Hüppa postitusse
Postitatud
comment_6626

Tere.

Masinaks siis bmw e30 316, 90a. Nüüdseks on mootor vahetatud ja vahle sai pandud m42b18 e36 pealt..

Auto soetasin umbes 3a tagasi isikult kes toobki Eestisse erinevatest riikidest rullasi... Minu oma toodi saksast. Olen masinaga siiani väga rahul ega oskagi midagi väga ette heita.

Aastatega olen lasknud teha vähe värviparandusi, mootori ära vahetanud (vana mootor nüüdseks hea sõbra Indrek_J masina peal:P), 60, 40 madaldusseeria alla pannud ja nipetnäpet remonditöid.

Kokkuvõtteks võin öelda, et masin on vastupidav, ökonoomne ja alati toob naeratuse suule:P Ei hakka siin palju sellest vahutama... eks paar pilti ütleb rohkem kui 1000 sõna;)

Aasta 2008
http://i27.tinypic.com/s10sr9.jpg

Parimat soovides,
Mehis

Muudetud , muutis MehisK.

  • Vastuseid 122
  • Vaatamisi 17,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pole ammu midagi kirjutanud. Teeme siis väikse kokkuvõtte mis toimunud on.    Aprilli alguse poole tõstsime mootori vahele ja ülejäänud tehnika peale.       

  • Nagu ikka, on koguaeg kiire ja pole jõudnud vahepeal asju kirja panna.  Teen kiire ülevaate amatöör piltidega ja mõne sõnaga.    Kaks nädalat tagasi sain auto juhtmestiku enam-vähem pai

  • See hooaeg vaatamata pikale summutitööle oli väga edukas. Said siis kõik kulinad ja vidinad nii auto külge nagu soovisin. Ehk siis mootor, 6 käiguline kast 4 punk kinnitusega, ning roostevabast summut

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 aasta hiljem...
  • 2 aastat hiljem...
  • Autor
comment_119829

Tere

 

Pole pikalt kirjutanud. Auto pole praeguseks üle aasta sõitnud. Tegelen mootori renoveerimise/tuunimisega. Loodetavasti saab see suvi mõne sõidu ikka tehtud.

 

Mõned pildid töödest. Kõik metallitööd on tehtud Detjonoõšev-de juures. Komplekteerisin ise.

 

IMG_20161228_211236.jpg.1367634c53a2f1d810ec031301054be3.jpg

IMG_20161229_133948.jpg.e88876e7c2a5025a5119e8c587b73d49.jpg

image-0-02-05-8400121ecfa4e0d6240e6d27d25d985dba7885cb00e27d3fe68c4fe627f88d61-V.jpg.adc7fe7ffe60bb3dd3fed3ede95fe067.jpg

image-0-02-05-c3f942f4f565cff10fbbe15e75a470850c6eb31edadad62fce7976c8c22c619d-V.jpg.18bf143f5b230c39d54ed68826d593d6.jpgimage-0-02-05-d65754b14770becb0a421e48d0f8dbb6581801433df7e2376b7057e216115169-V.jpg.90e0f24169de03529ddd1dbf4bc063ab.jpgIMG_20170315_185051.jpg.1264d48753591821331b39000b18cd83.jpgIMG_20170702_133003.jpg.11f82cfed83710b9fb674ef3996e402f.jpgIMG_20170708_181531.jpg.a177bdfd3b21787f6a12678f8d1dff6f.jpgIMG_20170712_221139.jpg.55f09ef888d6afc7500ecd9d60a901ed.jpg

IMG_20170708_182418.jpg

  • 2 aastat hiljem...
  • Autor
comment_133843

Väike update.. 

 

Kuna eelmine hooaeg ei olnud mootori jõudlusega rahul. Sai selle aasta alguses mootor uuesti lahti võetud ja surveastet kontrollitud. Selgus, et surveaste polnud päris see mis lootsin. 11.5 asemel oli hoopis 10.3🤔 Ilmselgelt poleks eelmine kord pidanud tuginema internetist leitud andmetele vaid ise reaalselt üle mõõtma. Nüüdseks viga parandatud, surve aste 11.3-11.5 vahel. 

Kui mootor juba lahti panin ka schrick-i nukad ja uuesti m50 sisselaske kolle peale. 

