Hüppa postitusse
Postitatud
comment_65057

 Hey :D

 Sai pikalt otsitud doonor autot, mis oleks v8 ja manuaal kastiga. Ühte sai isegi käidud vaatamas, aga kui ma küsisin telefonis kas koju sõidab 250km siis vastus oli muidugi jaatav. :D Kohalejõudes oli väiks pettumus kuna sellega polnud kuidagi võimalik :D. Okei see selleks.

  Eile vaatasin drifti foorumis, et mis müüakse ja leidsin, et just tulnud e30 kupee 89 aasta müüki ja kuna tehtud oli ka juba midagi siis saigi vaatama mindud :P Nüüd see siis mul maja ees on, kuigi eelmine omanik ei tahtnud kuidagi, et sellega koju sõidaks. Ju siis arvas, et ei pea vastu :D , aga jõudsin koju ja kõik veel ühestükkis.

  Hetkel on muidugi see jama, et on vaja proge aju ja turbo on niisama vabakuulaja, aga aju tegelikult vist juba olemas. Vähemalt nii ma aru sain tuttavalt. Väidetavalt oli originaal pihustitega ja orig ajuga ning 0,6 bari rõhku saadud stendis 280hj.

Panen siia siis eelmise omaniku jutu, mis oli müügikuulutuses.

Veermik: madaldusvedrud, jäigemad amordid, ketastega tagasild, plokkdiffer
Mootor: M20B25, 330cc pihustid,k24/26 vedelikjahutusega hübriid turbo, mustast materjalist log type kollektor, mbc, fpr, kaan porditud, madalsurve kolvid, audi wg, toyota radikas, el vent, pidurimeistri katetega siduriketas, aan-i sidurikorv
Salong: recaro sadul juhile, õlirõhu manomeeter keskkonsoolis, piilaris kellad boosti, kütuserõhu ja afr jaoks

Kerel on samuti põhikohad juba keevitatud salongis ja saanud ülevärvi mingi varemase omaniku käes.

 

Pilt siis ka :P

post-1911-0-44015900-1374702021_thumb.jp

Muudetud , muutis Magnus

  • Vastuseid 156
  • Vaatamisi 24,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Lugesin teema läbi ja silma jäi mitu lehekülge juttu väljalaske kollektoritest   Ei tahaks kellegi autoteemat risustada kuid ma ei saa asja nii valede arvamustega lõplikuks lugeda Olen väljalaske

  • Vengerfeldt
    Vengerfeldt

    krdi kole torustik raisk  

  • Kahju hakkab sinust Magnus, otsi endale naine ja küta sellele taha, mitte autole

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_86851

Suhteliselt sama seis ikka veel kuna pole lihtsalt aega olnud tegeleda, sest hetkel töötan põhimõtteliselt kahel kohal, päeval 9-10h ühes kohas ja öössel teises ning lisaks veel võtsin ette sõbra e28 ehitamise, aga samas vaikselt kogun asju ja üritan järgmisest nädalast hakkata endale aega tekitama, sest sõitma ju tahaks saada :P

Täna jõudis minuni 40L paak näiteks :P

post-1911-0-91706600-1417233588_thumb.jp

Muudetud , muutis Magnus

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_89269

Nii, on olnud vägagi pikk vaikus kuna pole lihtsalt siiani aega ja vahendeid olnud ehitamiseks. Nüüd siis peaks järgmise nädala jooksul algama auto ehitus, kuna varem polnud ka autole töökojas kohta, et saaks teha nii, et ei peaks vahepeal välja liigutama.

Kuigi pole hetkest mootoritki käima saanud siis vaikselt alustasin uue tagavara mootori juppide kogumisega :)

Muudetud , muutis Magnus

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_92251

Peaaegu kaks kuud möödas, aga nüüd on mul olemas ka kogu juhtmestik mootori käima saamiseks.

