Hüppa postitusse
Postitatud

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

  • Vastuseid 376
  • Vaatamisi 93,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Most Popular Posts

  • pahaaimamatult jääb mulje, et kodanikud, kes hirmsast ehitada soovivad ei oma eriti üldsegi tehnilist taipu  ..kui te endale ei taha teenet teha, siis tehke teistele ja ärge ehitage autot sedasi "ehku

  • Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei to

  • Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

Mis selle kardaaniga siis ette tuli võtta, et sobiks? ;)

Ühenduskohast lühemaks teha ca 2-3cm. Pmst tuleb vana keerme osa ära lõigata ja siis lihtsalt uus keere peale keerata ja tagumine osa natuke rohkem sisse lükata. Seda hammaste osa on seal kõva 10cm vist, et paar cm kindlasti midagi halvemaks ei tee seal.

pahaaimamatult jääb mulje, et kodanikud, kes hirmsast ehitada soovivad ei oma eriti üldsegi tehnilist taipu  ..kui te endale ei taha teenet teha, siis tehke teistele ja ärge ehitage autot sedasi "ehkupeale" valmis ..olete ühiskonnale/kaasliiklejatele ohutum ning kui osta sellist ümberehitusteenust tundub kallis, siis arvutage ise palju te saaksite teha oma igapäevatööd selle ajaga ning seeläbi teenida raha ja siis maksta kellelegi oskajale, kes teeb teile selle töö ära.

 

Loomulikult on ka variant, et kõik oskavad kõike väga hästi, aga lihtsalt ei taha käsi asjale külge panna, vaid jahuda internetis kuidas miski toimib/toimima panna   ..jällegi, kui ei suuda ise midagi välja mõtelda, siis see on jällegi indikaatoriks, et las keegi teine teeb selle asja ära teile ..nimekiri, millest see kokku panna, on ju olemas.. nuputa ..kui ikka ei oska siis loobu ja otsi alternatiive

Miks ma viimased postitused ära kustutasin? Sest lynx just räägib, et mõnedele meeldib liiga palju seletada internetis, mitte reaalselt asju teha. Selle peale kruusmannid tegid huumorit ja küsisid lolli küsimuse, peale mida tuli mingi 4 või 5 õpetavat postitust! Ei keegi ennast lollisti ei tunneks, kustutasin postitused ära, nagunii läks mölaks ka.

nii mul nüüd see küsimus et m50 kast ja m51 kardaan jen kuid mis käiguhoovastiku kasutusele panna või sobib originaal e30 oma ?

tegin nii m50 mootor e36 moto käpad,m40 kk ja kardaan ning differ 2,4td sidur.käiguhoovastik tuli mootori nurga muutmise tõttu vähe muuta.ei midagi utoopilist.kasutada annab kõike mida võtta on.uus plaan on minna venna jälgedes e.3l td ja see on juba küsimise koht kuidas jne.

  • 2 nädalat hiljem...

Olen ise ka sellele mõelnud. E30-l on 3bar pump, aga m50b25 mootoritega autodel 3,5 bar.

Kütusesurve regulaator on see, mis piirab surve 3.0 või siis 3,5 peale (m20b20 on lausa 2,5 bari)

Pump peaks ikka rohkem bare lööma.

Küsimus targematele..
Kas M57 mootori blokk on analoogne M50/M51/M52-hele..
Nimelt kas istub samamoodi E30-ne kapotialla E36 mootorikäppadega jne nagu bensukaid istutavad ?

Edit :
Leidsin mingi teema sellekohta juba..
Seega E38 karteripõhi ja E46-e käpad on kindel variant ?
Käigukasti poolepealt sobib midagi muud, või jääb sama M57 küljes olev manuaal ?

Muudetud , muutis grimes

kuna loen siin teemas mootorile käigukasti kardaani ja difri sobitamist siis küsin ka midagi.

mootoriks on m52b28 käigukast tuleb otsa e36 318is mille kardaani ja mis ülekandega difrit soovitate et 100ga sõites põõrded normaalsed oleks (nii umbes 2000rpm)?

Puhas matemaatika ja sõltub ju kasutatavate rataste suurusest.

Ka sellest, kas kasutad e36 või e30 kasti, kuna 5. käigu ülekanded vastavalt siis 1.0 või 0.81. Näitena võib tuua, et kõige tüüpilisema 205/55 r15 ratta puhul e36 kastiga peaks panema 2.2 ülekandega difri. E30 kasti puhul 2.96. Siis pöörded 2000 ja kiirus 100km/h.

Nii minupoolt nüüd küsimus, ei näinud sellest siin juttu. Kui kasutada M40 kasti kas siis hooratas sobib m50 oma? Või kas m20 ühemassiline hooratas sobib kuna see ju poole kergem, ning kas m40 sidur peab vastu,või saab kasutada ka m50 sidurit?

Kõiges muus olen ma arusaanud aga just see kripeldab.

Muudetud , muutis Tauno

M20 hooratast peab treima ja sel juhul tuleb kasutada ka M20 starterit või m50 hooratta hammasvöö peale visata. Selliselt moditud hoorattaga kasutatakse Audi AAN mootori sidurikorvi ja M60B30 siduriketast.

mul on selline sidur sees nagu 2,4td ketas m40b16 korv ja m50b20 hooratas.mootor m50b20 ja kk. m40-neljakümne küljest

tere,mull on m50 mootor ja m40 käigukast, ja tüüp 188differ,milline horaatas ja siduri korv on vaja panna? ja võimalik kasutada 325 e30 oma kardaan? tänan)

  • 2 nädalat hiljem...

mis autost vaakumvõimedi sobib veel ?tean ainult  e21,e30 325ix, e32 v8 ?

Ma sõitsin kord mosse omaga. kui ei sobi siis saab alati sobima panna :D

Margo kui m52 oled paigaldanud siis mis karterit kautasid kas e34 m50 oma sobib? Immo jätsid alles peale või lasid maha progeda? Ning kast peaks ikka m40 oma sobima? Teisipäev lähen ühte m52b25 125kw vaatama.

Muudetud , muutis Tauno

M50 karter sobib jah M52 külge ka. Võimalik, et M52 sisselaskega kaotad natuke kolle ja pidurivõimu vahelist ruumi. Ma ise ei võrrelnud, aga kujud tundusid erinevad M50 ja M52. Ma kasutasin M50 oma, kuna see M52B28 kolle on "öko" variant. See sidurikorvi osa on ka loogiline, kuna nii M50 kui ka M21 kasutavad kahemassilist hooratast ja 228mm ketast. Kasti kohta niipalju, et mina kasutasin M42 pealt võetud kasti. Pole M40 omaga võrrelnud, aga M42 ja M50 paigaldusnurk on originaalis sama, seega sobis ideaalselt. Käigukasti võlli nuudi on BMW samaks jätnud nii M4x, M2x ja M5x, mistõttu sidurivalikut on.

Immo lasin maha progeda jah, pole vaja seda. Hind oli 50 ringis vist.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus