Hüppa postitusse
Postitatud
comment_139329

Mõned nädalad tagasi sai lõpuks endale üks rullikas ära toodud. Aega võttis, aga asja sai.

Süda tahtis juba ammu, aga tuli ka rahakotiga kompromiss leida. Eesmärk oli kindlasti sedaan ning ma arvan, et enam ideaalsemat varianti minu jaoks poleks osanudki tahta. Siin ta on:

 

IMG_20201031_205533.jpg.d6b2555acf1b5a8a882195816c50d7fb.jpg

 

Nägin seda pilli tegelikult müügis juba suvel, aga tol momendil oli hind minu jaoks liiga kõrge. Sai veel ringi vaadatud ja raha teenitud ning üllatusena oli sügiseks ka hind langenud.

Müügipiltide peal nägi ta üsna kobe välja, aga erilist wow effekti otseselt ei tekkinud. Kui aga sai vana omanikuga kokkulepitud meeting, oli küll armastus esimesest silmapilgust.

 

Auto andmed:

Mark/mudel:  BMW 318i
Väljalaskeaasta: 1987 lõpp
Läbisõit: ~226 000 km
Võimsus: 83 kW - 111 hp
Mootori valem: 1.8
Pikkus: 4325 mm
Täismass: 1545 kg
Lisavarustus: Fahrzeugbrief ja Europäische Gemeinschaft Bundesrepublic Deutschland (saksakeelsed dokumendid), katuseluuk (mehaaniline), elektrilised välispeeglid, CD stereo, veluurpolster, 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid.

 

Plussid:

Sisu, pisidetailid, plastikud minu jaoks väga hästi säilinud.

Esmase ülevaate järgi kere ka üpris heas seisus.

 

Miinused:

On mõned kohad, kus on pindmist roostet ja mõned väiksemat sorti mõlgid. Põhja alt suutsin tuvastada ka paar väikest roostealget. Muidugi ega täieliku ülevaate saab alles siis, kui kunagi peaks auto keretööde jaoks pulkadeks kiskuma.

Kohapeal töötades mootor töötab ebaühtlaselt, pöörded kõiguvad ning mingihetk tossas ka suht korralikult. 😀

 

Mõni aeg pärast ostu avastasin väga toreda üllatuse, kui leidsin siit foorumist ka kunagise omaniku postituse: 

Tema postitusest sai kopeeritud ka auto andmed. 😀

 

Peale teda on maanteeameti järgi autol veel olnud 3 omanikku.

 

Kuna ise olen praegu väljamaal rahakoti sisu suurendamas, siis ei ole jõudnud igaltpoolt teda pildistada. Lisan siia veel praeguseid pilte, mis telefonis leidub!

 

IMG_20201108_084705.jpg.bb09c9bb88a6fdcf22c7d36b5da4f46a.jpg

 

All on Borbetid.

 

IMG_20201120_202628.jpg.6ec5304a39121ff8c689e69551b309e5.jpg

 

Rooste koha pealt kõige hullem koht praegu tagumise tõmbeaasa ümbrus.

 

IMG_20201031_205552.jpg.d0ede02abaf7cabd0b334e3bc4c7a7ce.jpg

 

Siit pildilt saab näha milline maastur ta tegelikult praegu on. Eelmisel omanikul olid vahepeal madaldusvedrud all, aga siis otsustas nendest loobuda. Originaale tal alles polnud ja sai mingid kõrgemat sorti vedrud. Sellepärast ka mahub 0.33 õllepurk ratta peale kenasti ära. 😀

Üks esimesi asju millega ka tegelen. Ilmselt hetkel coile ei pane ja lähevad vedrud. Küsimus veel ainult millimeetrites. Soovitused on teretulnud!

 

IMG_20201102_164153.jpg.bbd48ee81798a4c716bbe20c6e4fbeba.jpg

 

Praegu kahjuks rohkem pilte pole. Eesti tagasi jõuan räägin ja näitan ka sisu. Praegu ei olnud nii kui nii muud tarka teha ja esmane tutvustus vähemalt tehtud!

 

Talveks läheb rullikas ilusti talvekorterisse tuttu.

 

Tean, et nende niiöelda projektikatega võib tihtipeale juhtuda see, et ei juhtu mitte midagi. Aga luban teile, et kindlasti midagi hakkab juhtuma, tempo on muidugi veidi küsimärgi all. 

 

 

Kokkuvõtteks võin öelda, et ostuga olen 200% rahul. Praegused probleemid ja murekohad, mind ei häiri absoluutselt, sest lõpuks ometi on mul auto, mida olen kaua kaua endale tahtnud ja mille alla ei ole kahju raha panna. Sellegipoolest olenevalt asjade käigust võib juhtuda, et järgmise hooaja sõidan veel sama mootoriga. Sellisel juhul on abinõud ja abimehed oodatud, et mootor ilusti käiks! 😀

 

Jõudu!

Muudetud , muutis Lumi

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_139425

Nii, Eestis tagasi, rulla garaažis ja sai ka vähe jõulumeeleolu loodud 😀

 

IMG_20201206_221439.jpg.717948cf8e9f3ce1dde2df0ce9761a63.jpg

(Varjud moonutavad neid tulesid 😀)

 

Lubasin ka sisust pilte, valgus küll polnud kõige etem, aga vast pole hullu.

Sees on Hartge rool ja käigukanginupp. Nahad pole küll kõige värskemad, aga veel terved. Mingi Sony makk, millel auxi võimalus - väga viis. Praegu ainult makile papijupid vist ümberringi pandud, et tihkelt sees oleks. Äärtest paistab välja nagu ka pildilt veits näha. Ei tea äkki saab sinna mingi raami ümber, et vähe viisakam jääks?

 

IMG_20201204_211325.jpg.a955ab046cfa1ad842fbc53b98e4d4cf.jpg

 

Istmed on tumepruunist nahast. Juhiistmel üks väike koht paigatud ja ukse pool ääres veel ühest kohast veits katki. Samuti juhi istme seljatoe tagumine plate lahti hetkel.

 

IMG_20201204_211438.jpg.158f4e943e8e9fd0d819bdbaa21cfdd3.jpg

 

Ja uksepolstrid on veits heledam pruun nahk. Ei ole tehasest tulevate variantidega nii hästi kursis ehk ei tea kas nii peabki olema (kahtlane) või on miskit vahetatud. Muidu minu silma pole häirinud, pildi pealt tundub värvivahe palju suurem.

 

IMG_20201204_211512.jpg.1219828c2892a15822ea42b41d95f84d.jpg

 

Taga on kardin, mis omal jõul ennast kokku kerida muidugi ei tahtnud. Aga ei häirinud see praegu ja ilmselt ei häiri lähitulevikus ka mitte. Hertz kõlarid aknalaual, heli väga viisakas ja hetkel minu jaoks täiesti piisav. Kõlarikatted kruvisin külge tagasi, kuna eelmisel omanikul olid lapsed pidevalt küüned taha ajanud sinna.

 

IMG_20201204_211553.jpg.ec82fd922bc84b4067b92602e1a6d462.jpg

 

Kapotialusest väike klõps.

 

IMG_20201204_211705.jpg.f67d4869405cf4aede615cc5570259fe.jpg

 

Kundepoolne küljepeegli klaas ämblik.

 

IMG_20201204_211733.jpg.bb7b6c0e83535549daeca98fa419f3e2.jpg

 

Veel mõned jäädvustused.

 

IMG_20201204_214505.jpg.ead03b8322735d77eb4d0bafb8399b21.jpg

 

IMG_20201204_211638.jpg.75a6fc343b92b02a239aa8231eada25c.jpg

 

IMG_20201204_211615.jpg.b25ca21efe23053cf92c44bc4b9169fc.jpg

 

Sai ka kogemata Marguse juurde aeg ära bronnitud, löögile saab umbes 2021 oktoobris. Mõistus ei luba autoga midagi muud väga peale hakata enne kui roostest puhas. 😀

 

Värvivalik on veel väga lahtine, aga õnneks on aega mõelda veel. Peast on läbi käinud must, aga see nagu liialt tavaline. Tahaks veidi hallist massist erineda, aga mitte ka mingi meeletu neoontooniga.

Samuti on hakkanud praegune värv meeldima. Ei tea. Eks näib.

 

Marguse juurde läheb veereva kerena ehk see laiali lammutamine saab paras kino olema, kuna pole varem sellist asja teinud. Õnneks youtube videoid täis ja sõbra hellad käed vajadusel abiks. Kardan lihtsalt, et peab üsna varakult lammutamisega pihta hakkama, nii et ei tea palju järgmine hooaeg sõita jõuab. 😀

 

Talveperioodil garages temperatuurid üsna krõbedad, peab midagi välja mõtlema. Etemate elektrikiirgurite jaoks tööstusvoolu variant garaažis puudub.

Muudetud , muutis Lumi

  • Autor
comment_139439

Väike update.

 

Vahepeal jõudsid kohale Hella Black replica esituled ning mustad neerud. Tellitud olid ka smoke suunatuled, aga tuli välja, et hetkel pole neid saada ja ei tea millal saab ka. Pidi veel uurima.

Tuledega väga rahul, neerudega ka, aga nagu arvata võis, siis neerud uued ilusa värviga, aga ülejäänud plastikvõred eesotsas pleekinud ja oma võlu kaotanud. Häirib silma.

Ilmselt mitmeid mitmeid kordi läbi käinud teema, aga millega ja kuidas soovitate plastikvõresid värvida?

 

IMG_20201209_214042.jpg.1bdd75ad0aef71c22572934b75f29f33.jpg

 

Pildil valgus muidugi nii hea, et tundub nagu oleks ideaalne, aga päevavalguses hoopis teine teema. 😀

 

Lisaks praegu istub rool kergelt viltu. Eelmine omanik ka ütles, et ei saanud nuudile täpselt pihta rooli tagasi pannes. Mõtlesin, et paneks paika, aga kas tollel roolil peaks sama süsteem olema, et embleemi osa keskelt tuleb välja ja siis polt/mutter lahti keerata? Üritasin keskelt nö center cap-i roolil eemaldada vaikselt, aga ei tahtnud väga hästi tulla. Tundus, et pigem lõhun ära selle. Äkki keegi oskab nõu anda.

 

IMG_20201209_232303.jpg.57f813ee3f01cdc1a337981a84a10ee1.jpg



IMG_20201209_232231.jpg.e5a71747e48fc42c897870e50e070191.jpg

 

IMG_20201209_232338.jpg.ee91a39b3567f5cf940c4f852260cc98.jpg

 

Keskmise embleemi osa plastikute järgi tundub küll, et seal on enne kallal käidud.

 

Tänud ette!

 

Muudetud , muutis Lumi

comment_139440

Keskosa tuleb äärtest kangutades suht väikse vaevaga. Signaalinupp võib päris kõvasti kinni olla kui õiget fikserimisrõngast kasutatud on. Niisiis,  et seda ära ei lõhuks on esialgu hoopis mõistlik rool vahetüki küljest lahti päästa, kuus polti, ja siis nupp tagantpoolt välja lükata. 

Näha, et kasutatud on universaalvahetükki, võibolla ka vales asendis rool külge pandud nii et ei tööta signaali  väljalükkamine ja keskasendit ka ei leia. Teiseks see vahetükk toob rooli sõitjale ligemale, see teeb kangide kasutamise ebamugavaks ja olenevalt sõitja kasvust mõnusa sõiduasendi leidmise raskemaks. 

