Hüppa postitusse
Postitatud

Heihei, juhtus kätte punane litsilõks. Tehasest lahkus 1989 silmatorgates lasso katuseluugiga ning istmesoendustega. Alustanud on auto oma teekonda Soomes ning Eestis olen esimene numbritega omanik. Põhi väidetavalt keevitatud, samuti on saanud ka 2009 a. üsna algaja näppus valminud värvitöö. Veermikule annab tööd vana M40, mis on oma elus tiksu perioodi saavutanud. Tehtud töödest ka niipalju, et taha on veetud vask piduritorud, uus summutijooks, minu poolt vahetatud radikas ning esimesed piduriklotsid. 

Sõitmist segavaid faktoreid on ka. Kolks esimeses püstakus(hiljuti on vahetatud tugilaager, kuid kolks on siiski alles jäänud). Taga sillas samuti veo rakendumisel tekkiv kolks.

Üritasin püstakut ka juba ette võtta kuid ei õnnestunud seda alt saada ning ladusin sama lollilt tagasi kokku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Maru koledalt sööb rehve seestpoolt.

4.JPG

Probleemsemad kohad kere tagaosas.

5.JPG

Tekkis küsimus, et mis jupiga siin täpsemalt tegu on, näeb üsna nutune välja.

7.JPG

Siit paistab esimene makse riigile

8.JPG

9.JPG

10uus.jpg

11.JPG

Sai siis soetatud uus-vana radikas kasutajalt Tenzki. Tuli välja ,et pole kyll päris see mis peaks sobima, aga pookisin selle külge ning ei saa moto tempe enam normaalseks. Nimelt maanteel on nagu pisut jahe ning kohapeal seistes kipub keema minema. Kas õhk sees või puuduva tuulekoja pärast? Läbi radika õhutusnipli sai õhutatud küll, kuid mootori juures olev polt on kinni mis kinni. Ehk kellelgi ideid?

12.JPG

Mis konksud need on?

13.JPG14.JPG15.JPG

 

Muudetud , muutis Max.

  • Vastuseid 236
  • Vaatamisi 24,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nii, tänavune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis püssi põõsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jääda 😁. Küll tiirlesid mõtted M4X, M5X ja igasuguste M20

  • Mõned dollarid hiljem... ~10000km see hooaeg   D2 coilid 51 püstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ühed päästetud ning kasutust leidsid 45 püstakud. Riiulis on ootel ka

  • 3/3   Muudest muljetest:   Pidurid, pidurid, pidurid. Tunnen, et krt kergelt jäävad peale, lükata raske. Jantisin, mis ma jantisin, aga olin piduripedaali vedru külge unustanud sik

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor

Nii, Jess lõpuks kaas maas, nii rahul :grinning-face-with-smiling-eyes:

Päris huvitav vaatepilt avanes, terasem silm saab ehk aru, millest räägin. 

 

Päris õlised on põlemiskambrid, kas võib siis juhtpukside saaga olla? Niipalju kui näpuga klappe loksutasin, siis väljalaske omadel oli tuntav lõtk võrreldes sisselaske omadega. Ja lisaks siis need kontakti jäljed peal ja kolbidel.

Ma nüüd ei teagi, mida selle kaanega üldse teha. 

reup1.jpg.0bb439c652457697f933e526ea827a97.jpg

reup2.jpg.e0efe838ac3600355d639c28d0244460.jpg reup3.jpg.1ff2ec9cffd2f4a1756afb3ba8f0c3db.jpgreup4.jpg.ed521e56c43b91f7a3140a3f88bb66a5.jpgreup5.jpg.17e169c473f310a808e34285cdec12f4.jpgreup6.jpg.1edc1c88c259a4086839dfad576c560d.jpg

 

Sul suur vaat Luki õli olemas ju, kalland peale, oleks odavam tulnud:D:D

Kuidas silindriseinad välja näevad? Ega kui kaane maha kiskusid ja rohkem diagnosti ei teinud siis juhtpukside vahetus on miinimumprogramm, mis tast muidu kokku panna enam. Kaanele kerge 0,1 lihv ka, et pind puhas oleks.

Mis märkidest sa räägid? Kolbide peal? Kas keegi pole äkki järjekorranumbreid peale kärninud? Äkki nii olnud lugu, et keegi hoonimise vahele jätnud ja uued rõngad õkva sisse ladunud.

Muudetud , muutis GTA

  • Autor

@GTA

Kolbide kõrgemad kohad ja siis nende kohtade vastused plokikaanel :D, ütleks wonder engine, et see veel toimis :D  Ma arvan et kaanelihv on juba suht cancel sellises faasis.

Silindri seinade väljanägemise all mõtled täpsemalt mida? Hooni jälgi, kahjustusi?

Hooni jälgi jah. Kui on selline variant et pandi uued rõngad siis need tööpinnaga ei sobitu ja paika ka ei kulu.

A seda kontakti küll vaadata ei osanud :D Kaant on siis juba lihvitud niipalju või mis?

