Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131618

Tere!

 

Minu hobiauto otsingutega on enamik teist kursis selle foorumiteema kaudu. Ei hakka kõike seal välja toodut enam kordama, aga peamine põhjus, miks ma endale just seda marki ja mudelit autot tahtsin, on seotud lapse- ja nooruspõlvega: mu ema vuras 90ndatel koos minu ja mu vennaga ringi sellise pre-FL kupeega ning loomulikult ostsin ma 16-aastaselt oma esimeseks autoks samuti pre-FL kupee E30.

 

Nüüd, kus vanust, kogemust ja rahanatukest juurde kogunenud, oli aeg uue hoolealuse leidmiseks. Aega võttis see ostmise protsess peaaegu terve aasta. Antud autot käisin esmakordselt vaatamas 2018. a novembrikuus ja juba siis hakkas see mulle kohe väga meeldima. Erinevatel põhjustel, millest võin pikemalt kuskil kokkutulekul rääkida, läks auto ära ostmisega aega pea pool aastat ning sellega oli igasugust vigurit, kuid teisipäeval veeres see hõbedane R6 kupee minu õue peale. :)

 

Mulle väga meeldib see, et tegu on just kupeega, samuti auto värv, R6 mõnusalt jörisev mootor, küllaltki hästi teada omaniku-, ülevaatus- ja läbisõiduajalugu ning lõpuks muidugi originaalilähedane välimus.

 

Auto andmed BMW esindusest:

185978607_BMWesindusest.png.e78e734a2cca7f07f8c874d33daf3530.png

 

Lisadest:

  • kaduma on läinud lisa S286A ehk pudelikorgiveljed (asendatud Ronali replicatega) ja S650A ehk originaalraadio (asendatud BMW Bavaria C Reverse RDS raadioga)
  • lisatud on aftermarket puldist kesklukk koos signalisatsiooni ja immobilaiseriga

Auto ajalugu:

Alles on 1988. a ostudokumendi koopia, hooldusraamat, kasutusjuhend, BMW Service raamat, Saksa müügileping, Soome ülevaatus- ja omanikuajaloo väljavõte. Laias laastus 1988-2008 Saksamaal, 2008-2013 Soomes ja al 2013 Eestis, mina peaksin olema 5. omanik. Läbisõit tundub auto välimust ja dokumente vaadates usutav.

  • 01.02.1988: auto veeres välja BMW Dingolfingi tehasest.
  • 09.02.1988: esmaregistreerimine BMW Mannheimi esinduses (Frankfurdi ja Stuttgarti vahel) - 1. omanik (sakslane).
  • 18.04.1999: viimane sissekanne auto hooldusraamatus läbisõiduga 71 700 km samas piirkonnas Neuhofenis Saksamaal.
  • 27.03.2008: auto ostmine ja toomine Saksamaalt Wittlichist (Luksemburgi lähistel) Soomesse dokumentide järgi 1. omaniku käest 2500 euroga ja läbisõiduga 105 000 km - 2. omanik (soomeeestlane).
  • 02.04.2008: auto Soomes arvele võtmine Lahti kandis.
  • 06.09.2013: omanikuvahetus Soomes - 3. omanik (soomlane).
  • 22.09.2013: auto ostmine ja toomine Soomest - 4. omanik (eestlane).
  • 04.10.2013: auto Eestis arvele võtmine läbisõiduga  136 866 km - sestpeale on auto ajalugu kõige paremini teada ja eelmise omaniku tütar, kes autot peamiselt kasutas, on ka siia foorumisse autoteema teinud:
  • 30.04.2019: omanikuvahetus Eestis läbisõiduga 175 668 km - 5. omanik (mina).

