Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_116341

Nonii, mõtlesin, et teen siiski oma teisest autost teema siia ära. Hea ise vahel meelde tuletada ja vaadata mis kõik juba tehtud on. Kunagi küll oli teema ka siin foorumis, aga see aja jooksul kaduma läinud. Vanu pilte kahjuks väga palju säilinud ei ole, aga proovin siis vähemalt praegu pilte töödest ja loomulikult ka autost teha.

 

Aastal 2010 sai siis selline masin enda õuele veeretatud (tegelikult muidugi tõmmatud). Masin oli mingi aja seisnud ühel õue peal (seisma jäi sõitvana!), kuid kahju hakkas. Kui endale ei oleks ära toonud, siis oleks ta kas lihtsalt ära roostetanud ja metalli viidud või läinud ühele põllurallikaks. Kumbki variant ei meeldi.

 

Auto andmed:

Mark: BMW 320i 2.0 92 kW

Mootori tüüp: M20B20
Keretüüp: sedaan
Tootmisaasta: 02/1984
Kütus: bensiin
Odom. näit: 219760 km
Vedav sild: tagavedu
Käigukast: manuaal
Värvus: tumehall (BMW-graphit-metallic)
 

Lisade koha pealt ei oskagi midagi eriti välja tuua, mis lisasid sa ikka sellise aasta masinalt tahad. Aga midagi siiski leidub:

  • Check Control lae all;
  • Digitaalne kell;
  • Tahhomeeter;
  • Teisaldatav kärukonks (mida ei saa teisaldada: D);
  • 2x elektriaknad (endal lisatud, aga pre-fli originaalid)

 

Tehase nimekiri:

Type code        1431

Type                 320I (EUR)

E series            E30 ()

Series               3

Type                 LIM

Steering            LL

Doors                4

Engine              M20

Displacement   2.00

Power              92 kW

Drive                HECK

Transmission   MECH

Colour             GRAPHIT METALLIC (087)

Upholstery       Anthrazit - 0150

Prod.date        1984-02-29

 

Vehicle options

S230    Low-slung sports suspension

S235    Towing hitch, detachable

S311    Elektrischer beifahrerspiegel

S320    Deleted, model lettering

S351    Waermeschutzglas braun, rundum

S428    Warning triangle and first aid kit

 

Plaanidest (osad teostatud):

  • Auto ilusti korda teha.
  • Kõik rooste eemaldada (leidub taga pagassis, tiivaäärtes ja karpides. Eks veidike ka mujal. – See tehtud 2010 aastal korda.
  • Mootor korralikult tööle saada. Käima läheb üldjuhul esimese keeramisega. Suitseb ja põhimureks on puudub tühikäik. – Osaliselt korda tehtud 2017.
  • Korralik sisu. Ette said pandud ajutiselt 2010 aastal e36 istmed. Plaan vahetada välja ka tagumine istmepadi. Kunagi hiljem vaadata e30 originaal sportsisu.
  • Tagaluugi purunenud varras välja vahetada – tehtud 2017.
  • Spido tööle – tehtud 2017.
  • Tulede pealüliti välja vahetada – tehtud 2017.
  • Korralik käigukangi nahk otsida – olemas 2017 .
  • Kindlalaeka link otsida – olemas 2017.
  • Udutuled – relee ja lüliti olemas, ülejäänu veel pole.  
  • Uus tagaistme põhi otsida.
  • Korralik originaal rool muretseda – olemas 2017.
  • Udutuled otsida;
  • Originaal RDS makk;
  • Auto üle poleerida;
  • Ülevaatus ära teha.
  • ...

 

Põhimõtteliselt on sellega nii, et kiiret ei ole, teeb nii kuidas aega ja finantsi on. Aga kevadel kui lumi ja muu sodi teedelt läinud, tahaks ülevaatusel ära käia. Et selleks ajaks vähemalt nii palju auto korda saada. Viimati oli ülevaatus aastal 2006.

