Hüppa postitusse
Postitatud
comment_108065

Heihei, juhtus kätte punane litsilõks. Tehasest lahkus 1989 silmatorgates lasso katuseluugiga ning istmesoendustega. Alustanud on auto oma teekonda Soomes ning Eestis olen esimene numbritega omanik. Põhi väidetavalt keevitatud, samuti on saanud ka 2009 a. üsna algaja näppus valminud värvitöö. Veermikule annab tööd vana M40, mis on oma elus tiksu perioodi saavutanud. Tehtud töödest ka niipalju, et taha on veetud vask piduritorud, uus summutijooks, minu poolt vahetatud radikas ning esimesed piduriklotsid. 

Sõitmist segavaid faktoreid on ka. Kolks esimeses püstakus(hiljuti on vahetatud tugilaager, kuid kolks on siiski alles jäänud). Taga sillas samuti veo rakendumisel tekkiv kolks.

Üritasin püstakut ka juba ette võtta kuid ei õnnestunud seda alt saada ning ladusin sama lollilt tagasi kokku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Maru koledalt sööb rehve seestpoolt.

4.JPG

Probleemsemad kohad kere tagaosas.

5.JPG

Tekkis küsimus, et mis jupiga siin täpsemalt tegu on, näeb üsna nutune välja.

7.JPG

Siit paistab esimene makse riigile

8.JPG

9.JPG

10uus.jpg

11.JPG

Sai siis soetatud uus-vana radikas kasutajalt Tenzki. Tuli välja ,et pole kyll päris see mis peaks sobima, aga pookisin selle külge ning ei saa moto tempe enam normaalseks. Nimelt maanteel on nagu pisut jahe ning kohapeal seistes kipub keema minema. Kas õhk sees või puuduva tuulekoja pärast? Läbi radika õhutusnipli sai õhutatud küll, kuid mootori juures olev polt on kinni mis kinni. Ehk kellelgi ideid?

12.JPG

Mis konksud need on?

13.JPG14.JPG15.JPG

 

Muudetud , muutis Max.

  • Vastuseid 236
  • Vaatamisi 23,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nii, tänavune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis püssi põõsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jääda 😁. Küll tiirlesid mõtted M4X, M5X ja igasuguste M20

  • Mõned dollarid hiljem... ~10000km see hooaeg   D2 coilid 51 püstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ühed päästetud ning kasutust leidsid 45 püstakud. Riiulis on ootel ka

  • 3/3   Muudest muljetest:   Pidurid, pidurid, pidurid. Tunnen, et krt kergelt jäävad peale, lükata raske. Jantisin, mis ma jantisin, aga olin piduripedaali vedru külge unustanud sik

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_132197

Sups välja, sups sisse. 5km sõidetud. 🙄

 

Titekad:

Lambda koht tekitada, väljalaske leke, jahutusvedeliku leke/lekked, aku kinnitus.

Ja siis peab mootorivahetuse ka paberil regama. 👦🔫

 

Kuidas sissesõiduga soovitate? Praegu mineraal õli sees ning ise mõtlesin paarsada kilti törtsutada ennem kui julgemalt tallata.

Kuna mul linna ikka tükktükk maad sõitu, siis kas peaks treilaga ära vedama? Konstantne maantee sõit positiivset mõju ei pidanud kohe andma.

 

IMG_1625.JPG.57311cde6850a0c9bcf1f692a832992d.JPGup.JPG.ed02c612a391ca2ac200bcf52468c9fc.JPGup1.JPG.aece11d0c6af3fbd386b0f052b2b54cb.JPG

comment_132215

Sissesõidul anna mootorile mõõdukat koormust. Ära piirajas kräunuta, aga koorma teda lihtsalt kiirendusega keskmistel pööretel.  See aitab rõngastel sisse töötada, mis on mootori hilisema tiheduse kohalt oluline. Törtsutamine pole hea, tekitab vaid tahma ja nõge. See võis vene tehnikal töötada, kus tolerantsid olid nagu allah andis ja oht oli detailid kinni paisutada.