 

Pikka aega oli ka väljalaske süsteem pinnuks silmas. Eelnevalt oli E36 328i summuti koos m3 kolledega kohandatud alla. See kompott aga hästi ei mahtunud sinna ära. Oli ka kahtlus, et katid ka mingil määral ummistunud. Seega sai tellitud supersprint väljalaske kollektorid mis mõeldud e30 kerele m50 mootoriga(et kollektorid paremini sobiks oli neid siiski vaja natuke ümber teha). Ülejäänud summuti sai ehitatud spetsialisti poolt roostevabast. Summuti siis 2 toruga, sport katiga ja kahe simons pütiga. 

 

Viimase asjana segasid mind kõrged pöörded maantee kiirusel. Kuigi reduktor on all 3.15. Seega tahtsin 1 käiku juurde saada mis oleks overdrive. Mõeldud, tehtud ja saigi E36 m3 6 käiguline kast alla. 

 

Summuti tegemine venis sisuliselt terve suve. Mai kuu alguses sai töö tellitud ja valmis sai augusti lõpuks (sõi kõik närvid peast ära) . Nüüdseks masin liigub ning septembris läheb dynosse seadistamisse. Tagumiku dyno järgi tundub palju lubav. Kui saan dynost numbrid mis mulle meelepärased siis jagan ka teiega. 

 

Lisan ka mõned amatöör fotod:

 

 

IMG-20190808-WA0002.jpeg

IMG-20190808-WA0004.jpeg

IMG-20190808-WA0000.jpeg

received_1272613422916877.jpeg

Muudetud , muutis MehisK.

  • Autor
comment_133848

Eix kuna ma seda teed pidi läksin, et sellest mootorist korralik jõud välja pigistada. Siis surve astme tõstmine on üks odavaim meetod kuidas jõudulust suurendada. Lisaks läksid suuremad nukad ka peale mis töötavad kindlasti suurema surveastmega paremini. 

Esialgu saigi plokki ja kaant lihvitud ja nüüd siis ka õhem tihend vahel. 

Muudetud , muutis MehisK.

  • Autor
comment_133849

Sass pöörded olid 100km/h juures umbes 2800rpm ja 110km/h juba üle 3000rpm.

Eelnevalt kasutasin E36 328/m3 zf 5 käigulist kasti. M3 6 käigulise 5 käiku suht sarnase ülekandega ja 6 käik on 0.83:1

Arvutuste järgi peaks nüüd olema pöörded 100km/h juures pea 2300rpm ja 110km/h 2600rpm. 

Reaalselt pole maanteele jõudnud ega katsetanud. 

  • Autor
comment_133949

Nüüdseks auto uues seades ja dünotatud. 

 

Dünos algusest peale käidud tktk-s. Esimest korda sai käidud dünos strokitud mootoriga(cr 10.3) ja stock aju ning seades. Numbriteks sai siis 114kw ja 215nm rattast. Kusjuures sai proovitud nii kn koonus filtriga kui ka stock õhukopsikuga, koonus filtriga oli 119kw ja 220nm. See mõõtmine sai tehtud siis põhjaks, et näha palju vems juhtajuga jõudu juurde tuleb. 

Peale juhtaju peale panekut ja seadistamist sai siis uuesti dünotatud ningi numbrid olid pettumust valmistavad 124kw ja 234nm rattast. 

 

Peale cr parandamist 11.3-11.5le, schrick nukkade paigaldamist(ennem olid m54b30 sisselaskes ja m50nv sisselaske nukk väljalaskes), summuti ümber tegemist ja m50 sisselaske kolle vahetust(ennem oli M52b28 kolle, kuna m50 kollega 2000-3000 pöörde juures häiriv resonantsi hääl) sai siis uuesti seadistatud. Numbriteks 166.5kw ja 286.1 nm rattast.

 

received_814966975568151.jpeg

Muudetud , muutis MehisK.

  • Autor
comment_133953

Jah, ma jäin täitsa rahule. Kui arvestada transmissiooni kaduks 15%  siis mootorist 191kw ja 329nm. Need juba täitsa arvestatavad numbrid. Seadistaja väitis ka, et tktk düno väheke pessimist. Dünotades oli ka sisselaske temp koguaeg 45c. Seega võisid mõned kw ka peitu jääda🙂

  • Autor
comment_133954

Max. Alu plokk metall hülsidega puuritud rem mõõtu 84.25. M54b30 pöörlevad osad. Kolvid siis rem mõõdus. Kaas täielikult remonditud ja porditud Detjonoõševide juures. Ülejäänud üleval kirjas. 

