Hüppa postitusse

320i (M50B25) '90 - RaidoM

Postitatud

Tervist!

Kuna olen nüüd rullika omanik, siis teen ka teema autost.
Varem pole kunagi autot omanud niiet avastamisrõõmu on sellega ilmselt palju :)

Sai soetatud kupee kerega musta värvi 320.
Mootor: M50B25 Vanos
Manuaal
Lisasi peaegu polegi. Katuseluuk ja M-Tech II rool on ainukesed mainimisväärt asjad.
Põllelisa on ka, mille kohta ei oskagi hetkel seisukohta võtta. Mõne nurga alt meeldib, mõne nurga alt mitte.
All on ka 15" kärjed.
Kere on selle aasta kohta päris heas korras. Vaatasin täna tõstuki peal siit ja sealt ja roostet ei leidnud kuskilt.
Muret teeb natuke värv. Müüja oli masinat eelnevalt poleerinud ja mõnes kohas liialt palju poleerinud nii, et lakk maas. Põhimõtteliselt tuleks terve masin uuesti üle lakkida.
Küünlad vaja vahetada kuna puterdab vahepeal. Tagasilla puksid vaja vahetada ja veljed tasakaalustada.
Rohkem vigu töökojas hetkel ei leitud.
Pikk jutt, s**t jutt. Üks pilt ka juurde,milline välja näeb.
Mõned pildid.
IMGP2181.JPG
IMGP2182.JPG
IMGP2185.JPG
IMGP2177.JPG
IMGP2173.JPG

Muudetud , muutis RaidoM

  • Vastuseid 384
  • Vaatamisi 43tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Veljed puhastatud, kapslid värvitud, embleemid küljes. Uued kettad-klotsid ka küljes.  Tulemus:   Üks rehv tuli juba välja vahetada, sest muna oli üleval ja vibra oli sees 90 peal. Ega

  • Kevadega 6500km sõidetud. Tundub, et see aasta tuleb ls rekord. Remontima pole pidanud, ainult kütust kallanud ja pilte teinud.      

  • Auto nüüd kokku pandud. Sõber keevitas summutile sukad külge ja täna kallasid mõned vedelikud sisse ja keerasin võtit. Turtsatas käima õnneks. Roolivõim siiski jäi kergelt undama. Õli on küll pii

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

Kuna sul on seal m50 vahel, siis e36 ja e34 katalüsaatoreid ikka liigub järelturul. Sai endalgi kunagi sama probleemi lahendades mõned kokku ostetud. Lõpuks sain e34 520-i oma, mis parajalt madal ka oma olemuselt ja ei jää põhja alt välja turritama.

  • Autor

Selge. Miskit m52b28 katte olen näinud. Olid 2 sellist ümmargust pauna ja tundus, et need sinna alla hästi ei mahu. Aga vaatan need teised ka üle. Asjalik keevitaja vast aretab alla normaalselt. 

Kas muidu HC ei kipu ka kõrgemapoolne olema, kahekohaline number siis ?:D Mul on head tulemused näidata peale pihustite puhastamist ja on sama tüüpi M50B25 omad nagu sellelegi mootoril. CO tühikäigul 0.05 vs 0.01, pööretel 0.14 vs 0.01. HC numbrid veel suurema vahega, tühikäigul siis 55 vs 6, pööretel 97 vs 5. Võrdlen omavahel alleshoitud protokolle aastatest 2015 ja 2016, muid remonte mootori juures sellel perioodil ei teinud, ainult ultrahelistend ja uued filtrid ning düüsikatted (ebay).

 

  • Autor

Hmm, huvitav. Pihustite peale pole mõelnudki. Kuidas ja millega neid puhastada?

Hetkel mul näidud sellised:

tühikäigul HC 142, CO 0.028

pöördel: HC 73, CO 0.925

Ega sul 80C termostaat sees ei ole? Madalam mootori temperatuur tõstab ka heitgaase.

 

Muudetud , muutis Chulo

  • Autor

Ausaltöeldes ma ei tea, mis seal sees on. Miskipärast arvan, et 88C on aga see oli aastaid tagasi kui sai külge uus pandud.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor

Heitgaasidraama siin mõni aeg tagasi sai enamvähem korda. Pihustid käisid stendimises ja sai korduvalt elektriku juures käidud lambdaga seoses. Enam-vähem legaalsed näidud sai kirja ja asi sellega lõppes. Toivolt sai küll universaalne katalüsaator võetud kuid hetkel jääb riiulisse ootama.