Üldiselt arvan, et sissesõit ei ole õud ja vaev, nagu vanaaja teadmistele tuginedes paljud arvavad. See pole mingi Zaporozets ega Jawa. Sõida lihtsalt normaalsete pööretega 2-5k, ära peenesta ja veel, ära liiga kõrge käiguga (liiga madalate pööretega) sõida. Ja ära põe. :) 

  • Autor
comment_132224

Jep, @kurikristjan mõttekäiku ma järgida mõtlesingi. Vôimalikult vähe idlet, vägagi varieeruv rpm range ning vältida constant kruiisi. Eelmise mootoriga võrreldes hakkasin seda palju julgemalt sisse sõitma :D 

 

@Margo Mina ei räägi õli viskoosusest. Mineraal 10w40 läks sisse. Hiljem asendub lihtsalt poolsünt õliga. 

 

Ja no paugutamise kohalt- mõtleme midagi välja :ipb-happy-smile:

Muudetud , muutis Max.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_132724

M40B18->M20B27 ARK style.

Kõigepealt avaldus emaili kaudu arki. Vastust ootasin üle nädala, kästi kaaluda. Siis autoga kaalule, kaalujad saadavad tõendi arki ning sulle.

Taas arkist vastuse ootamine uue tüübikinnituse jaoks. Ei kannatanud oodata ning peale poolteist nädalat tegin kõne, järgmine päev arkist ümberehituse tõend olemas. 

Nüüd füüsiliselt autot näitama. Tehakse mingid pildid, vaadatakse peale ning antakse siis uus autodokument.(mul sai veel arki garaasis aku tühjaks, njah, lükkasin kondijõul siis välja.)

 

Autol ülevaatus üle pikaaja nüüd taas peal. Huvitav minu jaoks oli see, et tühikäigul HC 91 ning CO 0,4. Arvestades seda, et pole lamdat, katti, aju on algupärane mot. 1.3, mis peab hakkama saama suurema kubatuuri ja sportnukaga, siis muljetavaldav. Ise ülevaatusel ei viibind seega kahjuks jäi huvipärast pööretel gaasitamine ära. 

 

Mootoritòö üldiselt sujuvamaks läinud. Torust enam suuremale nukale omapärast röhitsust ei tule. 

Küll aga on omajagu tööd, sest vl. nookurvõll valesti sees – paha. 

 

20190628_230416.jpg.a87f47b8b7d97c913c48fd3473f83362.jpg20190609_172635.jpg.93c3281da4bacdaea6eb8a3f97bb981c.jpg

Muudetud , muutis Max.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_133534

20190808_204857.jpg.88e01ac5bc5f8411c3dfd634278ce315.jpg

 

2000km ja midagi peale ka...

 

Peale basic sissesõitu läks sisse LM Mos2 10w40.

paigaldatud M52B28 pihustid.

 

RebellionEstonias tegi Raimo motronicuga imesid. Hetkel ma väga täpselt ise ei oska kaasa rääkida, aga tean, et oli palju sõitmist ning tulemusi aitas parandada AFR jälgimine. Timmimist oli ka õhukululugejaga.

Väike tsitaat insta postitusest: "Motronicute seadistamine võrreldes uurmate ajudega on fun, kuid aeganõudvam võrreldes uuemate aftermarket mootori ajudega. Fun selle poolest, et ajust tuleb füüsiliselt eemaldada kiip ning see arvutisse lugeda. Seejärel tuleb teha tarkvaras vajalikud muudatused, kiip UV valguse all 10 minutit tühjaks laadida, uus tarkvara tagasi laadida ning kiip ajju paigaldada. Antud sõiduki puhul õnnestus originaal aju seadistada reaalajas emulaatoriga ning iga muudatuse tegemiseks ei olnud vajalik kiipi ajust eemaldada. " 

 

Järgmine aasta/tulevikus plaan stock AFM ära vahetada ning asendada nt MAF-ga või kasutada piggyback'i ning map andurit. 