Probleemid:

Olen tänaseks autoga veel väga vähe sõita ja seda näppida saanud, kuid mõned probleemid olen suutnud juba tuvastada (täieneb):

  • kõrvalistuja elektriküljepeegli reguleerimine ei tööta, ainult juhipoolne peegel plõksub
  • esirattad käivad välja keerates koopasse (liiga kõrge ja lai rehv ilmselt - 225/60/15) [08.05.19: uued 205/55/15 rehvid all]
  • check-paneelil põleb kühlwasser tuli (ilmselt anduri viga) [27.06.19: anduri vahetusest piisas]
  • tahhomeeter aeg-ajalt töötab, aeg-ajalt mitte , kuid ökonomaiser töötab (kelladeblokk üle vaadata) [08.07.19: korras]
  • salongiventilaatori temperatuuri reguleerimisnupu ei lähe päris kuumani välja (tundub olevat trosside probleem) [02.06.19: korras]
  • kojamehed tahavad vahetamist ja kojamehed ei lähe päris lõpuni õigesse asendisse [04.05.19 seisuga kojamehed vahetatud]
  • klaasipesuvee süsteemi kapotialusest kolmikust pritsib osa klaasipesuvedelik välja, klapp sai vahetatud [02.06.19: korras]
  • kõrvalistujapoolne salongipirn tahab vahetamist [6.05.19: korras]
  • sama salongivalgusti korpus on katki [08.07.19: korras]
  • tagurpidi käigu sissepanemine liigutab keskkonsooli plastikut ja rooli all kinnitus puudu [10.06.19: käigukastihoovastiku puksid vajasid vahetust]
  • kapott sulgub raskelt [06.05.19: korras]
  • 80ga sõites rool väriseb (kettad?) [27.06.19: esimeste õõtshoobade tagumised puksid ja rataste balansseerimatus olid probleemiks]
  • suurema hoo pealt pidurdades piduripedaal väriseb (kettad?) [27.06.19: pidurisüsteem sai pea täielikult välja vahetatud - torud, voolikud, töösilindrid, trumlid ja nüüd korras]

Plaanid:

Peamine idee on hooldada auto korralikult ära ja viia ta maksimaalselt originaalilähedasse konditsiooni. Ühtki sellist lisa, mida E30-tele toona ei pandud, pole mul plaanis külge panna. Erandi teen ehk turvalisuse kaalutlustel ehk alarmsignalisatsioonile. (täieneb)

  • vahetada hammasrihm (viimati vahetatud 2013 ca 50 000 km tagasi) [10.06.19: korras]
  • vahetada kõik vedelikud ja filtrid (küünlad ja radiaator on eelmise omaniku poolt hiljuti vahetatud) [27.06.19: korras]
  • teha igaks juhuks põhja all ja rattakoobastes korrosioonitõrjet [2019 sügisel tehtud]
  • määrida ja õlitada kõik muud liikuvad osad [02.06.19: korras]
  • vahetada praegune raadio välja originaalraadio BMW Bavaria C Reverse CDS või parema vastu, mis ei vaja võimendi [01.07.19: olemas]
  • vahetada valged udutuled originaalsete kollaste vastu  [16.05.19: vahetatud]
  • vahetada veljed 15-tolliste BBS kärgvelgede vastu (cross-spoke style 5, eelistan 1:1-le vahetust) [2020. aprillist uued veljed all]
  • lisada udutuled (kel on, võib pakkuda, eelistan võimaluse korral originaale Hiina omadele) [01.08.2019: olemas]
  • asendada nn USA tüüpi numbrimärgid tavalistega [06.05.19: korras]
  • vahetada aukudega keskkonsooli osa (käsipiduri juures) [01.08.2019: olemas]
  • soetada originaalne ohukolmnurk [04.05.19: esialgu läks tavaline]
  • hankida tulekustuti, esmaabikarp ning tõkiskingad [04.05.19: olemas]
  • kunagi hiljem, kui natuke juba sõidetud ja omatud, võib kaaluda E30 originaal esi- ja tagaspoileri paigaldamist (tehaselisa mitte M-Tech mudelitele) [olen sellest plaanist loobunud]
  • kui selliseid asju üldse liigub, siis võib kaaluda ka sama polstrikoodiga sportistmete soetamist
  • M-Tech 2 roolist olen ka alati unistanud, aga neid liigub vähe ja ulmehindadega…[26.08.2019: olemas]
  • aku vajab vahetamist värskema vastu [10.06.19: uus aku peall]

Pildid:

Hetkel pole mul piltide tegemine esimene prioriteet. Sellest tulenevalt kasutan eelmise omaniku auto24 müügikuulutuse pilte. (täieneb)

 

114397304.jpg.a62f9ee543bfb6c20459dc0b233b3a48.jpg114397308.jpg.1fbfacea4061db6301fbd4aa51b5f158.jpg

 

