Hüppa postitusse
Postitatud
comment_103937

http://www.auto24.ee/used/2177955

 

Olen homsest selle auto omanik ja väga uhke selle üle. Aga tahtsin targematelt siin uurida sellist asja, et auto vajab väljast keretööde tegemist, kas leidub siin keegi kes aitaks mind kohaga, abiga ja vahenditega, et ma saaksin selle kere ideaalsesse seisukorda, peamine mure on siis rooste(aga see on õnneks pindmine ainult). Kuna soov on ise teha siis on vaja ainult kedagi kes kõrval targutaks ja nagu ütlesin aitaks koha ja vahenditega kui võimalik. Vaja on teha tal veel õlivahetus, rooliotsad, taga kojamehega on ka mingi probleem ja elektrikala on samuti kuskil sees, mis tuleks ka välja uurida siis üks amort taga tuleb välja vahetada ehk siis nipet - näpet on vaja ikka teha. Auto pole ju uus ja mulle see meeldibki. :) 

Kuna Härrale sai ka ostetud E30 4.0 V8 touring siis tahtsin endale ka ja saigi soetatud see auto! Nii, et peres on kaks E30 masinat. Ühega saab juba talvel sõita ja teine on suve masin :D 

 

Päikest!

  • Vastuseid 69
  • Vaatamisi 5,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kui täpselt ei tea kust pihta hakata ja pappi pole siis ei tasu laiali lammutada, muidu jääb kuskile paku otsa vedelema ja lõpuks lihtsalt läheb vanarauda ära 

  • Tuled ainult loota et see tegemise tuhin üle ei lähe. 

  • Väga vabandame, olen siin foorumis oma auto teemat arendanud mingi 5 aastat ja see on vist kõige pikem üldse. Kindlasti te kõik mäletate peast ja oskate kohe mulle öelda, millal ma viimati õli vahetas

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_104042
11 minutit tagasi, eix22 ütles:

Arvestama peab ühe pisiasjaga, see 325ix - natuke teine maailm. Kui tahad reaalselt rohkem jõudu ,tuleb vähe põhjalikumalt asjaga tegeleda ja investeerida. Pigem progeaju, kui kiip. Kiibi proovisin oma auto peal ära igas variandis, esines anomaaliaid ja kasutegur oli null. Arvestama peab ka selle asjaga, mida iganes ajus muudad või üldse vahetad ära, siis lakkab abs töötamast. Ix on abs standardis köigil ja on mootoriajuga ka seotud, lisaks on sellega seotud ka nn veojõukontroll. Mõtlesin mainida, et ehk naisterahvale vajalik lisa talvisel perioodil (abs)

Oleneb mis seal kiibi peal kirjas on ;)

 

Ega sellel pole vahet kumb sul mootorit juhib kas progre aju v kiip, kui seal samad seaded. Lihtsalt ühte saad ise muuta lihtsalt. Progre aju sobib pigem autole mida kavatsed edasi tuunida v seadeid vahetada, kui oskad ise seadistada.

 

Venna masinal juhib seda M30 kraami see kiip:

 

http://sssquid.com/v2/shop/bmw/e30/e30-2-7i-327i-stroker-conversion-chip-for-m30-afm/

 

 

comment_104056

Kui sul olid need seaded seal korralikud, siis mida see progreaju veel aitaks ?

Ainus mis teha saaksid siis oleks õhulugeja üldse minema visata, mis siis jh veidi vähendaks sisseimetava õhu takistust  ja kogu muusika :D

 

 

Kui selle mootori sisu on täpselt sama, mis mul, siis ma viskaks selle jama sealt üldse minema ja paneks m20 kraami tagasi. Või kui tahad praeguse asja normaalselt tööle saada pane see kiip peale ja anna teada, kuidas see asja muutis

Muudetud , muutis oo7

comment_104069
31 minutit tagasi, Tenzki ütles:

Mootori võimsus jms. Usun pole üldse peamine pioriteet antud teemas kui veel naisterahvas omanik kuid muidugi võiks ju alati rohkem edasi minna. Esijalgu siiski mõistlik kere ja interjöör viisakas oleks ning endal mugav sõita oleks.

Arutelu mootori üle on juba terve lehekülje ju käinud :P 

 

Interjöör käib kuidagi jutu sees vaikselt kaasa.

comment_104075

Me ei räägi siin mingist tuunimisest vaid sellest, kuidas auto korda teha. Mingi vend on sinna aretanud lihtsalt peale pihustid ja lugeja mis silindrid lihtsalt pentsu täis kusevad muud midagi :D

Lahenduseks sai pakutud kas see kiip v need asendada originaalidega

 

  • Autor
comment_104091

Auto mootorit ma tuunima siiski ei hakka. Teen kõik tagasi originaaliks nagu ta olema peaks.
oo7 - "Mingi vend on sinna aretanud lihtsalt peale pihustid ja lugeja mis silindrid lihtsalt pentsu täis kusevad muud midagi ." Just sel põhjusel ma selle originaaliks ka muudan. Ja leian, et 125 kW on täiesti piisav, et ix-iga lõbus sõita oleks.