 

Tegelikult enne mappimist, kuni olid veel M50B25 pihustid, pistsin küünlaavast sisse china endoskoobi ning vaatepilt oli järgmine... lahja?

(Pildil näha sisselaskeklapi süvend kolvil). Ehk aitas see odav vidin seekord suurema jama ära hoida...

190727_183245.jpg.c6f4d75ca06cd322146fa3064cbc77c2.jpg

Siis sai gaasilapatsiga tagasi tõmmatud, uued pihustid külge ning Rebellioni ust kraapima 😪

20190724_205332.jpg.c09d12c23c49432121ae884bfac39c1b.jpg

20190719_101605.jpg.3698caabf6aa1db1e5f1cdf4f39f9d53.jpg

 

 

See aasta plaanis veel korra mootorit Audrus piitsutada, pütt enamvähem korda teha ja kevadeks uusi tükke koguda. Kui kellelgi mingit huvitavat väljalaske värki pakkuda, siis ootan :)

 

Muudetud , muutis Max.

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_133918

3000km...

 

Lõpuks jõudsin see suvi ka rajale, sai autot stress testitud ning natuke enda hasarti maandatud. Enne rajale minekut läks pidurisüsteemi uus motuli piduriõli ja ette uued põlü eksentrilised õõtsapuksid. Õõtsapukside vahetusega läks ootamatult lappama, kui liikusin juhipoolt kunde poole tegutsema. Poltide vanus ning väljalaske torude kuumus oli ajapikku oma töö teinud. Tohutul joppamisel ning lõputul nussil sai need siiski kullinokkade ja kuumaga kätte. 

 

Rajapäeva lõpuks sai achilleuse kannaks salongiradikas. Muus osas oli kõik okei. Minu sõidustiili juures ei olnud ka tehase piduritel ja drummlil häda midagi. Klotsi vahetama ei pea tõttama. Vaikselt olen siiski hakanud tagumist ketaspidurite süsteemi koguma.

3 mure, mis piinavad on tihedane pika käivituse anomaalia, tagasild ning õli lekkiv kaanetihend :rolleyes:, millega tuleks ehk enne järgmist hooaega tegeleda. Pikk käivitus võib ehk kuidagi seotud olla külmalt kerge kiirenduse ajal vahele jätmisega. Kaanetihendiga mõtleb ka ehk midagi välja ning tagasillas on lihtsalt üks suur kolks, mis tõttu auto mingil const. kiirusel liikudes jõnkustama hakkab, kombineerides külma mootoriga on eriti hull. 

20190826_125032.jpg.2507e2c8b66e17bfeddae03cb3469957.jpg

20190826_143605.jpg.30ecabaebd3db5700723e7b1b71d7027.jpg

20190827_191615.jpg.46ac6b8d4c50382b6f4552fec4db476f.jpg

up.jpg.e7c1d1133d569c5c72e5704befe2060c.jpg

 

 

Muudetud , muutis Max.

  • 2 kuud hiljem...
  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_136446

2020 

 

Igavesti nöökiv soojaklapp ja radikas said ära vahetatud. Nüüdseks pea nädalake on isegi vastu pidanud. Suht nüri töö minu arust. Arvamusi on muidugi mitmeid.

Mina lasin alla roolisamba, millest üksi ei piisand. Järgmine step oleks olnud pedaalikrempel täielikult eemaldada, aga jätsin foorumist kõrvataha variandi ahi alla lasta ja nurga all see radikas välja kakkuda - õnnestus. Eriti huumor oli  tagumise flantsi ülemise poldi lahti-kinni saamine. Kõik mis sinna mahtus oli 8mm padrun ja 2 sõrme. 