 

Kui sul plaanis mõni moodsam sportrool või mtech istutada sinna, siis võib vana mulle pakkuda, Hartge kraamiga on selline kergemat sorti kokkuahnitsemise probleem mul :D

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_139441

Okei, tänud info eest, eks mingi hetk lähen mässan edasi.

Rooli asendi üle ei oska küll praegu viriseda, aga seda vast ka sellepärast, et ei ole ühegi teistsuguse rooli ja asetusega sõita saanud. 😀

 

Rooli vastu tundis juba veel üks kasutaja siin huvi, aga vähemasti praeguse seisuga ei ole kindlasti plaani roolist loobuda. 😀

  • Autor
comment_139496

Rooliga sai ühele poole. Tuli välja, et keskmine naha osa rooli pealt käib ära ja keskmist embleemi polnud eraldi vaja välja kangutadagi. 😀

 

IMG_20201214_174537.jpg.55259363ab13a0546ec31e576f8c3ee6.jpg

 

Vahetükk oli küll suht tummiselt kinni, pidi üksjagu koputama ümberringi, aga kätte ta sain.

 

IMG_20201214_182801.jpg.5c34c9a4b3781d5dddf33f229aa12d55.jpg

 

Panin rooli külge tagasi. Enam vähem nii, kuidas kõige otsem tundus. Sai suht hea ma arvan, aga eks kunagi sõites näha ole. 

 

IMG_20201214_190107.jpg.16121cf4d27eab1b24b7dbe456f459bd.jpg

 

Garaaž sai käepäraste materjalidega "soojemaks". Hankisin endale tungi ja pukad ning rull läks pukkadele, et ka altpoolt eluoluga rohkem tutvuda.

Lisaks sai rääbakas kuuseke välja visatud ja nö jõulukuusk garaažiteemalisemaks muudetud. Ühtlasi hoiab ruumi kokku. 😀

 

IMG_20201215_205242.jpg.7b7805dc3a6d9a894beb941a9758049b.jpg

 

Eelmine omanik ütles ka, et flantsid vahel, sest veljed 5x120. Nüüd nägin ise ka ära. Kellegi isetehtud flantsid ilmselt, kuna neljast veljest 1 oli ainult viie poldiga kinni, ülejäänutel 4, viimane auk ei kattunud piisavalt hästi, et oleks saanud sinna poldi sisse keerata. 😀

 

IMG_20201209_224314.jpg.2a4c32f3d5a05d871f301b164fa1cff9.jpg

 

Järgmisel pildil näha, et sellel konkreetselt flantsil üldse üks auk tunduvalt seespool, ning ei kattu ei 4x100 ega ka 5x120. 😀

Tulevikus peaks niikuinii 5x120 peale ümber tegema, nii et see mind ei kurvasta.

 

IMG_20201215_205341.jpg.eaa1f9b911c976bd87075bb8ef782cb5.jpg

 

Paar kaadrit veel, mis telefonist leidsin.

 

IMG_20201216_223223.jpg.b5a1b5fe04a848a5b3dbc4b42b1d6c65.jpg

 

IMG_20201216_223004.jpg.8c20d2510735f6257f34b6440aa09e33.jpg

 

Muud huvitavat praegu pole.

Ilusaid pühi!

Muudetud , muutis Lumi

  • Autor
comment_139501

Mhm, selle rooli paika ajamise käigus veendusin ka ise, et esisillas päris õige kõik ei ole. Pigem oli asi selles, et käed sügelesid ning vaba aega hetkel liiga palju - oli vaja midagi näppida/teha. 😀

Juhul kui auto värv peaks samaks jääma, siis võib küll selles osas rääkida. Aga hetkel kaldun arvama, et läheb teist värvi. Kui su küsimusest õigesti aru sain. 🙂

  • Autor
comment_139532

Kasutajale @tisler vastuseks. Tundub jah, et seal midagi on paigatud. Samuti vaatasin, et esimesi nurkasid jalge juures on ka kuidagi lapitud vist. Oma väheste teadmiste juures julgen arvata, et tehases vaevalt siuke kõva võrkriie vms seal olema peaks. 😀