  • Autor

Viimane kord lihviti jah, aga numbreid ei mäleta küll.(aga midagi meenub, et olevat juba banaan küll) Ei tahaks nagu prügisse ka seda kaant nüüd visata. Tihend läks vist ka nagu paksem, aga pean tihendi peal veel koode ja numbreid uurima, äkki selgub midagi.  

Tahaks kogu krempli siiski M52 vändaga tööle panna kuid seekord siis näpuga igal asjal järge ajada ja välja vahetada. Huvitav, kas peaks mikropragudest ka kolbidel ja kaanel afraid olema? 

Juba tekkis mōte, et stock eta vahele panna ja siis selle kõrvalt teist motot teha.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor

Siilil käidud, sitaks kibeletud, aga olen senini tupikus.

Kaanega midagi suurt ette ei võtnud, kerged elementaarsed tihendividinad(kaane tihend oli siiski 1.75 ja nüüd läks 2.05) ja siis muu lihtsam näputöö. Minu loogika oleks, et kui oleks juhtpuksid liiga lõdvad juba, siis need kulutaks ära sääretihendi ja selle tulemusel hakkab suitsema. Ehk kui paneks uued säärekad, siis vähemalt mõnda aega peaks need pidama. Tulemus on siiski see, et juba kohe suitses asi taas ning olen nüüd juba enam kui kindel, et tegu on kolvirõngastega. 

Vähemalt sai selle pisikese nokkimisega juurde hulga kogemust. Positiivsena kõlaks ka veel see, et enam justkui ei leki kaane vahelt õli ning millegipärast tundub klapitiks vaiksem(seda ei oska küll ühegi asjaga seletada).Vahetasin ka nukaratta ümber, sest vanal rattal oli tihvtiauk seoses kunagise lahtitulekuga end ära söönud.

 

Sai nüüd siis ülevaatust kahh proovitud, aga ei saanud ikka läbi. Viidati ikka igasugusele detailile: kere, heitgaasid, rehvid(mõõt) jne.

Praegu ei teagi, mida edasi teha. Suvi täitsa käes ja no pole autot, millega tuuseldada :D

 

uppp1.jpg.b6dd3cdb2fad7a471f9f0e24ea81ef96.jpg

uppp2.jpg.ee4d3c0b63e059aeb34be50f9e2e7eaf.jpgIsa poolt home-made abirakis.

uppp3.jpg.74b1724f6bdf8d403fc817e48b87af87.jpg

 

Muudetud , muutis Max.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor

Heitgaasid vol 7...

 

Ülevaatuse tarbeks nüüd siis enamus asju tehtud, va heitgaaside saaga. 

Sai lastud ära keevitada pagassi taskud, juhi tagatiib, rattakoobast, tagavedrude kandurite kohal olev raam ning siis natuke ka ühte karpi. Oleks mõistlik tulevikus mõlemad karbid täies mahus ära vahetada, aga kuna praegu nii ei põle, siis ei olnud plaanis. Lähipäevil siis plekile veel keemia peale tõmbama.

 

Pihustid said ultrahelis parlanksi. 

 

Pead vaevab siiski heitgaaside jätkuv saaga. Täna käisin korra uuesti mõõtmas, lambda näit hakkas millegi pärast kummaliselt käituma. Kui lambda näit oli normis, siis olid gaasid kõrgel ning kui näit tõusis paigast ära, siis tõmbas näidud paremaks. CO oli selle lambda pärast täitsa 0 vahepeal, HC siiski kõrgemala poolne. 

Eelmine aasta sai nagu kuumutades näidud paika küll ning katiga pole väga pikalt sõitnud ka, ei tahaks uskuda, et see peetis kuigi oem katt oleks kindlasti parem. 

Kas jama on siis õhulugejas või ajus või milles, et ei suuda seda asja paika korrigeerida. Täna niipalju kui testriga taga olen ajanud, siis lambda ikkagi tundub toimetama, aju pistikul on kõikide eluks vajalike anduritega kontakt olemas. Homme saab veel paar testi interneti õpetuste järgi teha, aga aiman juba ette, et see sujub küll. 

 

Ühe vea siiski leidsin ja see oli tõrkub TPS, ei toiminud WOT ala- jällegi asi, mis ei tohiks tegelikult heitgaaside mõõtmise ala kottida. Asendasin siis teise toimiva tükiga. Algul jupsis ,aga sai vist nüüd paika ennast, korra unustasin ka TPS-i pistiku lahti ning sõitsin kodu- väga midagi aru küll ei saanud, et teisiti käituks va see, et tühikäik vahel nati lonkas. Tõsi see on, et M20 käib ilma igasuguste anduriteta. 

 

Aga kui masinaga ikka lapats põhjas kiirendada, siis on nagu tagumikuga tunda, et ei käi päris õigesti. Mootor nagu kergelt kärvaks terve põõrete vahemik, tunned kuidas oleks nagu hingest kinni. Seega minu kahtlused on õhukululugeja, aju- (pigem ei usu.) Äkki ka universaal lambda ei tee oma tööd 100 prossa õigesti siis? Kui suur peaks sumpa leke olema, et nii tõsiselt tulemusi mõjutada? Väike kahtlus mul kolleka juures on, aga mõõtmas öeldi, et sumpa kyll tihke.

 

Oore tundub küll ainult suur unistus praegu. :(  Raua osa võin ju vahetada siin küll, aga krt kui juhtimises midagi peetis, siis ei oska end hästi aidata.

 

juuliup2.jpg.9da4c62ec385921d2739f15904129aaf.jpg

 

 

juuliup1.jpg.fe3629b1dfdae0870b296407d2769b7d.jpg

Kui vähegi sõidab siis tule varem mu poolt läbi Oorele minnes, mul m20-le pm kõike pakkuda, lappame ta valmis ja sealt lähme edasi. :D Vigane või poolpidune TPS võib igasugust nalja teha, liiga rikas küte, minek halb jne jne. Järelt ära võtad siis kipub tatistama ja tuld loopima summutist, aga sõita saab tõesti peaaegu ilma ühegi andurita. :D 

Ega see roheline tuli ei sõida, mul pole üle aasta juba olnud, kohale tulen ikka... :D Aga muidu jah, kui oled tulemas siis 14ndal ma olen nagunii pool päeva kodus tugevas pohmellis. Õhulugejaid jne kraami jagub, saab proovida kus kotermann asub. 

  • Autor

Elame, näeme, suhtleb :D

Aga äkki hoopis moto nii otsas, et keerabki näidud peeti. Ta ju põletab ikkagist õli ka next levelil. Kellelgi kogemusi sellises seisus mootoriga üv läbimisega?

  • Autor

Natuke ringi kimanud. Tundub, et segu on paranenud, auto kiirendus tundub puhtam ja mõni küünalgi on hakanud kergelt kohvi tooni võtma.

  • Autor

Täna haisesin uuesti.

 

Mälu järgi, paber autos:

Tühikäik: CO ~0,5, HC 100 ja peale.

Pöördel:  CO ~0,4 HC 100 ja peale.

 

Muidu küünalde järgi on segu võrreldes varasemaga kõvasti paranenud. 

Jääb mulje nagu katt lbi. Kas tõesti universaalkatt siis ei toida seda mootorit ära või on juba omadega otsas? Mida teised arvavad?

 

SMOG.jpg.57bc2dde3860f5b8ba1124950c96b506.jpg

                

Universaalsete kohta olen ka üv punktides kuulnud seda et neid peab korralikult kuumutama, muidu ei pruugigi toimida.

  • Autor

Kajastan siis vahepealseid töid piltidega. Kõik pildid pole 100% täpsed töö kulgemise osas. 

 

Oore tripp, mis minu kellale keris ~380km, tegi veelkord selgeks, et nüüd tuleb taas swap :ipb-happy-smile:(õli kulus umbes 1.5-2L, varras oli kodu jõudes praktiliselt täiesti kuiv)

 

Olen hakanud ETA'lt tolmu maha pühkima ning on plaanis see mingiaeg tervikuna vahele panna. Küll siis jõuab 885 kaanega midagi samal ajal kõrval nokitseda. 

Aga tekkis küsimus, et kas ETA-le sobiks ka 2.0/2.5 õhulugeja? Ja kas saab kasutada ainult spets eta juhtmestikku või saaks ka milleltki muult võtta?(ECU-l vähem pinne)

 

 

 

 

IMG_0364.JPG.3666c8db7a14db59405ffc912597b2e1.JPGIMG_0367.JPG.41e0ef04575b42cd08b59158cd731ebe.JPGIMG_0369.JPG.47f6218882eb1142ed106fde7502e19c.JPGIMG_0370.JPG.e4bddcd1b0d8e4229ec1a8fb2499b6a5.JPGIMG_0371.JPG.4136634353a4f86c4eee9b3bb65a1c62.JPGIMG_0372.JPG.2c868f2b38ed4e3f2473adae3cf2f431.JPGIMG_0374.JPG.d8a9fa41b34bab407dbdc4b4608559f7.JPGIMG_0376.JPG.0e75023ffc54935819c963b18f594d82.JPGIMG_0389.JPG.a96807ed9285ac8d967294fc1bb70535.JPG

 

 

 

Oore oli ka väga kõva, järgmise aastani :) 

IMG_0396.JPG.2add7d2c81b2bf2ae6b9e57f35c15eab.JPGIMG_0399.JPG.aa1af2376fb3fe1106b939392534aa27.JPGIMG_E0434.JPG.fbf883d0f611cb8c0e7f55f81a71bfc1.JPG

 

 

Muudetud , muutis Max.

  • Autor

Tundub küll, meenus ka see, et etal on on kiiruse ja vända andur hooratta pealt. Kas need asusid käigukasti küljes? Üldse see asi ei meeldi.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.