 

Aga natuke huumorit ka Teile!

Sain siis auto kätte ja läksin ise tööle tagasi. Ütlesin Härrale, et kui ta viitsib siis võiks auto mul ära tankida. Noh nii saigi tehtud. PAAK TÄIS! Auto seisis kenasti töö juures ja elu nagu lill. Ühel hetkel märkan, et mingi väga suur loik on auto all ja muudkui tilgub seda vedelikku sinna alla. Härra ütles ka mul, et jõhker bensiinihais käib üle pea. Dadaaaa....bensiini voolaski välja. Terve õu haises selle järgi. Kutsusin vana omaniku platsi ja sai auto garaazi töö juurde mul aetud. Ega midagi tõmbasime bensiini välja ja auto jäi töö juurde. Esmaspäeval võtan kätte ja uurin asja mis värk on. :) Tahtsin nii väga sellega koju sõita ja lõpuks ei saanudki. :/ Aga pole hullu midagi. Vaatame mida vaja teha ja teeme korda. Aga nagu ma aru sain siis eelmine omanik vahetas bensiinipumba ära ja kas on võimalik, et ta ei pannud seda korralikult kinni? Võimalik on ka see, et lihtsalt roostetanud ja auk sees kuskil :D 

Igatahes minu esimene kohtumine E30-ga nägi välja selline:
 

IMG_20160304_181054.jpg

IMG_20160304_181135.jpg

IMG_20160304_181528.jpg

  • Autor
comment_104150

Nii..kuna ma ei ole nõus autot viima kuhugi remondi töökohta siis ma uurin Teie käest siin, et kas bensiinipaaki on väga keeruline vahetada ja kui keegi viitsib siis võiks kuidagi infot anda, mida ma selleks tegema pean jne.. Püüaks ikkagi ise vahetada!

comment_104153

Õpetuse leiab nt siit: http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=97139

või siit: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/Replacing_Fuel_Tank

Linkidel ilmselt kupee/sedaani kohta käiv õpetuse ning võimalik, et IX-l on paak veidike teistsugune ja mõni polt-mutter teises kohas aga üldjoones saab aimu. 
Eix oskab ilmselt täpsustada, kas IX-l protseduur sama nagu tagaveolisel. 

 

comment_104154

Sama ikka, 60L variant (63) ja saab isegi lihtsamalt poltidele ligi, kuna sillatala on ixil allpool. Kuskilt meenub, et sellel autol vahetati neid pukse tagasillas ja vaevalt sinna a osa puksid osteti, kuna ixi silla ja diffri pukse saab ainult a osana, aga mine tea, ehk telliti ka.

Õpetuse piltidel oleval autol karbid nii lössi tõstetud, et ei saa paaki kättegi ilmselt, vaata et seda ei järgi siis :) Karbid on ainult originaaltungi jaoks, tõstuki ja muude tungide jaoks on sillad, poolraamid jne.

  • Autor
comment_104158

Täna õhtul saan teada, kas saan vajaliku bensiinipaagi ja kui saan siis ülehomme vahetan töö juures ära. Ja võibolla siis kannatab isegi rulliga koju sõita. :D Oleks vahva küll kui 60liitrit bensiini ikka paagis püsiks, mitte ei voolaks keset parkimisplatsi laiali :D

Aga aitäh aitäh õpetuste eest! Usun, et peaksin hakkama saama sellega. ;) 

  • Autor
comment_104260

Nii noored & ilusad,

 

Eile sain autoga lõpuks koju sõita. Nii fun oli. Ma ikka nii armastan seda masinat. :D 
Aga paaki ma ei vahetanud, sest ma ei ole seda veel kuskilt saanud. Täna hakkan juppe otsima töö juures ja siis saab loodetavasti nädalavahetusel autol mõned asjad ära vahetada. Kui eile koju sõitsin siis rooliotsad (ei tea kas sisemised või välimised) on vääääääga läbi omadega. See tegi sõitmise natukene ebamugavamaks, aga polnud hullu, sõidetud sai. Iga tankla juures mis tee peale jäi, tuli tankida viis liitrit bensiini sisse, et ikka koju jõuaks ilusti!

Mis siis autol oleks vaja kiiremas korras vahetada?

Rooliotsad (eeldan, et tasub vahetada nii sisemised kui välimised)

Õõtsad

Amordid (terve ring)

Tagumised vedrud

Originaalpihustid

Õhulugeja

Käsipiduri võiks ka juba korda teha

Bensiinipaak

Kütusepumba võiks ka uue panna siis juba

Õlifilter

Õhufilter

Kütusefilter

 

Hetkel vist nagu rohkem ei olegi praegu mida võiks kohe nii puusalt meelde tulla, et nimekirja veel lisada.

