- Vastuseid 63
- Vaatamisi 6tuh
- Loodud
- Viimane vastus
Teemas enim postitanud
Populaarsed päevad
Kõige populaarsemad postitused
-
Sain vahepeal turbo kätte ja beezid porimatid 🙂 Kuna siiani pole e28 turbo õlitorusid leidnud, siis järgmine nädal käin dunlopist ja hydroscandist läbi. Äkki suudavad mingi lahenduse pakkuda
-
Uuendan vahelduseks teemat. Suurt miskit korda pole autoga jõudnud saata, aga loodan, et jaanuar tuleb vähe rahulikum kuu. Järgmiseks hooajaks said toodud uued veljed, milleks on siis Bor
-
Hea lugeda,et ma polegi ainus loll kes 2.4 td juurde jäänd 😃
Tere
Mõtlesin, et kolin oma rullika teemaga bmw foorumist e30 foorumisse. 30 foorum kuidagi mugavam.
Tehasest veeres ta välja siis sellisena :
Model 324td - EUR
Development Code E30 (5)
Chassis TOUR
Steering LL
Doors 5
Engine M21
Displacement 2.40
Power 85
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Sterlingsilber Metallic - 244
Upholstery Anthrazit Stoff - 0269
Production Plant DINGOLFING
Production Date 1991-07-15
169 Katalysator Fuer Diesel
209 Limited Slip Differential (25%)
210 Anti-blockier-system ( Abs )
314 Heated Windscreen Washer Nozzles
354 Green Stripe Windscreen
400 Sliding Sunroof Manual
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam
520 Foglights
556 Exterior Temperature Display
653 Bmw Bavaria C Reverse Ii
681 Dachantenne
801 Germany Version
932 Winterreifen Zusaetzlich
933 Radkappen Fuer Winterraeder
Pildid, mis olid eelmise omaniku poolt tehtud kuulutuses:








Tehtud tööd:
Uued esipidurikettad ja klotsid
Uued esimesed pidurivoolikud
Uued tagumised klotsid
Uued esimesed õõtsad (lemf)
Uued esimeste õõtsade puksid
Uued sisemised ja välimised rooliotsad (lemf)
Uued stabika kondid (lemf)
Uued esituled ja suunatuled
Väga korralikud tumedad tagatuled sebitud
Klaasipesu pump vahetatud
Mitmest spidoplokist üks enam-vähem toimiv spido kokku pandud (kilometraazi ei näita, aga pole hullu)
Origin. genekas taastatud (uus pingeregulaator, uued harjad (origin), uued dioodid)
Kaltsusisu vahetatud sportnaha vastu
Hammasrihm koos veepumba ja termostaadiga vahetatud + vända esimene simmer, õlipumba rulliku simmer (01.2017)
Eelsüüteküünlad vahetatud (NGK)
16/17 talveks said ostetud uued naastrehvid originaal valuvelgedele
Uus visco sidur
Uued poolteljed
Uued numbrituled
Vana juust makk sai vahetatud Pioneeri vastu
Ette ja taha lähevad alla TA-Technix coiloverid
Tagumised amordi tugipadjad vahetatud (sachs)
Uus klaasipesuvedeliku tagasivooluklapp (Origin.)
Peale läks teine kasutatud vaakumpump, kuna vana otsustas keset parklat lihtsalt saba anda ilma hoiatamata :evil:
Uued kõlarid ette jalgade juurde (Morel)
Kere kummist punnid põhja alla paigaldatud
Uus salongiventilaator
Uued pihustiotsad
Varuks sai ostetud katuseluugi tihend (origin), jääb hetkel ootele kuni keretööd valmis
Katusereelingud sain ka sugulase käest. Mine tea, äkki tuleb soov katuseboksi nt vedada
Uued klaasipesuvedeliku voolikud
Ja natuke pildimaterjali kah





























Hetkeseis:
Suveveljed ootavad taastamist ja uusi rehve peale
140A geneka aretus pooleli (M30 pealt)
Mootor kap. remondis
Räägin siis kap. remondist veits lähemalt.
Kuna klapikambrikaane alt vaatas vastu õudus (kulunud nukk ja nookurid) ja külmalt mootor puterdas ja suitses, siis kaua ei mõelnudki ja hakkasin uurima erinevaid variante. Üks variant oleks olnud võtta teine paremas seisus mootor, teine variant oleks mootor korda teha ja oma elu ära elanud osad välja vahetada ja kolmas variant oleks olnud midagi muud vahele aretada.
Esimest varianti kaua ei kaalunudki, kuna korralikke 2.4td-si praktiliselt polegi enam alles kuna enamus väga suure kilometraaziga ja eks ka plokikaane mõrad kimbutavad seda mootorit.
Teise mootori variandi peale ka mõtlesin.. sai mõeldud nii m60b40/m62b44, m57d30, m51d25 peale. Valik langes siiski vana mootori korda tegemise peale, kuna eks nende teiste mootoritega ole jälle see, et ei tea kuidas hooldatud, mis seisukorras + aeg ja raha + tegu pole enam originaaliga.
Sai siis auto töökotta mootori lahkamisse viidud, et oleks täpne pilt ees mootori seisukorras (kas kaanes on mõrad, kuidas mootori alumine pool jne). Nagu ka kartsin, olid plokikaanes mõrad. Kaant oli keegi eelnevalt keevitanud ka. Otseselt läbivat mõra veel ei olnud ja mahlad püsisid ka omal kohal+keema ka ei läinud, aga kui juba teha, siis korralikult. Sai siis tellitud uus kaas Saksamaalt.


Panen siis siia ka nimekirja, mis kõik vahetusse lähevad:
Plokikaas
Sisse- ja väljalaskeklapid
Raamsaaled STD
Kepsusaaled STD
Väntvõlli tagumine simmer
Väntvõlli esimene simmer
Remontmõõdus kolvid
Õlipumba võlli otsasimmer
Karteri tihend
Plokikaane tihend
Plokikaane poldid
Nukkvõll
Nookurid
Tõukurpunnid
Klapikambrikaane tihend + poldi alustihendid + vaakumpumba o rõngas
Pihustiseibid
Sisselaske kollektori tihend
Väljalske kollektori tihend
Väljalaskekollektori mutrid M8 – 12tk
Mootoriõli
Õlifilter
Õhufilter
Karteri kork
Jahutusvedelik
Veepumpa tihend
Temperatuuri andur (2pin)
Termostaadi korpuse tihendid
Nukkvõlli simmer
Nukaraami poldid
Kepsu poldid
Karterituulutuse lõdvik
Käigukasti hoovastiku simmer
Käigukasti sidurikoja võlli simmer
Käigukasti kardaaniflantsi simmer
Käigukastiõli
Roolivõimuõli
Kuna hammasrihm+veepump+termostaat said alles hiljuti vahetatud, siis ei neid nimekirja ei lisandunud.
Hetkel on kõik asjad tellitud ja ootan pingsalt, kui kõik jupid lõpuks kohale jõuavad.
Väiksem pudipadi on juba käes
Muudetud , muutis ellu796