 

Aga nüüd tegemistest täpsemalt. Eelmise aasta sügisel sai auto lõpuks arvele võetud, oli veel eelmise omaniku nimel ja juba ammu arvelt maas. Õnneks sai ilma suuremate probleemideta taas arvele. Mina olen nüüd selle auto teine omanik Eestis. Esmane registreerimine Eestis oli '95 aastal.

Seejärel sai autole korraks kindlustus peale ja hääled sisse aetud (käivitus peale pikemat seismist praktiliselt koheselt), ning sõidetud garaaži (~ 1,5 km).

 

Aasta oli siis 2010/2011:

Peale toomist sai põhjalikumalt ette võetud keretööd. Läbivaid auke palju ei olnud. Rohkem oli pindmist roostet. Läbivat leidus karbil ja ühel tagatiival. Need läksid vahetusse. Muud kõik kannatas taastada. Isegi põhi oli täiesti korralik. Siin töödest väike jutt ja mõned pildid, mis säilinud on ühest vanast teemast.

 

Värviks otsustasime jätta originaal tooni Graphit Metallic. Aga enne mõned varasemad pildid töö käigust, kahjuks neid küll palju ei ole.
e30_pildid_001.JPG
e30_pildid_003.JPG
e30_pildid_004.JPG
e30_pildid_005.JPG
e30_pildid_006.JPG
e30_pildid_008.JPG
Ühele poole sai pandud ka uus karp, teine pool oli korralik.
e30_pildid_009.JPG
Ja nüüd pildid peale värvimist, kui auto on veel kinni kaetud, enne ka ilma lakita üks pilt
2011-07-27_11.47.25_.jpg
2011-07-27_13.50.37.jpg
2011-07-27_13.51.43.jpg
2011-07-27_14.49.07.jpg
2011-07-27_14.53.14.jpg
2011-07-27_15.02.11.jpg
Üle said värvitud ka peeglid, mis enne olid värvimatta
2011-07-27_15.01.31.jpg
Ja paar pilti ka, kui auto on paberitest lahti harutatud
2011-07-27_16.29.05.jpg
2011-07-27_16.29.17.jpg

 

Vabandan kvaliteedi pärast, pildid telefoniga tehtud.

 

Aga nüüd siis saab autod hakata vaikselt ka kokkupoole laduma, mõningaid asju on küll veel vaja, elektriaknaid ette ja ka korralikku tagaistet, vana kallal on hiir hävitustöid teinud :evil:

 

Edasi tuleb hakata remontima mootorit ja ka sildasid. Ühe mootori probleemi kohta olen ka siit foorumist kui ka siit foorumist abi küsinud, mida veel kahjuks ei ole päris korda saanud, peale selle on veel vaja veel teha ka kap remont mootorile, õli leemetab igalt poolt ja sinine suits on ka taga. Aga vähemalt läheb alati hästi käima  :)

 

Põhi on autol hea ja pagassi põhjal oli ainult pindmist roostet, see sai ära käiatud ja panin ka mastiksi peale sinna. Aku alune vajas ka väheke keevitust.
Pilt ka pagassi põhjast
2011-07-28_11.22.53.jpg
Ja ka paar pilti, kui auto õues on:
2011-07-28_09.54.51.jpg
2011-07-28_09.55.13.jpg
Autot sai siis tegelikult veel kokku laotud, said külge pandud ette stange ära, liistud ja ka tagatuled, mis said ka ära poleeritud, et värskem ja ilusam välja näeks.

 

Sai siis ostetud autole sellised asjad, kuna vanadel olid klaasid katki.
2011-08-02_18.34.47.jpg

Need küll kahjuks facelifti omad ja nüüd oma auto külge proovites ei sobi päris hästi. Vaja oleks seda plastik ümbrist peale. Aga esialgu võtsin nendelt tuledelt ära pirni ja klaasi ja panin oma vanade külge, aga arvan, et kunagi ehitan ikka need uued külge. Seal see reflektor ikka korralik. Ja peale selle on veel parktule pirn ka sees.
Aga ma arvan, et valge klaasiga on ilusam kui oranžiga, paar pilti ka
2011-08-03_11.21.53.jpg
Ja siin kui mõlemad on küljes:
2011-08-03_11.51.07.jpg

Kuigi mulle meeldivad need valged klaasid, siis kunagi tulevikus otsin siiski uued oranzid klaasid, et asi ikka originaalne oleks. 