Vahepeal mingiaeg sai keevitatud suvel pritsis käinud sillatala jäigaks. Täna alustasin ka cooleri torustiku tegemist ning tegin tagasivoolu toru valmis, turbost coolerini valmis ja teistpoolt täpselt kolle alla. Puudu 3 tolline 90c põlv hetkel. Keevitasin täna esimest korda elus ka tigiga ja ei saaks öelda, et välja ei tulnud, jäin päris rahule :)

post-1911-0-96168000-1427749665_thumb.jp

post-1911-0-18207700-1427749677_thumb.jp

post-1911-0-22568400-1427749690_thumb.jp

post-1911-0-26944200-1427749711_thumb.jp

post-1911-0-25254700-1427749791_thumb.jp

Muudetud , muutis Magnus

  • Autor
comment_92331

Stabikat pole veel paika pannud, aga täna tegin edasi. Kuna mind jubedalt häiris taga pagasinus olevate nii öelda nurga sahtlites olev rooste, siis lõikasin need välja. Pealt vaates polnud asi üldse nii hull, kui see mis kõik lõikudes välja tuli. Ühesõnaga nüüd ilusad pleki tükkid küljes ja homme ehk jõuan epo krundi peale lasta.

Lisaks sellele on nüüd ka turvapaak paigas :P

post-1911-0-45730400-1427835806_thumb.jp

post-1911-0-37851200-1427835815_thumb.jp

post-1911-0-21553800-1427835842_thumb.jp

post-1911-0-67173100-1427835850_thumb.jp

post-1911-0-85190900-1427835861_thumb.jp

post-1911-0-70426100-1427835872_thumb.jp

post-1911-0-51427800-1427835886_thumb.jp

Muudetud , muutis Magnus

  • 4 nädalat hiljem...
comment_93698

Kas tänaval kannataks ka kinniste puksidega sõita? mõtlen just neid tagasillatala suuri pukse.

Kas sain valesti aru, et rooliotsa liigutad rummule lähemale vahetükkiga? Kui siis kus kohast neid leida võiks, kas on piisavalt tugevad ka? Või peab ise tegema?

 

Edu omanikule ja muretuid põiki kilomeetreid!

  • 10 kuud hiljem...
  • Autor
comment_104362

 Kuna aega on tõsiselt väheks jäänud ja nagu noorel inimesel ikka, siis nädalavahetused panustatakse erinevatesse muudesse tegevustesse, kui auto ehitamisesse. Aga valmis ju tahaks saada. Nii siis, kas siin leiduks kedagi, kes ehitaks selle auto minu eest lõpuni sõitvaks, loomulikult olen nõus tasuma kogu töö eest. Kui keegi tõesti nõus, siis seletaksin, kas telefoni või ps teel edasi, mis maal üldse projekt on, mis mul olemas ja mida vaja. Lisaks võimalik, et mind huvitaks ka ülevärv olenevalt soovitavast summast. Endal võimalus ka autot transportida täpselt sinna kuhu vaja.

Ei oota, et auto valmiks paari nädala või kuuga.

Teine võimalus oleks pakkuda veel tasuks seda auto ja vajadusel ka lisaraha, aga lihtsam ilmselt oleks ainult rahaga, kuidas kellegile.

http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=241695

 

Tervitades Magnus.

Muudetud , muutis Magnus

  • 3 kuud hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
comment_109129

Olin vahepeal puhkamas mööda Euroopat, kuid täna tegelesin jälle:

Tegin oilcatch potsiku, alt tühendatav. Sisselaske torustikule vaja veel kahte 2.5"-2" sirgeid lõdvikuid muidu valmis.  Summuti käigukastini valmis. Tagapidurid said E46 omad ning kettad E36 omad.
Juhtmestik ja aju peaks järgmine nädal kätte saama, ajul oli vaja veel coilpackile vajalikud süüteväljundid lisada.

 

Üritan lähipäevil pidurtorustiku uue teha siis sidurdama ja pidurdama ka.
 

13709608_1109133999132583_350041822_o.jpg

13844239_1109134039132579_890545248_o.jpg

comment_109164

Vägev, vägev!

