Hüppa postitusse

320i (M50B25) '90 - RaidoM

Postitatud

Tervist!

Kuna olen nüüd rullika omanik, siis teen ka teema autost.
Varem pole kunagi autot omanud niiet avastamisrõõmu on sellega ilmselt palju :)

Sai soetatud kupee kerega musta värvi 320.
Mootor: M50B25 Vanos
Manuaal
Lisasi peaegu polegi. Katuseluuk ja M-Tech II rool on ainukesed mainimisväärt asjad.
Põllelisa on ka, mille kohta ei oskagi hetkel seisukohta võtta. Mõne nurga alt meeldib, mõne nurga alt mitte.
All on ka 15" kärjed.
Kere on selle aasta kohta päris heas korras. Vaatasin täna tõstuki peal siit ja sealt ja roostet ei leidnud kuskilt.
Muret teeb natuke värv. Müüja oli masinat eelnevalt poleerinud ja mõnes kohas liialt palju poleerinud nii, et lakk maas. Põhimõtteliselt tuleks terve masin uuesti üle lakkida.
Küünlad vaja vahetada kuna puterdab vahepeal. Tagasilla puksid vaja vahetada ja veljed tasakaalustada.
Rohkem vigu töökojas hetkel ei leitud.
Pikk jutt, s**t jutt. Üks pilt ka juurde,milline välja näeb.
Mõned pildid.
IMGP2181.JPG
IMGP2182.JPG
IMGP2185.JPG
IMGP2177.JPG
IMGP2173.JPG

Muudetud , muutis RaidoM

  • Vastuseid 384
  • Vaatamisi 43tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Veljed puhastatud, kapslid värvitud, embleemid küljes. Uued kettad-klotsid ka küljes.  Tulemus:   Üks rehv tuli juba välja vahetada, sest muna oli üleval ja vibra oli sees 90 peal. Ega

  • Kevadega 6500km sõidetud. Tundub, et see aasta tuleb ls rekord. Remontima pole pidanud, ainult kütust kallanud ja pilte teinud.      

  • Auto nüüd kokku pandud. Sõber keevitas summutile sukad külge ja täna kallasid mõned vedelikud sisse ja keerasin võtit. Turtsatas käima õnneks. Roolivõim siiski jäi kergelt undama. Õli on küll pii

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor

Kahjuks jah. Viimane aeg Ōismäelt ära kolida. 

Kui keegi oskab mōnda kohta soovitada, kus mōlke eemaldatakse siis vōib märku anda. Paarist kohast olen uurinud aga 60€ hinnapakkumine tundub nagu kirves natuke. 

  • Autor

Need debiilikud ajavad vihale jah. Varsti ei julge enam kuskil autot hoida. 
Sõber jõudis ühe pildi ka teha, kus mõlki veel pole.
Sõbral suht hea fotokas niiet pole isegi aru saada, et masin tegelikult pesemata :D 

_MG_8062.JPG

Kaua ei tohi vist lasta sel mõlgil olla, "sureb" plekk ära. Või see miski vale teooria?

See mõlkide välja võtmine ilma värvimiseta on seetõttu küllaltki kallis, et neid kes sellega tegelevad ja väga osavad on, on suhteliselt vähe ja värvimine on küllaltki kallis

  • Autor

Jah, seda küll. Vōrreldes kapoti värvimisega on töö odav. 

Ise arvasin ka, et peab kohe kohe tegutsema muidu jâäb mingi jälg maha vms aga erinevatelt kodulehtedelt lugedes tundub, et pole vahet kui vana mōlk on, välja tōmmata saab ikka. Aga eks järgmisel nädalal tegelen sellega. 

Need mõlgi venitajad on korralikud proffid. Isa autol oli ukse peal seal kus on selline flantsitud koht  umbes 2 eurose mündi suurune parklamõlk. See tõmmati sedasi välja, et mitte midagi pole näha. Maksis 30e. Tehti kuskil tallinnas garaazide vahel.

  • Autor

Üldiselt jah mingit kindlat hinda pole paigas. Mida lihtsam-väiksem mõlk, seda odavam töö.
Paaris kohas siiski kindel hind: 60eur/detail nt.

Sain tagasillapuksid ja õõtsapuksid kätte. Samuti ühe veovõlli kummimuhvid ja määre.

