Hüppa postitusse
Postitatud
comment_121808

Tere :)

 

Mõtlesin, et kolin oma rullika teemaga bmw foorumist e30 foorumisse. 30 foorum kuidagi mugavam. 

Tehasest veeres ta välja siis sellisena : 

Model    324td - EUR
Development Code    E30 (5)
Chassis    TOUR
Steering    LL
Doors    5
Engine    M21
Displacement    2.40
Power    85
Drivetrain    HECK
Transmission    MECH
Color    Sterlingsilber Metallic - 244
Upholstery    Anthrazit Stoff - 0269
Production Plant    DINGOLFING
Production Date    1991-07-15

169    Katalysator Fuer Diesel    
209    Limited Slip Differential (25%)    
210    Anti-blockier-system ( Abs )    
314    Heated Windscreen Washer Nozzles    
354    Green Stripe Windscreen    
400    Sliding Sunroof Manual    
423    Floor Mats, Velour    
428    Warning Triangle    
494    Seat Heating F Driver/front Passenger    
510    Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam    
520    Foglights    
556    Exterior Temperature Display    
653    Bmw Bavaria C Reverse Ii    
681    Dachantenne
801    Germany Version    
932    Winterreifen Zusaetzlich
933    Radkappen Fuer Winterraeder    

Pildid, mis olid eelmise omaniku poolt tehtud kuulutuses:
65696-FB_IMG_1475461008995.jpg
87655-FB_IMG_1475461026449.jpg
85342-FB_IMG_1475461029517.jpg
46289-FB_IMG_1475461019840.jpg
99698-FB_IMG_1475461032846.jpg
67267-FB_IMG_1475461037320.jpg
72778-FB_IMG_1475461040467.jpg
75539-FB_IMG_1475461044598.jpg

Tehtud tööd:
Uued esipidurikettad ja klotsid
Uued esimesed pidurivoolikud
Uued tagumised klotsid
Uued esimesed õõtsad (lemf)
Uued esimeste õõtsade puksid
Uued sisemised ja välimised rooliotsad (lemf)
Uued stabika kondid (lemf)
Uued esituled ja suunatuled
Väga korralikud tumedad tagatuled sebitud
Klaasipesu pump vahetatud
Mitmest spidoplokist üks enam-vähem toimiv spido kokku pandud (kilometraazi ei näita, aga pole hullu)
Origin. genekas taastatud (uus pingeregulaator, uued harjad (origin), uued dioodid)
Kaltsusisu vahetatud sportnaha vastu
Hammasrihm koos veepumba ja termostaadiga vahetatud + vända esimene simmer, õlipumba rulliku simmer (01.2017)
Eelsüüteküünlad vahetatud (NGK)
16/17 talveks said ostetud uued naastrehvid originaal valuvelgedele
Uus visco sidur
Uued poolteljed
Uued numbrituled
Vana juust makk sai vahetatud Pioneeri vastu
Ette ja taha lähevad alla TA-Technix coiloverid
Tagumised amordi tugipadjad vahetatud (sachs)
Uus klaasipesuvedeliku tagasivooluklapp (Origin.)
Peale läks teine kasutatud vaakumpump, kuna vana otsustas keset parklat lihtsalt saba anda ilma hoiatamata  :evil: 
Uued kõlarid ette jalgade juurde (Morel)
Kere kummist punnid põhja alla paigaldatud
Uus salongiventilaator
Uued pihustiotsad 
Varuks sai ostetud katuseluugi tihend (origin), jääb hetkel ootele kuni keretööd valmis
Katusereelingud sain ka sugulase käest. Mine tea, äkki tuleb soov katuseboksi nt vedada :D
Uued klaasipesuvedeliku voolikud

Ja natuke pildimaterjali kah ;)
54297-14639668_10211310162617706_1882961
78799-15086232_10202486057308360_1396261
63724-IMG_20161003_191309.jpg
36722-IMG_20161002_222411.jpg
54824-IMG_20161003_194732.jpg
77779-IMG_20161003_212544.jpg
86322-IMG_20161009_155039.jpg
97287-IMG_20161019_134818.jpg
99682-IMG_20161029_175905.jpg
89824-IMG_20161031_181206.jpg
62245-IMG_20161109_155556.jpg
35563-IMG_20161109_213854.jpg
27626-IMG_20161119_000423.jpg
99289-IMG_20161119_195203.jpg
75633-IMG_20161121_200148.jpg
62555-IMG_20161121_044052.jpg
53324-IMG_20161211_134136_1.jpg
46398-IMG_20161223_115418.jpg
47437-IMG_20161227_154015_1.jpg
73662-IMG_20161227_172017.jpg
23746-IMG_20161228_120709.jpg
22689-IMG_20161230_121746.jpg
47224-IMG_20170103_161035.jpg
28394-IMG_20170112_230246.jpg
49383-IMG_20170112_231314.jpg
63963-IMG_20170131_221804.jpg
68885-IMG_20170226_182028.jpg
33256-IMG_20170305_155153.jpg
65493-IMG_20170325_185703.jpg

Hetkeseis:

Suveveljed ootavad taastamist ja uusi rehve peale
140A geneka aretus pooleli (M30 pealt)
Mootor kap. remondis

Räägin siis kap. remondist veits lähemalt. 
Kuna klapikambrikaane alt vaatas vastu õudus (kulunud nukk ja nookurid) ja külmalt mootor puterdas ja suitses, siis kaua ei mõelnudki ja hakkasin uurima erinevaid variante. Üks variant oleks olnud võtta teine paremas seisus mootor, teine variant oleks mootor korda teha ja oma elu ära elanud osad välja vahetada ja kolmas variant oleks olnud midagi muud vahele aretada. 
Esimest varianti kaua ei kaalunudki, kuna korralikke 2.4td-si praktiliselt polegi enam alles kuna enamus väga suure kilometraaziga ja eks ka plokikaane mõrad kimbutavad seda mootorit.
Teise mootori variandi peale ka mõtlesin.. sai mõeldud nii m60b40/m62b44, m57d30, m51d25 peale. Valik langes siiski vana mootori korda tegemise peale, kuna eks nende teiste mootoritega ole jälle see, et ei tea kuidas hooldatud, mis seisukorras + aeg ja raha + tegu pole enam originaaliga.

Sai siis auto töökotta mootori lahkamisse viidud, et oleks täpne pilt ees mootori seisukorras (kas kaanes on mõrad, kuidas mootori alumine pool jne). Nagu ka kartsin, olid plokikaanes mõrad. Kaant oli keegi eelnevalt keevitanud ka. Otseselt läbivat mõra veel ei olnud ja mahlad püsisid ka omal kohal+keema ka ei läinud, aga kui juba teha, siis korralikult. Sai siis tellitud uus kaas Saksamaalt. 
Panen siis siia ka nimekirja, mis kõik vahetusse lähevad:
Plokikaas
Sisse- ja väljalaskeklapid
Raamsaaled STD
Kepsusaaled STD
Väntvõlli tagumine simmer
Väntvõlli esimene simmer
Remontmõõdus kolvid
Õlipumba võlli otsasimmer
Karteri tihend
Plokikaane tihend
Plokikaane poldid
Nukkvõll
Nookurid
Tõukurpunnid
Klapikambrikaane tihend + poldi alustihendid + vaakumpumba o rõngas
Pihustiseibid
Sisselaske kollektori tihend
Väljalske kollektori tihend
Väljalaskekollektori mutrid M8 – 12tk
Mootoriõli
Õlifilter
Õhufilter
Karteri kork
Jahutusvedelik
Veepumpa tihend
Temperatuuri andur (2pin)
Termostaadi korpuse tihendid
Nukkvõlli simmer
Nukaraami poldid
Kepsu poldid
Karterituulutuse lõdvik
Käigukasti hoovastiku simmer
Käigukasti sidurikoja võlli simmer
Käigukasti kardaaniflantsi simmer
Käigukastiõli
Roolivõimuõli

Kuna hammasrihm+veepump+termostaat said alles hiljuti vahetatud, siis ei neid nimekirja ei lisandunud.
Hetkel on kõik asjad tellitud ja ootan pingsalt, kui kõik jupid lõpuks kohale jõuavad. 
Väiksem pudipadi on juba käes :)
98839-unnamed.jpg

Muudetud , muutis ellu796

  • Vastuseid 63
  • Vaatamisi 6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Sain vahepeal turbo kätte ja beezid porimatid 🙂 Kuna siiani pole e28 turbo õlitorusid leidnud, siis järgmine nädal käin dunlopist ja hydroscandist läbi. Äkki suudavad mingi lahenduse pakkuda

  • Uuendan vahelduseks teemat. Suurt miskit korda pole autoga jõudnud saata, aga loodan, et jaanuar tuleb vähe rahulikum kuu.    Järgmiseks hooajaks said toodud uued veljed, milleks on siis Bor

  • Hea lugeda,et ma polegi ainus loll kes 2.4 td juurde jäänd 😃

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_123263

Pole veel otsustanud. Lähipäevil oli plaan kangapoodi vaatama minna. Ühel 34jal dai kunagi fliisist tehtud. Väga mõnus pehme jäi, samas mitte liialt silma torkav. Fliisi hind jäi kuskil paarikümne euro kanti vast, täpselt ei mäleta. Tookord sai kasutatud momendi purgi liimi, mida dai pintsliga peale kantud. Fliisist läbi ei tulnud, kuid muu materjali puhul ei kasutaks. Seekord proovin spetsiaalse kanga liimisprei järgi.