  • Autor
comment_133974

Võibolla tõesti. Tean nii palju, et nikasiil ei kannata kütust kus palju väävlit. m52tu ja m54 olid juba ainult metall hülsidega.

Igaljuhul komistasin sellise ploki otsa ja minu meelest parim variant. Poole kergem kui malm plokk ja metall hülsid.
 

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_135212

See hooaeg vaatamata pikale summutitööle oli väga edukas. Said siis kõik kulinad ja vidinad nii auto külge nagu soovisin. Ehk siis mootor, 6 käiguline kast 4 punk kinnitusega, ning roostevabast summuti. Mootor sai kenasti tööle ning jõu numbrid ilusaks. 

 

Tehnikaga kõik rea peal. Siis aeg taaskord ette võtta kere ja sisu.kerel hakkasid siit ja sealt paistma mure kohad ehk rooste. Otsustasin, et see aasta on parim aeg toimetada kere Marguse juurde. Oktoobri lõpuks saigi rull paljaks kooritud, ning sõit võis Jõgevale alata. 

IMG_20191027_124858.jpg.04d3d9f87328d30c26b0929a475b8c22.jpg

 

Kere siis hetkel veel Marguse juures. Kuigi kere paistis pealt näha suht roostevaba siis tegelikult tööd seal jagub ja oli viimane aeg keretöödega alustada. 

received_761155141065974.jpeg.cc202dab4ab5abffecdd44554027f604.jpeg

 

Eelmise aasta lõpus ostsin valmis ka istmed mis vajasid taastamist. 

IMG_20191030_193404.jpg.aef8447af1f2d658bdc7daf5717ceda0.jpgIMG_20191030_193058.jpg.fc3dc6e24c31f4c7e219d6f78645c8c8.jpgIMG_20191030_193607.jpg.45baceaaae7b7cd753437db8585e4229.jpg

 

Mõni nädal tagasi sain ka istmed sadulsepalt tagasi. Tulemusega väga rahul. 

IMG_20191128_134810.jpg.cc3cfe9e2fa0098e5c99e26a44b124e7.jpg

IMG_20191128_134842.jpg.c969a74a7cd2e60e7081a65de7c3d4df.jpg

 

Tagaistmest pole jõudnud pilti teha. Lisaks tuleb ka uus laepolster ja sirmid, ning tagumine aknalaud kaetakse ka sama materjaliga. 

 

Peale pikka perioodi mil sai tegeletud mootori, summuti ja käigukastiga. Mis võttis päris mitu hooaega ja lisaks igasugused pettumused, viivitused mis selle perioodi jooksul tulid. Kõik see jama kokku kaotas igasuguse tuju asjaga tegeleda. 

Marguse ja sadulsepaga sujuvad asjad väga kenasti. Operatiivne ja kvaliteetne töö mõlema poolt. Praeguseks on ehitustuhin tagasi ja põnevusega ootan millal saan autot kokku panema hakata. 

 

Soovin teile ilusaid pühi ja palju jaksu oma projektide lõpule viimisel. 

  • 3 nädalat hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_135736

Tänud Margusele. 

 

Nii.. Auto sain kereremondist tagasi aasta teisel nädalal.Palusin Margusel auto kriitilise pilguga üle vaadata.  Üht, teist sai ikka tehtud. Tagumised koopad, karbid, aku kast jne.. jne. Teen Margusele vähe reklaami ka. 

received_2482001402082489.jpeg.2ea1e93bc8357b42a95c729736d017db.jpeg

 

received_595241867709438.jpeg.a5fdd15d4eae7825200cc6b2cf6cb278.jpeg

 

received_438076430406810.jpeg.4748535f347c9052d0cf7e63fbc57f8c.jpeg

 

received_435359550701658.jpeg.2c49ce5798f5b4f4dd6f56ddb168c37e.jpeg

 

received_2901702719863834.jpeg.9db9a011be45a9201d0ef4d6643d9f5a.jpeg

 

received_555990134961531.jpeg.112456ea2883ee3ab2ef1a63703635de.jpeg

 

received_479746139324579.jpeg.4a526a716c6cfdcc40fc4f754c1569b0.jpeg

 

received_575602946589937.jpeg.f0c593cbaf55b05004b89b7368457bb2.jpeg

 

received_446971156191742.jpeg.5b837cb83a67290de41727d388c19be3.jpeg

 

received_600843597334898.jpeg.59bceba23b43d40d3bae6c3225ab23f4.jpeg

 

received_1186747341524986.jpeg.f472b194b4ae2f633690496ec5c6dc79.jpeg

 

received_604110230348830.jpeg.26c5574e794171411b303d3420cea8b3.jpeg

 

Põhjalik kereremont tehtud. Auto tagasi Tallinnas. Ennem värvi saatmist sai veel uued uksed ette proovitud. 

