d0a454471352bb0b02b5ad3b96c7bef8.jpg17141076_1280512045318755_1758288067_n.jpg.9d11c033c25fce15175f462b37e93d58.jpg

 

Oleks aga küsimus suurele ringile hoopis, et millist õli keegi Getrag 240 käigukastis ja tavalises lahtises diffris kasutab? :)

Muudetud , muutis eff82

comment_116100

Difrisse 1,7 liitrit 75W90 või 80W90 GL-5 (Typ188) ja 0,9l (Typ168)

Käigukasti kas 70 või 80W80-90 GL-4 , või ATF kui tootja on seda soovitanud. Kogust ei tea 240-l.

 

Kui kriitikat tohib teha siis mustad neerud mulle ei meeldi üldse :D See selleks, maitse on isiklik. A värskelt mustaks värvitud neerud koos pleekinud iluvõredega on juba klass edasi, must nagu muki nina keskel, no torkab silma, vabandust. Et kas neid ei saaks värskendada, üle värvida või mingi keemiaga hõõruda?

  • Autor
comment_116108

Tänud vastamast :D

ATF sildi olemasolust hetkel ei tea, pole uurinud ega otsinud. Kast tuleb nagunii alt ära mingi hetk, et vända ja kasti simmerid ära vahetada, survelaager uus panna, mis häält teeb ja vaadata ka mis seisus sidur üleüldiselt on. Siis peseb kasti ka puhtaks väljast, ehk tuleb see ATF õli silt välja, kuigi mu teada see automaatkasti õli on rohkem ZF kastide teema, aga võin ka eksida muidugi :D Koos sellega tuleb ära vahetada ka karteripõhja tihendid ja õlifiltri jala tihend. Enne pole mõtet mootorisse ja käigukasti uut õli panna, kui mõlemad leemendavad nagu mahlakask kevadisel aal :D

Mis puudutab neere, siis need tunduvad mullegi seal ees võõrkehana ja ei sobitu kroomliistudega kokku jne :D Pole jõudnud neid ära vahetada, aga plaanis juba oli :D

Ja kriitika on alati teretulnud, pole hullu midagi :D

  • Autor
comment_116138

Vaatasin teist 240 kasti, mis tuli koos doonor mootoriga kaasa. See küll mõni aasta uuema cabrio pealt, aga vahet ei tohiks olla. Sellel ATF silti külje peal ei paistnud ja ka korgid olid sisekuuskandiga. Sellist võtit polnud käepärast, et vaadata, mis õli seal sees hetkel on, aga ju sinna ikka tavaline õli käib :D

Viskasin teised neerud ka ette tagasi ja auto muutus rohkem BMW nägu :D

 

17198356_12835806283452.jpg.a5d84ea247e9e1cbea47874ae2d03fa4.jpg

  • Autor
comment_116262

Minuni jõudsid täna esimesed madaldusvedrud kasutajalt Buumer. Uurisin huvi pärast ühes netipoes müüdavate vedrude pikkusi ja seal oli neid erinevas pikkuses (378, 370, 354 ja 343mm). Tahtsin teada, palju nad reaalselt lühemad on :) Viskasin lindi peale ja kõige pikem mõõt oli 280mm. Ehk siis kui mõõdu järgi arvestada, peaks nad madaldama 6-9 cm :D

Eks see selgub siis, kui need alla saab. Madaldavad palju tahes, ikka parem, kui lõigatud vedrud, millest üks R4 ja teine R6 oma :D

 

17238709_1288564304513529_1190760293_n.jpg.d91ac12e7577c8c076513c44c85f7205.jpg17204253_1288564267846866_1704339060_n.jpg.fea16ba4a821001714a79cbb7e403a64.jpg

  • Autor
comment_116266

Okei. Eks paistab, kui alla panen. Taga olid musta värvi bilsteini amordid ja mingid punased madaldused, aga esimesi ei tea, mis seal püstakute sees on. Jäigapoolne on igast nurgast ja õõtsuma kohe kindlasti ei jää. Hetkel 45 mm püstakud all, on nendesse mõistlikku amorti ka olemas üldse? Mingit kanget puuhobust ka nagu ei taha ehitada. Mingi vedrukäik ja mugavus võiks ikka säilida, mitte et peab hambakaitsmetega sõitma :)

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.