Hüppa postitusse
Postitatud
comment_19428

Mõtlesin et teeks siis ajaviiteks siia teema ära ühest enda raharöövlist. Auto sai soetatud suht soodsa hinnaga ja algne plaan oli auto varuosadeks müüa! Tegu siis `89 aasta punast värvi touringuga. Kere oli nii nagu ikka, roostet küllaga, mingi esiotsa pauk on olnud ja see läbinud väga "pornol" moel vahetuse.Peal oli 1.8 mootor, millel karteripõhi puruks, üldse oli auto seisnud pikka aega! Tagumine küljeklaas oli katki, sealt sadas vihma/lund sisse ja seest sisu kopitas ja mädanes. Esiistmed olid räbalad ja erinevat värvi, puudu oli enamus vajaminevaid asju ja katteid, lagi oli alla vajunud, antenn oli lahti ja sealt sadas samuti vihma salongi!

Ees oli pre-face põll ja halli värvi kapott.

Otsustasin auto siiski auto korda teha ja liikuma panna!

Esimese asjana tegin kapoti vahetuse ja panin peale punase kapoti!

Sai siis masin ära lohistatud, teiseks sai küljest võetud tagumine katkise klaasiga uks ja uus klaas pandud, ust pisut "poleeritud" ja tagasi külge. See uks vist ainuke asi,peale kapoti, mis ka 99% roostevaba, kõikjalt mujalt leiab roostet...:D

Karter korda ja õli sisse, ning auto käivitus üsna ruttu, paraku oli selle mootoriga siiski ühel pool, õlirõhutuli põles tühikäigul ja mootor ei käinud õieti.

M20B20...

Suht odava rahaga sai peale pandud e34 pealt pärit m20b20, läks kõigega, koos kasti,summuti ja juhtmestikuga!

mootorile sai pandud ka uus hammasrihm ja rullikud, genekarihm, uued õlid kastis , mootoris ja difris. Kuna ventika sidur oli kinni keevitatud, siis suutsin seda lahti keerates veepumba ära lõhkuda, sai ka see siis välja vahetatud vähe kasutatud veepumba vastu.Summuti Mootr läks peale e30 TD käppade ja patjadega, külge jäi e34 kat, sinna sobis otsa m40 lõpupütt.

käiguhoovastik sai sobivaks tehtud, samuti gardaan sai 5cm lühemaks tehtud, kuna ei leidunud e30 r6 gardaani.

kaasa saadud radikas siiski lekkis vastupidiselt müüja jutule ja sai seegi uus ostetud!

Mootor peal ja töötas

enne uue mootori pealepanekut sai kõrvaldatut hulk muid vigu, pandud uus kojamehehoovastiku süsteem, kõrvaldatud mitmeid elekri vigu, kuna algusel ei töötand peale tagatulede mitte miski!

peal oli tavaline roolilatt, milles oli loks sees , samuti roolikardaanis, needki vahetasin välja..

Esisillas sai tehtud pukside ja ¹arniiride vahetus. peale mootori käimasaamist ja suuremate vigade kõrvaldamist sai sai esiots kokku laotud, uus põll ette ja ülevaatusele!

Ülevaatus olemas sai sellega siis asutud igapäeva sõite tegema, vigu hakkas muudkui juurde tulema, kütusepaak lekkis, differ tegi häält!

sain autoga mitu kuud üsna muretult sõita, kui differ jooksis kokku.

Veermik..

Sai siis jälle võetud ette suurem remont, kogu tagasild alt ära, vahetatud suured sillatalapuksid, uued piduritorud, kütusetorud, pidurivoolikud, kettad, trossid jne. Sai kõrvaldatud suur hulk roostet ja vahetatud jupike tagatiiba ja küljekarpi! Alla läksid ABS variandi õõtsad, mingi aja pärast on vaja ette panna uued püstakud, kuna need ilma ABS`ita ning rattakalded pisut valed (sillastendis sai käidud mingi aeg)

lisad

autol lisad praktiliselt puudusid/puuduvad..

on ainult :

* ees el. aknad (olemas kõik vajalik 4xel.akende paigalduseks)