Oorele vedas pill välja ja Laitses sai Youngtimeri üritusel ka käidud.

Tõmme on kuidagi kesiseks jäänud. Vahel nagu liigub hästi, vahel halvasti.

Diagnostika näitas knock sensor 2 viga niiet algatuseks peaks selle vist ära vahetama.

Uus OEM radika kork sai ka külge pandud. Temperatuur püsib linnasõidul rohkem keskel ja el.vent rakendub harvemini. Maanteel siiski tõuseb natuke üle keskmise. Pean uurima, kas on järsku õhk kuskil süsteemis.

Lisan mõned pildid, mis on erinevate autorite poolt tehtud. Ise väga pilti ei mõista teha :)

 

oore2.jpg.beeec8db30489f9df1df6e6b370bf676.jpgoore.jpg.0f02ff6c3b8d697865ece4ac3008b7ac.jpgyougtimer490.jpg.48ac3ebba22a4bae5c99f4d2df1c5dda.jpgDSC_0109.JPG.bb27fab7e1b090fac06a05da936cb327.JPG

Taha on ikka veel flantsi vaja ja summutile säravamaid otsi :)

DSC_0128.JPG.7f9823b1d7ac96ab55a1a3fe5074d78a.JPG

 

 

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor

Detonatsiooni andur vahetatud ja midagi nagu muutus paremaks. Möödaminnes sai teine käigukast ka alla pandud, sest kolks käiguvahetusel muutus võimatuks. Auto all loksutades ja kangutades ja arutades tuli siiski välja, et suur osa sellest loksust tuleb ikka pooltelgedest ka. Seega ilmselt olid need GSP poolteljed juba algusest peale kerge loksuga ja 5000km-ga on asi aina süvenenud. Kasti siiski vahetasin ära ja kolks jäi natuke väiksemaks aga see-eest kast ulub. Netist natuke uurides pakutakse, et siseneva võlli laager teeb seda häält. On keegi seda vahetanud? Kas see peaks kindlasti olema BMW originaal(93euri) või lahendaks probleemi ka mõõtude järgi võetud laager(SKF jne)?

 

  • Autor

Ma olen seal kõiki asju loksutanud ja mudinud korduvalt. No ei ole differ. Ma olen üsna kindel, et Mihkel ei müü rämpsu ja loksuvaid asju tervete pähe. 

Käik sees, rattad maas, keeran kardaani edasi-tagasi kõvad 2-3-4 cm, differ liigub kaasa, veovõllid liiguvad samuti kaasa. Aga rattad ei liigu.

Pärast käimari vahetust läks loks siiski väiksemaks.

Otsalaager erimõõdus(vist)enamus bemmi kastidel,laagrikeskuses 2mm paksem laager ainult saada sp selline orika hind ka.

Kodustes tingimustes kasti lammutamiseks vaja spetstõmmitsaid, et otsakaas maha saada võlli otsast või need ise teha.Esimene kord võiks asjaga kokku puutunud inimese kõrval vaadata kuidas asi käib siis endal tehes juba 10x lihtsam,ei pea nuputama,iseenesest suht lihtne

Mul muidu jäi üks uus laager üle kui huvi.

Vanad veovõllid alles,proovi neid

Diffri ülemised poldid kinni?

Mul jooksevad need pidevalt lahti,a no kemppi ka ja jõud ka teised😂

vanad veovõllid lõikasime puruks, aga kolks oli tal ka siis seal kui olid veel vanad veovõllid kinni, diffri omad tal kenasti kinni. Olli juurde kast ta teeb  paaritunniga selle kasti korda :D

  • Autor

Hetkel ei viitsi selle kastiga jebida.  Las raibe undab siis. Pigem on see talve teema kui auto seisab. Aga jätan meelde, kust laagri saaks ja kes ära vahetaks. Ise ilmselt ei hakkaks lahti kiskuma. 