114397333.jpg.ce038ffe09c0aec3d996684c8c724725.jpg114397341.jpg.135ffde8f68be928fa89bbc7e6c6a9d5.jpg

 

114397353.jpg.362ada225337bd5630c1352dc9313248.jpg114397371.jpg.cec9ec28ce592f55cff235d709457481.jpg

 

114397377.jpg.73ae9ad536a7d94dd673cc2eb70e8406.jpg114397401.jpg.c8b21135495ed3aec7da6436a2ae5215.jpg

 

114397405.jpg.9a11e56216e46b8753e63a17b1227d97.jpg114397386.jpg.acaf8054302e90f596a1458a121a1b55.jpg

 

114397409.jpg.952372dccc1a43997906e8326320c7db.jpg

 

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Vastuseid 213
  • Vaatamisi 17,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kohe peale Pivarootsi meetupi võtsin suuna Saksamaale. Kokku sõitsin buumeriga maha ca 3000 kilomeetrit keskmise kütusekuluga 8,3 l/100 km-le. Ühtegi probleemi ei tekkinud. Kõige lõbusam oli muidugi B

  • Nii, esimesed 100 km on sõidetud. Käima läks auto poolest pöördest, enne kontrollisin vaid mahlad üle ja süüdet. Mõnus on ikka sõita sellise "iseloomuga" autoga. Igal pool pead pöörduvad ka.  

  • Tanel_P
    Tanel_P

    Sain Saksa omaniku järeltulijatelt sellise dokumendi enda valdusse:    

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_137730

Tänu @markusH abile sain eile odomeetri probleemi korda. Nüüd loeb jälle kilomeetreid. Lahenduse sai ka hooldusvälba roheliste LED-ide küsimus - sain proovida teist LED-iblokki ja asi on ikkagi ärasurnud pirnides. Neid peaks vist Oomipoest saama?

 

Küll tekkis aga kelladeblokki näppides uus probleem - jahutusvedeliku temperatuuri näidik jäi mingil põhjusel skaalast välja kuuma poole kinni. Mootori välja lülitades ja õrnalt koputades tuleb külma tsoonist välja tagasi, aga käivitades läheb jälle teise äärmusse tagasi. On kellelgi selle probleemiga kogemust? Mingi staatilise elektri teema?

  • Autor
comment_137755
10.7.2020 kell 9:19, Tanel_P ütles:

Küll tekkis aga kelladeblokki näppides uus probleem - jahutusvedeliku temperatuuri näidik jäi mingil põhjusel skaalast välja kuuma poole kinni. Mootori välja lülitades ja õrnalt koputades tuleb külma tsoonist välja tagasi, aga käivitades läheb jälle teise äärmusse tagasi. On kellelgi selle probleemiga kogemust? Mingi staatilise elektri teema?

 

Ka see probleem sai tänu @markusH näpunäidetele korda - viga oli selles, et temperatuurinäidiku taga olevad kontaktid olid korrodeerunud.

 

Eile käisin @eix22 E30 mekas ja imetlesin tema laovarusid ning projekte. Natuke mõttetööd ja õigete kontaktide puhastamist Eigo poolt aitasid minu ammusurnud kõrvalistuja küljepeegli tööle. Aitäh! :)

 

Nüüd tekkis mõte, et võiks ka minu ainsate elektriliste lisade nimekirja kunagi kuulunud elektrilise antenni ennistada. Ega kellelgi juhuslikult pakkuda pole seda?

 

Kaunist suve jätku!

Muudetud , muutis Tanel_P
typo

  • 3 nädalat hiljem...
comment_138018

Skeem peaks olema kõigil sama, või vähemalt sarnane. Vanematel plokkidel on ainult klotside kulumisanduri osa nn. service plaadil, uuematel spidoploki tagumisel trükkplaadil (üks transistor, hunnik takisteid ja dioode). Enamasti on põhjuseks külmjooted.

 

Kui ma nüüd ei eksi siis peakski klotside tuli süttima ainult starteri andmise hetkel, mitte koos süütega.

 

 

 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_138135

Vahepeal sai tänu @MZ Auto abile asendatud kapoti all ja salongis paar aja jooksul kaduma läinud detaili. Viimasel Tallinn-Tartu otsal õnnestus esiklaasi saada 2 kivi ja 1 tuvi - tulemuseks oli väiksem mõra. Lasin selle ja ühe vanema mõra Carglassis ära parandada - sai paremaks ja ei tohiks edasi enam minna. Samuti tegin pisikesi värviparandusi, et mõned kivitäkked ja roostetäpid ära peita.