 

Samuti jõudsid kohale sellised asjad, milles üks sai ette ära pandud, tagumist veel ei vahetanud ära, kuna too väheke suurem (paksem ja ülevalt laiem), kinnitus muidu küll klapib ja kunagi võibolla vahetab ka ära.
Margid.jpg

 

Nüüd siis auto väljast ära kokku laotud, välja arvatud esituled, mida oleks uusi vaja. Aga nii vanale autole ei ole uusi tulesid enam saada kahjuks kuskil eriti.
Üks pilt ka tagant:
2011-08-03_16.35.55.jpg

 

Autole jõudis kohale uus võtmetoorik, vanad võtmed on juba suht kulunud ja ei ole kuhugi enam võtmerõngast kinnitada :) Otsustasin siis uue tellida. Mingi eriline võti just ei ole, aga vähemalt tundub tugev olema, et vast ei kulu kiiresti ära. Peale on küll kirjutatud Germany, aga noh vaevalt et saksas tehtud on kui tuli ta mulle Hiinast :D Võtmetegija ka millegi pärast ei olnud kohe nõus viilima seda õiget kuju sealt välja. :D
2011-08-13_14.06.59.jpg

 

Samuti said ära muretsetud autole esimesed elektriaknad. Tõstukid said juba ka ära uste sisse pandud ja proovitud ka kuidas töötavad, seda siis otse akupealt :) , aga ei ole jõudnud veel juhtmeid ära vedada, eks veab siis korraga, kui saab mingid keskluku pumbad ka, et ei peaks hakkama topelt vedama juhtmeid.  Juhtmed muidu välja ka uuritud juba mis kuhu läheb, kuna sellel vist töötavad aknad ainult süütega, siis paneb võibolla ka mingi lüliti vahele, kust saaks voolu akendele sisse ja väljalülitada ja kasutada kas siis kui süüdet ei ole sees. Ja plaan oli ka mingi väike diood kuhugi sinna keskkonsooli lülitide juurde panna, et ikka pimedes ka lüliteid näeks vajutada. :D
Kui kellegil muidugi mingit skeemi el.akende jaoks on, võiks saata. Või on mingit skeemi, kuidas teha sellist asja nagu e36-el on, et ukse lahti tehes saab ikkagi olenemata süütest mingi aeg aknaid üles ja alla lasta. - Praeguseks el. aknad edukalt ühendatud ja töötavad.

 

Ükspäev ostetud uued kasutatud esituled sellel autole. Vanadega oli aeg ja pidevad kilomeetrid kruusateedel oma töö teinud. Iseenesest sai tellitud ka uued b-varuosa lähituled, aga nendel kohale jõudes ei olnud kahjuks E tähistust peal (mida ma ka tegelikult kahtlustasin aga kuna hind oli suht odav, siis said nad sellegi poolest tellitud) ja neid ma hetkel ette ei pannud, aga alati saab veel panna. Ilma selle E tähiseta võib vist ülevaatusel raskusi tulla, oma e36 küll igatahes vaadati kõik tuled korralikult üle (tähistused olid õnneks olemas).

 

Mõni kehva pilt ka telefoniga:
2011-08-26_11.50.34.jpg
2011-08-26_11.50.57.jpg
Tuled ei ole tegelikult smoked, pilt lihtsalt moonutab :D

 

Vahepeal sai siis kärukonks nafta sisse likku pandud, et eks siis vaatab, kas saab selle lahti või ei saa, haamriga pekstes hakkas juba vaikselt ka liikuma väljapoole aga väga aeglaselt. Kuulid ja kõik muu sain sealt küljest lahti.