 

Vaatasin terve teema läbi ja üks asi jäi kripeldama. Nimelt esimesel leheküljel, on kaks pilti, teksti järgi on piltide tegemise vahe paar päeva, kuid piltidel olev kuupäev ja kellaaeg ütlevad, et kuskil 2,5 tundi on vahe... :memeHmmm:

 

 

comment_109218

Pole veel kahjuks TIG-i jõudnud soetada, aasta lõpu poole jõuab äkki nii kaguele. Sisselaske pealt maha käiata ja mustaks värvida ning piisavalt ilus. 
Pole ju tervel autol kuskil näitust taga aetud. Kui silmailu taga ajada oleks pidanud palju palju asju teistmoodi tegema ja päris suuri summasid uutele alu torudele ja lõdvikutele ja radikale kulutama. Siin kohal on taskukohaselt vaja toimiv asi saada.

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_113659

Lõpuks saab teha uue postisuse ?

3,5 aastat on möödas, kui viimate see auto töötas. ?

Läbi igasuguste probleemide (nii jätkuvate, kui ka olnute) tegi Jeff esimese düno autole kuigi see jäi poolik, sest erinevad probleemid segasid selle jätkamist. 

Ühesõnaga suurimad tänud Jeffile, kellel jätkus piisavalt närvi ja läbi suurte tagasilöökide oli nõus ikkagi tegema.

Mootorist tuli 240kw ja 400nm ning rattast 210kw. 

Nädalavahetuseks peaks auto koju tooma ning siis tuleb hakkata kõiki probleeme lahendama.

Muudetud , muutis Magnus

  • Populaarne postitus
comment_113668

Lugesin teema läbi ja silma jäi mitu lehekülge juttu väljalaske kollektoritest :D 
Ei tahaks kellegi autoteemat risustada kuid ma ei saa asja nii valede arvamustega lõplikuks lugeda :D
Olen väljalaske koldeid valmistanud ikka üsnamitmeid ja esimese tegin vist üle 10a tagasi, seega eeldan, et olen piisavalt pädev sel teemal sõna võtma.

Jebay ja aliexpressi kolded : Kindlasti võib juhtuda, et mõni neist on kohe kasutatav, ei mõrane, pole kõver, sobib su keresse ja sobib su turbo ning wastegatega....mina pole sellist veel leidnud. Pole ka leidnud korralikke wastegateni eraldatud split entry koldeid.....st et olen aga kaugelt üle 100€ port sest need saavad korrektsed olla vaid müües koos sobiva wastegatega. Küllaga olen näinud koldeid kus 3 silindrit tulevad eraldi ja teised ühes torus, küllalt koldeid mille wg port puudub sootuks, koldeid mille eluiga esimse mõrani on 1 soojaks käimine kuid on ka veel hullemaid. Olen näinud kollet, mille flantsijoonis erines plokikaaneportidest 7mm jagu ja seda sai kasutada vaid kõiki auke üle puurides ja sedagi koledate kompromissidega. Olen näinud ka M20ne kollet, millega pole võimalik kaht küünalt kätte saada. Viimane jebay RS2 replica malmkolle käis mu juures vaid 3 nädalat tagasi ja tähendas mulle nelja poldiaugu juurde ruumi  freesimist, võimalust kasutada vaid 12mm peaga  mutreid  ja keerates neid kinni vaid ise kokkukeevitaud hübriidlehtvõtmetega, võimatu oli kasutada ka seibe ja mutreid normaalselt kasvõi silmusega pingutada. EBAY kolde paigalduse hind tuli lõpuks kolmanik custom kolde valmistamise hinnast ja seda arvet oli väga vastik teha. 