* külgsuunad :D

* nahksisu sai ostetud

* istmesoojendused (juhtmed ,lülitid veel puudu)

* kella, kuupäeva ja temp. näit

* katuseluugita variant (see on 1 põhjus, miks otsustasin korda teha auto :) )

edasine

jäi veel mainimata, et auto ei ole mingi projektikas, vaid lihtsalt igapäeva kasutuseks mõeldud. Üritan hoida autot enam-vähem korras ja aeg ajalt lisadega täiustada. Põhiline "projekt" ja rahamatmisauto on siiski üks teine touring! (mis rahanappuse tõttu hetkel ei edene eriti :D )

Auto läheb sügisel ülevärvimisse, on juba kokku lepitud, kõik keevitustööd teen ise ära enne ja eemaldan suurema osa rooste. Enne seda panen siis ette alla uued püstakud, kettad, klotsid ja võimuga lati! Imelik küll, aga autol puudus roolivõim, samuti ABS. Peale värvimist läheb peale 320 touringu juhtmestik (k.a. mootori), siis tuleb lakke ka Check control.

kokku on ka lepitud laele uue musta katte paigaldus ja raha taga seisab ka Cruse Control.

nüüd sai pikk ja segane jutt kiiruga, kindlasti ununes palju asju!

algusel:

051520793efde1.jpg.729e950f1068abbc37d766a71f7c050a.jpg

051520799398a6.jpg.a4784072e208a6bfe24750b97355c58c.jpg

0515212396a774.jpg.f1c4a99f6bc8767c932721c6c27449b2.jpg

05152124724b2c.jpg.80dff7d80acdd2f45f325a7113b491b5.jpg

0515212451c130.jpg.4fb75d2ae552dbd4d7103f03a175c54d.jpg

0515215557ac37.jpg.2fbd0bd13b7c174a6a1a1822e806e1b0.jpg

 

kõik vajalik kohe kaasas...:D

0515215674a369.jpg.dc3ea438c9a98912e622f50e46d0ed1b.jpg

uus klaas ees 

051521953a2921.jpg.1ee6d2c26a90e61ab6b8ba4ef52b6b92.jpg

uus mootor.

051521955ecfa8.jpg.ac3a1fb931317fa04217fedf942190aa.jpg

kuu aega remonti ja saigi sõitma...:D

05152280314f2e.jpg.7df60f415166d7e9ee21e7cabeb2f7eb.jpg0515228131f0b0.jpg.9ddbe02e5ebb5d7145983700c8ae82f0.jpg05152283928dd0.jpg.fa4c30cee4c01bb170844cf0cd2dc27b.jpg

 

051523881cddd7.jpg.75894ecd097b3dc9af5175d198dbf29d.jpg0515239054b851.jpg.26a22ef42d6f65eba825de3e9dc25859.jpg

 

Nahksisu.

051524529b2ad4.jpg.0ee0aec0da813f4f35ce2297f0b038dd.jpg

 

051524539d79df.jpg.d886f8ec9d2a307fb67785918331b66e.jpg

tagaosa remont,

051524951c8668.jpg.2b3f49eff93bf037f570e4e099f8332f.jpg05152455995886.jpg.da4d28d41c9baf4da663212fb4bfb95d.jpg051524977fdd87.jpg.88302cb79d297943f0c59fc0f0bcbf88.jpg

05152540182a5d.jpg.888a6123b67bcbc356658bdedb50b2f4.jpg051525405c4524.jpg.4453bc45d8f5f34f18647daa74ce1a6d.jpg

05152541119b8b.jpg.ca1752fd59762626a11efcc9992f619a.jpg

051525687491d9.jpg.dd571679c8724f0440d94c5aeba6ce9d.jpg051525693ca60a.jpg.3ed5568a2d14ebf2287b1bfbdd645b0e.jpg

05152586723e6b.jpg.23d8c3abb732b767b4303d39e7746361.jpg

 