 

Ära sai veetud ka juhtmeid, nii elektriakna omad ja keskluku juhtmed koos pumpadega ustesse. Sellega seoses sai ka mõned uksepoltsid ära külge pandud. Elektriakende jaoks tuleb ainult veel voolujuhe kuhugi ära ühendada, praegu on ajutiselt sigaretisüütaja voolu küljes  :D , kuhu ta ka arvatavasti jääb, sinna tuleb tugev voolujuhe.

 

Sai autole ostetud uus kapotiamort, otsustasin uue kasuks, kuna oli suhteliselt odava hinnaga.

https://www.upload.ee/image/1646802/2011-09-09_09.38.59.jpg

 

Aga muidu sai autol sillad korda tehtud, ees sai ära vahetatud amordid, piduriklotsid, pidurivoolikud ja mõlemad rooliotsad, juhipool ka sisemine ots. Juhipool vaja veel ka pidurisuppord uus panna, vanal väheke silinder roostes ja liiguv väga raskelt ja peale selle murdus õhutusnippel ka ära. Ka taga said piduriklotid ära vahetatud. Juhipool oli seal ka silinder vähe kinni, aga to hakkas õnneks liikuma treenides.
 

e30_2.jpg

 

e30_4.jpg

 

e30_3.jpg

 

e30_6.jpg

 

Peale seda jäi auto aja ja raha puuduse tõttu aastateks seisma.

 

.... ja nüüd kui kätte on jõudnud aasta 2017:

 

Peale pikka seismist garaažis ja viimastel aastatel ka õues saigi ette võetud kõige tähtsam töö, mootori remont. Mootor suitses meeletult. Tõenäoliselt klapisääre tihendid vajasid vahetust. Nende vahetusest oli ka tolku, hetkel enam sinist taga ei ole, muidugi ega väga sõitnud ka ei ole. Mootoriremondiga seoses sai veel igasugu tihendeid ja muud pudipadi vahetatud. Täpsem nimekiri asjadest, mis uued tulid mootori poole pealt:

  • Õli, Mobil Super 2000 10W-40 4,5l + filter, Wix
  • Klapisääre tihendid, Elring Germany
  • Jahutuslõdvik veepumba ja termostaadi korpuse vahele.
  • Õhulõdvik, Febi, orig.
  • Jagajakaan, KW Italy
  • Vaakumvoolikud
  • Plokikaanetihend, Victor Reinz
  • Klapikambrikaane tihend, Victor Reinz
  • Mootori hammasrihm, Continental
  • Jahutusvedelik 10,5 l
  • Nukkvõlli otsatihend, Victor Reinz
  • Sisselaske kollektori tihendid, Victor Reinz
  • Küünlad, NGK

 

Hetkel vaja veel sobivat tühikäigu klappi ja jahutuslõdvikut radika ja termostaadi korpuse vahele, paari nipet-näpet detaili veel. Siis saaks mootori poole pealt asja korda. Tõenäoliselt vaja kasti poolne väntvõlli otsatihend ka vahetada. Kuskilt tagantpoolt on hakanud õli lekkima. Seda enne seisma jäämist ei olnud. Muidu oleks ta kohe ühe hooga ära vahetanud.

 

Järgmine probleem oli, et autol ei töötanud pikemat aega spido korralikult, temperatuuri näidik ja Service Inspection tuled ei töötanud. Eelmise omaniku jutu järgi oli seal miskit ära kodeeritud. Tegelikult tõenäoliselt siiski ei olnud. Vaid üks patarei oli jooksma läinud ja kogu alumine trükiplaat oli ära oksüdeerunud. Sellest enam asja ei saanud. Sai ostetud doonoriks 2 spido millest sain enda omale sobivad jupid külge kruvida. Ja muidugi patareid läksid päris uued.  Hetkel kõik toimib nii nagu vaja.

 

Vahetatud sai autol ka rool ja armatuur ära. Vana rool oli veidi katki ja seda oli parandatud. Armatuuriga oli lihtsalt aeg teinud oma töö. Mõrasid oli palju sees ja veidi häiris. Tüüp viga pidi pre-flil olema. Uus sai täitsa korralik. Ka kindalaeka link, käigukangi kott, tulede pealüliti sai uus. Vanad oli katki. Nii, et salong on põhiliselt kokku laotud. Küljes ei ole ainult veel rooli alust plastikud. Seal vaja osad juhtmed veel ära ühendada ja kesklukk (järelturu oma) tööle saada.

Uus ja vana armatuur:

2017-02-19_15.21.03.jpg

 

Hetkel läksid autole alla Bottlecapi 14" veljed. Mida sai enne kõvasti puhtaks nühitud. Ideaalis vajaksid küll värvimist aga hetkel käib küll. Kapsleid õigeid ei ole, aga mingisugused märgid augutäiteks said tellitud ebayst. Peaksid kunagi varsti kohale jõudma.

Pikk seismine on kahjuks värvi veidi rikkunud (matiks on läinud) ja seetõttu vajab auto üle poleerimist. Siis peaks hea saama.

 

Kapotti ei ole peal, kuna nii oli parem ja mugavam mootorit teha. Mõned pildid praegusel kujul:

2017-02-26_11.36.43.jpg

 

2017-02-26_11.36.52.jpg

 

2017-03-05_12.22.38_HDR.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

  • Vastuseid 124
  • Vaatamisi 11,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Mõned päevad on see auto ka juba liikluses osalenud. Täna käisin ka ülevaatusel, läbis taas puhta lehega. Eile peale pesula külastust pidin kohe telefoniga mõned pildid klõpsima, enne kui uuesti

  • Vahepeal sai autot vähe korrastatud seest ja väljast. Salongi käisin kergelt tekstiilipesuri üle. Väga karmilt ei tahnud ligi minna, istmed siiski vaat et pea 40 aastat vanad. Aga läksid märgatavalt p

  • Polegi enam paar nädalat eriti midagi teha saanud. Vaba aega väga vähe olnud. Vahepeal sai ainult alarmsüsteem ära ostetud, järelturu oma. Ehk jõuab selle kunagi lähinädalatel ära ühendada. Siis saab

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_125768

Teinud vahepeal väga palju polegi. Rohkem sõitnud. Kui siis sai ainult klaasi tihenditele uued kiilud pandud. Spetsiaaltööriista kuskilt ei saanud. Tahtsin ise teha, aga ei leidnud sobivat materjali. Nii siis sai ikka kruvikeeraja ja seebiveega. Aega läks, aga üldjuhul sai täitsa viisakalt ära paigaldada. Ei saanud tihend ka kuskilt haiget.
2018-04-28_14.50.21.jpg

 

2018-04-28_17.20.28.jpg

 

Nüüd veel vaja tagaamordid ja -vedrud ära vahetada. Aga sellega tegeleb kunagi siis, kui igapäeva auto saab ülevaatuseks korda tehtud.

 

Mõned pildid ka lõppu, telefoniga kahjuks paremaid ei suuda teha.

2018-05-03_17.54.24_-_Copy.jpg

 

2018-05-03_17.54.33_-_Copy.jpg

 

2018-05-03_17.54.45.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_127226

Tere, pole siia ammu midagi kirjutanud. Ei ole väga teinutki midagi, auto ka seisis vahepeal mingi kuu aega. Aga nüüd on peale seismist tekkinud mingi jama. Tundub, et üks küünal ei tööta, või küünlajuhe? Eks homme uurin täpsemalt.

 

Aga miks ma sellest siin kirjutan on see, et kui vajavad küünlad vahetust, siis mis küünlaid soovitaksite. Mark ja mudel? Hetkel peal NGK, sõitnud nendega ainult mingi 5000 km.

 

Kas uusi küünlajuhtmeid ka kuskilt saada on? Ei ole otsinud veel poodidest. E-poodides esmavaatlusel silma ei hakanud.

comment_127247

Jah, võta kindlasti mingi proven tootja. Proovisin alguses nt Magneti Marelli omi, aga neil polnud 6nda küünla andurijuhet küljes jne. Ja ka kumm ning kontaktid olid katsudes sellise "õrnema" koostekvaliteediga. Beru ja Bosch sota ringis saada. Ise võtsin Boschi juhtmed + renni.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_128187

Selleks aastaks on ka selle auto hooaeg läbi. Kindlustus lõpeb ka lähiajal. Aga hooaeg sai tegelikult läbi ühe ootamatu tehnilise rikke tõttu paar nädalat tagasi. Muidu oli plaan veel kindlustuse lõpuni sõita.

 

Nimelt üks päev töölt koju sõitma hakates kuulsin kohapealt minnes, et mingi metalne ragin käib läbi. Seda eriti tagurpidi liikuma hakates.

 

Järgmine päev veidi põhjalikumalt uurides selgus, et hääl tuleb sisse juba siduri pedaali alla vajutades. Käigud lähevad endiselt väga hästi sisse ja mingit libisemist ka pole. Kasti maha pole veel võtnud, aga kahtlustan, et läks katki survelaager, mis sai talvel uus pandud. Miks katki läks seda ei tea. Kas seoses sellega või mitte, aga lekkima on hakanud ka siduripump. Varem ei ole selle lekkimist täheldanud. Täpsemalt saab teada siis kui kasti maha võtab, aga ma arvan, et see töö jääb pigem talveks. Kui on loodetavasti  rohkem aega autoga tegeleda.

 

Peale selle probleemi lahendamise tahaks talvel teha autot veel paremaks ja ilusamaks. Varuosasid olen pidevalt otsinud, aga leidmisega miskipärast probleeme. :D

  • Summuti keskmise pütiga tuleb miskit ette võtta. Mingidel pööretel käib häiriv kumin läbi. Tundub, et sõelad või midagi seest lahti. Sai küll läinud aastal uus pandud (sõitnud ~4000 km), aga tundub vist tehase praak olema. Mõtlesin vahepeal ka miskit sportlikumat alla vaadata, et saaks paremini neid R6 hääli mootorist kätte. :)
  • Välimuse poolelt häirib, et üks klaas on teist värvi. Nimelt on vaja pruuni tooniga parempoolse tagaukse kolmnurk klaasi.
  • Salongi poolelt tahaks ette E30 istmeid. Tavalisi pole väga mõtet. Kui juba istmeid vahetada, siis ainult E30 originaal sportistmete vastu. Samuti tagaistme põhja on endiselt uut vaja, selle värv võiks seljatoe ja uksepolstritega klappida. Esiistmetel pole asi nii oluline. Kuigi hea oleks kui kõigil istmetel oleks sama värvus ja muster.  

Eks pudinaid ole veel vaja, aga need varuosa teemas niigi olemas. Ei hakka siia eraldi välja tooma.

 

Seniks aga kõik. Ahjaa hetkeseisuga tuli selle hooaja läbisõiduks 3020 km.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_129243

Tere taas. Ei olnud veel plaanis siia midagi kirjutada, aga kirjutan siiski, kuna kevadel ei pruugi ehk kõik tehtu meeles olla :)

Vahepeal sai siis isukalt autoga tegeletud. Selleks siis nii odavamaid kui ka kallimaid varuosasid muretsetud. Ning need loomulikult ka auto külge kruvitud.

 

* Kõigepealt sai hakatud tegelema sügisel tekkinud siduri probleemiga. Kohalt minnes ragises miskit ja siduripump oli väga õline. Selleks siis kõigepealt kast maha. Ja nagu arvata oligi oli mu ~3000 km sõitnud survelaager otsa saanud. Miks ta nii ruttu otsa sai seda ei tea. Omast arust ma ise ka sidurit kuidagi ei piina. :D Siduripumbaga see kuidagi seatud ei olnud. Viimane oli lihtsalt vanadusest lekkima hakanud. See sai uus ostetud. Samuti ka survelaager sai uus, seekord siis veel kallim Sachsi oma. Enne oli SKF, mis ei olnud ka kõige odavam. Uus sai ka üks käigukangi hoovastiku padi, mis oli samuti puru läinud. :(

 

* Järgmisena said muretsetud esimesed originaal mustriga E30 sportistmed, sobiv tagaistme põhi ja tagaluugi keskluku variandiga luuginupp. Siinkohal tänud kasutajale Eix22.