Nüüd siis custom kolded:
Nende teemasse peate süvenema ilmselt siis kui tahate muud turbot kui hiina T3/T4 hübriidi ja mõnda muusse keresse kui e36
Ma ei tea millega keegi arvestab kuid minul on ajapikku kujunenud välja reeglid mille järgi asju sobitan ja neid on rohkem kui emapilgul tunduda võib:
Alustuseks flantsi joonist tehes ja flantsi lõigates pean olema otsustanud kas kolle läheb peale keevitust noolutamisse või lihvimisse. ning sellega kas port algab põlve, toru või koonusega. Järgmiseks runneri mõõt....algab minujaoks seoses töömahu ja pöördega ning seos on ka turbo kuumakoja suurusega (1 targem härra arvutab mulle kahtluse korral ka välja gaaside liikumiskiiruse ) Kui läbimõõt paigas siis runnerite pikkus....minujaoks on sellel otsene seos mootori mahu ja kuumakoja suurusega...praegune Martinile tehtav kolle pole ilmaasjata poolemeetriste runneritega. Meil ehitatakse küll kõrgepöördelisi ja laia nukaga turbokaid vähe kuid pordi pikkuse juures võika ka nukale mõelda. Turboflantsi osas tuleb mõelda sellele mispidi ja kuidas hakkavad turbot hoidvad poldid kinnituma, et neid oleks võimalik vaevata keerata.  Flantsi ettevalmistades pead olema kindel kas vajad sinna keeret või flantsi taha mutrit.  Nüüd tuleb turbo asukoht määrata...mõelda tuleb kõrgusele, kaugusele kerest, õliäravoolu tekitamise võimalustele, õhufiltri mahutamisele, boostitoru asukohale, kaugusele kõigest kuumakartvast, võimalusele norm DP valmistada jne. Kui turbo asukoht paigas siis järgmiseks  WG asukoht, et sellel oleks võimalik vedru vahetada, et see poleks kusagilt millelegi liiga lähedal, et saaks teha screameri või ühendada väljalaskesse, et selle flants pole polditav ja klapipesa jääks vahetatav...sooveldatav. WG osas tuleb lähtuda runnerite vs klapi pindalast ja eeldatavast vajadusest wastegate ventileerimisele.
Kui kõik senine paigas siis järgneb alles kolde disain....kehtivad kõik senised tähelepanekud kuid lisandub vajadus mõelda sellele kas see mootor tõmbab vastava turbo täpselt käima või tuleb koldega aidata kaasa gaasi jahtumisele või kasutada lühimat võimalikku porti. Kollet tehes tuleks kindlasti ka turbo kuumakoja sisse vaadata....kui seal ikka pöidlajämeduseks läheb siis pole mõtet miskit tömpi 6-1 kollet teha ja gaaside kiirust tuleb enne flantsi tõsta. 
   Ja kui nüüd kõik on justkui valmis, läbi mõeldud, kõigele saab kenasti ligi ja miski ei saa kapotiall liialt kuuma siis tuleks hakata kulusid kokku lööma. 
Joonised kuni 3tk kolde kohta 15€, flantsid kuni 45€, põlved a-la 25tk ~35€ R6 puhul, toru 5-10€, lõikekettad 15€, lamellkettad 5€, gaas 45€, elekter maitea...5€ ?, 1 otsfrees portide silumiseks ja flantside portimiseks 15-30€, Noolutamine 20€ või lihvimine 30-40€ liivaprits seest ja väljast 15€ Kuumakindel värv 2 purki 10€ Palju 600st üle jääb? 400 kopikatega. Viimase R6 kolde valmistamine võttis mu töömehel nädala....töötunde oli seejuures vist ca 25 +/- sest see pole töö mida keegi suudaks teha 8h järjest. Mis see teile ütleb? Mulle ütleb see seda, et tõstuk on nädal aega kinni, garaaz on lärmi ja metallitolmu täis ja võimalike garantiide raha tuleb teenida mujalt sest kui miski on valesti tuleb see ringi teha ja selle eest enam juurde ei maksta. Kui miski mõraneb või keevitaja pole mõnes kohas korralikku tööd teinud  tuleb kolle maha võtta ja viga parandada, kui turbo saab rikutud kuna kolde sees oli lahtiseid metalliosi tuleb see asendada jne jne jne. Tunnihinne tuleb niipalju ajusid ja vastutust nõudva töö eest 2x madalam kui keevitades näiteks alumiiniumist sisselaset või rv väljalaset. 4x madlam kui dünodes või seadistades  mõnda autot.....ja see on ülemakstud? :D for real?  
Kes arvab, et 100€ port on rämeda kasumiga ülemakstud töö lasku käia, mul ootab mitu autot uksetaga kollektoreid :) 
Püüdke siis teha mõistlikke kompromisse saja punkti vahel mida jälgida kuid mõttetöö eest ei maksta, seega tehke seda kiiresti.
Mis mind hämmastab on see, et kõik justkui suudavad teha ja 100€ port on liiga palju aga miskipärast pean ma miskite küünlajalgade asemele uusi koldeid tegema sest turbod on viltu, vastu keret, dp põletab poole, kolle ei käi maha mootorit eemaldamata, küünlaid ei saa maha, kolded mõrandevad, flantsid kaarduvad, turbod ei tule järgi või lõpp ei hinga ja selleasemel et süüdet pöördes lisada pean seda hoopis vähendama. jne jne jne jne jne igapäevased mured :)