Vahetatud veel mõni lõdvik mootoriruumis. 

Differ sai uued simmerid. 

Esituli sai lühisest vabastatud - andis sellist viga otsida :frantics:

Kardaan sai jälle uue leevendi. Viga tundub minu silmis natukese pikaks jääva kardaani pärast. Lükkab muhvi kergelt kaheksasse jooksma - muidu paigaldatud õigesti. Keskelt nuudist liigub kardaan kenasti, aga piisavavalt tagasi end ei tundu tõmbavat. Kui kohaltminekutega hullu ei pane, siis ehk kestab ka. 

Uued mahlad, filtrid nagu ikka. 

Mingi anomaalia on ka - mootoriruumist suvalistel hetketel ilma mingi kindla mustrita midagi kobiseb. Välistatud genekas, visko, veepump, rihma osakond, kkk alune. Agressiivne sõit pole asja juures miskit muutnud(eeldaks, et läheks hullemaks).

Järgmiseks: tagasild tihkeks.:hug:

20200321_170454.jpg.305c0c0be05c69e3f50753eff74de627.jpg

 

20200221_142406.jpg.23c1d65209fcab2102991245969a81f2.jpg20200319_165459.jpg.e7a40b42302c952f6694d92cde9fb2c9.jpg

 

20200313_181505.jpg.fb547ba76aa04442653d436ad68449b2.jpg

 

20200321_133814.jpg.e349565143cfe3c32f91d21b03f1bcae.jpg

 

20200324_131325.jpg.262f3366780e7e46f286f9dbe324217b.jpg

 

20200319_120901.jpg.9412d9f62adf931824b446ff56164537.jpg

Muudetud , muutis Max.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_136713

Hirmasti hakkas hirmutama mootorikolin. Kulus selle trackimiseks mitu tonni kilomeetrit, kui alles siis sai avastatud loksuv hammasrihmaratas. 

Nimelt sai siis mootori koostamisel väike näpukas tehtud. Väntvõlli otsaratta suure poldi all olev jurakas seib ei lasknud otsaratast korralikult ära pingutada, st seib puutus kokku väntvõlliga mitte otsarattaga. Oli tuntav pikilõtk, samuti sõi ära kiilusoone. 

Võtsin ligi järgmise otsaratta ning seibil sai veel tsentriranti maha töödeldud.

20200411_181607.jpg.453549c0bc15aa636dff339319ea36e1.jpg2122751874_up1(1).jpg.26fbee0e74083c58e8aee82dcff3958c.jpg

 

M20 otsaratas M52 vs M20 väntvõlli küljes.

1244085673_up1(2).jpg.880efa5de9580a55f1d597f62d8dd903.jpg518675495_up1(3).jpg.64424cbe1901b6c66bfb84b9a6fb9f9a.jpg96099264_up1(5).jpg.c551bfe33bbc8267a6101060ef3e428a.jpg

 

Parema une tagamiseks uuema poolsem hammakas õlivõllile 😴

up1 (4).jpg

Muudetud , muutis Max.

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_137053

Väiksest tugilaagri vahetusest(pigem üritusest) sai pm terve esisilla remont. Uued tugilaagrid, sarniirid, rooliotsad, kondid, stabika puksid. Tänud oismetsale, kes kiiresti 'uue' stabika kronsaga toetas. Auto sai valmis 20min ennem sillastendi bronni - oh seda vandumist too hommik :memeHappy: A'la mööda kruusateed sõites rool siiski kobiseb. Stendimees pakkus rooliamorti või latti ennast.

Järgmine mure, mis juba tõsiselt häirima on hakanud - leemendav õli plokikaane vahelt.

 

up1.jpg.6845bd5c98e6462cc0745adfe432754e.jpgup2.jpg.33178234b6d07a94f3db068a80975103.jpg

Üks prügikasti mineku äärel lip sai ka uue elu sisse ning külge kunagi kevadel.