 

 

  • Autor
comment_123316
1/2/2018 kell 20:04, oismets ütles:

A okei .sain algul aru et lased panna uue kanga.mõtlesin just seda töö maksumust.

Minu väljavalitud kangas jääb kuskil 80€tuuri

Uue kanga peale panemine pole miskit keerulist :)  Lihtsalt käepidemete ja päiksesirmide lohkude juures tasub ettevaatlik olla.

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_125216

Päiksesirmid lasin ära õmmelda musta riidega. Ilus ja viisakas jäi, peegli kohaga oli natuke rohkem pusimist, aga sai tehtud :) Samuti läks õmblemisse katuseluugi osa, kuna keskelt on riie kinnitatud ribade abil luugi metall raamide külge. Lagi vajaks veel komplekteerimist.. ei ole minu jaoks vast kõige meeldivam töö ja olen natuke edasi lükanud seda ja muude asjadega tegelenud :grinning-face-with-smiling-eyes:

 

Vahepeal sai asendatud hapus seisus olev diffri puks poluüretaanist puksiga. Tahtsin küll pehmemat tänavasõidu varianti, kuid igal poolt kust uurisin, oli tellimisega. Sai pandud siis kollane strongflexi puks. Kuna sidurdamisel käib (eriti esimese käiguga) päris tugev litakas, siis loodan, et äkki sellega see laheneb. Kui ei, siis peab hakkama edasi kaevama.. loodan, et asi diffris pole, kuigi differ maanteel ulub küll veitsa.. :ipb-sad:  Millest nad põhiliselt ulguma hakkavad? Kiiruse suurenedes hakkab just.. rattalaagrid tunduvad tummised, selle variandi ma kohati välistaks. 

 

Taha said ka TA Technixi coiloverid installitud. Lahtise keerme osale sai isoleer peale pandud.. äkki päästab miskit ja ei lähe nii kergelt oksüdeeruma.

Sai asendatud ka tagumised stabika kondid (Lemförder) ja stabika puksid (powerflex). Õõts sai pealt poolt puhastatud ja peale kantud Florin roostesurm. Eks kunagi plaanis õõtsad pritsida, värvida jne aga hetkel ajutiseks lahenduseks kärab kah. 

 

Mai kuus plaanin auto igapäevasesse kasutusse võtta. Suurim murekoht on hetkel ühe põhjapunni juures, kus tundub, nagu oleks põhjaga sealt kuskile vastu käinud.. mastiks kohati sealt maas ja punn irvitab. Samas, kui juba salongi laiali kakkumiseks läheb, siis ideaalis tahaks selle halli põhjavaiba asendada beezi vaibaga. Aga mida ei ole, ei ole beezi vaipa. Eestis sain ühelt foorumlaselt pakkumise, kuid räbala vaiba eest hinge hinda küll ei sooviks maksta. Jäi silma, et austraalias tehakse mudelikohast põhjavaipa. On siis kujusse aetud, ilma svammita. Kirjutasin, et sooviksin toote värvi näidist riidest. Nüüd ootan ja vaatan, et kui on õige tooniga ja viisakas, siis arvatavasti tellin sealt. Aga kui kellegil peaks olema vaipa pakkuda, siis endiselt olen avatud pakkumistele.

 

Päikest :BMW:

 

30007679_10204499240436680_1932932481_n.jpg

30020094_10204499240676686_1893422214_n.jpg

30020607_10216648286227460_1727694919_n.jpg

30118795_10204499240516682_1174222362_n.jpg

30121213_10216648286467466_683655350_n.jpg

30122423_10216627708473029_209094532_o.jpg

  • Autor
comment_125219

Saatmiskulu oli vist 100 ringis kui mäletan, vaip ise 150. Mul läks tolli asi täiesti meelest hetkel... Uue seadusega lisandus veel käibemaks ka üle 22euristele asjadele väljaspool EU. 

Üks variant on mul veel Taanist ühe välismaa foorumlase käest. Hetkel on see pakkumine jäänud selle taha, et auto oli lume all. 