 

IMG_20201216_223149.jpg.e794c518ba562154168380f7ec318ced.jpg

 

Ühesõnaga eks Margus saab nutta ja ahastada kui siin neid üllatusi veel välja tuleb. 😀

 

 

@Midaasja ja @Max., garaaži sain siis omanik näitas mõned kohad ära kus katus ilmselt on läbi tilkunud. Suvel jõuab selle parandamiseni. Kuna ei teadnud, äkki on mõni auk veel kuskil sai kindluse mõttes üle terve lae tõmmatud. 😀

 

Samuti jah mingit pudi padi kukkus ka aega ajalt alla, aga teine suur põhjus oli lae all vuhisev tuul. 😀 Tagumise seina ja lae vahel oli vahe ja uste kohal lae all samamoodi mingid praod. Käe lae alla panid tundsid reaalset õhu liikumist. Sai kõik vahed augud täis topitud ja igaks juhuks üle kiletatud. Soe õhk tõuseb ju üles, kile hoiab ka veits selle eest, et puhurist tulev soe kohe laepragudesse ära ei kaoks. Talvel üsna nadi muidu garaaži all midagi teha. 😀

 

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_139643

Nonii, head uut aastat!!

 

Oli jällegi igav ja sai veidi ajaviiteks juba lammutatud. Pole kindel, aga vist mainisin ka varem, et jalgealune oli pidevalt märg. Viskasime sõbraga vaiba välja ja sai veendutud, et on jah märg 😀

 

IMG_20210104_004941.jpg.11c10a95d15d026c445fa1b18d8e3d79.jpg

 

Ka ei puudunud kellegi eelmisest paikamisest armas sõber makroflex.

 

IMG_20210104_004930.jpg.605aca519740a948c7c1514e5afa91f0.jpg

 

Ühesõnaga pilt "ilus", aga eks seda oli ka oodata.

 

Lammutamisel muidugi sai mõlema poole esimesed sisemised lävepaku liistud ära lõhutud. Proovisime enne lõhkumise teed minemist igatepidi. Ühest otsast, teisest otsast, ühest küljest, teisest küljest, ühtepidi väänates, teist pidi tõmmates, aga ei. Retsilt hästi hoidsid need tüüblid. Isegi kui liist oli pealt käes, siis nende tüüblite kere küljest kätte saamine oli paras ooper. 😀

 

Samas vaatasin mingit videot, kus vend hakkas vaipa välja sikutama ja need liistud lendasid ise koos tüüblitega plaks minema ja korras. 😀

 

FB_IMG_1609751932639.jpg.533f671c967e58e96fcc324849af6bde.jpg

 

-----

 

Ehk siis, kui kellelgi on neid liiste pakkuda, oleks väga tänulik!!

 

-----

 

Üldpildist praegu jäädvustusi pole, aga küll tuleb!

  • Autor
comment_139681

@hiis, endal käis sama mõte peast läbi. Algselt oli sealt poolt otsast juba liist katki ja 1 tükike läinud, nii et proovisin samast otsast edasi. Kätte jäi aga järgmine tükike 😀

 

Praegu tundub ka, et siin vast väga kellelgi pakkuda pole. Võimalik, et tuleb siis ebay ja muude väljamaa lehtede poole vaatama hakata. Õnneks veel on kokkupanekuni üksjagu aega. Äkki ikka keegi hea inimene ilmub kuskilt välja.

 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_139775

Kiire abipalve vahepeal!

 

Kuidas see katuseluugi süsteem õnnelikult kätte saada? 😀

 

IMG_20210127_145048.jpg.8babad729c3d6d81d344facd50a10fdc.jpg

 

Siiamaani leidsin netist õpetusi küll, aga siit edasi oli asi kesine. Mingis videos ajas keegi näpud taha ja tuli kogu kupatus, aga tal oli eelnevalt see siini süsteem vist ribadeks juba. Laeriie ääre all kinni, ei taha ära ka lõhkuda, sest pole kindel, kas vana tagasi või ei.