  • Vastuseid 366
  • Vaatamisi 63,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Enne aastalõppu üks mõttetu update veel. Aasta viimased kuud olid üsna sõidurohked, vähemalt 150km päevas. Keris üsna kiirelt   400000 ette, mis tähendab lisaks huvitavamale odo näidule (enamasti ju k

  • Viimasest sissekandest möödas umbes 5 pool aastat. Selle ajaga muutunud palju siin foorumis ja ka auto juures. Õigem vast õelda, et auto on ära kulunud/ otsa saanud. Foorumi osas toimunud niisama palj

  • Nii... Allakäik algas siit.   Kährik järvakandis   Teine kährik järvakandis, teiselpool linna   Kits kodukandis     Kährik tõrvas

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_130050

Korgi võib välistada. Niikaua, kui toimib, läheb sõit nii edasi. Tempi hoiab na sooja tuleb.

Kui mootor jalus, või pakkumine jalustrabav, siis saab asja arutada. Muidu mul tagavaramootor olemas omal ka. Nukk maas, klapid kinni, vast pole hukka läinud :)

@m20b20 auto värv on täiesti ära pleekinud, pesemine ei muuda seal enam midagi :)

Tihendi päritolu ei mäleta täpselt. Ilmselt ehituspoest universaalne.

 

comment_130141

no mul väga korraliku elektroonilisepumbaga, genekas staerter kõik jutud kaasa. ütleme nii,et ta 100% jalus ei ole. alla 400 väga loovutada ei tahaks, juppidena saaks ilmselt sama kätte. aga 100% ilma mõradeta kaas uue tihendiga, kaasa tuevad mõned simmerid ja tihendid veel. ploki läbisõit 180k kopikatega. ilusti hoonimishälejd peal ja silindrid ei olnud läikivad :)

  • 3 nädalat hiljem...
  • 7 kuud hiljem...
  • Autor
comment_134489

Väike up, et teema jälle lõpulehekülgedele ei vajuks.

Tehtud vaid hädavajalik remont, muidu ikka sissehüppamise lugu ja võtit.

Kuna b vedrud on muutunud üsna lühikese ajaga vähemalt -40 madaldusvedrudeks , siis on karter saanud üsna kõvasti peksa.

Olude sunnil oli vaja vahetus ette võtta. Kuna minu mootoril turbo õli tagasivool plokki viidud, lahendas olukorra e34 m20 karter (korras td kartereid väga võtta pole nagunii)  Karterivahetuse käigus selgus ka järgmine "olude sunnil" remont. Mootoripadja kõrv oli täiesti lahti tala küljest, toetus vaid väikse servaga.

Seekord sai vana tala kinni lastud uuesti. Korraga ka auke vähe töödeldud ja uued viiese 2,4td mootoripadjad pandud.

Kolmekümne 2,4td patju pole b osana tehtudki. Nagu siin varem sai mainitud on 324td-l päris palju asju, mida pole b osana tehtud, on lihtsalt tootmisest maas juba või on niisama vähe liikvel.  Selle alla võb suht värskelt liigitada ka näiteks hammasrihma rulliku, mille saadavus on 0 (ainult ebay vms) Varuge neid asju, kes veel tahavad pidada selliste mootoritega autosi.

Sellega seoses on mul nn rihmahooldus juba üle läinud.

Seda tuletas meelde ka väike juhtum, kus genekarihm lendas ribadeks maanteel. See polnud esimene kord, seega võtsin pagassist varurihma ja sõit jätkus. (Millegipärast ei kesta genekarihm kaua, kuulnud ka teiste td omanikelt seda)

Neljas viga seotud jälle ära vajunud b vedruga.  Pooltelje kaitsekummi hõõrus vastu vedru katki. Kuigi vedrudel ka originaal 2cm padjad all, on ikka suutnud mingihetk vastu käia. Üldiselt on telgedel nagunii  lõtkud sees, et peab vist ka neid odavaid b telgi proovima või väiksed originaalteljed alla panema.

Kulunud rehvide tõttu läksid bbs asemel alla oz alpina stiilis veljed vähesõitnud rehvidega.

Õiges toonis oleks täitsa viisakad veljed, vbl võtab nende "taastamise" kunagi ette ka.