Muudetud , muutis ellu796

comment_125227

See räbal ilmselt oligi see, mida arvasin enda riiulis olevat ja pakkusin, aga olin ära andnud. Mis seal viga oli? Mäletan ühte rebendit paremal käigukastitunnelil, muidu täitsa kasutatav tükk kehval ajal. Kõik vigastused on tehtud sisse-välja võtmisega.

Korralikku vaipa on suht võimatu leida igas värvis.

Mul veel beez vanaotsa pre vaip, mis ilma isolatsioonita, saab peale panna vanale vaibale. Ennegi nii näinud ja ka üks variantidest.

  • Autor
comment_125231

Jah, kasutatav tükk kehval ajal. Pildil tundis neid rebendeid rohkem olevat ja 100 euri sellise eest maksta.. Pigem ei. Sellise summa eest eeldaks, et vähemalt tolmuimejagagi on raatsitud vaip puhtaks teha. Oleks odavam olnud, siis eks oleksin lappinud ja küürinud seda. 

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_126585

Selline lugu, et hakkasin elektriaknaid paigaldama (ette, eelnevalt vändaga aknad) ja ukse sees tundus pistik täitsa olevat. Kuid keskkonsoolist ei leia kuskilt. Kas pistikud võivad armatuuri all kuskil olla? Hetkel põhjavaip ja keskkonsool väljas. Ei taha uskuda ka, et poolik valmidus.. et ukse sees on, aga nuppude jaoks pole juhtmeid. Äkki kellegil kogemust? 

20180618_192200.jpg

  • Autor
comment_126626

Sellisel juhul otsin komplektset juhtmestikku. Kui kellegil pakkuda, siis märku anda. :) 

 

Auto hetkel endiselt pikutab garaazis. Pole jõudnud absoluutselt tegeleda. Panustan juuli puhkusele, et suvepäevadeks auto tänavatele saada. Käisin vahepeal bemmi piilumas ja külge said ka mustad neerud. Hetkel ei teagi, kas peaks kroomi jätma või mustad. Kroomiga tuli ilus nina kuju esile, mustaga jälle süngem. Samas eks vastavalt tujudele saan alati ka vahetada 😎

 

Mis teha vaja, et muretult see hooaeg ära sõita:

  • Põhjaga miskit ette võtma, kahest kohast tuleb vett sisse, üks siis kõveraks sõidetud põhjapunn
  • Üks katuseluugi äravoolu voolik vahetada ja vahetatud riidega laepolster külge
  • Soojaklapi leke kõrvaldada
  • Elektrilised aknad paigaldada
  • Elektriline ventilaator parema jahutuse tagamiseks
  • Ja ilus oleks teine turbo ka muretseda, kuna praegune reaalselt laseb õli mootorisse.. ja mitte vähe. Plaanis natuke suurem turbo panna, aga hetkel pole ei aega ega raha et sellega tegeleda. Üritaks kasvõi enam vähem korras origin. turbo peale saada. 
  • Ülevaatusel käia

20180618_191813 (1).jpg

Muudetud , muutis ellu796

  • Autor
comment_126653

Ahsoo 😃 Tundub tüüpviga olevat.. 

 

Aga tekkinud on ka väike dilemma. Kuna tahaks natuke rohkem power'it mootorist välja pigistada, siis kas targem oleks kasutada e28 2.4td turbot, hübriid turbot või hx35? Intercooler tuleks ka kindlasti aga natuke hiljem. Ulme numbreid taga ei aja ja ega sellest eelajaloolisest diislist väga ei pigista kah. Põhiline, et mõnus sõita oleks ja möödasõitudel palvetama ei peaks. Ja et nats sussi ka all ringi tõmbaks.. 😁:BMW:

  • Autor
comment_126659

Eks nad kipuvad olema jah. Nii palju kui kursis olen, siis põhiline mure on, et väkjalaske kanalid peenikesed, mistõttu temperatuur võib pähe andes liiga kõrgeks tõusta ja nii ongi mõrad taga.. Arvan, et intercooler on kindlasti suureks abiks jahutamisel. Ja ega ma hetkel väga suurt power'it taga ei ajagi. Hinnanguliselt 200hp võiks see mootor tavalise kaanetihendi ja ilma muude modifikatsioonideta välja kannatada.

  • Autor
comment_126688

Sain oma turbo valiku dilemmast jagu ja tellitud sai e28 2.4td taastatud turbo Lätist. Mõtted käinud ka väljalaske kolle portimise osas, kui see üldse midagi eriti juurde annab, kui kaas portimata.

Muudetud , muutis ellu796

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.