IMG_20191230_152927.jpg.36fae1593cd9d14625b57476a38a1a89.jpg

 

received_2652619538106864.jpeg.f42e4ef836e7bd98629dc0aee698db9f.jpeg

 

Uued esitiivad sai ka tellitud.

IMG_20200122_132955.jpg.4b18a069e6eee71e1031a37b4e35e796.jpg

 

Auto nüüdseks maalri kätes. Kuna autot eelnevalt värvitud, otsustasime lasta välispinnad täitsa nulli ja kihid uuesti üles ehitada. 

20200122_091026.jpg.1f90adf1247e7df97680664fc08d8f79.jpg

 

20200122_104507.jpg.7810d56a6555809aaaff2b732389aac7.jpg

 

20200122_105640.jpg.e53b0d087aecbfec47ac8065dc551378.jpg

 

20200122_110044.jpg.5e87c0ffb5d5b9b3edd26c966f8bffd6.jpg

 

Soov on rull ka vähe vaiksemaks teha. Sai tehtud hulk uurimustööd müramattide kohta. Soojalt soovitati dynamat toodet. Kuid ala 10m2 seda toodet oleks Eestist ostes maksnud 675.- euri. Päris nii rikas ka ei ole ja mõningase otsimise peale leidsin "arvustuste ja YouTube videoarvustuste" põhjal endale sobiva toote. Nimeks noico 80mil. Arvustuste järgi siis vähemalt samahea kui dynamat. Noico siis 2mm paks kummist matt alumiinium kattega. Ja ei pidanud haisema. Inglismaalt tellides 3 pakki  ehk umbes 10m2 250.- koos transpordiga. 

Ei tea kas peaks midagi ka selle kummi/alu mati peale panema?

Kui keegi oskab sel teemal kaasa rääkida võik nõu anda. 

 

 

comment_135738

Päris huvitav-asjalik katuseluugi äravoolu lahendus Marguse poolt.

 

Käisin ise sel teemal aru pärimas Audifookuses. Teooria kohaselt võtab kummi(pigi)matt ära plekikõmina, selle peale peaks veel panema pehme mati mis võtab maha müra ennast, tähtsaimad piirkonnad olevat rattakoopad (ka tagumised - pagassis), tulemüür. Soovitati surada ka katuse vahele kasvõi mingi riba pigimatti,  mina pidin selle sealt ära nokkima, kuna luuk hakkas vastu käima, samas 2mm matt võib mahtuda küll, katus kõmiseb päris palju.

 

Pehmet matti peaks saama ka odavalt hiinast, ei tea kui suur erinevus sisse tuleb. Omast kogemusest võin öelda et ka viltmatt mõjub päris tuntavalt (2 orig. vilti tahaistme taha 1 asemel oli päris tuntav)

 

Minu tulemus jäi enamvähem selline, uste peale tuleb veel polstri alla kaks-ühes matt (niiskustõkke asemele/peale), armatuurialuse mati peale ja armatuuri vahele võimalikult palju pehmet manti pressida. Juhtmerennid ka pigiga kinni. Tulemust kommenteerida saab kahjuks alles kevadepoole :) 

 

83551877_642088969870824_6082554296870633472_n.jpg.471e4fb3e97e56dcde4640a9e92e4d7f.jpg83428927_1784145428383167_3671468663166205952_n.jpg.c5af0642f42541046c1e84a4c6a00bb8.jpg

  • Autor
comment_135739

Oskad sa öelda palju see teine kiht kaalus? 
See kogus mis ma aluskihiks tellisin kaalub kokku kokku umbes 33kg. Ei taha nagu massiliselt kaalu ka lisada😀

On soovitusi või hoiatusi paigaldamisel? Vaatan, et kardaani tunneli peale oled vähem manti pannud. Seal muidugi originaalis ka mingi kiht.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.