Huvitav kuidas ikka tagatuled mõranevad. Just tagurdustuledele on mikromõrade niidistik tekkinud. Sellisele daily suvekale ei näegi mõtet uusi osta. 

Muudetud , muutis Max.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_137563

~6700km see hooaeg.

Ülevaatusel käidud, probleeme oli vas.tagumise sõidupiduri ja kässariga. Uued klotsid, vedrud ja ka töösilinder sisse ja korras ta oligi. Poleks ise arvanudki, et saan veel trummelpidurid nii põhjalikult üle käia :ipb-happy-smile:

Täna sai veel klapiregull tehtud ja nüüd teeb rullikast ca kuuks ajaks pausi.

 

Pildil ülemine vedru sai tiba valesti.

20200613_160328.jpg.cc6db01bf0d0c2d8a9ad2e3e888b2d09.jpg

20200613_170257.jpg.3f5db68bf56965ed2cdbaf1cc811a79b.jpg

Muudetud , muutis Max.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_138853

Mõned dollarid hiljem...

~10000km see hooaeg

 

D2 coilid 51 püstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ühed päästetud ning kasutust leidsid 45 püstakud.

Riiulis on ootel ka kogu veermiku pukside ring, aga see hooaeg ei viitsinud veel värskendust teha. 

 

20200815_134218.jpg.d36ea6fb014b6fda98345b17c44a3049.jpg20200819_091846.jpg.306935a1e9e5ce847f1b57e5d557b356.jpg20200918_130328.jpg.af6c092346726410d00cb4cbc788d3a1.jpg20200819_111010.jpg.d6cce8859c2b276fe8d50cc7d94f02c1.jpg

 

 

Järgmine suur oodatud muudatus toimus mootori juures. 

 

Lühidalt DET3, AFM delete, M50 TPS, MAP andur, õlipüüdur, uus torukollektor v-band klammudega, sl. trompet, uus FPR. Mis ma oskan kosta - väga äge on 😁. Torukollektoriga kadus ka väljalaskes kole resoneeriv plekiplärin. Peaks täitsa before/after videogi tegema. 

Avastasin ka, et olen miski 2a ringi sõitnud massiivse vaakum lekkega - nimelt drossli all paiknev vaakumi väljavõte, kuhu nüüd MAP'i kiirliide sai paigaldatud. Kui selline vaakumleke kombineerida vigase kütuserõhu regulaatoriga, siis pole ka ime, et iga käivitus lõputult pikk oli.

Mitte küll pildil olevale resokale, aga olemasolevale sai tehtud skidplate ka, et kui peaks mõnda koledat konarust teepeal kohtama, siis ehk tõstab püti ülesse, mitte ei kisu kaasa ja küljest 😀

 

20200904_140802.jpg.8190dd88a27ffaf2b5bce8de1d57951f.jpg20200918_123702.jpg.1d35c5b31854ff6287586ab0352a5144.jpg20200918_125717.jpg.b57a4b80554bc5122f56a98a1a2747f9.jpg20200918_124024.jpg.e4b754e339d030b6ac87f774d3220c7a.jpg

 

Mootoriga seotud tööd teostas Rebellion - kiidan 🤘

 

Nagu eelmine aasta, sai ka sel aastal täpselt 27aug audrus käidud ning masin püsib üldiselt koos küll. Kui eelmine aasta lõpetas rajapäeva jahutusvedeliku leke salongi, siis seekord irdus hoopiski summutivits. 

Suvel sõidan 10w60 õliga. 

 

20200827_190345.jpg.9d0498085ced1a4107e0570cf88b253c.jpg20200821_172048.jpg.7f867a5d3f02c7f796e055fea46e7c83.jpg

 

OKTOOBRIS peaks dünosse ka jõudma...ehk:frantics:

Muudetud , muutis Max.
no jälle ununes

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.