 

Siis läks mootoriõli tuli põlema check-paneelis. Sain teada, et juba normist veerand taset allpool läheb tuli põlema. Ostsin juurde hetkel kasutusel olevat Shell Helix MX7 10W-40 mootoriõli ja piirnormi täitumisel tuluke jälle kustus. Kuid ma ei mäleta varasemalt, et mul oleks mootor "õli võtnud". Kas paari tuhande kilomeetri kohta 0,5 l õli võtta on normaalne? Leket ma leidnud veel pole.

Muudetud , muutis Tanel_P

  • Autor
comment_138188

Mõtlesin pimedate ööde tuleku eel esitulede pirnid ära vahetada. Otsustasin Osram Night Breaker Unlimited kasuks, need sai Automaailmast praegu väga hea hinnaga kätte (4 tk 23€). Aga selle peale ma küll ei tulnud, et mul tuleb juhipoolse kaugtule vahetamiseks esituled eest maha kruvida. :D Kuidagi ei jaksanud seda seal kitsukeses ruumis lahti keerata. Lähitulede pirne on ilmselt korduvalt vahetatud, aga kaugtulede klambrite pingsuse ja pirnide välimuse järgi hinnates on need vist 1988. aastast seal sees olnud. :)

 

Eks täna õhtul Tartu poole sõites saab näha, kas annab efekti ka.

  • 1 kuu hiljem...
comment_139106

Kui aega ja pappi on, saab õiguse jalule isegi siis, kui polnud õigus :)

Ma olin tsoonis, kus olid kaamerad (saab reaalset parkimisaega vaadata vajadusel), aga see ei huvita niisama kedagi.

Samuti ei ole võimalik seieritega parkimiskella seiereid sättida täpselt nii nagu need liiguvad päris analoogkellal, nad ei ole ju omavahel ühendatud ja ei liigu nn sünkroonselt.

40€ pärast ei viitsinud kohtusse ka anda.

 

Anna siis teada siia, mis sai :)

  • Autor
comment_139128

Minu hobiautol lõppes eile hooaeg ära ja panin ta talvekorterisse puhkama. Nagu ka eelmisel hooajal:

  1. pumpasin rehvid 2.5 bar peale;
  2. tankisin paagi kurguni täis;
  3. klaasipesuvedeliku paagi lasin tühjaks;
  4. pesin auto ära;
  5. aku maha ja naabrimehe juurde;
  6. katuseluugi jätsin õhutusasendisse.

 

Kellade peale jäi 184 900 km millegagi, hooaja alguses näitas 180 000. Kuid ligi 1000 km sõitsin ma ka katkise odomeetriga, nii et orienteeruvalt tuli sel hooajal ca 6000 km kokku.

 

Mis siis sellest hooajast järgmisse üles jäid?

  1. 3. ja 4. käiguga kiirusel 40-60 km/h midagi undab, rataste pööramisest ei sõltu, käigu vahetamisest samuti mitte - võib-olla siiski diferentsiaali laagrid?
  2. 2. käiguga madalatel pööretel kiirendades käib kere alt selline kahin läbi - võib-olla mingi keredetail resoneerub?
  3. mõlemad udutuled lõpetasid töötamise ära, kui hakkasin üht neist paremini sättima, kaitse oli läbi läinud, aga peale vahetamist enam ei tööta;
  4. külmast peast tühikäigul käiks midagi nagu vastu plastikut (tiivik või rihm?), soojast peast seda kuulda pole.
  5. kontrollida, kas rihmade pingsus on õige - väike pinin suureneb pööretega.
  6. tagasillas aukudest läbi sõites nagu midagi kolksub aeg-ajalt.
  7. tankimisel viskab kogu aeg püstoli kinni - bensupaagi tuulutusega on midagi valesti.
  8. väljalaskekollektori tihend tahab vahetamist - seal on auk sees mootoriruumis.
  9. rool kriuksub mõlemale poole pöörates.

 

Edu kõigile ja muretuid kilomeetreid, kes ka talvel sõidavad! :)

Muudetud , muutis Tanel_P

  • 2 nädalat hiljem...
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.