IMG_20190807_201906.jpg.a84ef77794bd4f4f56acdb5fff17d726.jpg  IMG_20190801_125006.jpg.d365ec5b3fdd0f66998a9b0b5227bc7d.jpg IMG_20191010_200250.jpg.414c61745a229e56de902efaa988312c.jpg

 

IMG_20191012_175112.jpg.33d044e0e81aa8709e77a98b0d8afa43.jpg IMG_20190822_115115.jpg.0721c050bbd2017711bf4f4ae473787c.jpg IMG_20190920_140427.jpg.e28ef814690687077ee3f5fcb4704399.jpg

comment_134496

ka mul ei kestnud 524td peal genekarihmad, süüdistasin genekapukse,et hoiab viltu vms, ja varuosadesaadavuse tõttu läksingi lihtsamavastupanu teedja panin m57 kone üldse. nookurite hind oli 80 euri tk, no ei tahaks osta neid kõikki, samas mootorit remontides oleks naljakas sellised asjad vahetamatta jätta.

  • Autor
comment_134517

@ryan @Priitv01 loomulikult olen, on sõidetud ka usa sportautodega jms, aga üldiselt huvi puudub ja pigem kohe tahaks e30 rooli tagasi. Ei hakka neid lõputuid põhjuseid siin välja tooma, aga täiesti tühja tunde jätavad uued masinad minus. (Mitte ainult autod, päris paljud uued asjad ja tehnoloogiaimed)

Asi on vastupidavuses ja kestvuses, tänapäeva asjad ei ole mõeldud kestma, kvaliteet on väga kehv.

See auto on mind 10a jooksul ühe korra suht kodu lähedal teepeale jätnud (atm kasti õli pärast,sellest siin teemas juttu ka)

Sugulase puhul juba ainuüksi saaks välja tuua lugematu arvu treilateenust uute autode puhul.

 

Vahel ei jõua ära imestada, aga minu jaoks on väga palju häid asju pärit just 80-ndatest (filmid, muusika, autod jne)

Kuna ma ise ka sealt ajastust, siis vahest on naljakas mõelda, et istun endavanuse auto roolis ja ikka ta toimib.

Mäletan seda aega valdavas enamuses teistlaadi tehnika ja autodega. Seepärast ongi tunne nagu sõidaks tänapäeva autoga. Kõik vajalikud lisad on olemas, ei mingit ülearust pininat ja tilulilu, juhtimine on ikka juhi kätes ja jalgades.

 

Aga kinni ei ole otseselt e30-nes, sobiksid kõik vanema ajastu pillid :)

 

@Toivoku mul on bensuka genekas ja pole mingeid leevendusi. Originaal valeol ei ole ka nagu leevendust mäletamistmööda.

vbl vanematel variantidel või viiesel oli.

Õnneks mul üks mootor veel tagavaraks+ muid juppe. Et selles osas saaks veel sõita küll. Paraku vajab see auto/kere otsast lõpuni ehitust varsti ja siis siia see 2,4td siia enam ei jää ilmselt. Kuigi on olnud ammu plaanis siia midagi uuemat vahele visata, siis õige 324td peaks kollektsioonis ikka olemas olema. 

 

Sellega seoses võib julgelt pakkuda 324td või 324d kere/romu/korras autot jne.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_135323

Enne aastalõppu üks mõttetu update veel. Aasta viimased kuud olid üsna sõidurohked, vähemalt 150km päevas. Keris üsna kiirelt   400000 ette, mis tähendab lisaks huvitavamale odo näidule (enamasti ju kõigil 200 tuhat millegagi see näit :) )järjekordset õlivahetust.

Vahepealne kulu on olnud mõned eelsüüteküünlad  ja ära kulus ka ühepoole esimene GSP rattalaager. Veermiku hävimise osas pole midagi imestada, arvestades teede seisukorda.

 

Väikse ümberpaigutuse käigus õnnestus üks tagasihoidlik grupipilt.

IMGP17230.JPG.e346dc3b27efe3a58b9676080361b987.JPG

 

Head vana lõppu!

 

  • 1 kuu hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.