Istmed väga heas korras, Eixi poolt ülekäidud ja taastatud. Amordid ainult väsinud. Nende saadavusega on raskusi. Või vähemalt ma ei leia normaalse hinna eest kuskilt. Ebayst ja Amazonist annaks tellida, aga hind pole mulle hetkel veel sobib. Kui just keegi teine kange ei näpi, siis saab ka ilma nendeta hakkama. :D

 

2018-12-12_14.38.05.jpg

 

2018-12-12_14.37.41.jpg

Kevade poole kui auto garaažist välja saab, teen paremaid pilte.

 

* Pagassi nupu/lukuga oli rohkem tööd. Mõtlesin küll, et ma saan enda omaga südamiku ringi visata, aga ei saa ikka, pikkused erinevad neil. Tuli hakata ikka luku kiile (või kuidas neid nimetatakse) muutma. Teine variant oleks olnud ka enda originaali seest uue sisse kiilud ümber tõsta. Aga selle variandi jätsin hetkel kõrvale ning proovisin ikka uue peal neid sobivalt ümber muutu enda võtme järgi. Mis enamvähem ka õnnestus. Üks kiil ei sobinud ühesegi auku ja seetõttu jäi ka üks pesa tühjaks. Ju minu lukul pidi seal siis olema mingi muu numbriga kiil. Aga midagi teha, võti igaljuhul hakkas lukku keerama.

Uus ja vana:

2018-12-02_16.39.12.jpg

 

Aga mis seal ikka kui sai siis kõik ära kokku laotud ja auto külge monteeritud. Ühendasin kesklukumootori külge, juhtmed ka, mis olid ennem valmis veetud ja hakkas asi ilusti toimima. Kasutatud sai e30 originaal kesklukumootorit. Ühe hooga said ära vahetatud ka tagumiste uste universaalsed keskluku mootorid originaalide vastu. Universaalidega liikusid ukse nupud raskelt lukku ja lahti. Originaalidega toimub see pehmelt ja vaikselt. Tõenäoliselt vahetan ka esimesed välja.

 

* Kõige viimasena sai summutiga tegeletud. Vahetatud välja summuti esimene pütt. Oli mul seal küljes ainult ühe hooaja all olnud summuti, aga juba mingid sõelad tegid ebameeldivat häirivat häält. Väljast nägi välja nagu uus. Aga see kord sai siis samu torusid ära kasutades ehitatud vahele veidi sportlikum resonaator. Mõtlesin, et ehk tulevad sellega ka rohkem r6 mootori hääled esile, aga otse vastupidi veel vaiksemaks läks asi. :D Muidugi see ebameeldiv heli kadus ära. Tuleb ikka mingi aeg tagumine pütt ka välja vahetada sportlikuma vastu. Aga seda juba kunagi hiljem.

 

Hetkel olen autole veel huvitatud sellistest asjadest:

  • Pruuni tooniga parempoolse tagaukse kolmnurk klaasi;
  •  Korraliku ekraaniga 6-nupuline OBC – sellega veel kindel pole, kui kuskilt ikka tervet plokki ei leia, tuleb kulutus ära teha ja tellida uus displey netist. 
  • Diisli kapotimatt – võiks tellida netist ka uued originaalmatid, aga hind pole hetkel päris meelepärane. Eks vaatab mis turul pakutakse. 
  • 15" e30 originaal Style 5, BBS velgi.