Puksid: FebiBilstein
Muhv: mingi ERT
Pikka aega on juba sõites ebameeldiv vilin, mis suuremal kiirusel kaob. Alguses kahtlustasin pidureid, siis rattalaagrit. Aga nädalavahetusel tõstsin taguotsa üles, et velgi lihvida ja kuskilt tagaratta juurest hakkas korralikult undama. Sõber tuvastas, et laager see kindlasti olla ei saa, et pigem on veovõll kuivale jäänud ja undab.

Eks näis. Võtan lahti ja määrin ära. Ehk ei ole kuivalt sõitmine veovõllile liiga veel teinud. IMGP4692.JPG

Seda on ju õudne keberniit lahti võtta, ime kui ta ilusti kätte saad. Kui lahti kisud, soovitan, vaheta siis ühe hurraaga ka laager ära, kui ei tea mis ajast see seal on.

Mina ise panustaks ikkagi laagrile, kui pooltelje kaitsekummid on terved, siis ei kao sealt määre ise mitte kuhugi, ei tea muidugi sinul nende olukorda.

  • Autor

Ega see ilmselt lihtne ei saa olema. Aga eks näis, katsun õpetuse järgi teha.
Eks ise arvasin ka,et raudselt laager aga sõber, kelle jaoks on autoremont töö ja tegeleb sellega igapäevaselt, nii ei arvanud. Eks usaldan siis hetkel teda.

Laagrit hetkel näppima ei hakka. Pole õigeid vahendeid, et seda sealt välja tõmmata ja tagasi pressida. Veovõlliga vast saan veel hakkama.

Tagumiste Laagrite jaoks vaja aind laagri välis diameetriga padrunit või misiganes ümmargust asja ja taod haamriga välja. Uue lööd alguses vana laagriga ja haamriga või keermelatist tõmmitsaga sisse tagasi. Pole eriti keeruline

Kui vahetad laagrid ikkagi siis vali Skf on kallim aga igaljuhul etem kui miski optimal või muu träni

Muudetud , muutis hondamtx

Kui pooltelje eemaldad ja ratast ringi ajad, peaks ju laagri viga tunda-kuulda olema olenevalt olukorra tõsidusest. Tuleb ainult veenduda, et see ei ole pidurikahin.

Haamriga ise ei peksaks, suht vale töövõte. Käepärastest rauajuppidest ja keermelatist ei ole raske selleks pressi kombineerida.

Laager peaks jah ikka vaikselt ringi käima kui korras on. 

Haamri versioon sõltub ikkagi jah olemas olevatest võimalustest ? 

Üldiselt jah kui vana laager on käes, siis läheb uus suht lihtsalt sisse ikka

Laagrid saad kontrollida ka nii, et võta käega amordist või vedrust kinni ning keeruta ratast ringi nii kiiresti kui saad. 
Kui tunned amordis/vedrus vibratsiooni siis laager õhtal.

  • Autor

Tänud! Väärt nõuanded! Kui see koerailm peaks mööduma siis vaatan ja loksutan kõik üle.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor

Üritasin mingi aeg tulesid reguleerida aga tükke kukkus niikui näppida miskit jõudsin. Kahel tulel olid need väiksed plastikust jublakad ära murdunud niiet tuled loperdasid.
Uute varraste ja muude plastdetailide peale oleks üsna korralik summa läinud seega tellisin ebayst mingid hiina jupid ja vardad lasin lihtsalt roostest puhtaks.

Kogu parandus läks ca 5 euri maksma.

 

Uued plastikud, mille sisse regullvarda ümar ots käib.

IMGP4701.JPG

 

IMGP4705.JPG

 

 

 

IMGP4720.JPG

 

 

IMGP4717.JPG

 

 

Lähen homme just UM-i ostma neid :D

Laupäeval sõitsin Märjamaal mööda ja kapott oli üleval sul :)

  • Autor

Eks ma mõtlesin ka,et millega ma neid töötlema peaks, et nad varsti sama kinni poleks. Galvaanika ei tulnud pähegi ausaltöeldes. Vb poes müüdav tsinksprei ajab samamoodi asja ära? 

 

Aga see on jah traditsiooniks saanud, et nädalavahetusel on auto laiali ja nädala sees jälle sõidus. Nagu LEGO :D 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.