2x niipika jutu tahaks kirjutada juhtmestikest turbomootorite juures aga jätame selle teiseks korraks. Magnus ei maininud kuid tema auto seadistamise lõpetasin seoses sellega, et bensusurve pidevalt muutus ja kui nägin kuidas pumba juhtmed on crimpitud ja kinnitatud sai  mu mõõt täis....1 juhe lihtsalt kukkus küljest kui seda veidi puudutasin.  1 lisaminut kellegi töös oleks lasknud auto ära seadistada.....1 minut hiljem probleem avastades poleks enam ehk olnud midagi seadistada. 

Loodan, et sellest autost saab veel asja kuid hetkel on asi veel toores.

Muudetud , muutis jeff01

comment_113683

Vaatasin teema läbi ja ülla ülla, ma üks neist olnud. See vaidlus oli 3a tagasi, vbl nüüd on 600€ kolle tasuta saadud, ei tea. 3a tagasi oli eestis 6000€ maksev e30 ka osake kosmosest, nüüdseks juba üsna "normaalne" nähtus (ja mitte ainult nähtus ,vaid reaalsed ostud/müügid)

Tagasi antud teemasse, seletad arusaadavalt kõik lahti küll, aga nii teed sina. Palju leidub neid tegijaid ,kes veel nii põhjalikult teevad ja läbi mõtlevad?  Selliseid hinna üle arutelusi võib lõpmatult välja tuua, kasvõi värvimise näol, mis siin foorumis ka tulist arutelu saanud palju kordi.

Peenelt lahti seletades võib 5€ asja kasvõi 100€ väärtuseks õigustada. Sellise süsteemi ja metsikute vaheltkasumite peale ongi kogu see tänapäeva süsteem üles ehitatud. Sellega puutume kõik kokku iga päev, kus täpselt samad tooted täiesti eri hindadega.

Ilmselt seepärast ongi selliste ise valmistatud asjade puhul esmamulje "üle hinnatud" . Inimese vaeva ei oska keegi väärtustada, ainult need 3 torujuppi ju maksavad...

 

comment_113684

JEfff, tänan pika jutu eest,  siin nii mõndagi kõrvataha panna,sest ka mina hakkan ise kollet tegema, elus esimest korda.

Hetkel veel 400 euri kolle eest käib mulle ülejõu ja hirmus isu on ise proovida, aga noh arvata on,et kui ma selle kollega poolepeale olen jõudnud siis avastan,et kurat 4ndat küünalt vahetada ei saa ja kollektoripolte lahti keerata ka ei saa :D . Eks ma saan omajagu seda kollet kindlasti lahti  lõigata ja ümber teha, aga kui kunagi lõpuks valmis saab siis saan öelda,et ise tegin  :D Ise plaanin sisese WG turbot kasutada ja tänu sellele on natukene lihtsam :) 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.