Praeguseks siis kõik.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_129390

Ehk keegi teab kus on originaalis pandud pre-fl e30-tel välistemperatuuri andur? E36l on see stange külge kinnituva õhukanali küljes. E30-el ei tundunud ühtegi ava olema seal selle jaoks. 
 

Ja täitsa huvipärast uuriks, et mis pistikud need rooli aluse katte all on? Mille jaoks autol valmidus veel on? Tundub, et juhtmed lähevad edasi kapoti alla.
2019-01-06_12.04.59.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_129628

Peale kolme nädalast ootamist sain nüüd mõned päevad tagasi ebayst kätte ühe paki, mis sisaldas e30 uut OBC ekraani. Nägi väga korralik ja originaalne välja. Sai kohe ka OBC-l ekraan ära vahetatud. Töötab ilusti nii nagu peab.

2019-01-24_20.37.59.jpg

 

2019-01-25_10.37.25.jpg

Displeiga tegelikult kõik korras, telefon on miskipärast selle koha väga üle valgustanud.

 

Juhtmed olid juba jupp aega tagasi auto külge ühendatud, nüüd oli vaja ainult uus 6 nupuline OBC pistikusse panna. Aga üks mure selle OBC-ga, nimelt ei näita välistemperatuuri. Või noh näitab, aga -30.0 C. Garaažis oli sel hetkel ~ 0 C. Kohe esimese asjana hakkasin kahtlustama välistemperatuuri andurit. Proovin mingit nelja andurit ja kõigiga ikka -30.0 kraadi. Ajasin ka oma e36 garaaži ja võtsin sealt kindlalt töötava anduri, ka sellega e30 ei hakanud asi tööle. Ka teised proovitud andurid olid töökorras, proovin e36 peal ära.

 

Aga milles võib probleem olla siis? Andurilt OBC-le minev juhe sai ära proovitud, see töötab. Tunduks nagu plokis olema viga. Kahtlasemad jooted (külmjooted) ja rajad said üle käidud, aga ikka ei midagi. Kunagi on keegi selle OBC-l trükkplaadil juba kallal käinud.

 

Tõenäoliselt vaja ikka OBCle uut töötavat trükkplaati, kuigi seal ei tundu oleva väga midagi sellist mis läbi läheks. Olen ma ehk midagi valesti teinud või midagi tegemata jätnud? Kõik muu töötab ilusti (nupud, kell, kuupäev, gong).

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_129631

On tõesti digikell, parandasin ka oma eelmisel postitusel selle vea. :)  On sul e30 andurist mõnda pilti? Mul kaasas oli sellega andur, mis oli samasugune nagu mu e36 on. Kollase musta värviga ehk oli. Pistikud neil mõlemal samad. Varuosa koodi järgi muidugi ei võrrelnud neid.

 

Edit: Googlest leidsin pildi, sellel on pistik ka hoopis teistsugune, kui mul. Ju minul olev OBC tulnud '89+ aasta fl masina pealt. Aga tööle ta peaks ikka hakkama, ka selle uuema tüübi anduriga.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_129715

See Hiisi pakutud lahendus on muidugi huvitav ja ega midagi, täna töölt vaba päev ja õues ka soojem. Sai siis auto õue aetud ja paar ringi tehtud kinnise platsi peal, et auto soolaseks ei saaks. (Jube hea oli sõita, tahaks juba suve. :D) Kiirust suureks ei saanud ja palju ei sõitnud, võib olla kilomeeter või poolteist. Aga kahjuks ei midagi, ikka -30.0 C on ees. :(

 

Anduriga on nii, et see on e36 koodiga. Oli vist varuosakood 204 lõpuga. Sellele autole näitab bmwfans 779 lõpuga. Aga e-poodidest ja esinduse lehelt vaatasin, siis selle koodi lõpuga anduri asendab 204 lõpuga anduriga. Et seda vanemat koodi ei ole saada. Siis järelikult võiks ka uuem sobida. Kuigi ma ise arvan, et anduris ei ole asi. Peab ka selle koodilõpuga andur tööle hakkama.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.