 

Kui nädalavahetusel õnnestub peale tööd mul garaazis auto kallale minna siis kindlasti teen ka videopostituse, et kõik jäädvustada kuidas ma oma E30 korda tegema hakkan. Ja teilgi on endal nii huvitavam mu postitusel silma peal hoida. :)

 

Päikest!

 

comment_104261

IX-iga on üks väike probleem, nimelt ei ole nii, et lähed kauplusesse ja võtad varuosasid, mida tahad. Rooliotsasid sa Eestist põhimõtteliselt ei saa (ise läbi käidud rada). Õnneks kui originaalkoodi järgi otsida, siis eBayst leiab ja suhteliselt mõistliku hinnaga. Lihtsalt tarne võtab aega. Ma nüüd ei tea, kuidas nende amortidega on, aga minu teada olid ka need erinevad, eks eix täpsustab. Igatahes kui pikalt soola näinud masin, siis kindlasti esimesed tugilaagrite taldrikud ka läbi ja neid samuti ei saa. Ainult originaalina toodetud ja esindus ütles, et kui 10-le paarile tellija/ostja saab, siis hakkatakse kusagil jälle tootma... eBays vist midagi ka leidsin aga 300€ paar ja ei ole ka kindel, kas õiged asjad. Seega igapäevamasinana pidamiseks väga keeruline aparaat, küllalt palju erilisi detaile, mida saada ei ole. Ise püüdsin ka taastada aga lõpuks sai hing täis, kuna asju lihtsalt ei ole saada ja kui isegi leiad midagi, siis hinnad on kosmos. Eriline auto ja kõike aga arusaadav, miks neid liikluses nii vähe osaleb :)

Muudetud , muutis siimp

comment_104291
3/11/2016 kell 8:41, siimp ütles:

IX-iga on üks väike probleem, nimelt ei ole nii, et lähed kauplusesse ja võtad varuosasid, mida tahad. Rooliotsasid sa Eestist põhimõtteliselt ei saa (ise läbi käidud rada). Õnneks kui originaalkoodi järgi otsida, siis eBayst leiab ja suhteliselt mõistliku hinnaga. Lihtsalt tarne võtab aega. Ma nüüd ei tea, kuidas nende amortidega on, aga minu teada olid ka need erinevad, eks eix täpsustab. Igatahes kui pikalt soola näinud masin, siis kindlasti esimesed tugilaagrite taldrikud ka läbi ja neid samuti ei saa. Ainult originaalina toodetud ja esindus ütles, et kui 10-le paarile tellija/ostja saab, siis hakkatakse kusagil jälle tootma... eBays vist midagi ka leidsin aga 300€ paar ja ei ole ka kindel, kas õiged asjad. Seega igapäevamasinana pidamiseks väga keeruline aparaat, küllalt palju erilisi detaile, mida saada ei ole. Ise püüdsin ka taastada aga lõpuks sai hing täis, kuna asju lihtsalt ei ole saada ja kui isegi leiad midagi, siis hinnad on kosmos. Eriline auto ja kõike aga arusaadav, miks neid liikluses nii vähe osaleb :)

Härraga täitsa nõus - hakkad mõnda detaili otsima siis enamasti saad teada, et. "...aa, iX-il kasutati ikka oma spets varaianti ja seda ei ole saada kuskilt." Lisaks annavad paljud kataloogid vastuse detailide sobivuse kohta valesti.

Vähemalt otsimisega läheb ikka kõvasti rohkem aega. 

Rooliotsad - iX-il erinevad

Õõtsad - iX-il erinevad

Amordid (terve ring) - ees iX-il erinevad

Tagumised vedrud - iX-il erinevad

Originaalpihustid - jee, samad mis 325i

Õhulugeja - jee, sama mis 325i

(ei kandideeri puhtale tõele)

 

Aga kindlasti on 3x rohkema raha ja aja investeerimine sellisesse autosse väärt, sest tegemist on ju siiski ajaloolise tähtsusega ja legendaarse autoga:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0239063EN/30-years-of-bmw-all-wheel-drive:from-the-bmw-325i-%E2%80%9Callrad%E2%80%9D-to-the-bmw-x5-xdrive40e

P90200627_highRes_bmw-325ix-e30-with-s.j

Muudetud , muutis Aigar

comment_104383

Ilus kena tore kuid miks vahetad õõtsad välja??? Mõni kõveraks sõidetud jälle???   Muidu esi amorte mida väga eriti tellida pole, kui kuskilt mujalt ei saa poest vms siis saan aidata selle murega. Enda ixile sebisin ka ulme kaua aega kuini sain ja tollega väga muret pole.

Muidu tasub konsulteerida kasutaja Eix22 ja temale tuttav teema ja teab ja oskab kindlasti varuosade tellimisega aidata. Olles isegi mõne varuosa saamisega jännis siis temal oli see teha paar telefoni kõnet ja jupid olemas :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.