Vanad vōllid jah kasutuskōlbmatud. Korra küll møtlesin, et vahetaks vanal ja uuel veovōllil need sisemised otsad omavahel ära aga kahtlen, et sel mingit pointi oleks. 

Difri poldid olid jah viimati kinni. 

Omalgi need tutikad säästuveovõllid ja ma ütleks, et aastast 83 võllid olid väiksema loksuga.

Mina oma käiguvahetuse kolksust lahti ei saanud. Arvan, et käimaris midagi kulunud sest uute käiguhoovastiku puksidega lähevad käigud ikka naksuga sisse. Esimest tuleb aegajalt lausa meelitada läbi kolmanda.

  • Autor

Tundub, et see pole siis minu kiiks vaid asi ongi algusest peale loksuga olnud. Eks peab tulevikus midagi paremat leidma. 

Mu striitreissimise ajalooga autol on ka igast lokse endiselt. Ära ka ei lagune raip, et leiaks lõpuks valutava koha :D

Vahetanud olen ilmselgelt kõlksuva difri ja ühe pooltelje. Aga siin teemat lugedes tundub, et peabki leppima, kui juba nii pika otsimise peale teine mees jagu ei saa. 

  • Autor

Eks ma pean hakkama kvaliteetsemaid ja kallimaid juppe ostma. Siis ehk kaovad ka kolksud :D 

Sōber-mehhaanik ütleb alati, kui ma mingi kolksu pärast virisen, et mingu ma UMi ja vōtku uus pill siis saan kolksudest lahti. 

  • 7 kuud hiljem...
  • Autor

8 kuud vaikust on läbi.
Eelmisel aastal sai kuni novembrini sõidetud. Viimaste sõitudega hakkas differ ulguma ja viisin auto garaazi ära. Talvel suurt midagi ei toimunud. Ulguva difri võtsin alt ja panin eelmise 3.15 difri alla tagasi. Kardaani vahetasin välja aga see mingeid tulemusi kolksu osas ei andnud. Mõlemad olid ühtemoodi tihked. Tehnilise osa pealt rohkem ei toimunudki midagi. Märtsi keskel ajasin juba pilli välja ja kärutasin ringi paremate ilmadega. Taha sai 15mm flantsid pandud, Tarvo tegi make-up'i ja poleeris ja kattis keraamilise vahaga ja veljed said uued Yokohama S-Drive rehvid. 

 

IMG_1027.JPG.89c7b02e3ececabcb192fa65ddfb1570.JPGIMG_1028.JPG.8ed9a1f259053961c1d3cfa361dad17d.JPG

 

Sellisena läks Tarvo juurde:

IMG_1041.JPG.73748fadf42b62ac963bec133df5095d.JPGIMG_1044.JPG.4af7fbd8b2d1a2140aad2c5aff60bded.JPG

 

 

Sellisena tuli Tarvo juurest:

Pildi peal ilmselt see keraamika ja läige väga välja ei paistagi aga vahe ikka suur võrreldes eelnevaga. Eelmisel suvel tõmmatud kriim kadus ka pea 98% ulatuses.

Igatahes oovitan @grimes juurde minna ja pillid läikima lüüa.

 

IMG_1047.JPG.0bef14917f5391e37882a1a00696286f.JPG

 

IMG_1048.JPG.af7b74c58fba6434068b30530e52afdb.JPG

 

 

IMG_1049.JPG.df50b3c19d7cf4d0e6a0aceb4299b2b1.JPG

 

IMG_1095.JPG.a18290e11812811c8aeccdbd809ebf94.JPG

 

IMG_1127.JPG.81dffa8be7c28609c201ba20a11ba6c1.JPG

 

 

 

 

 

 

Muudetud , muutis RaidoM

Tundub mingisugune huvitav garaaš olevat viimasel pildil. Oskad öelda, ka mis veljed seal otse taga on? Mitmeosalised. 

  • Autor

Tegemist Veljemeistri töökojaga. Seal leidub jah huvitavaid velgi. Mis täpselt töös on, ei tea.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus

Kevadega 6500km sõidetud. Tundub, et see aasta tuleb ls rekord.
Remontima pole pidanud, ainult kütust kallanud ja pilte teinud.

 

_MG_0267.jpg.f425ffc1ad414ba9e049f30931665084.jpg

 

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.