 

Praegu käed jalad tööd täis varsti tuleb täpsem update ka, kus maal oma asjadega olen. 😀

 

Tänud!

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_140222

Jupp pausi vahel olnud, aga auto põhimõtteliselt laiali. Mootor veel maha tõsta, põhjaalused vollad/torud/kütusepaagiga seonduv ja mingi pudipadi. 

 

Nüüd nägi siis täies ulatuses, kui ära kõdunenud täpselt on. 😀

Esimesed nurgad teadatuntud värk, nüüd lõin ka need parandused eest ära.

 

IMG_20210318_171816.jpg.aa65772d1ec3f7660341f4407fa9bb36.jpg

 

IMG_20210321_132637.jpg.7688038427d06cb95637226420f8eff7.jpg

 

IMG_20210321_132554.jpg.c19885bf53aa01bb0741b1daeefe35a5.jpg

 

Ja siis on see rooli kõrval olev auk, mille kohta juba keegi kunagi mainis, et poltidega mingi plaat ette löödud. Plaadi tagant paistis siis siuke teema. 😀

 

IMG_20210317_225608.jpg.a7b0904c8e58a48ab950562d654c076a.jpg

 

IMG_20210317_225453.jpg.d592398b6306de2a303458c9347d9284.jpg

 

Kõige nukram ja minu jaoks ootamatum on tagant parem koobas. Seal ikka uss korralikult järanud. Jällegi oli mingit paikamist tehtud, sai need eest ära löödud ja mõnest kohast hakkas veel näpp läbi.

 

IMG_20210318_171734.jpg.4cdd3fb13b32eb0c34122e3640997e9a.jpg

 

IMG_20210318_170532.jpg.574bd6432b09e4cfbb51a10e84daf775.jpg

 

Lahe, mis ma muud oskan öelda. 😀

 

Kokkuvõtteks oma võhiku pilguga vaadates läheb see asi mul veits kulukamaks kui algul arvasin, aga vist midagi väga utoopilist ei ole. Samas tööd on. Äkki päris vaeseks ei jää!

 

IMG_20210310_180006.jpg.ef12a4d30bee914ebd88b608f0421d9e.jpg

 

Lammutamine ise läks isegi libedamalt kui arvasin. Esimest korda nii hingega asja kallal ja kakun tervet autot laiali.

Kärukonksu kronsa oli üks hullemaid asju, millega jebisin - ca 3h võibolla. Pealmised mutrid olid pagassis hea lihtne lahti keerata. Alumised aga põhja all nii vända koha peal ja korralikult kinni roostetanud. 😀

 

Teine asi oli kardaan. Auto pukkadel, selili auto all lehtvõtmega neid polte lahti keerata ei olnud kõige mõnusam. 😀

 

Kast seevastu tuli nagu naksti alt ära. 

 

Lõpetuseks mõned suvalised pildid veel galeriist!

 

IMG_20210317_225629.jpg.df0f04a536586105861b5301b9f4a94b.jpg

 

IMG_20210311_214047.jpg.1a59907da78a2e955e5b7fb313a5899c.jpg

(Vahepeal tahavad tummisemad autod ka vägisi garaaži mahtuda)

 

IMG_20210225_225538.jpg.a7265a0fee6836585103255fada4c806.jpg

(Siis kui eestpoolt veel auto nägu oli)

  • 4 nädalat hiljem...
comment_140493

Loodame et see saab ka kunagi kokku tagasi.  Arvatavasti tulevad ka sillad allt keevituse ajaks . Odav see lõbu ei tule igatahes . Nüüd kõik juba nii palju kallimaks läinud . Nii teenused kui ka varuosad ja  muud pisividinad  . Edu ja jaksu võiduka lõppuni😀😀😀

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.